{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Underligt ? {{forumTopicSubject}}

Underligt.
Vi har en VW Polo 1.2 TSI fra 2014 med cbz motor, og der er noget der undrer mig.
Når jeg sætter tændingen til, tænder der et hav af kontrollamper i instrumentpanelet.
ca. 3 sek. efter er der mange af kontrollamperne der slukker igen, heriblandt også kontrollampen for olietryk.
Altså som om at der allerede er olietryk, selvom motoren slet ikke er startet endnu ?
Ja - jeg forstår ikke hvorfor at den lampe skal slukke.
Findes der en god forklaring ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underligt ?
  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

Følgere: 3 Svar: 203
    #1   3. apr 2022 Lamperne tænder kortvarigt for at vise at de virker..

• #2   3. apr 2022 Hej.
    Mener du dermed at såfremt olietrykket forsvinder med motoren kørende, at olielampen vil tænde igen ?
    :>) Leif

• #3   3. apr 2022 det gør de alle sammen os

• #4   3. apr 2022 Gør de ikke det på de fleste biler??

• #5   4. apr 2022 Hvis der under kørsel ikke er olietryk, så lyser den, men så er det for sent, motor vil sikkert allerede have taget skade.

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #6   5. apr 2022 Olielamperne i alle de biler jeg har ejet igennem tiden, har efter nøglen er drejet til tænding lyst konstant, indtil motoren er blevet startet og sensorerne derfor melder at der er opbygget olietryk.

• #7   5. apr 2022 Hej.
    I min verden er det også den rigtigste måde at det virke på.
    Alligevel er der måske en brugbar forklaring ?
    Min datter har en Polo fra 1999, og på den virker olielampe også på den der underlige måde.

• #8   8. apr 2022 Hej.
    Nu har jeg været ved at undersøge noget omkring olieindikatoren på vores VW Polo med CHZ motor.
    Olieindikatoren giver stel når der kommer olietryk.
    Skulle man så egentlig ikke tro at der ville ske et eller andet hvis/når man demonterer ledningen på indikatoren ?
    Men det gør der ikke ? ?
    Hverken olietrykslampen i speedometeret tænder, eller andre hyletoner der går i gang.
    Altså - jeg vil gerne vide hvilken funktion olieindikatoren egentlig har, udover at virke som prop i hullet på topstykket ovenover kædestrammeren ?

profilbillede
  • #9   8. apr 2022 Har lige testet i min Passat fra 98.
    Alle larmper tænder kortvarig og kun batterilampen bliver på, sammen med håndbremsen så frem den er trukket

• #10   8. apr 2022 et årig Ibiza gør det os

• #11   11. apr 2022 Hej.

Jeg skrev om min konstatering / undersøgelse til en VW forhandler, og fik følgende svar fra den serviceansvarlige / garantirådgiver:

Det er helt rigtigt at olietryks lampen og kontakten virker på denne måde.
    Det har de gjort på Volkswagen i mange år og før det havde motorene 2 olietryks kontakter, hvoraf den anden virkede på tradiotionelt vis som du forventede det.
    Motoren skal over ca 2500 omdr. før den alarmerer ved manglende stelsignal på olietryks kontakten.

Leif

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #12   16. apr 2022 "Motoren skal over ca 2500 omdr. før den alarmerer ved manglende stelsignal på olietryks kontakten."

Så VW-motorer behøver ikke være påfyldt motorolie - bare man altid holder den under 2500 o/min. Det må da være konklusionen. smiley

Ellers havde de vel ikke lavet det sådan.
    Eller noget.. smiley

Kommentér på:
Underligt ?

Annonce