{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

VW Polo 1.2 TSI {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vores dejlige Polo har fået skiftet kæde, kædestrammer, glidere, olie pumpe og kæde til oliepumpen for ca. 10.000 km siden. Den er desværre allerede så småt begyndt på at komme med irriterende klirrelyde ved koldstart, og Jeg har lige skiftet olie og oliefilter, fordi det gør jeg altså for hver 10.000 km.
Men efter råd fra en dygtig mekaniker, som jeg kender, hældte jeg denne gang Castrol EDGE SuperCar 10W-60 olie på, der opfylder VW 505 specifikationen
Nu er jeg spændt på om de irriterende lyde ved koldstart er forsvundet.
En 10W60 olie har en viskositet svarende til 10 ved kold tilstand, og omvendt en viskositet svarende til 60 i varm tilstand.
Hvad mener andre Poloejere om dette tiltag ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Polo 1.2 TSI
  • #1   7. aug 2024 Et spørgsmål er hvad de hydrauliske løfter siger til en tykke olie.

    Du må huske og give respons på, de oplevelser med det


  • #2   7. aug 2024 Ikke helt rigtig vedr oliens viskositet ved kold og varm motor

    En motorolies viskositet betegnes ved en kode, f.eks. SAE 15W-40. Koden fortæller noget om oliens viskositet ved henholdsvis kold og varm tilstand. (Omkring henholdsvis 0°C og 100°C)
    Den kolde tilstand beskrives her ved betegnelsen ’15W’, hvor W angiver ’Winter’ – altså den kolde tilstand, hvor motoren skal starte op, og motorolien har omgivelsestemperaturen.
    Den varme tilstand beskrives her ved betegnelsen ’-40’ og omhandler den varme tilstand, hvor motoren er varmet op og olien er driftsvarm.
    I begge tilfælde er der tale om koder og jo lavere koden er, jo tyndere er olien i henholdsvis kold og varm tilstand.


    Men så længe den opfylder kravene fra VW ville jeg ikke være bekymret, man skal passe på man ikke fylder en så tyktflydende olie på så den ikke kan komme igennem kanalerne i motoren.


  • #3   8. aug 2024 Skal vel være 508 eller 504 5W30., at symptom behandle med tykkere olie var noget morfars mekaniker gjorde når en Moris Marina lavede røgslør.
    Men pøj pøj med det.


    profilbillede
Kommentér på:
VW Polo 1.2 TSI

Annonce