{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.875 visninger | Oprettet:

Jam J
Jam J
Tilmeldt:
30. maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Klimaanlæg på Citroen C5 {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Har et problem med AirCondition i en Citroën C5 2,0 16V fra Dec. 2001
Den vil ikke gå igang selvom det grønne lys i selve anlægget tænder. Jeg har lige købt bilen, så jeg har ikke så meget forstand på det. Væsk, relæet, ved jeg ikke. Er der nogen der har kendskab til det? Eller kender et godt tilbud på aircondition service?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klimaanlæg på Citroen C5
  • #1   30. maj 2013 Hvor er du fra i landet? det er sikkert pga. at den mangler væske.

  • Jam J
    Jam J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #2   30. maj 2013 Bor i Kbh

  • #3   30. maj 2013 utæt system eller kun væske plejer tit at være fejlen, kan du evt hører om kompressoren klikker ved start?

  • #4   30. maj 2013 der skal garanteret ny kondenser til

  • Jam J
    Jam J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #5   30. maj 2013 Kompressoren klikker heller ikke

  • #6   30. maj 2013 på min Xsara er der en sikring. Check lige den. smiley

  • Jam J
    Jam J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #7   30. maj 2013 Sikringer er i orden ;(

  • #8   30. maj 2013 Køre til superdæk eller sådan noget. brug evt. www.autobutler.dk mener jeg den hedder skriv fejlen og se om der komme en god pris i dit område.

    Begge vores C5'ere var "uden tryk/væske" da vi fik dem, den ene fyldte vi på og det har holdt snart 1½ år nu og anden holdte ca. ½ år så blev bilen total skadet.

    så få en med en service maskine til at undersøge den, de kan søge vaccum så de kan se om systemet er utæt.


  • Jam J
    Jam J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #9   30. maj 2013 Det skal jeg nok...

  • #10   30. maj 2013 Væske og tryk forsvinder ikke bare fra systemet. Der er en utæthed et sted. Der skal sporemiddel på og så skal man lyse med UV. Så kan i se hvor utætheden er. Normalt er det koblingen i højre siden i kondenseren der knækker/tærrer.

  • #11   30. maj 2013 Det kølemiddel R134a der er i nyere biler kan at der er utæthed miste op til omkring 10% pr år.
    Hvis forrige ejer ikke har rørt ved det kan det nemt være den bare skal efterfyldes, kald det toppes op.


  • #12   30. maj 2013 Det har jeg sgu aldrig hørt før. Min har kørt siden 99 uden at have fået aircon service og det virker uden problemer endnu. Waesco siger da heller ikke noget om den mister noget med tiden. De siger faktisk at service på A/C anlæg er den bedste indkomst man kan have. Fordi man tapper den væske af den fylder på igen så du får penge for noget de reelt set har betalt for en gang.

    Som tidligere citroenmekaniker har jeg set et utal af citroener hvor den går enten i monteringen på kondenseren eller selve røret ind i kondenseren.


  • #13   30. maj 2013 lidt langhåret svar. Men her er lidt om det.

    The results of the first experimental study of HFC-134a leakage from mobile air conditioning systems were reported recently [Siegel, 2002]. Leakage rates were experimentally measured from a sample of 28 cars and light trucks. Vehicles from 5 manufacturers were tested, vehicle mileage ranged from 0 to 151,000 miles. Leakage rates were measured in a Sealed Housing for Evaporative Determination (SHED) apparatus, with the vehicles not operating. With an adjustment to account for vehicle and air conditioner operating time, the average leakage rate was found to be 0.08 gram/day, or 29 gram/year. The study cites the work cited in the preceding paragraph [Baker, 1998], which found that losses of HFC-134a due to servicing and end of life disposal average 0.12 grams/day when recovery and recycling are practiced or 0.53 gram/day when the refrigerant is (illegally in the U.S.) vented. When the no-vent regulations are followed, the total lifeitme loss of HFC-134a averages 0.08 + 0.12 = 0.20 gram/day, or 730 grams over a 10 year vehicle life, within the ranges addressed in the TEWI-3 study.


  • #14   30. maj 2013 så en test på 28 biler/varvogne ligger til grundlag smiley pyt nu med det, men der er stor forskel på mærkernes kvalitet af kondenser og rør. Og om de fylder nok olie i systemet

  • Jam J
    Jam J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #15   31. maj 2013 Har haft en Ford Wind Star fra 1997 5 år uden at fylder en gram af kølemiddel,


  • #16   31. maj 2013 Det er som sagt ikke unormalt at et aircon anlæg kan tabe lidt af pusten hvert år. Det er jo ikke et hermestisk lukket system, der er samlinger, ventiler osv og derfor fylder nogle fabrikanter faktisk for meget i ab Fabrik for at kompensere et evt tab. Dette er så paradoksalt ikke er super godt for systemet eller økonomien. Der kan være/er ofte et lille tab af kølemiddel i aircon i biler, og derfor anbefales folk også at få det efterfyldt hver 3.-4. år - nogle tøffer af sted hvert år. smiley
    Godnat.


  • #17   31. maj 2013 for meget kølemiddel vil ødelægge systemet så det kunne være derfor smiley Det vil gøre kompressoren skal arbejde meget mere fordi det slet ikke køler på samme måde. Og så vil du heller ikke opnå den kølende effekt som det har hvis der mangler lidt væske på systemet.

  • Jam J
    Jam J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #18   31. maj 2013 go tilbud på service ?

  • Jam J
    Jam J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #19   3. jun 2013 Alt er OK nu..
    Aircon service til 795kr hos Quickpot , så værker alt som den skal


Kommentér på:
Klimaanlæg på Citroen C5

Annonce