{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Arbejde på nyere og nye biler. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Hvis du helst vil undgå problemer, med at blive nødt til at skulle resette div. fejl med en såkaldt tester
Da har jeg i dag lært, at det er god praksis, altid at demontere det ene kabel på akkumulatoren, når du piller ved noget på
bilen (kun på bilen ?? )
Derved kan bilens computer ikke "opdage", såfremt du piller ved noget, som systemet kontrollerer.
?? Leif Bjørn Lønborg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde på nyere og nye biler.
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #1   17. maj 2023 Man lærer noget nyt hver eneste dag smiley

  • #2   23. maj 2023 Det kan også give problemer at fjerne spændingen fra bilen. I en Ford bliver radioen spærret, den skal så låses op med koden. Har man ikke noteret koden, så koster det at få koden til at låse den op. På vores Toyota hylede selealarmen igen, efter at batteriet havde været afmoteret, alarmen havde vi ellers fået slået fra. Det er ikke så morsomt at køre hjem med en sæk hundemad på forsædet. Står sækken bag i, så gnaver hundene hul i sækken på vej hjem! Vi har nu fået slået alarmen fra igen på værkstedet med en tester. Jeg har set på nettet, at man kan købe en ledning med ODB-stik, så man kan sætte 12 V på med et ekstra (lille) batteri, mens man skifter det rigtige batteri.

  • #3   23. maj 2023 Den sikreste måde at undgå at lave fejl, når man reparerer biler, er at lade være med at reparere biler. Det har jeg lært for længe siden...

Kommentér på:
Arbejde på nyere og nye biler.

Annonce