{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.242 visninger | Oprettet:

Bremsekaliber problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg havde lavet en tråd for et par dage siden, men jeg prøver lige igen med lidt flere oplysninger..

Jeg har et problem med min bil Nissan Primera 1,6 GX 1996, med at højre bremsekaliber foran, ikke slipper trykket om skiven igen når man har bremset ned.

Jeg har haft skildt det hele ad, kaliber og stempel ser fint ud, men stemplet kører virkelig stramt i kaliberen, der skal bruges tang til at presse det i, og trykluft for at få det ud igen, det kan ikke rokkes med fingrende. Er det normalt?

Hvis jeg tager tætningsringen ud af kaliberen kører stemplet fint frem og tilbage. Kan det hjælpe at skifte den?

Hvis det er normalt at stemplet går så stramt, kan det så være fordi skiven er blevet skæv, at den blokerer? Der er kørt omkring 1km. med meget stramme bremser.

De to glidere på kaliberen arbejder fint og frit.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsekaliber problemer.
  • #1   20. sep 2009 Du skal have renoveret det kaliber, stemplet skal glide rimelig nemt ud og ind., der kan være rust ved gummiringen

  • #2   20. sep 2009 Sidder der slet ingen rust/gravrust på stemplet ? Evt. køb et rep. sæt og skift den ring som skubber stemplet tilbage (nok den som du kalder tætningsringen)

    tvivler på dit stempel er skævt...


  • #3   20. sep 2009 det er meget normalt a stemplet skal trykkes tilbage med værktøj. nogle typer skal sågar drejes samtidig med at man trykker.

  • #4   20. sep 2009 HVIS ellers kaliberen er sop den skal være og kører ok,så kan du jo også ha en bremse-slange som er ved at falde sammen indvendigt,det kan også gøre at trykket bliver holdt lige efter du har bremst smiley

  • #5   20. sep 2009 sop skulle så betyde SOM (stavekontrollen svigter sommetider) smiley


  • #6   20. sep 2009 Der er intet rust hverken på stemplet eller kaliber der hvor delene kører mod hinanden.

    Kommer lige med at dumt spørgsmål, men hvad er det der gør at stemplet kører tilbage når bremsen slippes?


  • #8   20. sep 2009 hva hvis du løsner luft skruen og presser stempel tilbage køre det så let nok tilbage så er det en ny bremse slange du skal have på

  • #9   20. sep 2009 Har ikke lige prøvet det med luftskruen, men kan det passe stemplet ellers skal gå så stramt? Forstår ikke helt hvordan en ring skal kunne skubbe stemplet tilbage når dårligt kan gøres med en tang.

  • #10   22. sep 2009 Jeg har lige rodet lidt mere med den, og har fundet ud af, at det må være fordi væsken ikke render retur igen.

    Jeg har opdaget 2 ting:

    1. hvis jeg piller bremseslangerne af kaliberne i begge sidder, drypper det kontinuerligt fra venstre side (den som virker) mens den højre side ikke drypper.

    2. når det hele er monteret og så pumper et par gange på bremser, så blokerer den højre forhjul, men hvis jeg skruer bremseslangen fri så væsken render ud, så slipper den trykket.

    Jeg har prøvet at blæse bremseslangen igennem for evt. snavs, men det ser fint ud. Er det længere inde i bilen fejlen skal findes??

    Nogen ideer?


  • #11   13. okt 2009 LØSNING:

    Af hensyn til andre der kan få lignende problem kommer her løsningen:

    Jeg opgav selv at finde fejlen da det ikke var kaliber, og heller ikke bremseslange, så den røg på værksted.

    Det viste sig at det var bremsecylinderen den var gal med, så denne blev skiftet og så virkede det perfekt. Samtidig med den bremsede lige (før lå den lige under 20 %, men troede dette var kaliberne).


Kommentér på:
Bremsekaliber problemer.

Annonce