{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompresser+Turbo
  • Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
    #1   2. apr 2004 Har det ikke altid været sådan???

• #2   2. apr 2004 Forskellen skulle vist være, at nu kan TÜV-godkendelsen også underkendes. Jeg har dog aldrig fundet en konkret lovtekst der beskriver det nærmere.

• Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

#3   2. apr 2004 Lars T: Sådan har det da stort set altid været (nyere tid). Med mindre det er specielt godkendte kit. Eller er jeg helt galt på den??

• #4   2. apr 2004 uhhhh....

• #5   2. apr 2004 hvad sker der for hesten

• #6   2. apr 2004 Gælder det også biler fra før 1980....??

• #7   2. apr 2004 nej mortorens slagvolume må ikke være mere end 20% end standard, det vil sige du må ikke smide en 3,0 liters motor i en bil der standard har en 1,6 liters motor da det jo er mere end 20%...

• #8   2. apr 2004 Martin: Du er galt på den. Ved motorskift må du ikke montere en motor der har mere end 20% flere heste af den originale, hvis du vil slippe for afgift. Det samme gælder ved skift til anden krumtap, topstykke osv.

Bilen kan dog godt miste sin identitet ved motorskifte selvom den måske kun får 10% flere heste. Dette sker hvis den bliver identisk med anden model og der skal dermed betales afgift på ny.

• #9   2. apr 2004 a hva, det er ellers noget jeg har fået at vide herinde, men tak for oplysningen...

• Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

#10   2. apr 2004 Lars T: Det er ikke rigtigt. 20% reglen er ved motorskift. Hvis du kører en bil til syn med eftermonteret turbo, tror jeg nok de skal bede dig vende om. Selv med de gamle regler.

Der er dog en anden regel, der siger at biler fra før 88 må gerne montere turbo. Der gælder dog visse regler for dette, som jeg ikke er inde i

• #11   3. apr 2004 20% reglen har altid været der uanset om vi snakke "gamle" dage el. nu (læs lovgivningen). Men det var ikke trykladning. Der var tale om konstruktive ændringer i motoren, knaster, topstykke, weber osv.

Hvis man tryklader en bil i dag regner man det for mere end de tilladte 20% uanset, hvad !!!
    Så du skal hele møllen igennem og du slipper ikke.

Trykladning i "gamle" dage var en helt anden verden.
    Du kunne godt tryklade din motor og var effekten større end de tilladte 20% betød det ikke noget fordi du ikke havde ændret noget inde i motoren. Med andre ord, så gik man generelt ikke ind under den regel der hed 20%, når vi snakker trykladning i "gamle" dage.

Biler fra de gode "gamle" dage har mere el. mindre de samme problemer som de nye, men emmisionen er deres fordel (læs lovgivningen).

Er bilen ikke født med trykladning er det en dårlig idé at lave en masse om. Men er bilen født med trykladning er der jo ikke noget der kan forhindre dig i at skrue ladetrykket lidt op og ned til syn.

• #12   3. apr 2004 emmisionen = emissionen........... klokken er mange og jeg kan ikke stave.....hehe

• #13   3. apr 2004 Udklip af SBI vejledning..

Fra 01.04.2004.
    Køretøjer eftermonteret med kompressor med waste-gate, eller med turbolader,
    kan ikke godkendes på baggrund af dokumentation, der angiver
    under 20% effektforøgelse ved ændringen.
    For typegodkendelsespligtig bil (lastbil N2 og N3 og stor personbil M2 og
    M3) skal motoren – også efter ændringen – svare til bilens typegodkendelse
    (eller en anden typegodkendelse udstedt på et tidspunkt, hvor de
    samme luftforureningsbestemmelser var gældende som for den konkrete
    bil).

• Thomas Søgaard J
    Thomas Søgaard J Tilmeldt:
    jul 2003

Følger: 1 Svar: 12
    #14   3. apr 2004 Så vidt jeg er informeret gælder denne nye lovgivning kun for biler nyere end 1984.
    Førhen kunne man godt for synet en nyere tunet bil da bilinspektionen ingen retningslinier havde for hvad de skulle gøre.
    Ved motorskifte gælder stadig at motoren max. må yde 20% mere i HK eller Kw.
    Ved tuning må man tune ubegrænset på originalmotoren med forbehold for at bremser etc. er korrekt dimensioneret.

Problemet er jo så denne emisionskontrol på nyere biler, i danmark er der kun teknologisk institut som udfører denne og det er ved godkendelse af nye modeller til dansk marked,- pris for test 70.000,-

MVH Thomas mail: thomass@jensen.mail.dk

• #15   5. apr 2004 Til gaba:

Det er ikke biler fra før 88, men 84 mener jeg. Men ret mig om det er forkert..

• #16   5. apr 2004 Og til NK:

Det er ikke konstruktive ændringer at skifte knaster eller smide webere på motoren!

Men man må ikke skifte krumtappen, bore motoren op eller skifte til et andet topstykke..

Stefan

• #18   8. apr 2004 att. Stefan
    Jep, det var en skrive fejl.

Og nej du må ikke smide kompressor på bilen........læs lovgivningen om trykladning.

• #21   14. apr 2004 gå ind på http://www.powerpage.dk der efter lovligt

Kommentér på:
Kompresser+Turbo

Annonce