{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.559 visninger | Oprettet:

koldstart og benzin forbrugt? {{forumTopicSubject}}

Nu får jeg efterhånden kostet den i hoved at en koldstart koster kassen, med at den fx. kun kører 2km/l, istedet for 16 km/l som den køre normalt. Koster en koldstart SÅ meget?
Kan næsten ikke få det til at give mening, jeg ved det slider lidt ekstra på motoren, men hvad er benzin forbrug under koldstart, hvor længe varer det?

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  koldstart og benzin forbrugt?
  • #1   12. mar 2011 Nu jeg ikke lige huske hvor meget præcis det er, men Volvo har en tabel over hvor meget benzin deres motorer bruger ved koldstarter.. Men det er slet ikke usædvanlligt at ved frysepunktet bruger en bil ca 1 liter på de første 3km..

• #2   12. mar 2011 Det tager i alt fald en hel del ekstra.
    For noget tid siden kørte jeg KUN til og fra arbejde på en tank benzin (3 km pr vej) og der kørte den kun 7 km/l mod de sædvanlige 11.

• #3   12. mar 2011 Well...

Lad os antage at en kold motor skal have en "traditionel" fed benzinblanding... dvs en blanding der hedder 11:1... dvs 11 dele luft og 1 del benzin.

En varm motor får 14,7:1 blandig...

Dvs at en kold motor skal bruge 14,7-11= 3,7 gange så meget benzin som en varm motor skal bruge.... Og hvis din bil kører 14 på literen vil den køre 3,8km pr liter på en kold motor....

Kommentér på:
koldstart og benzin forbrugt?

Annonce