{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.228 visninger | Oprettet:

fejltænding på en Ford Ka 1.2 fra 2013 {{forumTopicSubject}}

Hej, har en Ford Ka 1.2 fra 2013, som melder fejltænding på cyl 1 og 4. Er der en der har en erfaring med hvad det kan være på sådan en sag, hvis det ikke er tændrør eller tændspolen?
Har hørt noget om at det også kan være noget dyse eller hvis der er for meget olie på at det kan komme i indsugningen også vil det komme hen og remme noget benzintryksregulator, kan det passe eller er det noget helt andet?
Den har fået skiftet tandrem og det er først kommet efter en køre tur på 20 km og det sker gerne i mellem 130-160 km/t, så lyser den i en trækant med udråbstegn, Et sjovt at og blinker i motor lampen, slukker og tænder man bilen er de væk også kan man ellers starte forfra, nogle erfaringer?
Mange tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fejltænding på en Ford Ka 1.2 fra 2013
  • #1   28. jul 2021 start med at tjek og skift tændrør hvis de godt slidt, byt rundt på tændspoler se om fejlen flytter sig.

  • #2   28. jul 2021 Man kan desværre ikke bytte rundt på tændspolenrenre, da de er samlet i en tændingsbænk, tændrør ser fine ud. Selve testere kommer ikke med fejlkoder på brændstofregulatoren men den siger at der er noget galt med sensorene ved benzinreguleringen

    profilbillede
  • #3   29. jul 2021 Kunne godt tænke mig at se dine livedata på begge dine O2 sensorer, da den kører med en meget mager blanding, hvis en af O2 sensorerne melder om en fed blanding, får motoren ikke nok, tror fejlen ligge hos en af lambdasonderne

  • #4   29. jul 2021 Er det nok med et skærmbillede eller skal jeg se om jeg kan filme det?
    Kender du noget til om at hvis der er for meget olie i, at det ville kunne påvirke benzintryksregulatoren? Jeg ved englænderne har oplevet det problem


  • #5   29. jul 2021 Min billige tester her kan kun vise o2 sensorene i mV, hvis det kan bruges til noget?
    Men burde testere ikke skrive hvis der er fejl på lamdasonden når jeg har den på?
    Tandremen har også været skiftet, er det bare et dårligt sammentræf eller kan det være i den forbindelse?
    Jeg ved at den ikke står forkert i tandremen, ellers ville den skrive P0016


  • #6   29. jul 2021 Behøves ikke være video, selvom det ville være bedst, bare et skærmbillede er ok.
    Ved ikke om det kan påvirke benzin regulatoren hvis der er for meget olie på motoren, under alle omstændigheder burde der kun være olie til Max mærket.
    Olien kommer ikke i kontakt med regulatoren da den sidder uden på motoren, men om vakuummet kan ændre sig, ved jeg som sagt ikke.


  • #7   29. jul 2021 Sensor 1 række 1, den springer meget fra de 85mV-735mV mener jeg det er og sensor 2 holder sig i mellem de 650mV-750mV

    Jeg ved ikke om de selv fylder olie på i ny og næ og de så har hældt for meget på men den er omkring maks i hvert fald. Jeg mente også nok at det ikke ville kunne påvirke benzintryksregulatoren, medmindre der bliver ændret på varkummen.


    profilbillede
  • #8   29. jul 2021 Lyder meget fornuftigt ang O2 sensorerne, den første regulerer og den bagerste er en kontrol, regulerer ikke så meget som nummer 1.
    Ville kigge på tændrør og tændspole samt kigge på knast og krumtapsensor, da den har fået skiftet tandrem, kan man have glemt at trykke et af stikkene helt på plads igen.
    Lambdasonde 1 kan godt se lidt mistænkelig ud, 90mV er meget lavt, burde regulere mellem 200mV og 800mV, 90mV er meget mager blanding, kunne være der var et hul i udstødningen smiley


  • #9   30. jul 2021 Har været rundt og se om diverse stik ikke var sat ordentligt og lige mast dem lidt sammen for at se og de sad på, ja hvis den har et hul i et udstødning, kan sensor 2 ikke måle rigtigt heller, der skal jo næsten ingen ting til. Tændrør og så fine ud faktisk, har også lidt en mistanke til at det også kan være tændspolebroen, kan desværre ikke skifter tændspole fra cyl 1 til 2, som man kan ved andre bil modeller, så det er det hele rækken der skal skiftes eller ingen ting men ja, man må vel bare starte med det billigste først og så arbejde sig ud af ??

  • #10   30. jul 2021 God idé at tjekke udstødning, måske skifte tændrør, det er jo ikke så galt en udgift, og tilsidst skifte tændingsbro.

  • #11   30. jul 2021 Det er tjekket og ikke lige umiddelbart utæt, der sidder næsten nyt på. Hvis den fejltænder på cyl 1 og 4, det burde jo i teorien også påvirke hvordan lamdasonden måler, synes bare den reagere meget underligt alligevel ??

  • #12   31. jul 2021 Hvad med timing?
    Du siger den har gået skiftet tandrem. Står den 100%?


  • #13   31. jul 2021 Den står helt 100 i timing, hvis den stod en tand forkert ville den komme med fejlkode P0016 og den blev turnet de 2 gange man skal plus nogle ekstra omgange efterfølgende, for at være sikker

  • Anders Tolstrup M
    Anders Tolstrup M Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   6. aug 2021 Har du fundet en løsning?

Kommentér på:
fejltænding på en Ford Ka 1.2 fra 2013

Annonce