{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Kia ceed ujævn motorgang {{forumTopicSubject}}

Min Kia ceed 1.6 diesel har sgu inderlig problem som måske kender løsning på.
Slår jeg aircon fra går den mega ujævn med udsætter i lave omdr ligesom den næsten lukker for spjæld og slår jeg aircon til går den jævn igen.
Er det måske grundindstlling af gasspjæld der skal til for nogen mener den hæver omdr lille smule
i tomgang når aircon er til ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia ceed ujævn motorgang
  • #1   6. jun 2023 En diesel har intet gas spjæld, men et stop spjæld.
    Det kan være mange ting, men oftes skyldes dålig tomgang på en diesel tilstoppede dysser, ledningsnet til dysser, egr problemer osv.


  • #2   6. jun 2023 Både min Fiat ducato fra 2014 med klimaanlæg samt min Citroen jumper fra 2019 med a/c gjorde det samme da de begge var nye. Min jumper har jeg stadig og den gør det også nu hvis jeg slår a/c fra.

    Vores tidligere c4 cactus fra 2018 med benzin motor gjorde det også helt fra ny af.

    så det er ikke kun ældre biler der gør det - dog er ingen af bilerne ved at gå ud i tomgang, men markant mere ujævn i tomgang


  • #3   6. jun 2023 Ikk tomgang men ved lille smule gasgivning hopper den indtil aircon slåes til så stopper det og vedhæftet foto af gasspjæld så har den eller .?

    profilbillede
  • #4   6. jun 2023 Den har gasspjæld, selvom det ikke fungerer som et gasspjæld som du tænker på, det er der for at lave vakuum til EGR og sørger for at motoren slukker på en behagelig måde, det er et spjæld der er lukket helt når motoren er slukket og næsten helt åbent når motoren er startet.
    Tror ikke det er den der laver ballade, mere dyserne eller EGR ventil


  • #5   8. jun 2023 Oki det var en god forklaring torpedo taks du

  • #6   8. jun 2023 Oki det var en god forklaring torpedo taks du

Kommentér på:
Kia ceed ujævn motorgang

Annonce