{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.113 visninger | Oprettet:

Ang ca18det motor {{forumTopicSubject}}



Hej team sx nu går jeg snart i gang med at prøve og bygge en ny motor med ny indmad osv. så ville bare lige høre om i havde noget man skulle tænke over nogle små ting der kan laves bedre på motoren?

Jeg ved alt det med den er født med for lille ånderør så det arbejder jeg på det rør der sider bag på motoren det der har det med at stoppe er jeg ved at se om jeg kan lave en bedere løsning på så har jeg læst mig til på udlanske sider at olien bliver meget varm og træder igennem filmen og det er derfor mange ødelæger plejl lejer så der kommer selv olie køler på og hvad jeg nu ellers kan gøre for at holde olien kold så skriver de der næsten kan komme 1 liter motor olie mere på end hvad der er op givet? smiley så det ville jeg jo gerne høre jeres mening om og have undersøgt og alt bliver self afbalangseret af vejet! der kommer stroker kit til 2,0 i med apex krumtap plejlstænger og Cp pistons og så vil jeg prøve at eksperimentere med noget twinscrool turbo smiley nogen der har noget at tilføje? evt noget der er helt hen i vejet?





Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang ca18det motor
  • #1   31. jan 2012 tror du har fat i det meste. = )

    lyder spændende, glæder mig til at se hvordan det kommer til at spille.


  • #2   31. jan 2012 Det bliver dyrt!
    Hvad vil du ofre og hvad er målet?

    Med hensyn til olien så køre jeg også med omkrin 10mm mere olie på oliepinden.
    Der er mange der siger at så kommer der olie op til krumtappen, det passer ikke og hvis det skule plaske lidt så tager det ikke lang tid for en krumtap med 5000rpm at afvise det tænk bare på alt det olie der plasker ned fra bagsiden af de 4 stempler.
    Olien når først røret til turboens olie tilbageløb.
    Hvis jeg skulle have bundkaret af så ville jeg nok få svejst et rør mere på for at udligne trykket, det må kunne gøres på en smart måde.

    Med hensyn til afbalangsering så blev der gjort et ret godt job i Japan.

    Stroker kit.... Hvorfor ikke men husk på at der er mere end en Ca der er afgået ved døden fordi cyl vægen er revnet.

    Twinscrool turbo.... Sindsygt spændene men også ret dyrt for en manifold hvis du ikke selv kan svejse en sammen. Og man kan vel også spørger sig selv om om man virkelig ønsker at lave sin Ca motor om til en moment stærk motor eller den bare skal være vild mellem 4700-7700 Rpm.


  • #3   31. jan 2012 Ja okey Den med cylinder væggen der revner var jeg så ikke lige klar over smiley Jeg kan selv svejse det meste smiley jamen jeg regner med omkring 450hk håber jeg ihvertfald smiley

    Det med et ekstre rør var måske slet ikke så tosset den hvade jeg ike tænkt smiley jeg har en motor i nu som kør med 306hk på felt så jeg har købt 2 ekstra motor hvor jeg vil prøve og bygge den ene smiley

    Ja det med mere olie på vil jeg også prøve og eksperimenter med smiley

    Med penge så må det koste det det koster for jeg næsten blevet træt af folk hakker sådan ned på den motor jeg ville så gerne lave den der kunne holde smiley



  • #4   31. jan 2012 Jamen har snakket med en der roder meget med twinscorl turboer han mener jeg kan få lade tryk allerede ved ca. 2700rmp? på min motor så det er sådan set derfor jeg godt ville prøve og eksperimentere med det og så fordi der ikke er så mange der harr gjordt det påca18det smiley

  • #5   31. jan 2012 Det med den ødelæger plejl lejer det forstår jeg simpelthen ikke jeg tror det er fordi de org lejer har kørt std længe sammen med krumtappen når du så yuner motoren med std indmad som MANGE GØR!!! tror jeg simpelt hen olien bliver for varme for dem så krumtappen træder gennem olie filmen og river / æder lejerne og så sætter folk ny lejer i på den krumtap som er som lige har revet det gamle i stykker og så derfor også hurtigere ødelæger det nye krumtappen kan jo godt være dårlig uden du lige kan se det med det blotte øje man burde jo have krumtap ud og drejet af? så fladen er lige og fin men det tror jeg sku mange glemmer og der med går det hurtiger og hurtiger med at tage lejer? Men det er bare en terori jeg har??



  • #6   31. jan 2012 følger li med her

  • #7   31. jan 2012 nikolaj O

    Det skal du da bare have lov til smiley


  • #8   31. jan 2012 jeg takker


  • #9   31. jan 2012 Så har jeg også læst mig til der findes 2 slags olie pumper den ene skulle holde bedre tryk end den anden opppe i rmp nogen der ved hvordan man ser forskel? hvis man ikke lige har mulighed for at måle tryk? smiley

  • #10   31. jan 2012 Med hensyn til oliepumpen, så kan det klart anbefales at bruge den europæiske model med bløde tænder i stedet for den japanske model med skarpe (trekantlignende) tænder.

  • #11   31. jan 2012 - . Morten Christensen . - 600hp RB25DET Neo6 S13 .
    Okey fedt der var en der vidste noget om det var er fordelen ved euro modelen smiley


  • #12   1. feb 2012
    jeg kørt galt i går i min bil den er total skadet. der er ikke kasko på

    vil derfor sælge den helt eller bar motor hvis nogen har interesse

    GT2860 lader på som er kørt 300 km, og nye renoveret motor som er bygget til 600 hk hos jr-autoteknik

    bilen blev klar i går og total skadet i dag


  • #13   1. feb 2012 Garrett GTX m Vband twin scroll smiley
    http://youtu.be/VfaDFMk3iW8


  • #14   1. feb 2012 jeg holder stadig på det hedder en twin entry.

  • #15   1. feb 2012 Kan det ikke være lige godt om det heder "Twin scroll" eller "Twin entry" bare vi er enige om at det virker ? Tror jeg kalder det for Grethe fra nu af om ser om det ændrer noget...

  • #16   1. feb 2012 Altså jeg har aldrig hørt andet end det hedder Twin scroll men det er jo sådan set lige meget hvis i ved hvad jeg mener smiley ville heller have nogen kommentar til det jeg har skrevet smiley

  • #17   1. feb 2012 Du har absolut fat i det meste efter hvad jeg kan se. Noget af det vigtigste vil nok være at køre på noget rigtig godt olie. Min bror lavede engang en CA18 med en del heste, som desværre måtte lade livet til Castrol. Men efter vi har skiftet til Sunoco 10w50 til vej eller 10w60 (kan bedre holde til varmen) til bane, så har der været helt ro. Syntes allijevel det er ret godt klaret af en helt standart R33 RB25DET at klare 2,32 bar med en GT35R lader. Det siger lidt om hvor meget det har at sige at de basale ting som styring og olie har at sige.

  • #18   1. feb 2012 du kan kalde det hva du vil, ja men det er stadig 2 forskellige ting. = )

  • #19   1. feb 2012 Ja ja nu er det altså og så en motor med 2 stempler mere og det er bare gennearlt en stærk motor smiley men syntes også det er federe at lave 500hk på en 4 cyllindret ca18det end på en 6 cyllinderet RB25 motor smiley der er jo mange der laver det på den motor der er bare ikke så mange der laver det på ca18det smiley

  • #20   1. feb 2012 Emil P - Helt enig vi havde samme udgangspunkt da vi lavede CA18. Det er bare en del sjovere at det holder når man har lavet det. Men nej, der er ikke ret mange der kan lave 500hk på en RB25 motor, hvor der ikke engang er skiftet toppakning. Vi har ikke så meget som skiftet plejlleger i motoren, hverken bundkar eller topstykke har nogen sinde været taget af. Hvilket dog beviser at du har helt ret i at det er en meget mere holdbar motor. Der skal ligges meget arbejde og mange penge i en CA18 motor for at lave 500hk og jeg tror vi er en del over det når wastegaten er slået fra på en 650+hk turbo.

  • #21   1. feb 2012 Ja helt sikker men jeg tror sku en ca18det med 500hk er hurtig smiley

  • #22   1. feb 2012 Ja, så må du komme forbi og få den rullet på et tidspunkt. Glæder mig til at se det spille smiley

  • #23   1. feb 2012 Jeg var nede med mikkel for ikke så længe siden og få en måling på den var under 20% i effekt så den kunne synes med den nu hver enden opbygningen smiley har også snakket med ham en del gange ang det twinscroll og noget fuld justerbar motor styring smiley

  • #24   1. feb 2012 Fik han entelig solgt hans 200sxer?

  • #25   1. feb 2012 Nej, han var bare en tidsrøver, men ville være rart hvis han kunne få den solgt. Så kan vi jo bygge noget lidt sjovere... Ser ud til at næste projekt bliver RB30DET med 4WD til drag med 900+hk smiley

  • #26   1. feb 2012 Nitte smiley dem er der bare MANGE af :S ja det kunne da være vildt! smiley

  • #27   2. feb 2012 Det hedder en Twin scroll manifold og en turbo med twin entry...
    Tror jeg.


  • #28   2. feb 2012 Emil P
    Bundtræk er da også dejligt, men hvad skal du bruge ladetryk til ved 2700Rpm
    Her vil du måske kun have 40Hk selv med 1 bar i tryk.

    Jeg tror godt at du kan finde en turbo der kan give dig fuldt ladetryk ved 4500Rpm og 4500Hk.

    Mobne kørte med en 3071 t25 på en kina manifold og han fik vist over 450Hk

    Du skal også have knaster og måske en anden kobling.


  • #29   2. feb 2012 1342 F

    Jeg har en helix kobling i nu ved ikke noget om den eller hvad den kan holde til :S
    Evt. nogen knaster du kan and befalde? for syntes godt nok der er mange og jeg ved ikke så meget om hvad man skal vælge knaster ud fra? smiley

    Det vil sige du syntes jeg skal droppe det twinscroll noget?


  • #30   2. feb 2012 Og Jeg tænkte bare det var rart med bundtræk jeg kender et parstykker der køre med nogle rimlige turboer jeg syntes bare der er så meget turbo tøven :S og jeg syntes det er så træls man træder pedallen i bund og så skal du lige blæse op og det yager jo et parsekunder det er jo træls hvis man skal lave den hurtig start smiley

  • #31   2. feb 2012 Men hvad med indsugnigs manifold hvad kan den lave af hk?

  • #32   2. feb 2012 Hvilke kompressionsforhold skal jeg tage??? på stroker kittet
    8.0:1 og 8.5:1. 4.


  • #33   2. feb 2012 Indsugningen kan lave flere hk, end du nogensinde kommer til smiley Hvis du har tænkt dig at køre 402meter med bilen, er det bestemt en god idé at tænke i twin scroll. kompression kommer lidt an på hvordan du har tænkt dig at køre motoren. Høj kompression giver hurtigere spool, men kan forsage tændingsbanken. Lav kompression giver derimod langsommere spool og mulighed for at køre med meget højt ladetryk uden tændingsbanken. Husk nu at hvis du vil køre drag gælder det om at få alt det moment du kan trylle frem uden at det går for meget ud over dine heste. Dvs. sørg for hurtigt ladetryk, store knaster, slagvolumen, den rigtige gearing og vejgreb. Syntes da da har fat i det meste, når du er færdig med motoren kan du jo tage fat på resten smiley

  • #34   2. feb 2012 Fint fint kan bare se mange de laver ny mandifold? for bedre flow smiley

  • #35   2. feb 2012 Det er for bedre balance mellem cylinderne. Hvis du rigtig vil presse motoren, så få monteret et egt ur på udstødningsmanifolden kort efter udgangen af topstykket og få den justeret ind, så det passer med hver cylinder. Er der stor forskel, så skift manifolden. Vi havde dog ingen problemer med det og vi kørte ca. 1 bar med GT35R.

  • #36   2. feb 2012 Jeg har engang set en flow test af Ca manifolden, og det var vist fin nok.
    Selv syntes jeg godt man kan lave lidt om på den, spjæld og varme mm.

    - . Morten Christensen . - 600hp RB25DET Neo6 S13 .
    Jeg er selv en stor fortaler for twin scroll systemer, jeg siger bare at på en S13 må den ikke komme foran alle de andre vigtige ting.
    Kontrol af de 2 baghjul er mere vigtigt, selv 300 Hk går op røg ved start.


  • #37   2. feb 2012 1342 F - Det er jo derfor man starter i 2. og med MT'ere på smiley

  • #38   26. jan 2013 Noget nyt i denne tråd?

  • #39   26. jan 2013 Projektet har været standset da jeg lige er kommet hjem fra (arbejds ferie) i australien smiley men det er igang igen nu jeg går lige nu og roder med manifold hvordan jeg skal bygge den! smiley har luret lidt på den rene har på så! og så kommer der jo lidt penge hen ad vejen da det jo også spiller en lille rolle smiley

  • #40   26. jan 2013 Du er gået i gang med at lave en 1-4/3-2 lav volume twin scroll turbo manifold.
    Har du fundet en turbo?
    Dysser?
    Har du fundet en gearkasse der kan holde til det bundtræk du får?
    Har du nogle knaster?
    Har du fundet en motorstyring?
    Spær til at få alle de kræfter ned i asfalten?
    Har du set billeder af den TS manifold som Mads svejste sammen til hans CA?


  • #41   26. jan 2013 Eller er det en indsugningsmanifold.

  • #42   27. jan 2013 1342 F
    Ja er ved at lave en top mount ts manifold smiley
    (Hvad mener du med lav volume?)

    Turbo:
    http://www.ms-performance.dk/turboer/turbo-150-400-620hk-twin-scroll-antisurge.html

    Som det ser ud lige nu tror jeg det bliver en vems styring smiley

    Knaster ved jeg ikke helt endnu har kigget lidt på et sæt tomei knaster ellers har jeg læst et lidt om man kan tage knasterne fra en ca16de men self noget jeg skal have undersøgt 100% ellers bliver std til start smiley

    Gearkassen hmm ja smiley det bliver et nyt problem når den dør smiley

    Spær ja det ved jeg virkelig ikke jeg overvejer måske at finde et ekstra diff og svejse 100 spær og se hvordan det virker om det bliver for træls og køre med? smiley men det finder jeg ud af hen af vejen det bliver motor i første omgang det koster jo alt sammen!! så jeg laver lidt efter hånden som jeg selv syntes jeg får råd så jeg bliver nok først færdig til næste sommer (1,5 år) smiley

    Indsugnings manifold bliver bare std da jeg har hørt et par stykker snakket om den fint kunne flowe 500hk smiley

    Nej hvor kan man se noge billeder af den ts manifold? smiley


Kommentér på:
Ang ca18det motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce