{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Torben W
Torben W
Tilmeldt:
14. jan 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 21

kort eller lang {{forumTopicSubject}}

Ohoy 4x4 friends

ja ved godt overskriften kan misforstås hvis man spørger fruen smiley men har en diskusion med en kammi om hvad der er bedst når man skal køre i 4x4. Er det en kort model eller en lang model ?
Jeg håber forummet kommer med nogle spændende argumenter både for og i mod smiley
På forhånd tak
mvh Torben W


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kort eller lang
  • #1   1. mar 2012 kort da den ikke hænger så nemt på maven, og kan komme rundt på mindre steder... du ser sjællendt en lang 4x4 til en konkurance

  • #2   1. mar 2012 Hvis der er nogle der mener en lang er bedre til at komme omkring i et terræn så har de ikke prøvet en kort..

    Ingen tvivl den korte model er bedre offroad

    HazzarD


  • #3   1. mar 2012 det er der jo delte meninger om men, det er rigtigt at en kort er nemmere at komme rundt med i konkurancer her hjemme, men se på australierne så er det alt sammen lange biler de bruger,har selv prøvet kort og lang og vil helst have en lang det er rigtigt at den kan hænge på maven men den korte kan så tilgengæld have svært ved at komme over barkkerne. og skal du køre med trailer osv så er den lange igen at fortrække.. men i sidste ende er det dit valg...

  • #4   1. mar 2012 Ja, der er fordele og ulemper ved dem begge. Udover det de andre har sagt, så har en kort og høj bil nemmere ved at vælte end en lang og høj bil.
    Men jeg foretrækker en lang(har også kørt begge dele) dels pga den meget mere plads der er i varerummet, men også fordi den ikke har så nemt ved at begynde at hoppe når man kører. Og endelig når det er glat og man kun kører med baghjulstræk, så en lang model mere sikker at køre i end en kort.

    Nu har jeg fået en mellemting. Nemlig en BJ73. Så må jeg se om jeg kan forlig mig med det smiley


  • #5   1. mar 2012 En lang er nu at foretrækker, varerummet er dejligt stort, retningsstabiliteten er meget bedre og komforten også.


  • #6   1. mar 2012 Hvis det er terrænkørsel der kommer i første række, er det en kort du skal gå efter...
    Er det den daglige kørsel på asfaltvej der tæller - ja, så er det den lange...
    Og skal den kunne lidt af det hele - Så er det sjovt nok en mellemting du vil ha'... smiley


  • #7   1. mar 2012 Jeg holder osse på den lange ( har osse haft begge ) men den lange er nu bedst, og det med man ikk kan køre triangel med en lang passer ikk, det beviste jeg lidt og kort i stesst for lidt tilbage da jeg "jagtet" patrol drengene igennem det samle styk inde mellem træerne bag bakken missen vældede på hehe, men som de andre siger er det jo en smages sag og hvad man bedst kan lig;-) og her hjemme skal den være lang kas eller pick up;-) forsat go' aften;-)

    Kevin...




  • #9   1. mar 2012 Tjaaa... Man ka' jo "hæve" sig ud af alting....
    Min gamle HJ60'er må vel siges at være en lang - Men med 2" OME og 35" BF M/T-dæk, hang den sgu aldrig på maven... smiley
    Men den ku' da godt ha' lidt problemer med at sno sig imellem træerne nede i Seest...


  • Torben W
    Torben W Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 21
    #11   1. mar 2012 Flertallet peger i retning af at det skal være en lang model, men der er så også taget komfort, muligheden for at smide mere ind bagi, hævning etc. etc. med som argumenter. Hvis man ser bort fra disse ting hvor står man så. (nu skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg selv har en kort model, bla ud fra argumenterne at det er nemmere at komme rundt og at den ikke så nemt hænger på maven).......... smiley

  • #13   2. mar 2012 kort til seriøs offroad og en lang til alt andet

  • #14   4. mar 2012 Kort helt sikkert, hvis du skal vende rundt på en vej, kan du nøjes med u eller 3 punkt vending, men en lang skal have en hel hektar til at komme rundt på.. Har altid selv haft kort, selvom jeg har prøvet flere lange så vil jeg aldrig bytte min korte ud med en lang GR.. jo mere plads du har i dit ladrum jo mere skrammel køre du også rundt med.. smiley

  • #15   5. mar 2012 Ifølge bilmodel.dk er der kun en meter til forskel i vende diameter, på en Lj70 og en Hj60..
    Så det ikke så galt.
    Og en Bj73 som er en smule længere end lj70 vender på en meter mindre end lj70'eren.
    Så det kommer nok mere an på så mange andre ting end længden af bilen.


  • #16   5. mar 2012 find noget med en akselafstand på ca 100 tommer. så har du en godt mellemting

Kommentér på:
kort eller lang

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce