Nu får jeg sltså snart nok .. !!!!!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har denne lille sag af en Seat Toledo fra 2001 ..
Jeg har haft bilen siden 22-10-2008 Så det er jo ikke så lang tid siden jeg købte den. Et held jeg havde garanti på dyret for ellers havde jeg sku gået amok.
Har fået skiftet Turbo, Intercooler, Tandrem, Toppakning og en masse andre diverse ting.
Da det kun er en uge siden jeg fik skiftet toppakningen (har kørt med de i 2mdr) Fordi forhandlerens mekaniker sagde den ikke var itu, selvom den brugte en litter kølervæske på 5 dage og den ikke spildte det noigensteder. Det er så ikke problemet der irriterer mig nu.
Efter jeg har fået skiftet toppakningen bruger den da heldigvis ikke vand længere, Men .. Den kører kun omkring 14 på literen selvom den er opgivet til 20. Skal lige siges bilen har kørt 203xxx km. Jeg prøver at køre mormor kørsel . men at den nogle gange mangler bundkraft i 1, 2 og 4 gear forstår jeg ikke .. 3 gear er helt fjong. Den trækker sku bedre end før. Hvad fanden kan det være den nu fejler. Bilen skal synes om 2 uger så min mekaniker får den ind idag da jeg skal på ferie . Så han lige kan skifte bremser og alt det "syn" forbederelser .
Her igår tjekkede jeg olien i det låg hvor man fylder olie på. Skal lige siges jeg havde lige stoppet bilen efter en tur på 8km ca, kiggede i låget og så at det var hvidt olien . Jeg har altid lært at hvis olien er hvid er toppen gået. Men Seat sagde det var nu meget normalt da det godt bare kan være kondens da olien i bundkaret ikke har samme temperatur som i toppen. Og da det var en lille tur jeg havde kørt. Tjekkede det så senere efter en tur på 30km . Og da var olien sort igen. Men den mangler stadig træk nogle gange,
Håber fanme nbogen der har haft samme problem ved hvad det er .. Eller nogle har en teori om hvad det kunne være ..
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 156 Svar: 687
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 1.144
feb 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 606
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 6 Emner: 217 Svar: 1.359
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 11 Emner: 76 Svar: 570
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 726
Yoko: Det fik jeg også af vide ..
Joachim: Den fik jeg skiftet for nogle mdr siden.
Christian: Det kunne være en mulighed , Det vil jeg lige tjekke op på.
Peter: Det siger du ikke .. en rigtig mandags bil, men vil sku ik skille mig af med den nu. hehe
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 400
Faldt lige over denne tråd, måske var det noget der kunne bruges
http://uk-mkivs.net/topic/50427-pd-vac-line-simplification-n18-n239-valve-delete/
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 400
Nåååååå, jeg havde bare ikke set sådan en før, og viste heller ikke at man kunne blænde EGR ventilen på den måde
Men man lærer Jo noget nyt hele tiden
Nu får jeg sltså snart nok .. !!!!!!!