{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Gearkasse problemer,ingen tålmodighed {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har en Mercedes 124 St. Car. 2.5 Diesel Uden turbo med aut. gear 4 trin..

Gearkassen blev for lidt tiden sidenskifte, fordi den farede op i omdrejninger mellem 2 og 4 samt 3 og 4.. Fik forkalaret af specialister at gearkassen måtte være slidt, ergo så vi sat en anden nyere på..

Den er hermed monteret, samt vakumdåse på gearkassen er udskiftet da den ikke duede længer...

Men den farer stadig op i omdrejninger mellem 2,3 og 3,4... Jeg har haft den ved mercedes i dag, men de har kun justeret den så den ikke hugger mellem gearene..

Må ærlig indrømme at min tolmådighed er ved og være opbrugt, nogle her som kan hjælpe med at forklare hvad fejler evt. kan være? PS skifter fint ned, ved kickdown.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasse problemer,ingen tålmodighed
  • #1   9. sep 2010 Det kan sagtens være problemer med vakum. Hvis en slange er utæt, eller hvis din nye vakumdåse ikke er blevet justeret korrekt kan det sagtens skabe en masse problemer!

    Ellers så er du så uheldig at "koblingerne" i den nye gearkasse også er slidt op.
    Det er ofte set at automatgearkasser fra ophuggere er blevet damprenset inden de er lagt på lager. Så kan der nemt være kommet vand i dem, og så er de færdige! Koblingerne opløses simpelthen...


  • #3   10. sep 2010 Peter B: Der er lamelkoblinger inde i gearkassen der får den til at skifte imellem gearene. Og de belægninger slides, og vil få gearkassen til at fare op i omdrejninger inden skift. Hvis converteren var defekt ville den oftest nykke under belastning

  • #4   10. sep 2010 Hvis gear kassen er skiftet og symtomerne stadig er de samme, så er vi ude i vakum slanger, utætheder i vakum systememt eller ukorrket påfyldt gearkasse olie nivaue.

    Manger her ikke ret meget styr på hvordan man tjekekr og elelr udlufter en automatgearkasse og tjekker korrekt for nivaue.

    Hvis man skifter gearkassen, så er der altså kun vakum systemmet tilbage og eller konverteren tilbage hvis den altså ikke er taget fra den nye gearkasse også.

    Jeg har et mercedes dokument som beskriver nøjagtigt hvad der er i spild i de forskællige gear osv.

    Og du vil normalt aldrig opleve så 2 ens gearkasser, så jeg holder på du er ude i en overset vakum slange utæthed eller de gummi slanger som sidder i hver ende af slangerne.

    Men det er hyppigt set at diesel maksinerne som har et meget udbredt brug af vakum til styring af mange ting, fejler på gearkassen som resultat af hårde vakum slanger der flækker elelr gummi ende stykkerne som gør det samme.



Kommentér på:
Gearkasse problemer,ingen tålmodighed

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce