5.090 visninger
|
Oprettet:
Avensis 1,8 motoren {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg går og kigger efter ny bil, da jeg vil have skiftet min vinter Mondeo ud her til forår - skal sku have japaner igen!
Og derfor kigger jeg meget på en Avensis T22 1,6, muligvis 1,8. Og der har jeg lige et spørgsmål..
Har fået atvide at 1,8'eren bruger meget olie, eller i hvertfald en af dem (gamle eller VVTI?), men hvilken af dem? Og er 1,8 motoren ellers en god motor, eller er 1,6 4afe at foretrække?
Mvh
jul 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 26
Håber du kunne bruge det
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
mar 2007
Følger: 43 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 254
Er 7AFE motoren så ellers en god motor? Passer den motorophæng med 4AFE/AGE (Tænker tunings muligheder ala 20V f.eks)?
På forhånd tak.
Mvh
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
Og ang. dit spørgsmål menere jeg det er et 4A-FE motorophæng der passer ellers menere jeg det vist nemt kan tilpasses.
mar 2007
Følger: 43 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 254
Mvh
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Derudover er 20v motorerne momentsvage, så de passer ikke i Carina/Avensis medmindre de tryklades - og så er det alligevel smartere at gå all in og enten turbolade den med det samme, eller købe en 4AGZE.
Jeg kan på ingen måde se at gearkassen ændrer en hujende dart på noget som helst med motorophængene, eftersom motorophængene sidder (set forfra bilen mod bagenden) på venstre side af motoren, foran og bagpå.
Det "motorophæng" som sidder til højre, er et gearkasseophæng.
Jeg har så godt nok hørt noget om (har aldrig selv set det og jeg kan ikke huske de præcise omstændigheder) at der er nogle A-motorer (vidst nok 3A og bagud) som har et anderledes motorophæng ind mod torpedopladen. Men det er så rimelig uaktuelt når snakken går på 7AFE / 4AGE.
Noget helt andet du kunne gøre, er at bygge en 7AGE motor. Find en sund 4AGE (124hk) motor og byg sammen med 7AFE motoren - det giver en omdrejningsvillig motor med et pisse lækkert bundtræk.
mar 2007
Følger: 43 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 254
Tak for svaret.
Er det noget du ved yderligere om, mht at byge 7AFE sammen med 4AGE? Toppen eller omvendt bygget over, eller hvordan? Ku være et spændende projekt og rimelig overkommeligt kontra turbo
Mvh
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Jeg ved at der er en dansk drifter i en AE86'er som kører med 7AGE med 4AGE-ECU. Motoropsættet blev vidst bare lavet i løbet af en weekend, så det bør ikke være super umuligt.
Jeg kan desværre ikke huske hvilken bund og hvilken top man skal tage, men jeg mener at man tager 7AFE-bunden og 4AGE-toppen.
Som nævnt, søg lidt rundt, jeg ved at der er en del artikler om det - jeg er bare lidt for smadret til at finde dem nu
mar 2007
Følger: 43 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 254
Mvh
Avensis 1,8 motoren
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside