{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.090 visninger | Oprettet:

Avensis 1,8 motoren {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går og kigger efter ny bil, da jeg vil have skiftet min vinter Mondeo ud her til forår - skal sku have japaner igen!

Og derfor kigger jeg meget på en Avensis T22 1,6, muligvis 1,8. Og der har jeg lige et spørgsmål..

Har fået atvide at 1,8'eren bruger meget olie, eller i hvertfald en af dem (gamle eller VVTI?), men hvilken af dem? Og er 1,8 motoren ellers en god motor, eller er 1,6 4afe at foretrække? smiley

Mvh


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avensis 1,8 motoren
  • #1   3. jan 2011 Det er VVTI der bruger olie. Og hvis du skal hav en, så kan du se om der er en lille grøn plet på oliepinden. For hvis der er det, så er motoren blevet skiftet

    Håber du kunne bruge det


  • #2   3. jan 2011 Som Søren H Siger, Dem med en grøn plet på olie pinden, så er motoreren skiftet. Ellers fejler de sku ikke noget.

  • #3   3. jan 2011 Jeg har en Avensis T22 1.8 leanburn.. smiley mest pga at jeg gerne ville have den økonomi der er i den motor fremfor den 1.8 VVT og så slap jeg også for det bøvl der kan være med olieforbrug smiley

  • #4   3. jan 2011 André : Alle sammen blev jo stort set skiftet alligevel. Og tror hvis du havde en idag og sagde den brugte olie og havde gammel eller ny model motor ville den blive skiftet på garentien. har selv skiftet en for 6 mdr. siden over garentien og den havde kørt 200.000 og den betalte toyota for. Og den nye model er der altså ikke noget med


  • #5   3. jan 2011 Søren S, det kan godt være men jeg ville stadig gerne have 1.8 leanburn motoren smiley men ja er klar over at de fleste er blevet skiftet smiley

  • #6   3. jan 2011 Ja sådan en 7A-FE er jo heller ikke slem. Men det er en 1ZZ-FE Nu altså heller ikke.

  • #7   3. jan 2011 Mange tak for svarende!


    Er 7AFE motoren så ellers en god motor? Passer den motorophæng med 4AFE/AGE (Tænker tunings muligheder ala 20V f.eks)?

    På forhånd tak.

    Mvh


  • #8   3. jan 2011 Steffen A: Har godt hørt om folk der bytter de ophænger osv. ved ihvertfald hvis man montere en 6 trins gearkasse på min celica passer 4A-FE ophænget. Men hvis du vil "tune" den 7A-FE skal du ikke have lean burn´en. De FE motorer 4E - 4A - 7A de er skide holdbare. du kan få turbokit til billige penge til dem også. og så skulle de have min 175 hk og kan holde til det.

    Og ang. dit spørgsmål menere jeg det er et 4A-FE motorophæng der passer ellers menere jeg det vist nemt kan tilpasses.


  • #9   3. jan 2011 Tak for svaret, meget brugbart. smiley

    Mvh


  • #10   4. jan 2011 Bare sørg for at motoren ikke er engelsk, for hvis den er det, er det BOSCH stik og ikke DENSO stik som der bruges på en 4AGE 20v

    Derudover er 20v motorerne momentsvage, så de passer ikke i Carina/Avensis medmindre de tryklades - og så er det alligevel smartere at gå all in og enten turbolade den med det samme, eller købe en 4AGZE.

    Jeg kan på ingen måde se at gearkassen ændrer en hujende dart på noget som helst med motorophængene, eftersom motorophængene sidder (set forfra bilen mod bagenden) på venstre side af motoren, foran og bagpå.
    Det "motorophæng" som sidder til højre, er et gearkasseophæng.

    Jeg har så godt nok hørt noget om (har aldrig selv set det og jeg kan ikke huske de præcise omstændigheder) at der er nogle A-motorer (vidst nok 3A og bagud) som har et anderledes motorophæng ind mod torpedopladen. Men det er så rimelig uaktuelt når snakken går på 7AFE / 4AGE.

    Noget helt andet du kunne gøre, er at bygge en 7AGE motor. Find en sund 4AGE (124hk) motor og byg sammen med 7AFE motoren - det giver en omdrejningsvillig motor med et pisse lækkert bundtræk.


  • #11   4. jan 2011 Smølfen

    Tak for svaret.

    Er det noget du ved yderligere om, mht at byge 7AFE sammen med 4AGE? Toppen eller omvendt bygget over, eller hvordan? Ku være et spændende projekt og rimelig overkommeligt kontra turbo smiley

    Mvh


  • #12   5. jan 2011 Jeg vil anbefale dig at søge lidt om det på nettet.

    Jeg ved at der er en dansk drifter i en AE86'er som kører med 7AGE med 4AGE-ECU. Motoropsættet blev vidst bare lavet i løbet af en weekend, så det bør ikke være super umuligt.
    Jeg kan desværre ikke huske hvilken bund og hvilken top man skal tage, men jeg mener at man tager 7AFE-bunden og 4AGE-toppen.

    Som nævnt, søg lidt rundt, jeg ved at der er en del artikler om det - jeg er bare lidt for smadret til at finde dem nu smiley


  • #13   5. jan 2011 Ku være et okay fedt projekt til lidt suge hk. Tak for de gode svar.


    Mvh


Kommentér på:
Avensis 1,8 motoren

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce