Hakker ved fuld ladetryk {{forumTopicSubject}}
Min volvo 850R hakker/sætter ud når den får fuld gas og når fuld ladetryk - ca. 1.1 bar. Det lyder også som om den skyder samtidig, er lidt i tvivl hvordan det lyder inde i kabinen når det sker, der kommer ihvertfald nogle "pop" lyde fra bilen. Man kan sagtens komme okay hurtig afsted hvis man letter foden en anelese fra speederen, men så lader den jo heller ikke så stort tryk. Det startede først i 4. og 5. gear. Prøvede at skifte til originale tændrør med original 0.71mm gnistlængde, hvor de andre var bevidst bukket til 0.6mm. Herefter sker det i alle gear. Og tændspolen skulle altså gerne kunne følge med til ladetrykket vil jeg mene.
Følgende er lavet om på bilen fra standard: Større udstødningssystem, 2,5" mener jeg, muligvis 3" forrør, katalysator fjernet. Sportsluftfilter. Angiveligt knastaksler fra GLT modellerne, er dog ikke sikker på om det er korrekt. Tændspole fra MSD, model hedder vidst Blaster, og skulle gerne slå en stærkere/bedre gnist end original. Chip fra BSR, skulle gerne være stage3, den største BSR tilbyder denne model. Turbo sat til max 1.1 bar.
Har forsøgt at bytte tændkabler fra min anden 850'er, intet resultat. har prøvet med original tændspole, heller ikke. Motorelektroniklampen lyser, og mekanikeren kan åbenbart kun sige at det endten er lambdasonde, eller luftmassemåler. En ven udmålte lambdasonde og luftmassemåler, og sagde lambdasonden ihvertfald ikke var særlig god, den er blevet skiftet til original herefter. Han mente ikke luftmassemåleren fejler noget.
Lampen er herefter begyndt at lyse igen efter bilen har fået noget gas nogle gange, får at prøve bilen af.
Altså, Hvad kan få bilen til at opføre sig som den gør, og sætter ud på den måde?
aug 2003
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 345
Skiftet tændrør(originale) - tændrørkabler - router og dæksel, der efter ingen problem også med 1,2 bar i ladetryk
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
aug 2003
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 345
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 64
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
Grunden til at du siger bukkes til 0.6, er det efter hvad jeg har skrevet, eller hvorfor skal de bukkes dertil? Mekanikeren siger, at hvis det var et spørgsmål om ladetryk der kunne blæse gnisten ud, skulle det jo gerne blive afhjulpet af den kraftigere tændspole?
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 64
Det lyder netop såmom du blæser gnisten ud. Og det bekræfter du igen når du hævder elektrode afstanden fra 0.6-0.71 pg
Problemet bliver være.
Jeg kender ikke specifikationen af dine rør. Fordelen ved et normalt kobber rør et at modstanden i kernen er meget lav så tillader at tændspolen kommer nemere af med gnisten så den bliver stærkere.
Hvad rør sidder der standart i den.?
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 64
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
Min 850R gjorde det samme da den blev chippet.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
Volvo lavede jo ikke de rør til at man skulle Kører over 1 bar. En std 850R kører med 0.66 bar.
Når man så næsten fordobbler, så kan man ikke længere bare forvente at det producentet har lavet skal virke.
Tændrør er lavet så du kan ændre afstanden.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
Jeg kørte i 3 år med samme tændrør som jeg selv har ændret. Sikkert de samme volvo rør som du skriver er 0,71. Dem ændret jeg til 0,5 med et søgeblad og hammer og den slog ikke en prut forkert med dem.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.921
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.921
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.921
Hakker ved fuld ladetryk