{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.692 visninger | Oprettet:

Km tal i gamle biler...!! {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres mening omkring det..
Personligt kan jeg ikke bruge det til noget i en bil der er 10 år eller ældre da sandsynligheden for den har fået skiftet undervogn osv et par gang er stor..

Det er det sammen som at spørge om km/L på en stor gammel v8'er.. Hvorfor spørge man ved jo den ikke er billig at køre i og hvis man tænker så meget på det er det jo nok en skod Lupo 3L man skal kigge på..

Gamle biler = højt km tal
Nye biler = laver km tal
Stor eller tunet motor = få km/L
Lille motor = flere km/L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Km tal i gamle biler...!!
  • #2   30. jun 2014 Hvad syntes besættelsen af et km tal på en gammel bil er plat.. Og totalt ubrugeligt..

• #3   30. jun 2014 Jeg vil da hellere have en 10 år gammel bil med 100.000 km på klokken end 200.000, selvom standen er god på begge.

• #4   30. jun 2014 dette emne er ubrugelig. Ingen mening i det du siger overhovedet.

• #5   30. jun 2014 Den eneste forskeld jeg kan se er at den med færre km har stået stille mere..

• #6   30. jun 2014 Der er da masser af mening i det...

• #7   30. jun 2014 Den med gamle biler og højt km tal... Det passer ikke altid.. Da jeg købte min Fabia fra 2001, havde den kun kørt 68.000... Og den har stadig original undervogn osv osv...

• #8   30. jun 2014 Trav:

Om så bilen er 50 år gammel, er jeg altid meget int. i KM-tallet. Bliver der snydt med km-tallet, er der som regel andre ting galt.

• #10   30. jun 2014 Ja så er gummi bøsninger osv jo også pisse gamle og møre i stedet for den hvade kørt mere og tingene var bleven skiftet igennem tiden

• #11   30. jun 2014 Motor og gear har da bedre af at blive brugt og ikke stå og glo..

• #12   30. jun 2014 # 5 - Det er alligevel en skarp konklusion.

Den enste grund til den bil overhalede mig var, at den kørte hurtigere end mig.. Jo jo

• #15   30. jun 2014 Nu var det så også en gammel mand, der havde den før mig... Men motoren og gear fejler absolut intet... Og bøsninger havde det fint ved sidste syn... Den blev synet en måned efter køb og tjekket i hoved og røv... Fejlede intet..

• #17   30. jun 2014 Syntes bare der er for mange der når de kigger på en gammel bil fra 95-99 kigger synsrapoter som sådan jo også er fint men så står der 3 forskellige km tal... Men ting af den alder kan jo gå i stykker, motor speedometer osv... Så mener bare hvis man kigger biler af den årg kan man som grundreal ikke bruge km tal til at vider bilens stand.. Især slet ikke hvis man kigger på ombygget biler osv

• #22   30. jun 2014 Ja det også rigtigt.. Men nu har jeg selv en gammel bil jeg har bygget om.. Og selve karosse har kørt mere end motor og gear speedometer passer til motor og gear.. Ville dog aldrig lyve om det hvis den en dag skulle sælges..
    Men ved også bare når jeg kigger gamle biler er chancen for den slidt større og kan ikke rigtigt bruge synsrapoter eller sådan til at fortælle mig det.. Må jo tage ud og kigge bilen igennem med egne øjne

• #23   30. jun 2014 Ville personligt selv vælge den bil der kørte hvert dag end en der tit står stille i dage ad gangen..

• #25   30. jun 2014 Og slid på sæder osv kan også afhjælpes ved vedligeholdes fra for få km..

• #26   30. jun 2014 Ronni m

Så må man jo køre bile han til en lokal mekaniker og få hjælp til at kigge den efter...

• #28   30. jun 2014 Syntes bare det mærkelig.. Har om mekaniker tit set biler med lavt km tal været væsenligt ringer stand end en med Højer km tal..

• #29   1. jul 2014 Min vogn har kørt 410.000km og er fra 10.månede 99. Den køre fint. Inden jeg købte den så jeg på en masse andre tilsvarende med 100.000km mindre på bagen der var i dårligere stand og til med til en højre pris.

Stand betyder mere for mig. Min gamle 190d havde kørt over 680000km ogbar en af de mest stabile biler jeg har haft ofrede 1000kr i bremser. 1000kr på motor. Gear og Dif. Olie. 1300på sænkningsfjedre og 500kr på en generator. På de knap 2 år og. 65000-70000km jeg havde den.

• #30   1. jul 2014 Jeg har en civic fea 1987.. den har netop rundet 150.000 km..
    Når folk har lånt den får jeg tilbagemeldinger som: Den kører godt nok godt, af sådan en gammel bil at være.. Man kan godt mærke den ikke har kørt så langt.. Den virker rigtig sund..

Disse tilbagemeldinger tilskriver jeg 100% km. standen, da jeg næppe ville få de tilbagemeldinger på bilen hvis den havde kørt 600.000km..

Så jeg kan godt forstå folk kigger km. Stand.. smiley

• #31   1. jul 2014 Sikke noget vrøvl, det var da helt vildt. Kilometer og vedligeholdelse/stand er da de 2 vigtigste faktorer på en bil gammel eller ej. Man ved bare at alle roterende dele bliver slidt i alt hvad der hedder drivlinje.

Når man syntes alle mener det samme er det jo nok fordi det generelt nok er rigtigt. Hvis jeg kørte rundt i min bil og syntes alle andre var nogle idioter i trafikken, skulle jeg nok vende spørgsmålet rundt selvom det ikke gav mening i mit hoved, er det mon mig der er en idiot?? Når alle generelt syntes antal kilometer betyder noget for et køb af en ældre bil så ER der måske en grund, om det give logik eller ej for en selv. Dette kunne måske være tilfældet her. Men sjov at høre hvad andre går og grunder over i ens hverdag !!

• #32   1. jul 2014 Det da dig der vrøvler.. I en gammel bil med 500000 på tælleren er chancen for driv Line og div er skiftet eller renoveret hvis man vedligeholder sin bil.... Og så det da pis lige meget med om den har gået 500000 på speedometer hvis alt er skiftet til nyt osv..

• #33   1. jul 2014 Så hvis der er 2 fuldstændig ens biler på overfladen, de er begge lige velholdt, og servicerede. Den ene har gået 200.000km den anden 400.000km og de koster præcis det samme, så ville du være ligeglad med hvilken en du købte..

BULLSHIT smiley

• #34   1. jul 2014 Jeg er dog bestemt ikk km skræmt.. Tag min civic vti, den har gået 370.000km med org motor og gearkasse, ikke renoveret, hvorfor skulle jeg renovere noget som virker, men sandsynligheden for at det skal renoveres snart, er nok større end en som har gået det halve..

• #35   1. jul 2014 Alle km slider på bilen, men ikke alle slider lige meget, så langt vil jeg give dig ret. Men en bil med flere hundrede tusinde km på tælleren er slidt uanset hvordan du vender og drejer det. Karrossen bliver også mere slasket, når den bliver brugt, og den er ikke lige til at skifte

• #36   1. jul 2014 Jeg ville stadigvæk selv gå begge biler efter selv og så købe den jeg fandt bedst.. Også selvom det var den der hvade kørt 400000...

Så jo hvis den der hvade kørt 400000 var den jeg fandt bedst at køre osv var den den jeg købte

• #37   1. jul 2014 Min ven har lige solgt hans mercedes e320 cdi med 577.000 km på klokken. Den har aldrig fået skiftet turboer, bagtøj eller andet. Hvis jeg købte den ville jeg med sikkerhed vide at der var begrænset levetid i turboer, converter og bagtæj. Jeg ville vælge en med 300.000 på klokken selvom den skulle have en bule eller rustplet extra. En citroen 2.0 hdi er også kendt for at gå en halv million kilometer. Man må vide sådanne en bil et slidt med det antal kilometer igen. Så jeg givet dig ikke ret. Men vi behøver ikke være enige. Det sjældent jeg ser gamle biler med mange kilometer på klokken totalt istandsat ned ny moto,r undervogn osv. De ryger på skrotten da det ikke kan betale sig andet.

• #38   1. jul 2014 vil heler have en bil med 400.000 på klokken som er vedligeholdt, end en med 200.000 som bare er kørt indtil noget brækkede.

men det kommer også an på bilen. nogle biler er 300 tusind meget, mens at for andre biler betyder 300.000 at den bare er kørt til smiley

• #39   1. jul 2014 vil heler have en bil med 400.000 på klokken som er vedligeholdt, end en med 200.000 som bare er kørt indtil noget brækkede.

men det kommer også an på bilen. nogle biler er 300 tusind meget, mens at for andre biler betyder 300.000 at den bare er kørt til smiley

• #40   1. jul 2014 Hvorfor forudsætter alle at biler som har kørt 200.000km er smadret, mens de som har kørt det dobbelte er velholdte..

Hvad med en som er velholdt og har kørt 200.000km vil du ikke hellere have den, selvf vil du det.. så hvorfor påstå at km er ligegyldigt

• #41   1. jul 2014 Siger ikke de ikke er velholdte... Siger bare jeg ville personligt kigge begge biler efter og prøve dem.. Og hvis det så var den der hvade kørt længst der kørte/var bedst ville jeg da klart vælge den frem for den anden.. Så nej for mig er km ligegyldigt vælger den der køre bedst og for mig virker i bedst stand.. Så jeg lige glad hvad km står på

• #42   1. jul 2014 min bimmer er 4 år gammel og jeg har lige rundet 270.000, så selv nyere biler kan have kørt mange km..

nyere bil != lavt km tal

• #43   1. jul 2014 km har ikk en skid at sige ....

De biler jeg har haft med over 200Kkm på klokken har været billigere i drift som dem under 200Kkm ...

Ja faktisk den bil der kostede mig mindst at holde kørende havde knapt 500Kkm på klokken.. Kostet et nyt batteri på de 2 år ~80Kkm jeg havde den

• #44   1. jul 2014 Trav... Der er forskel på at km er ligegyldigt, og at man vægter en velholdt bil fremfor km tal..

Jeg vægter også en velholdt bil, men vægter endnu mere en velholdt bil som har kørt lidt, men du får det jo til at lyde som om at ALT på en bil som har kørt meget er blevet renoveret og skiftet

• #45   1. jul 2014 Ja okay... ;)?

• #47   1. jul 2014 Biler der har kørt 300.000 km er ikke bare kørt til. Fra 25.000 km går det ned ad bakke med alle komponenter - i varierende fart. Jeg oplever at reparationerne kommer lidt i klumper - mellem 180.000 km og 300.000 km begynder de originale hjullejer, støddæmpere, bærekugler, kobling, bremsecalipre og en masse andre ting at blive trætte - hvis ejeren skifter alt dette, så går der nogle år, før det bliver dyrt igen

• #48   1. jul 2014 Lad dog nu bare km.-tallet følge bilen.Det sammen med bilens alder fortæller og noget om bilens slide.
    Det er da meget forkert at lade km.-tallet følge en motor, da man så snyder om resten af bilen.
    Det næste er vel at man begynde at ændre km.-tallet hver gang man får nye dæk på! smiley

• #49   1. jul 2014 Hvad er det lige det bliver slidt på selve bilen som ikke kan/bliver skiftet ved alm vedligeholdelse en gang imellem.?

• #50   1. jul 2014 Jeg har haft en del ældre biler der har kørt omkring og over 300.000 km, godt nok alle Volvo'er, men jeg har ikke gode erfaringer med det. De kostede mig for meget i service og vedligehold. Jeg købte dem fordi jeg ville have store komfortable biler, til en relativ lav købspris. Men totaløkonomien var ringe.

Jeg har aldrig brugt så få penge på biler som jeg gør nu, efter at jeg er begyndt at købe fabriksny/nyere biler. Jeg kan så heller ikke lave noget selv på biler, jeg kører på værksted for at få skiftet en pære. Det har selvfølgelig også lidt at sige. Men sidste år havde jeg ca. 500 kr. i omkostning på begge biler (et service m/olieskift). Nåja, og så skiftede jeg dæk på den ene, men det er jo uafhængig af årgang/km-tal, gamle biler skal også have skiftet dæk.

• #51   1. jul 2014 Tja.. Kan nu godt forstå alle syns punkter osv.. Personligt har det ikke betydning for mig, men laver også alt selv..

• #52   1. jul 2014 Om det er en motor, dørlås, elrude osv. Alt på bilen bliver jo slidt.

Men lige meget hvad man skifter, så lad dog speedometer/km.-tallet følge bilen, og dokumenterer de udskiftninger der er lavet i stedet for.

Og hvis det ingen betydning har, hvorfor så denne tråd?

• #53   1. jul 2014 Får at høre andres mening om det kun var mig der hvade det sådan at ville prøve og se frem for at bare at stole blindt på km og slid hænger sammen.. For vi da enig om at elektrisk ting i bilen er lige så usikre som kvinder, og de er nye eller gamle er det ikke til at regne med..

• #54   1. jul 2014 smiley Uha nej, man skal selvfølgelig ikke stole blindt på det. Men bruge det som en indikator. Elektriske ting kan nu være lige så stabile som mekaniske ting!

• #55   1. jul 2014 Jo jo men jeg syntes bare det underligt folks gennerale mening er at jo mindre km en bil har kørt jo bedre stand er den i..

• #56   1. jul 2014 Hvem skriver sådan i denne her tråd smiley

• #58   1. jul 2014 Du kan også købe ny bil og betale afdrag i dyre domme + dyre værksteds regninger...

• #59   2. jul 2014 Skod Lupo ? Hvorfor skal den Lupo hives ned på dit niveu , prøv nu en tur i den Lupo eller er du bange for at den måske køre godt alligevel.
    Lav et nyt indlæg og skriv lidt mere præcis , ved ikke hvad du vil vide eller hvad du ønsker eller skal have hjælp til , det eneste jeg ved er at du ikke ved noget om en Lupo . smiley

• #60   2. jul 2014 Mange ting bliver slidt uden at de går i stykker. Karrosseriet flexer mere, når det har kørt mange km. Bøsninger er slidte. Tandstangen er lidt slidt. Støddæmpere er slidte. Bøsninger til gearskift er mere bløde. Ting som gør en bil med mange km mindre skarp, men som ikke bliver skiftet før de er slidt helt ned.

Alt hvad der roterer er mere slidt. Det behøver ikke nødvendigvis at være sådan med motoren - hvis den er passet med god olie og kørt pænt er motoren ikke problemet, men det er jo klart at en motor der har kørt 400.000 km formentlig har roteret dobbelt så mange gange, hvilket betyder at den formentlig er mere slidt. Lejerne i gearkassen har roteret dobbelt så mange gange og det samme med hjullejerne.

• #62   2. jul 2014 Nej det er jeg slet ikke... Men selvom en bil har kørt mindre kan den sku nemt værre meget ringer stand og have menge flere fejl.. Siger ikke det er sådan i alle tilfælde.. Og selv godmorgen til dig.. Har dog været oppe længe

• #63   2. jul 2014 Trav, det lyder ellers som om at du synes at det er sådan i ALLE tilfælde, fx "Den eneste forskeld jeg kan se er at den med færre km har stået stille mere.. "

Dvs du er fuldstændig ligeglad med km tallet, og en velholdt bil som har kørt 200k er ligeså god som en velholdt bil som har kørt 400k..

beklager men sådan lyder det..

• #64   2. jul 2014 Okay men du får det også til at lyde som om at bare fordi bilen har 200000 mindre på tælleren er den automatisk bare den bedste...!!!

Den kan sku bryde lige så hurtigt sammen som den med 400000 på tælleren..

• #66   2. jul 2014 Men sådan mener jeg bare ikke tingene hænger sammen..

• #68   2. jul 2014 Ja men nu jeg selv udlært automekaniker... Og har sku lige så tit set nye biler bryde sammen som gamle biler...

• #70   2. jul 2014 Var ikke det spørgsmålet gik på jo.. Er da lige glad hvem der betaler eller ikke betaler..
    Min mening er bare ny eller gammel så går lortet i stykker.. 100000 eller 400000 så går de i stykker.. Og så det sku lige meget hvem der betaler og laver det.. Har set arbejds biler der hvade kørt jorden rundt og virkeligt dårligt service historie være i meget bedre stand end en der hvade kørt halvt så meget og hvade alle stempler i bogen..

• #72   2. jul 2014 Km er fuldstændig ligemeget. Det vigtigste er at den får en guldvask :-;-)

• #73   2. jul 2014 Min gamle e34 havde kørt 420.000 da jeg solgte den...vil vove den påstand at der kører mange biler derude, som ikke har kørt det halve, men hvor motoren er i noget dårligere stand. Så jeg forstår egentlig godt hvor TS vil hen. smiley

• #74   2. jul 2014 Nej for biler med mange km kan ikke være gode KUN nye biler..

• #75   3. jul 2014 Så mangler man satme indhold i livet smiley

• #76   13. jul 2014 Nu er jeg godt nok sent ude. Men jeg har lige købt en bmw som har kørt 343.000.
    Den fejler ingenting, og går fantastisk i motor og gearkasse.
    Service er overholdt til og med 2009, altså 285.000 km.
    Det er forresten en m52b25 motor, som 323i.

Fik den for 14.500, og det er et godt køb umiddelbart. Det viser også bare at folk som regel ikke køber biler med højt km fordi at de er bange for hvad de får for den ved gensalg

Kommentér på:
Km tal i gamle biler...!!

Annonce