{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kompression spørgsmål ??
  • #2   20. maj 2012 Det betyder at den presser luften sammen til et tryk der er 10½ gange så højt som det atmusfæriske. Altså 10,5 bar.

  • #3   20. maj 2012 Du kan ikke bare skrive 10,5 bar svarer til kmpressionsforholdet 10,5:1 Jesper smiley Hvis man laver en kompressionsmåling vil de typisk ligge mellem 11 og 15 bar selv på en bil som min der er født med 9,5:1 er kompressionstrykket næsten 14 på alle cylinder. Det fortæller bare hvor tæt din cylinder i virkeligheden er.

    Kompressionsforholdet er den volume der er i cylinderen når stemplet er i top i forhold til den volume der er når stemplet er i bund. smiley Meget simpelt smiley


  • #4   20. maj 2012 Det atmosflriske tryk er ca 1000 bmar (1 bar). Presser du det atmusfæriske tryk sammen 10,5 gange, får du teoretisk 10,5 bar.

  • #5   20. maj 2012 10,5:1 betyder at din motor presser luften og benzinen sammen til 10;5 gange mindre størrelse, inden den tænder gnisten...


    Det er et "statisk" tal, så det er det rent teoretiske udgangspunkt... - det rigtige tal varierer af omdrejninger, lufthastighed, ventilstillinger osv osv smiley

    Men du får pointen....


    En motor yder flere HK hvis den har et højere kompressionsforhold - da der er højere tryk på stemplet når benzin/luft-blandingen brænder ....

    Til gengæld er der også højere krav til benzinens kvalitet, stemplernes materiale og gnistens timing.... for høj kompression uden at have styr på de andre ting, vil skabe tændingsbanken som er skidt for motoren smiley


  • #6   20. maj 2012 Jesper, kompressionstrykket og kompressionsforholdet er og bliver ikke det samme. smiley

    Trykket er en tilkendegivelse af hvor tæt cylinderen er, mens det andet angiver forholdet mellem fuld volumen i cylinderen og stempel i top.


  • #7   20. maj 2012 Tonni kompressionsforholdet er da ikke statisk!?

    9,6:1 betyder at vis vi har en cylindervolume på 483 cm3 og volumen når stempel er i top så er 50 så vil vores reelle slagvolume være 433 cm3, men vores kompressions forhold vil være 483/50 = 9,64:1


  • #8   20. maj 2012 Det andet du snakker om er overlap, tændingsforstilling og oktantal. Som ikke har indfyldelse på kompressionsforholdet

  • #9   20. maj 2012 "kompressionsforhold" af en forbrændingsmotor eller ekstern forbrændingsmotor er en værdi, der repræsenterer forholdet af volumen af forbrændingskammer fra sin største evne til sin mindste kapacitet."

  • #10   20. maj 2012 tak for du gode svar folkens smiley så blev man da lidt klogere idag..

Kommentér på:
kompression spørgsmål ??

Annonce