{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad betyder omsyn ej muligt?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #1   18. jul 2015 at ser er så meget galt at syns manden ikke syned den færdig så den skal laves og så til et nyt syn men ring og spørg i den synshal der har kigget på bilen

• #2   18. jul 2015 og var det mig der havde fået den besked var de blevet klogere.
    hvis man betaler, må de jo sige hvad der er galt med den, og ikke bare indkalde til nyt syn, jeg betaler ikke x antal kroner for ingenting, andre gør måske, men jeg gør ikke.

• Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #5   18. jul 2015 Hej det lyder frækt har du ikke fået en syns rapport ?
    Har et link her som evt. kan bruges http://www.nummerplade.net/bilbogen der er mange ting forsikring- restgæld- afgift- syns rapporter.

• #7   18. jul 2015 det er frækt fordi at folk betaler hvad 300 kr for et syn, så må de jo sige hvad der er galt med den, ellers kan man jo bare smide 300 kr på gaden, det får man lige så meget ud af, det er fint tingene bliver synet, det kan jeg godt forstå, men bare at sige den fejler for meget, nyt syn, det tror jeg ikke lige de skal fortælle mig.

• #9   18. jul 2015 omsyn ej muligt betyder ganske simpelt, at det er et nyt syn, helt forfra.
    havde det været omsyn "bare" havde du fået en seddel med ting der ikke var i orden, så med andre ord, du har brugt x antal kroner på intet, og det mener jeg er noget svineri.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#11   18. jul 2015 syns nu ikke det er noget svineri mange folk køre deres biler helt ned til sokkeholderne og køre så direkte til syn med bilen der er afsat 20 min til et syn men er der så mange fejl at de ikke kan nå det på de 20 min er de jo nødt til at kalde den til et nyt syn

• #12   18. jul 2015 tingene skal være i orden, både for mig selv og alle andre, om han så skrev 10 sider, men at betale for intet, det er sku ikke fair.
    hvis 20 min. ikke er nok, så er det jo sådan, om de skal arbejde 10 min over, er jeg iskold overfor.
    de lever af kunderne, og der er også biler der tager mindre end 20 min. det ved jeg.

• #13   18. jul 2015 Christian:

Omsyn ej muligt, betyder lige så meget at der er SÅ mange ting der skal laves, at der ikke kan tjekkes til det nye syn på kort tid, men er nødt til at bruge mere.

Har man en bil med så mange fejl, er man til fare, både for sig selv og andre, i trafikken.

Indfør årligt syn ! Som de gør andre steder

• #14   18. jul 2015 så må de jo afsætte mere tid, hvis folk betaler for et syn, er det helt fair at sige, det og det går ikke, så må de jo fortælle hvad der er galt, så kan kunden komme på værksted, få et overslag, og selv bedømme om de vil have det lavet eller ej. jeg tjener ikke lige 300 eller hvad et syn koster på 1 minut, og skattefar kommer også, ergo mener jeg ikke at det er fair at folk stiller op til et syn, betaler og får at vide, prøv igen, nyt syn, betal igen, så det er i orden at betale for noget man ikke får.
    årligt syn ville være fint, så man får ryddet ud i de der gamle spande der intet kan

• #15   18. jul 2015 Christian E er en fandens ka'l smiley

• #16   18. jul 2015 Og jo man får en liste over de ting der skal laves http://www.nummerplade.net/synsrapport/?regnr=uy29342&inspection=15321010

Så Christian E man Får præsis det samme som ved en dumpet bil.

• #17   18. jul 2015 haha smiley slet ikke.
    hvorfor hedder det så bilen kan ej synes ?

• #18   18. jul 2015 eller nyt syn om man vil

• #19   18. jul 2015 Christian hvad fabler du om synshal skal da have penge uanset om bilen bliver synet eller ej.

Bilen kan ej synes betyder jo at de ikke kan godkende synet med de mangler ergo har de fortaget et syn. Så hvad er det du ikke forstår i det?

• #20   18. jul 2015 Fordi de stopper ved en grænser på x antal fejl, for at ikke spilde deres tid. Så får du kun de første par fejl, også må dig/din mekaniker finde resten, også hedder det NYT SYN for at tjekke alt igemmen igen, da de emd et omsyn jo kun tjekke de fejl den havde, medmindre der er andet gravende galt.

• #21   18. jul 2015 Bjørn så er man jo også for dum, når man ikke får tjekket sin bil i løbet af de 2 år. De 2 års syn betyder jo ikke at bilen er lovligt i de 2 år. Men kun at den skal til tjek igen. Så skal ejeren jo selv holde den lovligt i de 2 år. Og det har de jo klart ikke gjort.

• #22   18. jul 2015 jeg forstår fint at de kan sige, det og det osv. går ikke, betal for det, det er fair, det er en service man har fået.
    men at betale for et syn og de bare siger, for mange fejl, forfra og betal igen, der står jeg af.
    så er det i min verden x antal penge ud af vinduet.
    vi er enige om den ikke er lovlig i 2 år, derfor syn 1 gang om året.

• #23   18. jul 2015 Christian E Hvis folk kører en skrammel kasse til syn, så er det da deres egen skyld. De kan sgu da få den tjekket inden. Så hvad er problemet i det. Man spilder sgu da synshallens tid, ved at komme med en bil man ikke kan få synet. Med så mange fejl burde de have lov at tage pladerne.

• #25   18. jul 2015 nu tjekker de jo ikke alverden ved et syn, kan den styre, bremse, og ikke er rustet væk, så er det til at have med at gøre, jeg tror ikke rigtig vi når frem til noget, min holdning er bare at jeg ikke gider smide 300 ud af vinduet.

• #26   18. jul 2015 Christian a hvad for noget tjekker de ikke meget ? tror da seriøst du skal se den liste over ting de tjekker. Hvis de intet tjekker så burde folk vel også hurtig kunne fixe de små ting inden de kører til syn Her er listen de tjekker http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/91868B977B324BB88545D7C70B4E3E94.ashx

• #27   18. jul 2015 listen ser lang ud, men det er rimelig hurtigt at tjekke, det meste i hvertfald, nogle skarpe kanter, nogle lamper der lyser osv, det ser man hurtigt.

• #28   18. jul 2015 Ja så kan kunden jo bare have tjekket bilen inden de kommer med den. Så skylden er jo deres egen. Så fair nok de kommer til at betale for det.

• #29   18. jul 2015 det må kunden jo så selvom, han ved jo nok godt at en lampe lyser, synsmanden skal tjekke det, den vil jo så ikke blive godkendt, og det er så 300 eller hvad det koster til intet.

• #30   18. jul 2015 Det kan vi sagtens blive enige om, onceuponatime. Er man ude på det niveau er den helt gal...

• #31   18. jul 2015 Nu er reglerne jo fastlagt fra færdselsstyrelsens side, så synsmanden følger de regler, de nu engang skal følge.. Uanset hvor meget det så end pisser dig af.

Hvis man sørger for normal vedligeholdelse af sin bil, vil problemet med den lange liste der ikke kan nås på 20 minutter, aldrig opstå. Så kan man bruge mange værkstedets tilbud, om gratis synstjek, fremfor at bruge synshallen og forvente de bruger 3 timer, på at gå en rådden lortebil igennem.

• #32   18. jul 2015 vi er da enige i at en synsmand ikke skal bruge x antal tid på det, men det er jo stadig hans job at sige, den må godt, den må ikke. jeg kan jo heller ikke sige, jeg gider ikke at arbejde 37 timer.

• #33   18. jul 2015 Christian E det gør han da også ved at sige den ikke kan omsynes, men at den skal op til et nyt syn. Det betyder jo at bilen ikke har 33 dage til at blive lavet i. Men at den enten skal afmeldes eller laves hurtigst mulig og så fremstilles til syn igen.

• #34   18. jul 2015 hvad er det så du har betalt for ?

• #35   18. jul 2015 At han har tjekket din bil. Han har da brugt tid på den bil og den tid skal da betales uanset om den er godkendt eller kasseret.

• #36   18. jul 2015 det er vi helt enige om, så må de jo fortælle hvad der er galt.

• #37   18. jul 2015 Det gør de da også se linket

• #38   18. jul 2015 Synsart: Registreringssyn
    Synstype: Første syn
    Synsdato: 08-04-2014
    Sluttid: 14:31
    Km-stand: 15.000
    Synsresultat: Ikke godkendt og omsyn er ikke muligt
    Sidste frist for omsyn:
    Fejloversigt
    6 nærlyslygte, fejljusteret, venstre
    5 forskel i bremsevirkning, driftsbremse, for stor, for, 25 %
    8 bagvange, zone B, tæret, højre
    8 bund, zone C, tæret, højre, venstre
    8 inderpanel, zone C, tæret, venstre
    8 inderskærm, zone C, tæret, venstre, bag
    8 sidepanel, zone C, tæret, højre
    5 bremserør, fastgørelse, utilstrækkelig, langsgående
    8 dæk, mønsterdybde, utilstrækkelig, for
    5 bremsekraft, parkeringsbremse, utilstrækkelig, venstre, bag, 10 daN

• #39   18. jul 2015 hvilket i min bog burde, kan godkendes efter omsyn, aflever æsken til en fagmand, få et overslag på en pris, så kan kunden selv bestemme, det er jo mennesker der syner biler, så den ene kan godt sige, det der går ikke, og den anden sige, det det er fint.

• #40   18. jul 2015 at en synsmand kan forlange at bilen bliver hentet, har jeg ikke noget imod.

• #41   18. jul 2015 Christian Så er din bog forkert

'Kan godkendes efter omsyn' anvendes:

•når der er fundet fejl, som skønnes at indebære en færdselssikkerhedsmæssig risiko

•når kontrol af udbedring af fejlene kræver særligt måleudstyr

•når der på grund af fejlenes antal eller karakter skønnes at foreligge et særligt behov for fornyet kontrol, og

•når fejl, der er anført på synsrapporten fra sidste syn ikke er afhjulpet, eller fejl er opstået ved afhjælpning, medmindre der er tale om mindre væsentlige fejl.

Synsresultatet "Kan godkendes efter omsyn" betyder, at køretøjet skal til omsyn inden for 33 kalenderdage. Datoen for første syn tælles som dag 1. Omsynsfristen kan ikke forlænges. Overskrides omsynsfristen, kan der ikke foretages omsyn. Bilen skal i stedet fremstilles til et nyt 1. gangssyn.

Synsresultaterne ”Betinget godkendt” og ”Kan godkendes efter omsyn” er suppleret med enten tilladelse til den kørsel, der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation, dvs. fra synsstedet til reparatør, eller med køreforbud, der betyder, at køretøjet slet ikke må anvendes, før de konstaterede fejl er udbedret.

'Køretøjet er ikke godkendt' anvendes, når køretøjet på baggrund af konstaterede fejl er så dårlig i stand, at en fuldstændig opregning af samtlige konstaterede fejl er ekstraordinært tidskrævende. De væsentligste og mest markante fejl skal dog nævnes i synsrapporten.

Hvis et køretøj har fået synsresultatet ”Køretøjet er ikke godkendt”, sender synsvirksomheden besked til det lokale skattecenter, der beder politiet om at inddrage køretøjets nummerplader.

Klagevejledning

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #43   18. jul 2015 Christian har ret. Synes også det underligt de ikke låser synshallen af og udbedre fejlene på hver enkelt bil når nu han skal betale hele 300 kr for et syn.
    Hvis de ikk laver bilen er det jo 300 kr ud af vinduet. smiley

• #44   18. jul 2015 jeg er med på alt det der, men hvad er det så jeg betaler for? at de siger, for mange fejl, prøv igen. det mener jeg ikke er helt fair, når nu kunden har betalt.
    jeg kan godt se x antal tid, osv osv. men personligt synes jeg ikke det er i orden at betale og få at vide, desværre betal igen, jeg vil vide hvorfor, det er det eneste jeg forventer.

• #45   18. jul 2015 og casper k, jeg siger slet ikke at de skal udbedre noget, de skal bare være konkrete og sige, det og det er ikke i orden, det er det eneste jeg siger.

• #46   18. jul 2015 Omsyn ej muligt! Så er synsmanden ikke forpligtiget til at finde alle fejl på dit køretøj og der kan være flere fejl end beskrevet, det er heller ikke synsmanden der skal finde alle de fejl der er på et køretøj, det er det vi har vores værksteder til;-)

• #47   18. jul 2015 i min verden har synsmanden skubbet alt ansvar over på andre, en synsmand skal tjekke at køretøjet er i orden, er den ikke det må han skrive hvorfor, det er sikkerheds ting han alligevel skal tjekke, der kan godt være andet som ikke har med sikkerhed at gøre, som ikke virker, det er vi andre ligeglade med. os andre i trafikken altså

• #48   18. jul 2015 der er mange meninger og holdninger, jeg ville bare ikke godtage den, jeg ville aldrig komme til syn med en bil, hvis jeg vidste den ikke kunne gå igennem faktisk, at i så har en anden mening om tingene, det skal jeg ikke blande mig i.

• #49   18. jul 2015 #47
    6 minutter siden
    i min verden har synsmanden skubbet alt ansvar over på andre, en synsmand skal tjekke at køretøjet er i orden, er den ikke det må han skrive hvorfor, det er sikkerheds ting han alligevel skal tjekke, der kan godt være andet som ikke har med sikkerhed at gøre, som ikke virker, det er vi andre ligeglade med. os andre i trafikken altså

Øh hvem skal så sørge for at bilen er i orden i de 2 år? hvis bilen ikke kan bestå et syn, så har ejeren da ikke overholdt sin pligt til at sørge for at den er i orden. Så synsmanden skubber da ikke noget over på andre. Men siger hey makker du har ikke holdt din bil ved lige smut med dig.

• #50   18. jul 2015 #48

der er mange meninger og holdninger, jeg ville bare ikke godtage den, jeg ville aldrig komme til syn med en bil, hvis jeg vidste den ikke kunne gå igennem faktisk, at i så har en anden mening om tingene, det skal jeg ikke blande mig i.

Hvorfor har du så, så stort et problem med at de siger til folk at de skal betale for at spilde deres tid? Det er jo netop folk selv der vælge at smide deres spand til syn.

• #51   18. jul 2015 jeg har et problem med det fordi jeg betaler for det.
    og udover det, så er syn 1 gang årligt, fint med mig, så er det lidt sværere at misligholde sin bil.

• #52   18. jul 2015 Betaler for det= ja men hvad er problemet han bruger sin tid på det. Han skal da have sin løn. Bare fordi den dumper så skal det sgu da ikke være gratis. I hvilken verden lever du i?

• #53   18. jul 2015 jeg har da aldrig nogensinde sagt at det skal være gratis, har du selv lige digtet det eller hvad ?

• #54   18. jul 2015 Du skrev sgu da lige

3 minutter siden
    jeg har et problem med det fordi jeg betaler for det.
    og udover det, så er syn 1 gang årligt, fint med mig, så er det lidt sværere at misligholde sin bil.

• #55   18. jul 2015 ja jeg betaler for noget, hvor jeg så kan betale igen, fair at bilen ikke er i orden, det må man betale for, men så skal jeg betale for det igen, ved et nyt syn, det er ikke i orden, man betaler et syn, man får fortalt at det og det ikke er i orden, så må man betale for et omsyn, sådan er det. men at betale for et syn, for at få fortalt det er nyt syn, så skal jeg betale for det samme 2 gange, det gider jeg ikke.

• #57   18. jul 2015 Du betaler for at få tjekket din bil. Det betyder sgu da ikke du kan få lige så mange tjek som du vil til samme pris. Come on tag dig sammen. Brokker du dig så også til kørelæreren når du dumper? for der skal du også betale for at komme op igen. Selvom du har betalt en pris for et kørekort.

• #58   18. jul 2015 regler er regler, det er rigtigt.
    det er lidt noget andet til en køreprøve, man kan ikke få et halvt kort, men betaler jeg for 16 køretimer har jeg ikke tænkt mig at betale for køretime nr 16 igen

• #59   18. jul 2015 men i betaler gerne kan jeg fornemme, eller hvordan, for køretime nr 16 eller 2 liter mælk i brugsen og får 1 etc.

• #60   18. jul 2015 Det gør du da så heller ikke ved et syn. Da du betaler pr gang du møder op. Så Du får jo bare rabat ved den skal til omsyn. Ellers ville det jo være 2 muligheder kun enten består den eller ej. Så Består den ikke så skal du jo igen betale for at få den ny synet. Så du har da virkelig et problem.

Christian E ved kørekort har du da betalt for en test ikke dumper du den så skal du da betale for den en gang til. Så du kan da ikke sammenlige det med en liter mælk.

• #61   18. jul 2015 den skal jeg lige have skåret ud i pap smiley

• #62   18. jul 2015 Okay så er det da heller ikke sværere forstå, der er sat ca 20 min af til et syn. Kommer man med en gammel smadret bil med 100 fejl kan man på ingen måde forvente at listen bliver komplet. Vil man have en komplet liste, er det vist en brugtbils testrapport fra f.eks FDM der skal til. Det er ikke synshallens opgave....
    Men flere og flere køre i synshallen for at se hvor meget der skal laves, det er fair nok men kommer man med en bund råden bil uden lygter og som for øvrigt ikke kan bremse samt nedslidte dæk, ja så er man sku for dum og kan ikek forvente at få en komplet rapport for 300-500 kr det er ganske enkelt ikke synshallens opgave.
    Og for øvrigt er det vist bare en af de der "FAT DET ELLER LÆR DET UDENAD" ting, så må det være op til den enkelte om det er til at forstå

• #63   18. jul 2015 Christian E du dumper din teori prøve og så skal du op en gang til. Den skal du så betale for igen selvom du har betalt for prøven en gang før.

• #64   18. jul 2015 igen, det der er ikke brugbart, men har man mere end 5 fejl, ville jeg da vide hvilke billeder det var, hvor jeg lavede fejl.
    og til det andet, hvis det ikke er synsmanden der skal finde fejl, så den kan synes eller ej, hvem skal så.
    vi er enige i mangt og meget, når jeg har betalt for noget vil jeg bare vide hvorfor den ikke kan synes, hvilke fejl jeg havde etc.

• #65   18. jul 2015 HALLO det får du sgu da også at vide de grove fejl skal stå på den liste. Så betyder det at du skal kører den til en mekker og få den bunke lort tjekket efter fra bagkofanger til forkofanger.

• #66   18. jul 2015 vi bliver ikke enige, jeg vil vide hvad der skal til, længere er den ikke, og jeg har ikke tænkt mig at betale igen, lige så vel som jeg ikke vil betale til brugsen hvis mælken er for gammel, sådan har jeg det.

• #67   18. jul 2015 Christian E, Håber ikke at du betaler medielicens. smiley

• #68   18. jul 2015 Prøv dog nu at forstå. Synsmanden skal skrive de fejl op der skal laves så den kan synes næste gang. Alle små fejl der kan give betinget syn behøver han ikke. Da det er fejl som du ikke behøver at møde op for igen.

• #69   18. jul 2015 Peter J ja for der betaler han da kun for genudsendelser hele tiden smiley

• #70   18. jul 2015 der er noget jeg ikke forstår nu, bilen skal til nyt syn, men synsmanden skal skrive op hvad der er galt, men bilen skal stadig til nyt syn, er det forkert forstået ?

• #71   18. jul 2015 Hvad er det du ikke forstår ved omsyn og nyt syn?

• #72   18. jul 2015 Hold nu kæft man. Når en bil dumper med graverne fejl. Så skriver synsmanden de grove fejl op. Da de skal laves inden den skal til syn. Ting der bliver dømt til betinget synet behøver han ikke at skrive på da det er ting du kan lave selv efter det nye syn hvor han tjekker de grove fejl. En sprunget pære behøver han ikke sætte på listen. Da den vil gå igennem næste gang med den pære.

• #73   18. jul 2015 det er fair en bil ikke bliver godkendt, det kan jeg forholde mig til, så mener jeg bare de må skrive hvad der er galt, om der er slør i en bærekugle eller om han skriver 10 sider er jeg ligeglad med, jeg forstår bare ikke at folk synes det er i orden at betale 2 gange.

• #74   18. jul 2015 Det gør de sgu da for hulen også Du får en fejl oversigt hvad er det du ikke fatter ved det? Synsmanden skriver da for fanden de fejl op som den er kasseret på.

• #75   18. jul 2015 Læs nu den tekst

'Køretøjet er ikke godkendt' anvendes, når køretøjet på baggrund af konstaterede fejl er så dårlig i stand, at en fuldstændig opregning af samtlige konstaterede fejl er ekstraordinært tidskrævende. De væsentligste og mest markante fejl skal dog nævnes i synsrapporten.

Alle små fejl behøver han ikke hvis den kan blive betinget godkendt med dem næste gang.

• #76   18. jul 2015 smiley det er sku egentlig meget underholdende det her, langt imellem så tungnemme personer smiley

• #77   18. jul 2015 Christian E
    Er du fuldstændig fucked oven i dit hoved hvor meget tror du selv den syns mand får for de 300 ved et syn når der skal trækkes diverse af til løn slidtage på lift bremsestand og co2 måleudstyr. Det er sku kun rimligt at vi skal betale de håndøre hver gang de skal bruge til på ens bil men den tid der er fastsat til hver bil, hved at der nogle steder kun er sat et kvarter af til bilen og mon ikke det er fordi der hvert år kommer flere og flere biler på vejen.
    Men hvis du ikke vil betale de få kroner som du sige i din lille verden så sælg da din bil og fis ind på Scootergalleri

• #78   18. jul 2015 Hej
    Et veloverstået syn med fra en "Godkendt" er en fest for dygtige bilister.
    Næst nederen eer et "Omsym"
    Næstværst er et "omshn ikke mulig"
    Værst plader klippes på stedet
    M.v.h. KP

• #79   18. jul 2015 hvis det var fordi jeg ikke ville bruge pengene, havde jeg ikke ment at man skulle til syn hvert år.
    at penge så betyder mere for nogle end jer, det må i selv have en holdning til, jeg vil bare have noget ud af de penge, som man som alm. lønmodtager med skat osv. alligevel skal arbejde en del timer for, det er min holdning, om det er rigtigt eller forkert, det ved jeg ikke, men 3-4-5 hundrede har lidt at sige for mig.

• #80   18. jul 2015 Så må man jo sørge for den er i forsvarlig stand inden man kører til syn. Men husk lige og sig til mester at du ikke skal have løn 2 gange hvis du har lavet det arbejde en gang før.

• #81   18. jul 2015 så det du siger at hvis jeg har skiftet en bærekugle før, så skal jeg ikke have løn for at gøre det igen, eller hvad siger du?

• #82   18. jul 2015 ja det er jo din egen regel man skal ikke betale en for noget de har lavet før.

Du siger jo synsmanden ikke skal have penge 2 gange så skal du vel heller ikke have penge 2 gange

• #83   18. jul 2015 nåh okay, det er så blevet drejet lidt.
    men ja, pakker jeg en bærekugle op, og der er hul i manchetten så vil jeg brokke mig ja, hvis der er slør i en bærekugle efter 4 år, så er det jo sådan, du må godt være lidt realistisk med tingene

• #84   18. jul 2015 Christian Og du er realistisk med dine udtalelser? Ha ha det var sgu en god joke. Synsmanden skal da så også have sine penge selvom kunden kommer med den samme bil 10 gange og vil have den synet. Vågn nu op du lever i en drømme verden.

• #85   18. jul 2015 min mening er at når folk betaler for noget, så skal det gøres, og det vil altid være min holdning.

• #86   18. jul 2015 Det bliver da også lavet et syn hver gang du møder op. Det er jo bare dig der ikke har fattet det endnu. Synsmanden laver et syn hver gang du kommer med bilen. Så det er et komplet syn pr bestilling. Det har jo intet med holdning at gøre, det du lukker ud er jo bare noget du ikke kan fatte og ikke en holdning.

• #87   18. jul 2015 er det det når han siger, desværre prøv igen, er det syn så ikke værdiløst, vi er enige om at han kan finde ting hvor den ikke bliver godkendt, så må han skrive hvad det er og om bilen selv kan eller skal transporteres til værksted.

• #88   18. jul 2015 Det er da stadig ikke hans skyld at bilen ikke kan synes. Det er da alene kundens skyld. Kunden kan da bare få den tjekket på et værksted først. Men det koster jo også penge.

• #89   18. jul 2015 jeg har aldrig sagt at det var hans skyld.

• #90   18. jul 2015 Du siger jo han ikke skal have penge 2 gange fordi kundens bil ikke kan synes. Ergo så siger du jo han ikke skal have penge fordi han er skyld i den ikke blev synet.

Kunden kommer med en bil de ikke ved om den kan synes. ergo han tjekker den og dumper den, fordi kunden ikke gad at få den tjekket af en mekaniker. Så skal synsmanden sgu da ikke straffes. Han skriver jo netop op hvad bilen fejler. Så hvorfor bliver du ved med det pis? Du får jo at vide hvad der skal laves.

• #91   18. jul 2015 jeg siger at de skal have penge for syn, den går ikke igennem, det må skrives en seddel, sådan og sådan, når tingene er blevet lavet kan bilen blive synet (omsyn, det koster noget) sådan mener jeg at det burde være. men det er det ikke, så jeg må tage en kiks og en serviet til øjnene, jeg mener bare ikke at det kan være rigtigt at de bare indkalder til nyt syn, når jeg har betalt 1 gang for at få den opgave udført.

• #92   18. jul 2015 Christian....
    Prøv nu lige at læse det her, det er bekendtgørelsen som fastsætter hvordan et syn skal udføres, fatter du ikke hvad der står må du lære det uden ad,

§ 35, stk. 8, skal dette anføres på synsrapporten.
    Stk. 3. Alle konstaterede fejl ved køretøjet skal anføres i synsrapporten. Hvis køretøjet er i så dårlig stand, at en udtømmende opregning af samtlige konstaterede fejl vil være ekstraordinært tidskrævende, eller hvis en tilbundsgående undersøgelse vil kræve yderligere rengøring af køretøjet, skal dog kun de væsentligste og mest iøjnefaldende fejl anføres i synsrapporten. Synsrapporten skal i disse tilfælde indeholde oplysning om, at den ikke er udtømmende.

• #93   18. jul 2015 jeg er helt med på at det kun er de "værste" fejl de skal skrive, så har jeg en bil med mange fejl, så er det kun de værste der står, når jeg har givet x antal kroner til en, loven er nok sådan, men der er mange love om alt muligt der er håbløse, det eneste jeg vil frem til er at, hvis en kunde betaler for at få lavet noget, skal det laves, betaler en kunde for at få synet bilen, skal det gøres, kan den så ikke, må man sige fru Jensen, du skal have bragt nogle ting i orden. det er min holdning, at andre så godt vil betale for et syn, for at betale det igen, det skal jeg ikke blande mig i.

• #94   18. jul 2015 Christian Det gør han jo så også da han afmelder bilen og så skal den på værksted. Så tjekker de den helt igennem.

• #95   18. jul 2015 hvor den så skal til nyt syn, altså forfra, betal synsgebyr igen

• #96   18. jul 2015 Ja og nye nr plader, men dem vil du vel heller ikke betale 2 gange for. Men det er stadig ikke synsmandens skyld derfor skal han da stadig have for begge syn. Kunden kan da bare lade være med at komme med en bil der ikke kan klare et syn.

• #97   19. jul 2015 Wae Christian, hvad med at få hovedet ud af røven og ud i den virkelige verden? Tror sku du har fået noget du ikke kan tåle smiley

Et alternativ er at synet koster mere (jeg plejer at give 500, så 300 du nævner er da billigt), således de har tid til at gennemgå ALT på bilen, og skrive ALT ned.

Ved omsyn får du liste med de ting han har set, som skal fixes inden bilen som minimum kan blive BETINGET GODKENDT. Altså den kan komme gennem syn. Ved at lave omsyn, kan der godt komme nye ting frem til det nye syn, men den skulle gerne mindst blive betinget godkendt, og så er der jo ikke noget problem?

Det er den kæmpe klaphat til kunde, som kommer med en så smadret bil, der er problemet!

• #98   19. jul 2015 det kan jeg så love dig jeg ikke er, ting som luftdyser i instrument bordet skal pege samme vej, jeg har aldrig prøvet at blive indkaldt til omsyn, så jeg egentlig ligeglad, jeg forstår bare ikke at man kan betale for noget, der alligevel ikke bliver gjort, det er såmænd det eneste.

• #99   19. jul 2015 Christian det har vi jo så kun dit ord for du ikke har været.

• #100   19. jul 2015 Hej
    ÆVLE Bævle - hold jer til emnet!
    MVH KP

• #101   19. jul 2015 det er rigtigt, vi har forskellige meninger om det, sådan er det, emnet ja, omsyn ej muligt, vil sige den skal stille til nyt syn.

• #102   19. jul 2015 Ja og den skal have nye nr plader. Da de er afmeldt fra synshallens side af.

• #103   19. jul 2015 Christian E du fatter stadig Hat kan jeg se. for de første 300 giver han dig stadig en service ved at fortælle dig at du er kørt til syn i en bil der ikke er i forsvarlig stand og skal laves. i dette tilfælde vælger har at tage en bil af vejen som er så farlig at den ikke egner sig til at være på vejen da den er til fare for føren og andre. Når den nu ikke kan omsynes men bliver afmeldt er det op til en selv om man vil kaste x antal tusinde kroner efter denne bil eller finde en ny i forsvarlig stand. men lad os endelig høre hvordan det går dig med at få omsynet din egen bil når du skal prøve det en dag og hvor du så ikke vil betale.
    Havde du forresten indlærings problemer i skolen du virker en smule blank

• #104   19. jul 2015 jeg må jo så være blank, dum, hvad ved jeg, sådan er det.

• #105   19. jul 2015 Det er tæt på du har ret nu Christian smiley
    Du betaler for ET syn, ikke to, du dumper da han konstaterer bilen ikke kan synes, og den er endda så uklargjort og/eller har så graverende fejl at synsmanden laver det som i gamle dage hed; SYNSRAPPORT IKKE UDTØMMENDE, det betyder at de fejl han finder skal rettes, samt de yderligere du selv eller dit værksted måtte finde, da synet ikke kunne gøres færdigt på de afsatte 20 minutter.
    NYT SYN bestilles, eller nr pl. afmonteres og bilen skrottes.
    Hver gang du møder op i synshallen koster det et gebyr, hvis det er et omsyn, så er det typisk halv pris til omsynet.

• #106   19. jul 2015 Pia:
    Hvorfor spurgte du ikke i synshallen hvad det han havde skrevet betød?

Af det jeg kan se, kører du rundt i en meget dårligt vedligeholdt bil, du har børn, det er ikke ok, nedslidte dæk osv, NO GO.

• #108   21. jul 2015 For at samle op på TS spørgsmål;
    hvad betyder omsyn ej muligt?
    nogen der gider forklare mig det ?

Det betyder at du for de penge du har indbetalt ikke kan få mere syn, 20 min max, og at du må betale for et nyt syn næste gang.
    Oplysningerne er online, så selv om du kører til en anden synshal, så vil de have de oplysninger den 1ste synshal har skrevet ind.
    Populært sagt; EN OMMER!

• #109   21. jul 2015 Så det var det de før i tiden kaldte omsyn - syn ikke muligt grundet mængde af fejl.

Omsyn ikke muligt lyder jo som om at bilen overhovedet ikke kan synes igen på noget tidspunkt

• #111   21. jul 2015 Han skal jo først hjem og have alle de fejl lavet og så bestilt prøveplader og så til nyt registrerings syn. Så det bliver meget dyre, når man ikke vedligeholder bilen.

• #112   21. jul 2015 Omsyn er en forkortelse for omstillingssyn, og det er ikke muligt.

Mængden af fejl er så stor at man ved et omsyn ville være nødt til at gennemgå hele bilen igen, og det er jo ikke meningen. Meningen er at man skal tjekke de fejl der er blevet beskrevet i selve synet, men da det ikke er gjort færdigt, så er det ikke muligt.
    NYT SYN!

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#113   21. jul 2015 i pisker en død hest alle argumenter osv er kommet frem lad nu hesten få fred

• John Martin H
    John Martin H Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #114   21. jul 2015 Mon ikke Christian E mener at et syn skal koste 2000 så der er tid til at alle fejl altid kan nåes.. Så er det jo bare synd for dem der rent faktisk får deres bil tjekket inden syn..

• #115   21. jul 2015 John Martin H der skal jo stadig være tid til alle biler kan nå at blive synet. Hjælper jo intet du skal bruge dobbelt så lang tid på en bil. Så når de jo også kun det halve antal biler om året

• #116   21. jul 2015 Et værksted har en timepris på omkring 1.000 kr. eller mere, så hvad er problemet, at et syn tager 20 minutter til 300 kr.? 3 gange syn på en time, giver en timeløn på 900 kr. hvilket må siges at være en rimelig timepris. Inden syns hallerne blev privatiseret, blev pladerne fjernet af bilinspektøren, og køretøjet måtte fjernes af et autotransport firma, og det er jo ikke billigt. En bil med så mange fejl, at omsyn ikke er muligt, er i en så dårlig vedligeholdt stand, at det burde udløse en bøde, fordi køretøjet er til fare for den øvrige færdsel. Som billist har man pligt til, at holde køretøjet i en lovmæssig stand, og synshallen er kun en kontrol, for at køretøjet er i en lovmæssig stand, og ikke et værksted, der til en væsentlig højere pris, gennemgår og reparerer et køretøj, så dette er lovmæssig stand.

• #117   21. jul 2015 Nu ikke for at blande mig, men det med og tá penge for at få "ikke synet" sin bil er sku godt nok.
    Nu ved jeg at på de værksteder jeg har været inkl. Den jeg er på nu kan man komme og få er GRATIS synstjek, få af vide hvad der skal til for at få bilen synes og få pris på rep.
    Vis folk vil slippe for og "smide" 300kr ud af vinduet så lad vær med og køre direkte til syn og tro at den går igennem, men i stedet køre hen til sit værksteder og spørger om de ikke køre med et gratis synstjek. smiley

Det vil da gøre alle tilfredse.. :)))

Fortsæt god dag og diskussion ??

• J H
    J H Tilmeldt:
    okt 2002

Svar: 17
    #118   21. jul 2015 hvad der er sket med en anden bil hvor der 3 gange efter hinanden blev skrevet omsyn ej muligt,
    man kan også som Marc skriver få et værksted til at gøre det eller bedre lad værkstedet gøre den klar til syn og de får den synet,
    gør jeg hver gang, og det bedste er at det værksted også kan omsyne bilen hvis de har glemt småting, og da jeg kender ejeren fra skoletiden så er det også i orden når jeg får den igen,
    har prøvet det en gang at bare køre til syn uden værksted først og allerede fra start stoppede synsmanden synet inden han havde startet med at skrive noget fordi der var lidt skævhed på bremserne, noget som du ikke mærker når du køre men nok til at viserne viser det, så det var gratis,

nej er ikke min og bare som eksempel på omsyn ej muligt,
    der er også muligt for at se synsraporten
    http://www.nummerplade.net/synsrapport/?regnr=gg46457&inspection=11256279

• #119   21. jul 2015 Til jer som syntes det er for dårligt, kan jeg bare sige at i kan jo bare holde jeres bil iorden. Der er mange værksteder som tilbyder GRATIS synskontrol, og de giver et uforpligtende tilbud på at gøre jeres bil klar til syn. Det har altid været sådan at vis der er for mange fejl, kan synsmanden bruge den mulighed at skrive omsyn ej muligt. Og du får en rapport med på de fejl som er fundet, men der kan være flere. Og af de værksteder som tilbyder GRATIS synskontrol, kan jeg anbefale super dæk service.

• #120   21. jul 2015 Jeg tror sgu jeg har opdaget hvad Christian E piver over !!

Hans bil er blevet dumpet til syn, og har fået mærkaten 'Omsyn ej muligt'....og så er det at han ikke fatter at man betaler for synsmandens TID og IKKE for om bilen bliver godkendt eller ej !

Et syn kræver tid, synsmanden skal have løn og derfor koster et syn penge om så skrotbunken bliver godkendt eller ej - men Christian E gider KUN betale hvis de også godkender hans bil.....

Sikken en holdning at have.....

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 7
    #121   21. jul 2015 Her kommer lige nogle få fakta.
    Et bilsyn er IKKE det samme som et synstjek.
    Det er rent faktisk ulovligt at køre en bil til syn, uden i forvejen at have foretaget, eller fået foretaget et synstjek. (Både FDM, Aplus, og de fleste automekanikere foretager disse tjek)
    Synsgebyret er IKKE betaling for en mangelliste, men til at betale synsmandens løn samt afgift til staten.

Christian E... skulle du ske at få en sådan synsseddel, og stjerne af pga det, kan jeg garantere at synsmanden vil reagere med at pille pladerne af bilen, og tilkalde politiet.

Termen: kan ikke omsynes..... bruges i tilfælde hvor fejlene er så mange, eller alvorlige, at bilen er direkte livsfarlig at køre i, enten for føreren selv eller andre trafikanter.

Når synsmanden skriver dette, er det altså for at give ejeren en chance for at komme hjem og få gjort bilen i lovlig stand, I stedet for det han faktisk burde gøre, hvilket er at give bilen kørselsforbud.
    En synsseddel med meldingen "kan ikke omsynes" bliver for øvrigt også oftest fulgt af en meddelelse om at køre MEGET forsigtigt hjem, samt at bilen ikke under nogen omstændigheder må bruges før den er bragt i lovlig stand.

• #122   22. jul 2015 En synsmand sender faneme ikke en bil hjem igen hvis den skal have et køreforbud, det kan koste ham jobbet, så bare glem det!

• #123   23. jul 2015 Christian E

Sagen er den at hvis man finder mere end 12-13 fejl på køretøjet så KAN man ikke skrive flere fejl på synsrapporten og dermed er synsrapporten ikke fyldestgørende, og man skal dermed give køretøjet "Ikke Godkendt"..

Dette betyder dog ikke du IKKE må køre derfra, medmindre der bliver fundet meget alvorlige fejl.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#125   23. jul 2015 Casper hvad køre du selv i

• #126   23. jul 2015 das is besser zu laufen als ein spark zu kaufen

• Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #128   24. jul 2015 Jeg vil gerne spørge om hvilken bil der er i SÅ dårlig stand efter KUN 4 år på gaden..... Rustgaranti????
    Mærke?, model?
    Mvh

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 79
    #129   24. jul 2015 I skriver man får 20 min syn for ca 300 kr,betyder det så at jeg kan få de ca 150-200 kr tilbage for de sidste par gange jeg har været til syn hvor det har taget under 10 min ?
    Eller er det bare som med regeringen hvor man skal betale ekstra overpris for forringet service så de har mere tid til ekstra ferie og kaffepauser ?
    For synsmanden skal jo åbenbart ikke bruge den tid han sparer på mig på den næste så han/hun kan få en fyldestgørende synsrapport selv om det så ville tage de 10 min ekstra han sparede på mig ifølge mange her i tråden,så hvor forsvinder den tid hen ?
    Er det derfor den gamle vittighed med Oles far er hurtigst selvom Bents far er astronaut og flyver rumraketsom da Oles far er kommunal ansat og er hjemme kl 14 når han har fri kl 15 ?
    Ja jeg ved godt synshallerne er privatiserede og at de kun udfører en offentlig servicefunktion.

• #131   24. jul 2015 Henrik H
    Du bliver bare de hele 20min i synshallen og nupper en kop kaffe mere smiley

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

#132   24. jul 2015 Ja det prøvede da jeg var til syn med en bil jeg lavede for en kammerat her i foråret,i sådan et omfang at en mekaniker for opel der var der og ventede som næste i køen spurgte ham om han ikke ligeså godt bare kunne smide den i en knuser,han fik dog ikke noget ud af sit hamreri udover vi stod og grinede af ham og jokede om at han burde have været blevet tømrer istedet for.

Det jeg ville frem til var bare at hvorfor må han spare tid på nogen hvis han ikke må bruge ekstra på andre,det må vel gå begge veje medmindre han bare er ude på at springe over hvor gærdet er lavest så han kan få sig en længere pause ?

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

#133   24. jul 2015 Bims jeg haaader smagen af kaffe,skal der sukker nok i en kop til at fjerne den dårlige smag af kaffe er der ikke plads til kaffe i koppen.

• #134   24. jul 2015 Henrik H. Syns gebyret er en fast pris, som du kender fra et værksted, som også har faste priser, på feks. service. Priserne er beregnet efter et ca. tidsforbrug, og nogle gange bruger mekanikeren mindre tid, nogle gange mere tid, men prisen er en fastpris, og du får hverken en højere pris eller mindre pris, afhængig af tidsforbruget, men du vil komme til at betale for diverse reservedele, som ikke fremgår af den faste pris. Man kan så sige, at en mekaniker arbejder på akkord. Det samme gælder for pladesmede, hvor en taksator besigtiger skaden, beregner tidsforbrug, og forsikringsselskabet betaler ikke yderligere, hvis tidsforbruget bliver længere. Sådan er det, og har det altid været i autoservice branchen. Tror ikke det vil være klogt, at få sit køretøj repareret/synet efter tidsforbrug, for så vil mekanikeren/synsmanden nok ikke skynde sig særlig meget, for at tjene det samme som med en fastpris,og nogle gange vil det blive dyrere for kunden og sjældne gange billigere.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

#135   24. jul 2015 Derfor laver jeg mine og bekendtes biler så vidt mulig jeg kan,jeg har de laveste priser selvom jeg ikke er på akkord og holder rygepauser.

• Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #136   25. jul 2015 ??

• #137   25. jul 2015 Henrik H. Det samme har jeg gjort i flere år. Er der noget så hyggeligt at bruge en lørdag eller søndag på at hygge sig med at hjælpe venner og bekendte med at fikse en bil? Man skal bare passe på for der er desværre nogle der får ondt et vist sted og truer med at anmelde en for sort arbejde, hvilket jeg har været udsat for og måtte oprette cvr. nummer og alt det besvær med regnskabpligt osv. bare fordi skatte reglerne er lavet om så vennetjenester er sort arbejde og er skattepligtig indkomst.

Kommentér på:
hvad betyder omsyn ej muligt?

Annonce