{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Suzuki Splash 1. gear snakker {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en 1.0 Suzuki splash, fra 2014 med 175.000 bag sig.
Jeg har lige købt den, og syntes den larmer lidt fra 1. gearet og er lidt stram i gearskiftet.

1. gearet lyder som man køre i bakgear og sådan "synger" lidt. Der er intet i de andre gear og den går fint i gear.

er det dårligt eller skal de sige sådan?, er jo en billig bil!
Evt. noget man kan gøre? Kan læse mig til at switerne er har store gearkasse problemer, og i måske et samme gearkasse jo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Splash 1. gear snakker
  • #1   16. jan 2023 dårlig lejer de er ikke forstærk på dem

  • #2   16. jan 2023 Vil det sige at gearkassen skal have skiftet leje? eller "larmer" de bare?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #3   16. jan 2023 Ja, dårlig gearkasse. Suzuki er berygtet for deres gearkasser. Derfor er de svære at finde brugt. De går allesammen til. Lev med det til den dør, eller skift den ud med en brugt hvis du kan finde en. Eller send den du har ind og blive renoveret. Var det min bil, så fik den bare lov at køre til den døde. Evt prøv at efterfylde gearolie.

  • #4   16. jan 2023 #3 ja ældre suzuki ja smiley plus folk glemmer at skift gearolie for hver 45000km som står i forskrifter

  • #5   17. jan 2023 okey, jeg vil prøve lidt nyt gearolie, kan nemlig ikke se i bogen at den har fået skiftet noget, så kan jo sagtens være! Den går også lidt stramt i gearskiftet, men det kan jo være andre ting også. Men jeg syntes nu ikke det en ældre bil (2014).
    Evt, så tror jeg "kun" det er leje til 1. gearet der skal skiftes, og så det ikke så dyrt igen.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #6   17. jan 2023 Nu skal jeg ikke kloge mig, hvis der er eksperter til stede. Men jeg har haft en swift samme årgang som også hvinede i 1 gear, og det blev ikke værre efter 100.000 km. Jeg tror tandhjulet i 1 gear er ligeskåret, så vil den hvine. Det giver for mig god mening.

Kommentér på:
Suzuki Splash 1. gear snakker

Annonce