{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovlig tuning af bil.
  • #1   26. jan 2009 Det er nummer 2.
    Dog bortfalder 20% grænsen hvis du smider turbo eller kompressor på.

• #2   26. jan 2009 Dvs at nu hvor min Renault GTE er på 1721ccm og 94hk fra fabrikken af så må jeg godt smide en 1998ccm i med 150hk ?

• #3   26. jan 2009 han siger jo det er nummer 2 der gælder så NEJ du ikke ligge en motor i der har 150 hk..

• #4   26. jan 2009 Nej du må smide en motor i med 94 hk + 20% = 112,8 hk

• #5   26. jan 2009 hvordan kan du tro det?? hvis den har 150hk så overstiger den jo de 20% .....

• #6   26. jan 2009 94+20%= 112.8 hk

• #7   26. jan 2009 "2 - Må man smide en hvilken som helst motor i bare den ikke har mere end 20% flere heste end orig motor." Det er så heller ikke helt rigtigt ... for motoren skal stamme fra samme bil evt. fra en større model af samme bil ....

• #8   26. jan 2009 Okay.. Helt i orden.

Men nu hvor min så er på 1721ccm og har 94 hk, må jeg så smide en fabriksmonteret turbo motor i på 1721 og 120hk som std ?

• #9   26. jan 2009 lol det overstiger jo stadig 20% .....

• #10   26. jan 2009 Nej det må du ikke. 120 hk er stadig over 20%.
    Samt at lige så snart du smider tryk på, turbo eller kompressor, bortfalder 20% reglen. Så skal den synes og godkendes ligemeget hvor mange hk den så har

• #11   26. jan 2009 Det er sent på aftenen og jeg er ovenbart helt rundt på gulvet.. kan åbenbart ikke tælle mere

• #12   26. jan 2009 112hk er grænsen for din bil kort sagt og ja det skal være samme bil model motor smiley

• #13   26. jan 2009 så kan man lige så godt lade være lovlig tuning er da tæt på at være det kedeligste der findes

• #14   26. jan 2009 Thomas H

Er du sikker på det med at motoren skal være fra samme fabrikat ??
    Jeg er næsten mere sikker på at det er ligemeget, har da set flere der har monteret motore af andet fabrikat og fået det godkendt, skal ikk kunne sige om reglerne er lavet om men..

HazzarD

• #15   26. jan 2009 kenny der er vidst ikke for meget styr på det du siger der han må godt ligge en motor i der over stiger de 20% bremser osv skal bare laves efter det og er der ikke en typegodkendelse på skal der være en tuw også skal den betales fri ved skat.... og man må osse godt montere en motor med turbo eller kompresser så længe det er fabriks monteret så findes der en type godkendelse på det over hvor mange hk den har osv. hvis den er med efter monteret turbo så skal der være en tuw på den at bilen er forsvarlig nok og køre plus der skal være på fourenings krav og støj niveu... for det du siger så svare det til du heler ikke må ligge en turbo diesel motor i den er jop osse tryk ladet og det plejer der ikke og været nogen ben i og få synet

• #16   26. jan 2009 Så vidt jeg ved er der kun et par enkelte regler ved motorskift:

1. Max 20% effekt mere end standardmotoren. Effekt i hestekræfter, ikke kubiksmæssigt.

2. Den nye motor må ikke være trykladet hvis den gamle ikke også er.

3. Det er ikke tilladt at øge antallet af ventiler (fra 8V til 16V fx.)

4. Den nye motor skal overholde samme foruereningstolerance som den gamle.

Hvis de krav er opfyldt, så kan du uden videre skifte motor. Hvis ikke skal du kontakte Skat/Færdselsstyrelsen før du går igang.

• #17   26. jan 2009 Hvad med reglerne hvis bilen er uden afgift? Så bliver den vel bare dyre i afgift, eller er det stadig ulovligt?

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #19   29. sep 2011 Jeg har skiftet min motor i bilen ud med en større. Må jeg det?

Udskiftning af motor til større eller kraftigere, kræver dokumentation for miljø og effektforøgelse, og eventuelt dokumentation for egnethed med den kraftigere motor.

Samme dokumentation skal fremlægges ved montering af turbo på eksisterende motor uanset effektforøgelsens størrelse. Tuning herunder chiptuning kræver ligeledes dokumentation.

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #20   29. sep 2011 Må man tune og ændre motoren i sin bil?

Ja, det må man i princippet godt, men det kræver syn og godkendelse hos en synsvirksomhed, hvor der kontrolleres tre ting, som man skal kunne dokumentere ved synet. Omfanget af disse tre ting er afhængig af bilens alder. Jo nyere bil, jo sværere - og i nogle tilfælde kan det faktisk ikke lade sig gøre. De tre ting er:

- Bilens tekniske egnethed for den større effekt
    - Bilens luftforurening
    - Bilens støjniveau

Kommentér på:
Lovlig tuning af bil.

Annonce