{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.374 visninger | Oprettet:

Peter Krogh K
Peter Krogh K
Tilmeldt:
12. okt 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Honda Civic 2,0 Type R+ - vedligeholdelse?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Ja, Jeg har idag ( for seks timer siden) skrevet under på købet af en Honda Civic 2,0 Type R+ på gule plader fra 08 - bilen har kørt 49.000km - er nysynet og har fået lavet service inden Jeg får den leveret på fredag - hvilket Jeg glæder mig til som et bette barn smiley

Men - Jeg har indtil nu - kørt i almindelige biler (Fiesta 1,3 fra 06, samt Fiat og Nissan Micra) samt diverse almindelige diesel biler- denne her, er således min første "hurtige" bil. Jeg er interesseret i at passe og pleje bilen som et lille barn, da Jeg INTET kan eller VIL lave selv - derfor vil Jeg gerne have nogle råd, tips, tricks etc. fra Jer herinde fra, som har erfaringer med den type bil - hvad SKAL man gøre, og hvad skal man IKKE gøre?

Hvor tit skal der skiftes olie, laves service, og er der andre dele mm. man skal være opmærksom på?

ps - 1000 tak for hjælpen smiley Til jer som fucker folks indlæg ved at være useriøse - I kan få en liter oliemaling af mig og drukne Jer selv I!!!

Mvh Peter. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Civic 2,0 Type R+ - vedligeholdelse??
  • #1   12. okt 2012 Find et værksted du stoler på og indled et godt forhold til dem smiley

    Desuden, med så ny en bil, så burde du have en servicebog hvori der står en serviceplan - herunder intervaller for olieskift og skift af andre filtre, remme osv..


  • #2   12. okt 2012 Som Mathias siger så find en pålidelig, dygtig og grundig mekaniker så så følger du bare servicebogen.

  • #3   12. okt 2012 Tillykke med den! smiley dejlig vogn
    Olien må vidst køre 20.000 hvilket jeg synes er absurd
    Jeg køre max 10.000 helst mindre, og kun 5.000 når jeg har været en tur på Nürburgring med Type R'en.
    Ang filtre og det har jeg ingen ide, men gear olie skal skiftes ved 120.000.
    Men jeg synes da du skal køre til Honda med den smiley


  • #4   12. okt 2012 Mathias A smiley Tak for dit indlæg!! smiley

    Jojo, selvfølgelig - men vil KUN på aut. Honda Værksted med den - har en ven der har supergode erfaringer med Honda i Aalborg, så det er dem der kommer til at skrue i den - men Jeg tænker mere på, om menneskene herinde, har nogle ting der er galt med deres, og som man kan være opmærksom på?


  • #5   12. okt 2012 Tak Christopher T smiley

    Er din også en +? Og har du haft problemer med koblingen ? Har hørt nogle tale om at den kan være lidt problematisk? samt noget med gearkassen ved 3. gear?


  • #6   12. okt 2012 Nej min er modellen før din, men det er næsten samme motor smiley
    Har godt hørt om det med koblingen, men det er vidst langt fra alle der har problemer med det smiley
    Har aldrig hørt om fejl ved gearkassen på den nye smiley


  • #7   12. okt 2012 Får først min fredag - og har aflyst ALLE aftaler den weekend! smiley helvede Jeg vil ud at køre. Den er jo for fed den bil smiley Men okay- på den måde. smiley Er din så en 180hk eller?

    Jeg ved heller ikke hvad det var for noget - der var en gut der fablede om en eller anden zimmer eller o-ring?


  • #8   12. okt 2012 Jeg er rimelig overbevist om at de har adaptiv serviceintervaller..
    Dvs. jo mer du tæver den jo mer ska den til service..

    Det har de nye hondaer, så ku os forestille mig din har det.. smiley


  • #9   12. okt 2012
    Tillykke med den, det er en superfed bil, har selv haft en, du kan se den i min profil.

    Kig efter rust i bunden af dørene og oppe omkring forruden.

    Vedr service er det en god ide at køre til Honda hvis du ikke ved så meget om det, ellers olie ved 10.000km som Christopher skriver og tændrørene holder ret langt, 120.000km mener jeg.

    Det med tredje gear taler alle om, men har aldrig hørt om en med de problemer i det virkelige liv smiley

    Jeg synes bremserne er lidt underdimensionerede, fik kørt mine skæve og skiftede til EBC skiver og klodser, og dem fik jeg også kørt skæve, Måske det er mig egentlig? Ellers kan du opgradere til big brake system med 313MM skiver, mener det er Tarox der laver dem, og så skulle du få stopping power..


  • #10   12. okt 2012 Hej Jonas smiley Det vil Jeg da håbe - vil i hverttilfælde få skiftet olien hvert 10.000 kilometer. smiley

  • #11   12. okt 2012 Ja gør du det.. smiley

    Der sidder jo en service lampe i displayet..
    For en sikkerheds skyld kør den ned til honda, de burde kunne lave en læsning i hondas system om hvorn¨år og hvad den har fået service for, hvis ikke du har en servicebog..??


  • #12   12. okt 2012 Nej det er en 200 hk, kig evt under min profil det er en 03 smiley
    Hehe det kan jeg godt forstå, det er også nogle sjove biler. Du burde prøve den på en bane en dag smiley


  • #13   12. okt 2012 Tak for den ide! smiley

    Hvor har I Jeres forsikret?

    Jeg synes det er lidt vildt at Jeg - Ved Tryg Baltica forsikring - kun skal give 4120 for fuld kasko?


  • #14   12. okt 2012 Olie for hver 10.000 km er fint, 5.000 km er bare spild af penge.

    Det er ellers en rigtig fin vogn sådan en Civic, menu kommer hurtigt til at ville have en hurtig bil smiley


  • #15   12. okt 2012 Det lyder billigt
    Jeg giver noget mere da jeg kun er 20 smiley
    Jeg e ved thisted forsikring


  • #16   12. okt 2012 Martin E
    Ikke når man har kørt 12 omgange på Nürburgring.
    Det er altså fuld hammer i 20 km af gangen.


  • #17   12. okt 2012 Jo det kan din olie UDEN problemer holde til, ingen grund til at skifte efter sådan en tur.

  • #18   12. okt 2012 Hver sin mening.

  • #19   12. okt 2012 Hellere skifte olie en gang for meget, end en gang for lidt smiley

  • #20   12. okt 2012 Meld dig ind i Honda klub Danmark, det får du en masse ud af... Tillykke med bilen, iøvrigt. Fed bil!

  • #21   12. okt 2012 ikke andet og sige end TILLYKKE !

  • #22   12. okt 2012 Ja hver sin mening, det er selvfølgelig også en god ide hvis man har en slidt og gennemtæsket Honda motor, den skal jo have prygl for at flytte sig smiley

  • #23   12. okt 2012 Slidt og gennemtæsket honda? hvor kom det lige fra?

  • #24   12. okt 2012 I skal have 1000 tak alle sammen! smiley Smider nogle billeder ind på fredag når Jeg henter den smiley

  • #25   12. okt 2012 Det var gas Christopher.

    Honda'er har bare aldrig fascineret mig og slet ikke Civic og Accord. Men det er nokfordi jeg er til tryk, køre dog en stor dieselbil på 1.800 Kg, dog stadig væsentlig hurtigere end Honda's "hurtige" modeller smiley


  • #26   12. okt 2012 Ja så længe det går lige ud smiley hehe

  • #27   12. okt 2012 Martin - og ligeså kedelig som hende den tykke ved den anden ende af baren.... smiley

  • #28   12. okt 2012 Jeg kan da give jer en tur i min 535D med 350hk / 680nm, så kan I efterfølgende vurdere om det var kedeligt.

    Tvivler også på at jeg er langsommere rundt på ringen end din Civic smiley


  • #29   12. okt 2012 Har kørt 550d, den føles stadig ikke så bidsk som en 2.0 type R, styrringen er slet ikke så aggressiv, har ikke den der følelse af ens milt er ved at sprænge ud igennem maveskindet...

    MEN ingen tvivl om det er en lækker og hurtig motorvejs racer!


  • #30   12. okt 2012 Kommer jo an på om du kan finde ud af at køre den smiley
    Men HK betyder slet ikke alt


  • #31   12. okt 2012 Martin e jeg garanterer den ikke er hurtig på ringen sådan et stort lokum ..

  • #32   12. okt 2012 Det er rigtig Lasse, men det ændre ikke på at den er hurtigere.

    Kan uden problemer køre den kan jeg love dig, bruger dog ikke min hverdagsbil på ringen, har dog solgt legetøjet, men er igang med en M3.


  • #33   12. okt 2012 Tillykke med den, det er min realistiske drømme vogn.. smiley
    Syntes den er så fed! smiley


  • #34   12. okt 2012 Nicolai >>

    Hvad er tiden rundt for sådan en Civic da?


  • #35   12. okt 2012 Martin e
    hvad tager den fra 0-100 ?
    Vil tro de kan gøre det i 8-9 min


  • #36   12. okt 2012 Min er opgivet til 5,7 sek. til 100 km/t uden chip.

  • #37   12. okt 2012 0-100 betyder ikke en skid på ringen

  • #38   12. okt 2012 Hvad er din tid på ringen, så skalker fortælle dig om du har en chance Christopher smiley

  • #39   12. okt 2012 har kørt en høj 8'er

  • #40   12. okt 2012 Martin E

    Lad os da se nogle af alle de fine og dyre BMWer du skriver i alle tråde om? Og jeg er vist ikke den eneste der efterhånden har spurgt dig om det..... Evt videoer fra de racerbaner du har kørt på.


  • #41   12. okt 2012 Christopher >>

    Jamen så er du ikke hurtigere rundt, men hvad fanden, det er jo ligegyldigt.

    Thomas F >>

    Har ikke noget behov for at bevise eller for den sags skyld vise dig og andre noget som helst herinde, har jeg også forklaret flere gange. Men har da været til div. Events her i landet, i samtlige af mine biler.


  • #42   12. okt 2012 Du har garanteret ikke været på ringen, men sidder bare og blærer dig med biler du ikke har.

  • #43   12. okt 2012 Ja det gør jeg bestemt.

    Bliv i troen knægt, det røre mig ikke rigtig.
    Prøv at smut på nogle tyske BMW forums og se hvad en chippet 535D kan klare ringen på af tid.


  • #44   12. okt 2012 Ja for sådan en stor bimmer styrer af h til. Havde æren af at køre i sådan en for nylig, mit lokum af en Audi styrer bedre, vejer så også 300 kg mindre . Vil gerne se den køre 8 min på ringen . Det tror jeg simpelthen ikke på . Fordi andre kan køre den tid er det ulle sikker du kan. Og husk nu. Det er en 2 liters sugebil du sammenligner med. Og til under halvdelen af prisen .. men det er jo ikke første gang det sker for enbmw ejer

  • #45   12. okt 2012 Nicolai >>

    Søg lidt på tyske eller engelske forums og du vil finde svar.
    Du kan finde en der kørte 8:52 første dag han noglesinde var dernede og han havde enda ikke haft bilen særlig længe. Samt der er tale om en E60 og ikke en F10 som min.


  • #46   12. okt 2012 Jeg har kigget på lidt film af alm amatører der kører på ringen med 330 hk i sådan enden hurtigste kørte en høj 9 min tid.

  • #47   13. okt 2012 Man skal vi sammenligne på pris så kan vi jo hive en nsx r ind. 7:56 på hel omgang. Der er ingen BMW i nærheden af den tid
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times#section_4


  • #48   13. okt 2012 M3 GTS - 7:48

    M3 CLS - 7:50



  • #49   13. okt 2012 Men hvad har det med en bil i samme prisklasse som din at gøre . Og det er heller ikke nogen doven 5 serie

  • #50   13. okt 2012 Skal jeg citere din sidste sætning eller kan du selv læse den igen?

    En M5 F10 køre runden på 7:55.

    Forstår ikke hvorfor du pludselig snakker priser, men det er nok bare i håb om en lille sejr.


  • #51   13. okt 2012 Det har jeg hele tiden gjort mht pris du er tydeligvis stolt over din chippede dieselhakker kan køre ligeså hurtigt som en bil til under halv pris i indkøbed en suge motor der er halvt så stor. din 535 bliver aldrig en m5 ligemeget hvad . en m5 er jo kun en 5 serie i udseende

  • #53   13. okt 2012 Nicolai >>

    "Der er ingen BMW i nærheden af den tid"

    Nævnte så tre, så er prisen pludselig problemet haha.

    Nej min 535D bliver aldrig en M5, men du kommer ikke udenom at den er hurtigere end alt hvad Honda har på deres program. Fint du kan lide Honda og de laver da også fine biler, bare ikke til mig.


  • #54   13. okt 2012

    8:47 Honda Type R på ringen... ville med ganti sige at en honda er hurtigere Rundt end din Din Diesel tikker...

    nu er nurinburg jo også en relativ Højhastigheds bane.. men du smider på igen måde en 1800 kilo tung bil rundt på Ringen lige så hurtigt som end 1000 kg Japaner som er bygget til det formål...


  • #55   13. okt 2012 Kom med en Honda årgang 2012 tak.

    Med hensyn til om man kan gider jeg ikke diskutere, tallene taler for sig selv og taler imod dig. Men ja til prisen er de Honda'er det bedste valg, jeg gider bare personligt ikke køre i en bil der først trækker efter 5.000 o/min.


  • #56   13. okt 2012 Og alle vi andre gider ikke en bil som kun trækker til 5000 rpm.

    Hvorfor er det altid at så snart der er et topic angående Honda, at vi alle sammen igen igen igen skal høre på Martins lort ?


  • #57   13. okt 2012 Fordi I Honda fanatikere er så sjove i jeres små lyskryds-racere. Haha

    Lad være med at overvurder jeres biler, så slipper I også for skuffelserne smiley


  • #59   13. okt 2012 Hvis bare det var sådan.

    Har aldrig mødt en Honda der kom først, køre dog ikke særlig meget race ude på vejene. Er dog blevet udfordret af utallige herindefra, dog springer "I" altid fra i sidste øjeblik. Underligt nok, jeres Vtec smadrer jo alt og alle.

    Men det er det samme hver gang, lige så snart I løber tør for argumenter så bliver det personligt. Haha


  • #61   13. okt 2012 Ja det lyder godt, men de skal til at lære at lave tryk, det er vejen frem smiley

    Stod selv mellem E46 M3 og S2000 da jeg skulle vælge banebil, men da der skal kompressor på blev det M3'eren da den er noget nemmere.


  • #62   13. okt 2012 Fint så lad og tage et træk fra 0-300 . Jeg tager bare min gamle Audi så

  • #63   13. okt 2012 Min kampvogn kan køre fra din bmw - i tærren! eller bare køre den over!



  • #64   13. okt 2012 Martin e

    Du skriver i en anden tråd :

    Myggen ' >>

    "Tak skal du ha for det gode råd, vil smutte ud og vaske min nye firmabil som hun heldigvis ikke har noget med at gøre. Så slipper da for at dele mine 700nm med hende."

    Er det den firmabil du taler om at du har SOLGT, Hmmmm, har aldrig hørt om at man sælger sin firmabil.. Bla bla bla, som de andre siger, du har sikkert aldrig prøvet noget mere vildt end din storbrors Picanto...


  • #65   13. okt 2012 "Fordi I Honda fanatikere er så sjove i jeres små lyskryds-racere. Haha

    Lad være med at overvurder jeres biler, så slipper I også for skuffelserne"

    Martin du er til at brække sig over, du er jo den eneste fanatisker i tråden..

    Trådstarter spørger om råd og erfaring med Honda, og så svarer Honda drengene udfra deres erfaring med olieskift mm.. men du skal straks dreje det over i NM snak og hvad ved jeg, hold dig til emnet... Eller lad være jeg er ligeglad, men lad være med at trække det fanatiker kort..

    Faktum er at folk har forskellig smag, og du vil gerne køre i en traktor som går hurtigt fra 0-100

    Vi andre kører en symaskine som tæver ALLE biler i deres klasse..

    Og bare det at du sammenligner en Civic 2,0 sug, med en BMW med 6 cylindre (3000ccm?) twinturbo, siger mere om hvor latterlig langsom den bil er, ifht hvad den burde være..

    Sammenlign du hellere din bmw med en 320i.. men nårh nej det er en total URIMELIG kamp...

    Og det er tydeligt at høre at du aldrig har været på Nürburgring, og kun snakker ud fra 3. håndsviden.. du er oppe imod folk som har kørt trackday siden de har haft kørekort, folk som har racerlicens og som brænder for banekørsel, og har 1. hånds erfaring..


  • #66   13. okt 2012 Præcis drop at diskutere med Martin E! Han kan ikke se skoven for bare træer. Han har ikke set lyset og ser tingene meget firkantet.
    Fint du har dine egne meninger og præferencer men det betyder ikke alle ser det på samme måde. Alt er subjektivt tænk på det.
    Det bliver aldrig en saglig diskussion med en som dig.
    Det der min far er stærkere end din far må være en trist måde at anskue tingene på.

    Til OP opret dig eventuelt inde på Civinfo.com hvor der er masser af inspiration, viden og hjælp at hente for den 8. generation af Civicen.


  • #67   13. okt 2012 Thomas F >>

    Man kan sagtens sælge sin firmabil hvis man ejer firmaet. Nej har ikke prøvet noget hurtigt, har både min gamle Leon med små 300 hk og har også haft min gamle Audi S2 med 600 hk herinde, men det har I nok alle glemt.

    Forresten er en Focus RS i samme klasse som en Civic og den tæver I ikke. Har flere gange sagt at de er hurtige på bane de Honda'er, men lad nu være med at overvurdere dem.


  • #68   13. okt 2012 Du siger det modsatte fordi du bliver ved med at sammenligne med bmwer flere klasser over. En fokus rs går skøde godt ja. Men det er jo ingen BMW. En reel sammenligning ville være en 320i . Og hvor hurtig er det nu sådan en er.. du skriver her du har haft din s2 herinde men til en anden har du skrevey du ikke havde oprettet den med vilje dengang.. jeg ejer også 4 ferrarier til firmabil , men jeg gider ikke ligge dem ind. Jeg skal bare lige skifte logoet i mit profilbillede

  • #69   13. okt 2012 Ja grunden til at jeg dernede den igen har jeg også fortalt herinde flere gange.

    Hvorfor skal den største Civic sammenlignes med en af de mindste 3'serier, det må da være størst mod størst.
    Men igen har jeg intet behov for at bevise noget over for dig, det vælger jeg at hæve mig over, men det er måske hårdt ikke at være enig med en der befinder sig i et højere samfundslag end dig selv?


  • #70   13. okt 2012 Skal det være størst mod størst skal det være en alm m3 og en nsx . De er i samme klasse . Men ændrer ikke på det selvom det så er en 330 du vælgern udfaldet er det samme

  • #71   13. okt 2012 Hvorfor skal en civic 2,0 sammenlignes med en 320i siger du? Fordi de burde være i samme klasse, men er det tydeligvis ikke, en civic er overlegen medmindre man begnder at sammenligne med biler som er 3 gange så dyre og har dobbelt ccm og effekt..

    Jeg kan vende den om og sige at du skal sammenligne en nsx-r med en 316 men det ville være dumt?

    En anden ting er at en civic type r slet ikke er den største og hurtigste civic.. Det er en mugen 2,2..

    Men i england har de et blad der hedder EVO magazine og kører på en bane der hedder bedford autodrome.

    Civic mugen: 1:27,2

    Bmw e46 m3 cls 1:27,8


  • #72   13. okt 2012
    Man kan med al tænkelig tydelighed høre at du aldrig har været i nærheden af en racerbane, folk der ikke har det tror at hestekræfter betyder at en bil er hurtig på en bane, det kan faktisk være en hæmsko hvis føreren ikke har styr på tingene.

    På trackdays har jeg set Golf 2er køre fra meget hurtigere og nyere biler, osv osv..

    Og hvis du havde kørt på alle racerbaner i dine fede BMWer ville du også vide hvad jeg talte om, og så ville du også vide at folk ville dø af grin hvis du kom i en Diesel sedan og troede at du kunne køre fra dem alle sammen..

    Men bliv endelig ved med at skrive, for hvert indlæg er du med til at udødeliggøre din idioti...


  • #73   13. okt 2012 Har jeg på noget tidspunkt påstået at Honda'er ikke er hurtige? Det lyder sådan på den måde i hidser jer op på.

    Thomas >>

    Kald du mig bare en idiot, kunne ikke være mere ligeglad med små mennesker som dig.


  • #74   13. okt 2012 Så lad os høre hvad dit firma hedder, hvis det kan købe og sælge så dyre biler er det vel ikke noget problem at finde det på nettet...

  • #75   13. okt 2012 Du kalder os fanatikere, men det er dig der blæser tråden op.. Mere er der ikke at sige

  • #76   11. dec 2012 Honda Glejbjerg er kun at foretrække! smiley de er super til deres arbejde og har over 30 års erfaring med Honda smiley

    hvis jeg havde sådan en så ville jeg skifte olie og filter for vær 5000km selvfølgelig med original filter smiley


  • #77   11. dec 2012 for satan en børnehave!?

  • #78   12. dec 2012 Husk på. Martin e er i et andet samfundslag end os andre. Det må være det underlag jeg ligger på når jeg er på camping .

  • #79   12. dec 2012 Piv piv børn.

Kommentér på:
Honda Civic 2,0 Type R+ - vedligeholdelse??

Annonce