{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Klage over regning? {{forumTopicSubject}}

Bremserne på min gamle Corolla var nedslidte, så jeg smed den hen til den lokale mekker. Han skiftede skiverne samt klodser, plus han strammede håndbremsen op og skiftede 2 viskerblade.

Jeg har nu modtaget regning på 3.000,- ... fair nok, men i den står der at der er brugt 3 timer (á 500,-). Er 3 timer ikke i overkanten for disse ting? Jeg ved godtnok ikke meget om biler, men altså - op på lift, skrue skrue lidt osv., det tager da højst 1½ - 2 timer?

Kan jeg være bekendt at forhøre/brokke mig over tidsforbruget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klage over regning?
  • Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #1   22. dec 2007 hvis det har været rustet sammen og caliberne skulle skilles ad og smøres tager det da lidt tid, gjorde dte ihvertfald på min bil da min mors fyr sku lave dens bremser smiley

• #2   22. dec 2007 lydder som rimligt tids forbrug efter min mening

• #3   22. dec 2007 det er sku dyrt

syns jeg.

jeg gav 2100 kr for nye kalibre og klodser, og plus skiftet olie og filter og justeret mine lygter foran

men jeg har en god mekker her i byen.

• #4   22. dec 2007 Det lyder ikke helt ude i skoven!!

Arbejder selv som mekker og ved at det kan tage møg langt tid på gamle biler da det ofte er rustet sammen og skal varmes for at kunne skilles ad...
    Det tager desværre sin tid, specielt når der går for længe imellem der bliver renset og smurt...

Daniel

• #5   22. dec 2007 men tror sku

det er ok pris alligevel..

læste ikk hva du skrev helt.

• #6   22. dec 2007 Okay, plejer normalt at få en familiemedlem til at gøre det, så har været vant til andre priser. Fint nok, jeg må sluge den kamel - mange tak for svarene, man lærer noget nyt hver dag smiley

• #7   22. dec 2007 Det lyder fair nok.
    Djarnis

• #8   23. dec 2007 Ja det koster at have bil...
    Men synes prisen lyder fair nok....

• #9   23. dec 2007 og den måde de arb på, så er det klart det ta lang tid. 5 min arb, så smutter han i 10 min

• #10   23. dec 2007 Min mekker har brugt 2 timer på det første service eftersyn på min?
    Og det kostede 2000,- i alt..

Sys nu det lyder ret dyrt!
    Det er i Nordjylland.

• #11   23. dec 2007 Vil du holde min cykel? Sjovt folk aldrig vil betale en mekker en skid. Det er lige meget hvad der bliver lavet på en bil så er det for dyrt. Men hvis det er en tømrer eller murer så smider folk gerne 1-2-30000kr efter dem uden og blinke.... Stram op, en mekker skal også tjene penge.

• #12   23. dec 2007 Hvis lortet at drillet, så løber tiden jo os afsted... Det er det, man nu engang ikke kan sikre sig imod.

• #13   23. dec 2007 ja. Tiden løber sgu stærkt. Især hvis håndbremsekablerne er rustet sammen på sådan en 20 år gammel corolla.
    Men under normale omstændigheder er tre timer måsle lige i overkanten.
    Men så længe det ikke er mere end 3000.- synes jeg bare du skal æde den og evt. Finde et andet værksted næste gang hvis du altså føler dig snydt.
    Tror ikke regningen havde lydt på 3000 hvis det havde været et autoriseret værksted. Nok noget højere.

• #14   23. dec 2007 dashmir....

forklar mig lige hvor man kan købe 4 skiver og 8 klodser og så få det monteret for 500 kr??? Selv for kun en aksel lyder det som en drøm.

Er kaliperen groet fast, eller gliderne kan man hurtigt bruge tid på at nørkle med det.

Tidsforbrug er måske en anelse i overkanten, men de skal ikke drille meget før der går en time ekstra.

1500 i stumper (hvis det kun er to skiver og 4 klodser + viskerblade) lyder også en smule dyrt. Men ok, til min bil gav jeg omkring 4-500 kr for 4 originale klodser til bagi. Brembo skiver foran kostede ca. 17-1800 inc 4 klodser.

Alt ialt virker det en anelse til den dyre ende, men det er et par hundrede vi snakker om.

Jeg ville nok bare æde den, og så evt. vælge en anden mekker næste gang, hvis jeg følte mig snydt.

Kommentér på:
Klage over regning?

Annonce