{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

FK
FK
Tilmeldt:
3. jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49

Hakker ved fuld ladetryk {{forumTopicSubject}}

Min volvo 850R hakker/sætter ud når den får fuld gas og når fuld ladetryk - ca. 1.1 bar. Det lyder også som om den skyder samtidig, er lidt i tvivl hvordan det lyder inde i kabinen når det sker, der kommer ihvertfald nogle "pop" lyde fra bilen. Man kan sagtens komme okay hurtig afsted hvis man letter foden en anelese fra speederen, men så lader den jo heller ikke så stort tryk. Det startede først i 4. og 5. gear. Prøvede at skifte til originale tændrør med original 0.71mm gnistlængde, hvor de andre var bevidst bukket til 0.6mm. Herefter sker det i alle gear. Og tændspolen skulle altså gerne kunne følge med til ladetrykket vil jeg mene.

Følgende er lavet om på bilen fra standard: Større udstødningssystem, 2,5" mener jeg, muligvis 3" forrør, katalysator fjernet. Sportsluftfilter. Angiveligt knastaksler fra GLT modellerne, er dog ikke sikker på om det er korrekt. Tændspole fra MSD, model hedder vidst Blaster, og skulle gerne slå en stærkere/bedre gnist end original. Chip fra BSR, skulle gerne være stage3, den største BSR tilbyder denne model. Turbo sat til max 1.1 bar.

Har forsøgt at bytte tændkabler fra min anden 850'er, intet resultat. har prøvet med original tændspole, heller ikke. Motorelektroniklampen lyser, og mekanikeren kan åbenbart kun sige at det endten er lambdasonde, eller luftmassemåler. En ven udmålte lambdasonde og luftmassemåler, og sagde lambdasonden ihvertfald ikke var særlig god, den er blevet skiftet til original herefter. Han mente ikke luftmassemåleren fejler noget.
Lampen er herefter begyndt at lyse igen efter bilen har fået noget gas nogle gange, får at prøve bilen af.

Altså, Hvad kan få bilen til at opføre sig som den gør, og sætter ud på den måde?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hakker ved fuld ladetryk
  • #1   5. jun 2015 Tænding 100% sikker, havde samme problem på min t-5r i sin tid.
    Skiftet tændrør(originale) - tændrørkabler - router og dæksel, der efter ingen problem også med 1,2 bar i ladetryk


  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #2   5. jun 2015 Glemte at skrive at rotor og dæksel også er nyt. Tændkabler har jeg prøvet at bytte med dem på min 850'er 2,5L 10V, som kører uden problem hver dag. Det gav intet resultat. Og der er originale tændrør i, skiftet for 2 måneder siden, og har haft problemet lige siden.

  • #3   5. jun 2015 hvad med at sætte en obd tester, for at se hvad dem melder af fejl.

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #4   5. jun 2015 Min mekaniker kunne af en eller anden grund ikke komme ind og læse fejlen, den blev så kørt til et andet sted hvor de er mere elektronik specialiseret. De sagde at det enten var lambda, eller luftmassemåler. At lampen er kommet igen efter dårlig sonde er skiftet, tænker jeg skyldes en utæthed mellem turbo og forrør - muligvis. Men mekanikeren mener ikke at den ville sætte ud på denne måde hvis det var luftmassemåleren

  • #5   5. jun 2015 Sæt nogle normale Denso eller ngk kobber kerne tændrør i glødetal 7 i og lig afstanden ned til 0.6mm så køre den som en mis.

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #6   5. jun 2015 Jakob - kan det lade sig gøre med originale volvo rør? Ved ikke hvad deres tal er.
    Grunden til at du siger bukkes til 0.6, er det efter hvad jeg har skrevet, eller hvorfor skal de bukkes dertil? Mekanikeren siger, at hvis det var et spørgsmål om ladetryk der kunne blæse gnisten ud, skulle det jo gerne blive afhjulpet af den kraftigere tændspole?


  • #7   5. jun 2015 Hej igen..

    Det lyder netop såmom du blæser gnisten ud. Og det bekræfter du igen når du hævder elektrode afstanden fra 0.6-0.71 pg
    Problemet bliver være.

    Jeg kender ikke specifikationen af dine rør. Fordelen ved et normalt kobber rør et at modstanden i kernen er meget lav så tillader at tændspolen kommer nemere af med gnisten så den bliver stærkere.

    Hvad rør sidder der standart i den.?


  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #8   5. jun 2015 Jeg ved intet om de originale rør, andet end at der står volvo på dem, så det tyder jo på at det er nogle de selv laver. Men kan prøve at se om jeg kan finde noget info om dem online. Jeg fik bare at vide at de originale var bedst og også holder længst. Skrev bla med ham Larson Racing der har en s60 med 600hp, han sagde også at han bare brugte de helt originale, og bare satte dem i som de er

  • #9   5. jun 2015 Okay.. Kan være hans spole har flere muskler end din..

  • #10   5. jun 2015 Sæt afstanden til 0.5. Så skal den nok kunne kører med fuldt ladetryk uden at blæse gnisten ud.
    Min 850R gjorde det samme da den blev chippet.


  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #11   5. jun 2015 Men er det den rigtige vej at gå, bare at bukke til problemet holder? Altså tænker bare, der er vel en grund til at man fra fabrikken af har haft en gnistlængde på 0.71? Eller har det i virkeligheden ikke så meget at sige for "kvaliteten af eksplosionen" om gnisten bliver 0.2mm kortere?

  • #12   5. jun 2015 Du kan også bare købe kolder rør, der har den ønsket afstand. Men ja at afstanden til mindre er fint nok. Tændrør er lavet så du kan ændre afstanden, så hvorfor købe nyt, når du har muligheden til selv at gøre det.
    Volvo lavede jo ikke de rør til at man skulle Kører over 1 bar. En std 850R kører med 0.66 bar.

    Når man så næsten fordobbler, så kan man ikke længere bare forvente at det producentet har lavet skal virke.

    Tændrør er lavet så du kan ændre afstanden.


  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #13   5. jun 2015 Det er klart nok. Men tænkte bare på om det var smartere at finde en stærk tændspole istedet? Men vil bare være sikker på at det ikke har noget dårligt at sige at gnisten bliver kortere

  • #14   5. jun 2015 Det har intet at sige.
    Jeg kørte i 3 år med samme tændrør som jeg selv har ændret. Sikkert de samme volvo rør som du skriver er 0,71. Dem ændret jeg til 0,5 med et søgeblad og hammer og den slog ikke en prut forkert med dem.



  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #15   5. jun 2015 Okay, jeg prøver at gøre noget. Var det også bare originale rør/ rør med samme tal?

  • #16   6. jun 2015 enten forkerte tændrør ellers kan det være din tænding er stillet forkert? har du smidt en tændingspistol på den?

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #17   6. jun 2015 Så meget forstand har jeg desværre heller ikke på det. De originale rør er bestilt bestemt til denne bil, så det skulle undre mig meget hvis de er forkerte. Men den kører helt rent, lige undtagen når speederen lige bliver trykket det sidste stykke ned, så vil da mene den tændingen er sat korrekt

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #18   6. jun 2015 Fik bukket tændrørende til ca 0.55 mm og nu kører den fint i alle gear;) jeg siger tak for svarende:)

  • #19   6. jun 2015 ja men det er ikke sikkert at de originale tændrør kan klare det ved hævet ladetryk smiley du risikerer bogstaveligt talt at "puste dem ud" smiley

  • #20   6. jun 2015 hov... ja det kan jeg se andre har skrevet ovenover også smiley

Kommentér på:
Hakker ved fuld ladetryk

Annonce