{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.061 visninger | Oprettet:

volvo b230k. turbo?? {{forumTopicSubject}}

har tænkt mig at bygge turbo på min b230k. regnede med at smide stempler og plejlstænger i fra en b230ft eller b23et hvis det muligt?

og ska ha sænket kompressionen har hørt mange smider 2 originale toppakninger i istedet? eller ska jeg bare smide en i fra b230ft?

og så sidste problem. turbo´en skal jo smøres. men de blændet af på b230k. kan jeg bare smide en adapter mellem blok og oliefilter. det vel tur/retur? eller ska jeg til at bore i blok og bundkar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  volvo b230k. turbo??
  • #1   2. apr 2010 Du kan lige så godt finde en anden motor end B230K, hvis du vil skifte stempler. For så skal du nemlig også skifte topstykket.
    For topstykket på K-motoren adskiller sig fra de andre ved IKKE at have forbrændingskamre. Det er et heron head topstykke, som er helt plant og stemplerne er meget dybe. Så der er ikke plads til ventilerne, hvis du skifter stemplerne.


  • #2   2. apr 2010 Søg evt. efter billeder på google eller andre sider efter 631 heron head. Så kan du se forskellen.
    http://home.minlos.no/~audun.skripeland/631/Topp1.jpg


  • #3   2. apr 2010 Hov. Glemte lige noget.
    Du skal bore i blokken eller svejse en studs på bundkaret for at få olien retur fra turboen. Det bedste er at bore i blokken, for så kan olien løbe frit ned i bundkaret igen. Hvis du vælger at svejse en studs i bundkaret, så skal den sidde så høj som muligt, så olien altid har fri passage ud af røret og ikke så hullet er dækket af olien i bundkaret. For så står turboen af lige med det samme.


Kommentér på:
volvo b230k. turbo??

Annonce