{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.075 visninger | Oprettet:

Snoopy
Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637

stærkere fjedre {{forumTopicSubject}}

hvor finder jeg de såkaldte "camping-fjedre" til min vogn ?

ska ha nye fjedre i røven af vognen, og da jeg tit har stor vovse med, eller noget familie (2x100kg på bagsædet) så skal de helst være lidt stærkere/hårdere hvis det ku la sig gi sig,

ska ikke bruge et helt sæt med 4 fjedre osv, bare 2 bagerste da jeg køre på spritnye bagdæmpere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stærkere fjedre
  • #1   14. mar 2012 Prøv evt at spørger hos din mærke forhandler. Til mange biler kan man få forskellige vægt klasse fjedre. Så kan du jo altid håbe at du ikke har de kraftigeste.

Ellers her jeg set et eller andet sted at man kan få ekstra fjedre man sætter ind sammen med den orginale. De er lovlige i modsætning til de gummi klodser man kan sætte ind, og de virker uden at gøre bilen højere (nævn værdigt)
    Har monteret dem engang på en Magentis, Og de var sgu overbevisende. De skulle bruges til en bil med stor campingvogn. og sættet kostede omkring 6-800,-

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #2   14. mar 2012 nu er det mest fordi fjedrene nok gamle og lidt døde i det, og har nogle spritnye sacs dæmpere bagpå, så nye fjedre vil jeg have smiley

og da jeg i sommeren ska ha sat træk på vognen, og i forvejen ofte køre med hund, mennesker og brænde i stor stil (når det er koldt altså) så ville det rart med nogen som var ligeglad med om bilen er fyldt med mennesker på vej til tyskland, eller køre med en trailerfuld jord .

kort sagt, ska de skiftes kan jeg lige så godt gøre det ordenligt smiley dog gider jeg ikke betale dobbelt pris, så hellere skifte lidt opftere smiley

• #3   14. mar 2012 evt montere dobbelt fjedre en tyndere fjeder indne i den andne så slipper du for at den bliver for høj

• #4   14. mar 2012 Jeg kan anbefale MAD campingfjedre. Har monteret nogle af dem, og der har aldrig været klager...

• #5   14. mar 2012 overvejer selv at få monteret mad-fjedre på min dyt, MEN der er et mindre problem, mad fjedre er ikke godkendte til min bil og dette er osse et problem for en del andre biler. spørgsmålet er så bare om synsmanden bekymre sig om det.

her kan de købes direkte
    http://mad-suspension.co.uk/
    ftz og mekonomen har dem osse

har så læste flere steder på nettet at jeg kan få originale fjedre med en ekstra vikling som så skulle være hårdere , om det passer ved jeg ikke, men skal ud til forhandleren og forhører mig

• #6   14. mar 2012 Jeg fik speciallavede fjedre ved Hagens i Støvring til min gamle Golf Variant pga. vægten af anlæg bagi, og de var ikke mange ører dyrere end Refako´s campingfjedre..
    Fordelen er, at der følger certifikat med til syn, og fjedrene er tilpasset dit specifikke behov, så der er ingen diskussion med ordensmagten, hvis de stopper dig..

Find selv den nærmeste:
    http://www.krak.dk/fjedre/s%C3%B8g.cs

• Ole Ø
    Ole Ø Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   12. jun 2014 Jeg har en mazda 6 stationcar fra 2007 som jeg fik sat 2 nye MAD fjedre i på bagakslen. Den er blevet lidt hårdere for bagsædepassagererne, men bagenden er aldrig presset i bund hvadenten vi har tanket øl og vand i Tyskland eller haft campingvognen bagpå. Køreegenskaberne er ikke blevet ringere - tværtimod. Kan varmt anbefales.

Kommentér på:
stærkere fjedre

Annonce