{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Mercedes C200 benzin code P0313 {{forumTopicSubject}}

Hejsa i forumet.
Jeg er ny her inde, og håber i kan hjælpe. Jeg har for nyligt købt bilen. Den kørte fint et par dage, men laver nu numre. Starter rigtig fint, og kører også godt hvis man kører meget forsigtigt. Men giver man lidt gas, så begynder bilen at ryste, og dette fortsætter så også ved lave omdrejninger og tomgang. Slukker jeg så bilen og starter igen, så er det væk. Altså lige indtil jeg giver bare lidt gas igen. Jeg kan godt få bilen op på 80 kmt uden at det kommer, hvis jeg er meget forsigtig. Men jeg kan ikke køre i den almindelige trafik, uden at det vil komme. Jeg har lavet en diagnosetest på bilen og får fejlkode P0313 random misfiring. Og der er også fejlkode P0302 og 3 og 4, med misfiring cylinder. Jeg synes jeg har prøvet at læse og se videoer om det, men kan ikke finde noget der giver mening. De ting der nævnes passer ikke rigtigt på at bilen jo starter fint uden at der er noget, og jeg også kan køre meget roligt uden at det kommer. Når det så er kommet, stopper det først når bilen slukkes. Jeg håber der er nogle kloge hoveder her inde som kan hjælpe mig lidt på vej. Jeg kan også lave en video af problemet hvis det skulle blive nødvendigt. Rigtig god aften til alle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes C200 benzin code P0313
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   26. jan 2023 Det kan være så simpelt som slidte tændrør. Eller tændspoler. Så som det første ville jeg hive tændrør ud og kigge på hvad stand de er i. Evt give den nogle nye, det skader ihvertfald ikke. Derudover er der jo tændkabler som kan være dårlige, specielt i fugtigt vejr. Dette kan tjekkes med en forstøver flaske med vand, start bilen og sprøjt en smule over tændkabler og se om gnisten slår ud af kabel et sted. Bedst i lidt mørke omgivelser. Så har vi knast sensor og krumtap sensor som det sidste, men lyder som om den pludselig går på 2 cylindre, så derfor mistænker jeg tændrør eller kabler først. Skal lige siges at jeg ikke kender motoren/bilen. Så dette er ud fra min generelle viden om benzin motorer.

• #2   26. jan 2023 Tak for dit svar. Giver det stadig mening når det hele forsvinder når jeg slukker bilen og tænder igen? Det skal da helt sikkert prøves. Tidligere ejer fortalte at den har fået ny styrekæde og to nye følere.

• #3   26. jan 2023 Gnisten som tændrøret afgiver ændrer sig under tryk og bliver svagere.
    Når du siger problemet kommer igen når du giver gas, så vil motoren suge mere luft ind og derved bliver kompressionen højere, altså trykket i cylinderen.
    Er med Kompressor Knud her, ville helt sikkert skifte tændrør, eventuelt Iridium hvis de findes til din model samt eventuelt tændkabler

• #4   27. jan 2023 Hvis man bare skifter tændrør og tændspolen er defekt, så kan tændrøret gå i stykker igen.
    Få hellere målt fejllageret ud af styreboksen, og skift så den tændspole der har MISFIRE.

• #5   28. jan 2023 Hej igen. Tak for jeres svar. Så fik jeg kigget på tændrør, eller rettere skulle til det. Da jeg kunne kigge ned til tændrørene, var der vand og olie ved to af dem?? det stod halvvejs op ved begge. Så nu kommer næste spørgsmål. Er det toppakningen, eller kan det godt “kun” være dæksel til ventiler eller hvad det øverste hedder? Jeg har fået det øverste afmonteret, og I kan se hvordan det ser ud på billedet. Det er tydeligt hvilke to der er tale om.

profilbillede
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #6   28. jan 2023 Det er ventildæksel du har afmonteret, der skal ihvertfald en ny pakning i der. Toppakning sidder en tak længere nede imellem motorblok og topstykke.

• #7   28. jan 2023 Yes tak. Og når der kan komme kølervæske ind til tændrørene, så undgår jeg vel ikke ny toppskning? Eller kan det godt ske kun ved ventildæksel?

• #8   28. jan 2023

profilbillede
  • #9   28. jan 2023

profilbillede
  • #10   29. jan 2023 Tænker det er kondens, men tag tændrørene ud og kig dem igennem, så ser du nemt om der er vand derinde, røret vil være helt rent.
    Er du heldig er det bare pakningen ved ventildækslet.

Kommentér på:
Mercedes C200 benzin code P0313

Annonce