{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.705 visninger | Oprettet:

Hyundai i30 kobling udfordringer gennem lang tid! Hjææælp {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg har tidligere skrevet herinde omkring denne hyundai i30 1,6 diesel 2012.

Sommeren 2019, min bil begynder at blive voldsom hård i gear skift. Den er aldrig kørt hårdt eller korte ture.

Gear skidt blev så hårdt, at det nærmest var umuligt, at skifte til 1, 2, 3 gear! 4,5 og 6 var lidt nemmere! Men stadig meget hårdt!
Bak gear var helt umuligt! Dette kunne kun lade sig gøre ved, at slukke bilen også skifte gear!

Konlings punktet tog ligeledes ved så snart man rørte lidt på foden! Altså den tog ved helt nede ved måtten!

Den var faktisk umulig at køre i, pga de voldsomt hårde gear skift.

Vi fik mange forskellige forklaringer på hvad det kunne være?
Vi valgte:
1. Den er udluftet i systemet flere gange!
2. Kobling er skiftet
3. Svinghjul er rettet af
4. Arm der trykker på udrykker leje skiftet
5. Krumtapsføler skiftet
6. Ingen utætheder at spore, umiddelbart i hvert fald.

MEN nu efter koblingen blev skiftet! Så hver gang vi skulle starte bilen, lød det som, at bilen blev nær druknet under hver start. Altså ved hver lyskryds f.eks når bilen skal igang, så enten filer den på koblingen helt vildt for IKKE AT GÅ UD, og ellers går den ud!

Jeg har aldrig haft en diesel bil, der ikke kunne trække sig selv igang uden problemer! Det kunne denne her ligeledes, INDEN de hårde gear skift kom.

Og nu har mekaniker givet op?


Kobling er nu skiftet 2 GANGE siden marts 2020. Den er helt ny, den der er i nu! Og koblingspunktet er helt nede ved måtten i bilen. Der er så dårligt Et koblingspunkt nu, så det er helt galt.
Også med en HELT ny kobling igen?
HJÆÆÆÆLP


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyundai i30 kobling udfordringer gennem lang tid! Hjææælp
  • #1   13. jun 2020 har for små 4 uger siden faktisk stået med et ligne problem. den havde os lige fået ny kobling men kobling punkt var forsat langt nede. skal nævnes kobling er skiftet på et andet værkstedet ude i byen.

    da jeg fik lov rode med den skiftet vi hovedcylinder men det hjælp ikke. vi kom frem til der nok var monteret forkert kobling da der kunne fåes to forskellige modeller til samme bil. smiley os en i 30 og 1,6 diesel men lidt ældre en din. smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #2   13. jun 2020 Kig evt her,der er en med samme problem og gode ideer til evt løsning på problemet.
    https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1870367-hjaeaelp_hyundai_i30_koblings_udfordring_i_1_helt_aar_nu


  • #3   13. jun 2020 2# bare til info er det samme profil der både har dette forum og den du har linket til

  • #4   13. jun 2020 Benjamin: Hvad hjalp så din igennem udfordringen?

  • #5   13. jun 2020 Ja min hyundai i30 havde en original i som den er født med.

    Den skiftede de til en uoriginal! Den holdte 3 uger! Derefter skiftede de til en 3 kobling! Den kunne slet ikke være der, trods leverandøren sagde det!
    Så vi fik endnu en anden i, som er en original!

    Den gjorde gear bløde igen! Men koblings punktet er bare ringe!


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #6   13. jun 2020 #3 Kan jeg da godt se nu,ja spamming af forum betyder nok nemmere reparation af bilen... smiley
    TS er et emne om dagen ikke nok eller ?


  • #7   13. jun 2020 den blev sendt tilbage med falck til det værksted der havde skiftet kobling og fik monteret den rigtig kobling, ikke hørt fra den siden. smiley

  • #8   13. jun 2020 Så de 3 forskellige som leverandøren sagde der fandtes! Er alle nu prøvet.

    1. Original kunne ikke være der fysisk.
    2. En uoriginal holdte 3 uger.
    3. En anden original er nu i! Men punktet er helt nede og elendigt.


  • #9   13. jun 2020 RSP 36:

    Jeg skrev den første i Forum ( generel diskution )

    Senere kiggede jeg på tidligere annoncer og så de var skrevet i ( teknik )

    Men man kan jo altid finde noget at brokke sig over! Hvis man ikke har andet at foretage sig.


  • #10   13. jun 2020 kan så se din har kun en kobling ved ftz. den jeg kikket på have to at vælge i mellem ved ftz

  • #11   13. jun 2020 det lyder bare underligt. kan kun se enden muligheder som dårlig hovedecylinder, slavecylinder eller bremse slang der defekt samt luft i systemet. synes det lyder mærkeligt. hvis man går ud fra kobling er iorden og svinghjul

  • #12   13. jun 2020 Det var ikke hvad mekanikerne har fortalt.
    De sagde det var 3 forskellige.
    1. Fra lux
    2. En anden jeg ikke husker
    3. Der ikke var plads til, Pga noget værktøj den skulle monteres med.


  • #13   13. jun 2020 muligt ftz har kun en i deres webkatalog derfor kan godt have adgang til andre. eller kan det hver din mekaniker harkøbt ved fx autopart eller ligne

  • #14   13. jun 2020 Nej de er købt ved FTZ den alle, så ved de os har adgang til 3 stk.

    Men tak for god info


  • #15   13. jun 2020 synes mærkeligt bil gør som den gør.

    er svinghjulet blevet af drejer eller skiftet? smiley hvis det er dobbelt masse sving kan de enlig os hver skyld i det. smiley hvad siger Hyundai til kunne jo hver de kender til problemet??



  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #16   13. jun 2020 #9 Det var ment som en hjælp,lidt nemmere at holde styr på eet emne men jeg undskylder mange gange. Lyder til at du har en dejlig dag smiley
    Velbekomme.


  • #17   13. jun 2020 Det er vel med et smf svinghjul. for vis det er med et dmf svinghjul, så det ud til skræl med det vis det er skævt eller slidt. Det ikke nemt at dreje det af hvor det bliver godt. Så der er det bare på med et nyt og ja er det dmf der er slidt indvendig, så kan fejlen også være der.

  • #18   13. jun 2020 ud fra varenummer ved ftz så køre den med dobbelt masse svinghjul

  • #19   13. jun 2020 Rsp 36: Det er helt okay, jeg er bare ikke så øvet herinde! Og min tanke var, at de “klogeste hoveder“ nok var inde i “teknik” og ikke inde i “generelt”

    Måske jeg tog fejl. Men nu vil jeg ikke slette den ene, da der er gode muligheder i begge tråde. Men beklager selvfølgelig os.


  • #20   13. jun 2020 Og svinghjulet er ikke skiftet, men slebet/afrettet af en fra Hyundai!
    Den har ikk været hos Hyundai, blot en derfra der har haft svinghjulet i hænderne.

    Hyundai manden forstår heller ikke hvorfor den ikke fungerer optimalt nu. Det burde den ifølge ham og de andre mekanikere. Dog har den kun været på 1 værksted.

    Bliver nok nød til at køre den til Hyundai, hvis det ikke hjælper med skift af slave og hoved Cylinder.

    Jeg vil fortælle en mekaniker infoen herinde fra, og spørge hvorfor de ikke er skiftet, når det ville være et optimalt sted at begynde, i hvertfald INDEN man væger at give op og har fået betaling for et fuldt skifte. :-s


  • #21   13. jun 2020 har søgt lidt på brugt svinghjul til dem så virker det bare ikke umiddelbart til et dms men alm fast svinghjul. det hvis først nyere der køre med dms.

    hvis i har i har hvert så langt ude med så mange koblinger og det ikke har hjulpet samt kontrolleret svinghjul. så kan jeg snart ikke se andre muligheder end en af de to. smiley


  • #22   13. jun 2020 Mig bekendt er det ikke dms. Men jeg er slet ikke sikker på denne information lige her på stående fod

  • #23   13. jun 2020 jeg os kommet itvivl men når har hvert afmonteret og Hyundai har tjekket bør det forhåbelig være iorden.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #24   13. jun 2020 Hvis hovedcylinder og slavecylinder ikke er skiftet, så ville jeg starte der. En slidt hovedcylinder kan ikke lave tryk nok og så opfører det sig som du beskriver.

  • #25   13. jun 2020 Hvis ikke værkstedet kan lave fejlen må de da ryste op med nogen gryn, eller betale for at et andet værksted kigger bilen igennem.

  • #28   24. jun 2020 Slavecylinder er skiftet nu og det har ikke hjulpet på problemet.

    Vil få skiftet hovedcylinder i weekenden.

    Er det ikke hoved cylinder? Så ved jeg virkelig ikke, hvad der skal gøres


  • #29   24. jun 2020 Her kan man da tale om at skifte dele i blinde.
    Du skulle finde en mekaniker som har speciale i det mærke, dvs IKKE en forhandler, for de går tit med skyklapper, dog kunne jeg godt have mistænkt GT Biler i Kolding for at være gode, de er Hyundai forhandler.


  • #30   14. jul 2020 Allan: Jep Allan. Jeg vil heller ikke skifte mere i blinde nu.

    Jeg er søgende efter en specialist på området, som vil have den i hænderne. smiley


  • #31   14. jul 2020 #Chris# Har du et forslag, nu hvor slave og hoved cyl begge er skiftet os.

    Koblingspunktet stadig helt vildt dårligt.


  • #32   14. jul 2020 Hvad er Dmf ?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #33   14. jul 2020 Dobbelt masse svinghjul

  • #34   14. jul 2020 Double Mass Flywheel

  • Heine R
    Heine R Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   15. maj 2021 Er problemet blevet løst, her året efter ?

Kommentér på:
Hyundai i30 kobling udfordringer gennem lang tid! Hjææælp

Annonce