1.108 visninger
|
Oprettet:
Underligt ? {{forumTopicSubject}}
Underligt.
Vi har en VW Polo 1.2 TSI fra 2014 med cbz motor, og der er noget der undrer mig.
Når jeg sætter tændingen til, tænder der et hav af kontrollamper i instrumentpanelet.
ca. 3 sek. efter er der mange af kontrollamperne der slukker igen, heriblandt også kontrollampen for olietryk.
Altså som om at der allerede er olietryk, selvom motoren slet ikke er startet endnu ?
Ja - jeg forstår ikke hvorfor at den lampe skal slukke.
Findes der en god forklaring ?
aug 2016
Følgere: 3 Svar: 203
sep 2016
Følger: 22 Følgere: 105 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 62
Mener du dermed at såfremt olietrykket forsvinder med motoren kørende, at olielampen vil tænde igen ?
:>) Leif
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.084
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
sep 2016
Følger: 22 Følgere: 105 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 62
I min verden er det også den rigtigste måde at det virke på.
Alligevel er der måske en brugbar forklaring ?
Min datter har en Polo fra 1999, og på den virker olielampe også på den der underlige måde.
sep 2016
Følger: 22 Følgere: 105 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 62
Nu har jeg været ved at undersøge noget omkring olieindikatoren på vores VW Polo med CHZ motor.
Olieindikatoren giver stel når der kommer olietryk.
Skulle man så egentlig ikke tro at der ville ske et eller andet hvis/når man demonterer ledningen på indikatoren ?
Men det gør der ikke ? ?
Hverken olietrykslampen i speedometeret tænder, eller andre hyletoner der går i gang.
Altså - jeg vil gerne vide hvilken funktion olieindikatoren egentlig har, udover at virke som prop i hullet på topstykket ovenover kædestrammeren ?
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Alle larmper tænder kortvarig og kun batterilampen bliver på, sammen med håndbremsen så frem den er trukket
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.084
sep 2016
Følger: 22 Følgere: 105 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 62
Jeg skrev om min konstatering / undersøgelse til en VW forhandler, og fik følgende svar fra den serviceansvarlige / garantirådgiver:
Det er helt rigtigt at olietryks lampen og kontakten virker på denne måde.
Det har de gjort på Volkswagen i mange år og før det havde motorene 2 olietryks kontakter, hvoraf den anden virkede på tradiotionelt vis som du forventede det.
Motoren skal over ca 2500 omdr. før den alarmerer ved manglende stelsignal på olietryks kontakten.
Leif
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Så VW-motorer behøver ikke være påfyldt motorolie - bare man altid holder den under 2500 o/min. Det må da være konklusionen.
Ellers havde de vel ikke lavet det sådan.
Eller noget..
Underligt ?