Ang ca18det motor {{forumTopicSubject}}
Hej team sx nu går jeg snart i gang med at prøve og bygge en ny motor med ny indmad osv. så ville bare lige høre om i havde noget man skulle tænke over nogle små ting der kan laves bedre på motoren?
Jeg ved alt det med den er født med for lille ånderør så det arbejder jeg på det rør der sider bag på motoren det der har det med at stoppe er jeg ved at se om jeg kan lave en bedere løsning på så har jeg læst mig til på udlanske sider at olien bliver meget varm og træder igennem filmen og det er derfor mange ødelæger plejl lejer så der kommer selv olie køler på og hvad jeg nu ellers kan gøre for at holde olien kold så skriver de der næsten kan komme 1 liter motor olie mere på end hvad der er op givet?
så det ville jeg jo gerne høre jeres mening om og have undersøgt og alt bliver self afbalangseret af vejet! der kommer stroker kit til 2,0 i med apex krumtap plejlstænger og Cp pistons og så vil jeg prøve at eksperimentere med noget twinscrool turbo
nogen der har noget at tilføje? evt noget der er helt hen i vejet?
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
lyder spændende, glæder mig til at se hvordan det kommer til at spille.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad vil du ofre og hvad er målet?
Med hensyn til olien så køre jeg også med omkrin 10mm mere olie på oliepinden.
Der er mange der siger at så kommer der olie op til krumtappen, det passer ikke og hvis det skule plaske lidt så tager det ikke lang tid for en krumtap med 5000rpm at afvise det tænk bare på alt det olie der plasker ned fra bagsiden af de 4 stempler.
Olien når først røret til turboens olie tilbageløb.
Hvis jeg skulle have bundkaret af så ville jeg nok få svejst et rør mere på for at udligne trykket, det må kunne gøres på en smart måde.
Med hensyn til afbalangsering så blev der gjort et ret godt job i Japan.
Stroker kit.... Hvorfor ikke men husk på at der er mere end en Ca der er afgået ved døden fordi cyl vægen er revnet.
Twinscrool turbo.... Sindsygt spændene men også ret dyrt for en manifold hvis du ikke selv kan svejse en sammen. Og man kan vel også spørger sig selv om om man virkelig ønsker at lave sin Ca motor om til en moment stærk motor eller den bare skal være vild mellem 4700-7700 Rpm.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Det med et ekstre rør var måske slet ikke så tosset den hvade jeg ike tænkt
Ja det med mere olie på vil jeg også prøve og eksperimenter med
Med penge så må det koste det det koster for jeg næsten blevet træt af folk hakker sådan ned på den motor jeg ville så gerne lave den der kunne holde
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 52
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Det skal du da bare have lov til
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 52
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Okey fedt der var en der vidste noget om det var er fordelen ved euro modelen
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.537
jeg kørt galt i går i min bil den er total skadet. der er ikke kasko på
vil derfor sælge den helt eller bar motor hvis nogen har interesse
GT2860 lader på som er kørt 300 km, og nye renoveret motor som er bygget til 600 hk hos jr-autoteknik
bilen blev klar i går og total skadet i dag
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
http://youtu.be/VfaDFMk3iW8
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Tror jeg.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Bundtræk er da også dejligt, men hvad skal du bruge ladetryk til ved 2700Rpm
Her vil du måske kun have 40Hk selv med 1 bar i tryk.
Jeg tror godt at du kan finde en turbo der kan give dig fuldt ladetryk ved 4500Rpm og 4500Hk.
Mobne kørte med en 3071 t25 på en kina manifold og han fik vist over 450Hk
Du skal også have knaster og måske en anden kobling.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Jeg har en helix kobling i nu ved ikke noget om den eller hvad den kan holde til :S
Evt. nogen knaster du kan and befalde? for syntes godt nok der er mange og jeg ved ikke så meget om hvad man skal vælge knaster ud fra?
Det vil sige du syntes jeg skal droppe det twinscroll noget?
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
8.0:1 og 8.5:1. 4.
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Selv syntes jeg godt man kan lave lidt om på den, spjæld og varme mm.
- . Morten Christensen . - 600hp RB25DET Neo6 S13 .
Jeg er selv en stor fortaler for twin scroll systemer, jeg siger bare at på en S13 må den ikke komme foran alle de andre vigtige ting.
Kontrol af de 2 baghjul er mere vigtigt, selv 300 Hk går op røg ved start.
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Har du fundet en turbo?
Dysser?
Har du fundet en gearkasse der kan holde til det bundtræk du får?
Har du nogle knaster?
Har du fundet en motorstyring?
Spær til at få alle de kræfter ned i asfalten?
Har du set billeder af den TS manifold som Mads svejste sammen til hans CA?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Ja er ved at lave en top mount ts manifold
(Hvad mener du med lav volume?)
Turbo:
http://www.ms-performance.dk/turboer/turbo-150-400-620hk-twin-scroll-antisurge.html
Som det ser ud lige nu tror jeg det bliver en vems styring
Knaster ved jeg ikke helt endnu har kigget lidt på et sæt tomei knaster ellers har jeg læst et lidt om man kan tage knasterne fra en ca16de men self noget jeg skal have undersøgt 100% ellers bliver std til start
Gearkassen hmm ja
Spær ja det ved jeg virkelig ikke jeg overvejer måske at finde et ekstra diff og svejse 100 spær og se hvordan det virker om det bliver for træls og køre med?
Indsugnings manifold bliver bare std da jeg har hørt et par stykker snakket om den fint kunne flowe 500hk
Nej hvor kan man se noge billeder af den ts manifold?
Ang ca18det motor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside