{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bakgear i up!
  • #1   22. aug 2012 Du skal da ikke stille dig tilfreds med det svar fra VW, de må da bare rode videre med det, indtil de finder fejlen. Ellers må du da gå til FDM eller forbrugerstyrelsen. Held og lykke

  • #2   22. aug 2012 FDM hjælper ikke, med mindre man har været medlem min. ½ år....

  • #3   22. aug 2012 De har faktisk allerede skiftet en del gearkasser på dem :-x

  • #4   22. aug 2012 Hvad er det helt nøjagtig den gør? du er sikker på det ikke bare er dig der ikke har vænnet dig til den endnu?

    Hvis du er sikker, så er det bare ind til en anden vw forhandler og spørge om det kan være rigtigt.


  • #5   22. aug 2012 du tager bare ind til vw igen og siger det er galt med og få bilen i bak gear de må bare i gang det kan være fordi de ved det er en bekostelig affare og lave det også vil de holde dig hen til garanti'en er udløbet så du selv kan stå med regningen

  • #6   22. aug 2012 Carsten: Jo har vænnet mig til den, jamen når jeg trykker koblingen ned og tager gearstangen til højre for at sætte den i bakgear, så kommer den kun halvt ned og kommer ikke i gear.

  • #7   22. aug 2012 Ja hvis tænderne står lige over for hinanden - slip koblingen og træd den ned igen (i frigear), så skal du bare se, så er den til at få i bakgear - sådan er det på rigtig rigtig mange biler smiley

  • #8   22. aug 2012 Jeg har aldrig oplevet en bil hvor man skal koble ud to gange for at få den i bakgear? det lyder da fail?

  • #9   22. aug 2012 Ellers prøv at smide den i fremadgående gear først og så direkte i bak, så skal du se. (o:

  • #10   22. aug 2012 Sådan er det skam også i min Chevrolet Spark.

  • #11   22. aug 2012 har oplevet en del biler der kun kommer "halvt" i gear men så skal bare bare tage den i frigear slippe koblingen og træde på den en gang til som om der lige som pumpes tryk eller noget i den dur smiley

  • #12   22. aug 2012 Har godt nok aldrig været ude for at skulle det i en ny bil.. Og ville bestemt ikke være tilfreds hvis det var mig.. min gamle volvo med 350.000km på bagen skulle nogle gange liiiige i første gear inden bakgear.. men det kan sku ikke være rigtig i en fabriksny bil..

  • #13   22. aug 2012 Det er ikke pga. der skal pumpes eller lign. - det er pga. som jeg skriver i et tidligere indlæg smiley

    Carsten, nej, det er ikke fail - det handler om hvis tænderne står lige overfor hinanden, så kan du ikke få den i gear, der mangler plads til tænderne, meget simpelt og logisk - det sker også på min en gang i mellem (fra april 2011), igen det handler om hvordan tænderne står i forhold til hinanden smiley Carsten, du har ikke kørt meget i bil eller i mange forskellige smiley


  • #14   22. aug 2012 Et andet trick, som også er nævnt tidligere, er at lige skubbe den i første gear og så sætte den i bakgear.

  • #15   22. aug 2012 Niklas H, nemmelig, den er også god ind i mellem når det driller smiley

  • #16   22. aug 2012 Bruger altid lige fremafgående først. - Det samme når man kommer kørende og skal i bakgear, mangre kobler ud mens bilen triller, og så smider de den i bak, hvilket resulterer i, at den skære tænder. Vendt med at smide den ud af fremadgående gear, til du er stoppet helt op, så er der heller ingen problemer. (o:

  • #17   22. aug 2012 endnu bedre er det at skubbe den i 3. gear først smiley
    mine forældres up kan også være tricky at smide i bakgear


  • #18   22. aug 2012 er der en forklaring på hvofor det er sådan siden det ikke spiller som det gør i så mange ander vw


  • #19   22. aug 2012 har haft problemet i nogle andre vw også.. problemet er der også tit i andre mærker hvor bakgearet ligger til højre og ned..

  • #20   22. aug 2012 typisk VW. tsk tsk. det er da nederen at man ska ha den slags problemer med en helt ny model.

  • #21   22. aug 2012 kobl ud 2 gange så er den skid slået. det er ikke en fejl, og det er endda beskrevet i Køreskolernes teoribog,

  • #22   22. aug 2012 aaaah, det er dejligt med synkroniseret bakgear.

  • #23   22. aug 2012 Frank B
    det er ikke altid det er nok


  • #24   22. aug 2012 Det kan jo bare ikke være rigtig man skal koble ud to gange for at få den i bakgear, smider den ud på vw igen og så må de sku løse det om det så tager en uge smiley

  • #25   22. aug 2012 Kenneth tror ikke det kan løses desværre.. det er generelt når gearet ligger tilbage..

  • #26   22. aug 2012 Kim: Det er jo netop fail. Og jo har skam kørt i rigeligt af biler til at vide JEG ikke ville nøjes.
    Der er jo netop et agregat der styrer det hele på plads så man undgår det.

    Jeg ville absolut mene det er en fejl, enten fra fabrikken af eller ved montering siden den ikke kan gå direkte i første. Det er jo lidt noget lort hvis man skal sidde og over i andre gear før ens bakgear bliver tilgængeligt.


  • #27   22. aug 2012 jeg har aldrig oplevet på starlet, escort, 200sx, cinq, bmw osv osv at man skal koble ud flere gange for at komme i bakgear. Oo

  • #28   22. aug 2012 det må være en fejl når bilen er ny jeg har oplevet problemet på biler der gået over 300.000 der siger det osse sig selv det er et slidt gearskift men på en ny bil ahh jeg havde taget tilbage til vw med bilen kan ikke passe man kan købe en ny bil hvor gearne skifter som en der har kørt over 300.00 km så må de sætte anden gearkasse eller noget på og som der bliver nævnt har det vidst åbenbart haft mange reklamamationer med gearkasserne

  • #29   23. aug 2012 Carsten, okey - synes bare lige du skal vide, jeg har skruet på biler i 30 år.

    Der ud over læser du jo slet ikke hvad jeg skriver, jeg skriver meget tydeligt hvad problemet ER, når den ikke vil i bakgear lige med det samme.

    Jeg synes det er Utroligt du ikke kan forstår det - hvis tænderne står lige overfor hinanden, så kan du sgu ikke få den i gear, total logik for burhøns - derfor er man nød til lige at få drejet et af tandhjulene lidt, så tænderne IKKE står lige overfor hinanden, og så er den til at få i gear, så simpelt og logisk er det - forstår du ikke dette her, så må du gå rundt i din egen tror, men lade vær med at lære andre folk noget forkert smiley


  • #30   23. aug 2012 _Bob O
    kan så fortælle min corolla gjorde det samme og min kammerats escort..
    Min generelle oplevelse er at hvis man skal gøre noget for at få den i bak er det tit lettere.. i vw skal man typisk trykke. og bmw skal d en helt til venstre ud over et hak og frem..


  • #31   23. aug 2012 Endnu et fornuftig indlæg der førte til en masse ligegyldig skriveri.



  • #32   23. aug 2012 Kim: Der er ingen der forsøger at belære nogen noget her?
    vær lige venlig at tale pænt, jeg er ikke helt fatsvag. Forstår godt at når tænderne er over forhinanden så kan de ikke gå i hak, det er jo, som du siger, logik for burhøns. Hele problemet ligger i at bilen er sprit ny og det er gearkasse teknologien også. Derfor burde den situation ikke opstå med mindre der er enten fejl eller slitage på gearkassen.

    Det er ikke et fakta, for de fejl opstår, men jeg siger det er en fejl fordi der er lavet mange gearkasser hvor det ikke sker, heller ikke fra ny.
    Jeg siger også at JEG, personligt, ikke ville have en ny bil hvis det var sådan gearkassen virkede i den.

    Der er jo nok en grund til at den model allerede nu, selvom den er ret ny, har fået skiftet en del gearkasser. Det handler om at det er for ringe at en så ny gearkasse skal have den skavank, for det er ikke meningen at den skal gøre sådan, det er 100%

    Og igen, lige for god ordens skyld, tal pænt, den tone du bruger er så trættende at høre på når man bare prøver at have en saglig snak om tingene.


  • #33   23. aug 2012 Det er en billig skod kasse.

    Du får hvad du betaler for smiley


  • #34   23. aug 2012 Carsten, det er også MEGET trættende at skulle gentage sig selv, fordi nogle folk IKKE GIDER læse og forstå hvad man skriver smiley

    Man synkroniserer ikke bakgear, derfor kan problemet opstår på ALLE biler med manuel gearkasse ny som gammel, så simpelt er det.

    At WV evt. samtidige har lavet en dårlig gearkasse til UP'en, er muligt. Men har INTET at gøre med det problem trådstarteren taler om.


  • #35   23. aug 2012 Kim, det er altid fortællerens ansvar at modtageren forstår, så du har ikke andre at skyde skylden på end dig selv hvis du er nød til at gentage dig.

    Hvorfor er det så lige netop at det ikke sker fra fabrikken af på alle gearkasser det der? hvis det er som du siger så burde det jo være standard, eller er jeg bare sindsygt heldig?

    Alt jeg siger, og her beklager jeg at du ikke har fået den samme forståelse, er at den fejl ikke sker på en ny gearkasse med mindre den er noget lort eller skadet. Hvoraf ingen af de to muligheder er noget jeg havde fundet mig i på en ny bil.

    PS: I en fuldsynkroniseret gearkasse er også bakgearet synkroniseret. smiley
    Hvilket er hvad de burde have monteret hvis det er et naturligt forekommende problem på den gearkasse.


  • #36   23. aug 2012 Carsten, nej, folk kan bare læse og forstå, det er skrevet i et sprog ALLE burde kunne forstå, Carsten.

    Man synkroniserer IKKE bakgear - så vil det blive til "racer" gear og alle tandhjul vil springe ud til alle sider smiley

    Hvis den er synkroniseret i bakgear, så vil du være i stand til at køre fremad og sætte den i bakgear samtidige UDEN den væsser tænder - det kan du IKKE, ergo ingen synkromesseringe i bakgear, meget simpelt smiley


  • #37   23. aug 2012 Man kan stadig godt have det i sync, jeg går ud fra der er en lås der stopper for at tandhjulene går på hinanden før det er forsvarligt når den er fuldt synkroniseret.

    Jeg siger ikke at den på UP'en er det, men når den går på, på den måde så burde den. Det kunne også være tegn på nogle dårlige synkromesser siden tandhjulene ikke vil gå sammen før man har rørt i suppen.

    bottomline er at jeg ikke ville have en bil der havde den defekt.


  • #38   18. sep 2012 Hvis det er en konstruktionsfejl fra VW kan sælger ikke gøre noget, og det er jo en ny bil, alle ved de lige skal ud og køre et par år for at få rettet alle fejlene, så bare rolig.
    Det er sikkert ikke en defekt, sæt den i 1ste gear og derefter i bak.


  • #40   18. sep 2012 har opblevet det problem med mange biler. på min carina måtteholde jeg den i mod bakgear g slap koblingne langsomt så kom den i vectra´en køre jeg den i frigear og kobler igen.


    håber ikke UP´en døjer med en svag gearkasse for så er VAG virkelig virkelig på højte med iveco. VAG vruppen har døjet med gearkasse problemer siden G2´eren blev dog være jo nyre bilerne blev. og må indrømme jeg ikke er imponeret over en fabrik der har døjet med svage gearkasser siden midt/slut 80´eren


  • #41   18. sep 2012 Jeg skal da også i min Skoda Superb 1.4 TSI - indimellem koble ind og ud igen, før jeg kan få den i bakgear?
    Det har jeg også skulle i mange andre biler..


  • #42   19. sep 2012 Hej har lige erhvervet mig en bette fransker med IKKE synkroniseret bakgear.
    Jeg har endnu ikke oplevet et besvær med at få den i bakgear, den har kørt 180000. Kører jeg lidt for hurtigt og sætter den i bak børster den self lige tænder.
    Skidt på en helt ny bil efter min mening.


  • #43   19. sep 2012 Cato..

    Det er sku da ikke skidt.

    Det er sådan gearkassen er opbygget, og kan ikke undgås hvis du køre "lidt for hurtigt"


  • #44   19. sep 2012 Nej. Det jeg mener med det jeg skriver er at min gearkasse med mange km på bagen ikke har nogle problemer. Modsætning til VW



  • #45   19. sep 2012 Det er meget normalt at tænderne kan stå ud for hinanden... Det kan de i alle biler og nogle opdager det slet ikke... de flår den bare i gear og så forskyder tandhjulene sig derude.

  • #46   19. sep 2012 Det sker også nogen gange for min nye swift sport, hvor jeg skal træde koblingen ned en gang til. Og det er sådan på mange biler. smiley

  • #47   25. sep 2012 Søg i tysk forum , der er faktisk mange der har problemer med UPen detsværre.

  • #48   25. sep 2012 De fleste Toyota-gearkasser gør det samme noglegange. Sådan er bakgearne også på de Celica'er jeg har haft - inklusiv min egen.

  • #49   26. sep 2012 min corolla går silkeblødt i alle gear efter jeg fyldte noget valvoline gearolie på den og skiftede slavecylinderen og hovedcylinderen til koblingen så går den som ny igen smiley men ja vw har altid problemer med deres gearkasser..

  • #50   26. sep 2012 Mine Toyotaer går også perfekt i gearne. Men Bakgearet kan "stå for tand" så man lige skal tage den ud af gear og ind igen.

  • #52   30. sep 2012 Svigernes Honda FRV har altid døjet med det problem..

  • #53   27. okt 2012 Rolig nu forsøger drenge... Det er ikke en fejl, det er fordi dit første gear og bakgear ligger ved siden af hinanden i din gear kasse, og disse 2 gear er med lige skårende tænder, hvilket gør at din skifte muffe får svære ved at gå i indgreb fordi 2 tænder kan stå overfor hinanden. Dette oplever du ikke i dine andre gear pga dine tænder der er skråt skårende, (giver et mere flydende og lydløst gearakifte)

Kommentér på:
bakgear i up!

Annonce