{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

ford fiesta 1,6 sport flere hk? {{forumTopicSubject}}

Hej er den heldige ejere af en ford.... den køre og trækker fint men ville høre hvad man kunne gøre ved den motor oh hvor man evt kunne få dele til den henne har nu søgt i et stykke tid på nettet og har i ret fundet kunne være fedt med jeres hjælp på forhånd tak

maks budget 25.000kr indkøring


ford fiesta 1,6 sport 2000årg



Kommentarer på:  ford fiesta 1,6 sport flere hk?
  • C C
    C C Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 5 Emner: 38 Svar: 151
    #1   5. okt Vil du virkelig bruge 25 på at tune en bil der kun er det halve værd?
    Vil det ikke give mere mening at købe en anden bil istedet?


  • #2   5. okt bilen har gået 22.000km stået som udstillings bil det.meste af sit liv

    men skal have den malet til næste sommer og det var der jeg ikke forklarede mig ordentligt de 25 er inkl maling af bilen


  • #3   5. okt tror hellere jeg ville gemme pengene, til et senere projekt, man kan prøve med knaster og gasspjæld fra en 1,8 zetec, normalt var det 1,8 med knaster og gasspjæld fra en 2,0
    hvad regner du med af hk/nm ?


  • #4   5. okt Ja det kunne self være vær og prøve jeg håber inderligt at man kunne få den op på de 150hk

  • C C
    C C Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 5 Emner: 38 Svar: 151
    #5   5. okt Pumaspeed har nogle kits
    http://www.pumaspeed.co.uk/car-Fiesta-Mk5-Zetec-S_1_4.jsp


  • #6   5. okt sådan en har 105 mener jeg, standard, men......... mere vil have mere, og det koster knapper, når du så når de 150, så vil du gerne lige have lidt mere, for det bliver "normalt", eller du ved hvordan den rykker, også vil man have lidt mere, sådan var det med mig, det var kun tegne-drengen der sagde stop, da jeg havde Escort'en

  • #7   5. okt Det var enligt bare et spørgsmål Hvad man havde af muligheder af få af dele der samtidig passede

  • #8   5. okt jeg kan sagtens følge dig, mit bedste råd er, at købe en bil der er født med turbo, det er meget nemmere, og ikke mindst billigere, at hive heste ud af sådan en.
    den der Fiesta, ville jeg holde standard, jeg ville heller ikke male den.


  • #9   5. okt http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford.html

    Burton har en tuningsguide, prøv at læse i den


  • #10   5. okt Jeg har selv tænkt det samme engang på min getz 1.6 106hk. Jeg har fundet en getz med samme motor hvor han fik den op til 160hk på rullefelt. Det er sindsygt

    Kig på www.drive2.ru den side bruger jeg meget. Bare brug google translate til at oversætte den russisk sprog for dig


  • #11   5. okt Og så kommer gammelfar så på banen .

    I dag koster en proffesionelt udført lakering nemt 20.000 kroner , så har du fem tilbage til at tune for - det får du ikke hevet mange heste ud af en bil for .

    Bilen bliver aldrig 30.000 værd, og som andre skriver så virker dit projekt uigennemtænkt.

    Du kan lovligt hive maks 130 heste ud af sådan en motor, og selv en så "beskeden" tuning/effektforøgelse vil koste mere end bilen nogensinde bliver værd , og at nå til 130 heste koster sikkert 25.000 kroner, afhængig af hvor meget du selv kan lave ( og det lyder ikke som om det er meget ? ) .

    Tænk også på hvordan du vil stoppe bilen igen ? ... Jo flere heste du ønsker, jo mere skal du ofre på bedre bremser, og når du begynder at ændre på bremser er du ude i konstruktive ændringer, og så vil skattefar og synsfar gerne lige se på dine ombygninger - og nu begynder pengene bare at stå i kø for at blive brugt .

    Lader dueffektforøgelse være effektforøgelse og bremser være bremser, så har du en værdiløs bil, som ingen tør køre i, og bygger du motor og bremserne om uden at få den synet, så har du en værdiløs bil som bliver noget nær umulig at sælge .
    Projektet virker dødfødt.

    Sorry to say .


  • #12   6. okt kørt svar på din besked det har ikke noget med hvad bilen bliver værd den ville blive mere værd for mig oh det er hovedsagen og min far er lakør og han laver det for 10

  • #13   6. okt Hvor godt bliver det så 10k?

  • #14   6. okt Jeg ville hellere får lavet autoflex. Er ret sikker på det kan gøres ca 40% billigere.
    https://www.bilgalleri.dk/video/stylingprojekter/59863-audi_a4_high_glos_autoflex

    Skriv til tam her


  • #15   6. okt Din bil
    Dine penge

    Håber bare du på andre punkter i livet er mere økonomisk bevidst?
    Hvis ikke - så ender du sikkert som deltager i "Luxusfælden" .





  • #16   6. okt Så dit budget til tuningen af motoren inkl indkøring er 15.000 kr??

    Hvis du selv kan installere og læse fil ind, kan du vel nå op omkring 130 HK for 15.000 kr.

    Pumaspeed har flere forskellige kit, dem ville jeg kigge nærmere på. Men regn med at du efterfølgende måske skal opgradere andre ting som kobling, bremser og den slags

    De 150 HK kan pumaspeed sikkert også hjælpe dig med og nå, men så begynder pengene og løbe stærkt. Og en 30.000-50.000 kr er vel realistisk alt efter hvad løsninger du vælger og hvad du selv kan lave


  • #17   6. okt normalt er penge et problem det er det lige pt ikke for mig da nye muligheder har åbnet sig ville prøve oh kigge nærmere på dem du kalder puma kan lave stort set alt det mere tekniske som ind køring har jeg ikke så meget forstand på

  • #18   6. okt Vi har ca sådan en tråd her om ugen, og det er også fint nok. Svaret er det samme. Sælg den bil og køb noget andet hvis du har travlt. Det kan ikke svare sig at smide penge i den. De eneste der gider ligge og smide penge i sådan en lille sugemotor er folk der har en decideret interesse for et bestemt mærke, om det så er Honda, Peugeot, Ford eller whatever, og kan skrue selv.

  • #19   6. okt 1,7l Puma motoren med ~ 125hk skulle passe i. Har set flere med den ombygning. De må fanme være billige efterhånden- og så starter du med ~125hk, der burde kunne hives flere ud af

  • #20   6. okt Karbu s

    har kigget lidt på den mulighed oh har søgt men kan ikke rigtig finde noget der kan bruges eller står komplet som jeg ville have det kender du evt nogen ?


  • #21   6. okt Nej desværre.. det er 10år siden, jeg læste om det- kom aldrig videre.. men vi blev overhalet af en, i en 2.0 tdci'er med 140 HK, og vi kunne ikke svare igen ??????

  • #22   6. okt uanset hvad syntes jeg selve den motor er forholdsvis stærk der er jo en grund til den blev lavet i sammenarbejde med Yamaha i sin tid

  • #23   6. okt Det er meget muligt, men for de penge du overvejer at smide i den, kan du få en Golf/A3 1.8T, chippe den til 190-200hk, eller noget E36...

    ... Eller, du kan smide de 30.000kr i en tam suge motor og måske få 30-40hk mere, hvor den så herefter ikke kan synes, og gensalgs værdien er lig med nul. Dit valg. Grunden til folk siger det ikke er det værd, er at start punktet ikke ligefrem er det bedste. Kan gearkassen holde til det? Koblingen? Hvad med bremser?


  • #24   7. okt bremserne kan holde til inkl gear kasse samt koblingen det hele er lavet til 160hk som maks værdi
    Og det er ikke så meget hvad man kan få ud af den ville høre om det kunne lade sig gøre og hvilke de man kunne bruge i forhold til at holde den forholds hvis std i forhold til udsendt måske er det mig som har formuligleret mig forkert men det er det som dette forum emne går ud på


  • #25   7. okt https://www.dba.dk/ford-puma-17-ford-puma/id-1048452853/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing

    Ellers søg på eBay eller ved huggernes database

    Alternativt køb en komplet i Tyskland uden afgift


Kommentér på:
ford fiesta 1,6 sport flere hk?