Valg af bil {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har brug for lidt ideer og brainstorm til valg af bil. Det kræver at nogen lige vil sætte sig ind i min situation...
Jeg er uddannet pædagog og arbejder ofte som pædagog vikar. Jeg driver også mit personligt ejede selvstændige firma, som udfører træfældning og hækklipning. Jeg er stadig i opstartsfasen og "nybegynder", når det kommer til træfældning...
Lige nu kører jeg i en Suzuki Wagon R fra 03 på HVIDE PLADER!
Den er rummelig og praktisk. Den trækker 750 kg. Med lån af fars trailer har den tjent mig fint sommeren 15 igennem. Når jeg kommer ud i større affaldsbortskaffelse har jeg andre muligheder for at komme af med affaldet... (Flishugger, container, grab-vogn)
Min overvejelse går på, om jeg skal køre en synssæson mere med min Wagon R. Den er betalt, så dermed ingen afdrag. Men har kørt 225000, og reparationer er der en del af... Den koster 1200 i halvårlig afgift og kører reelt 12 km/ltr. i gennemsnit.
Min ide: Jeg har tænkt på at købe en Honda Jazz til 100000 på hvide plader. Men jeg er usikker på, om den bliver stor nok til mit behov.
Den kan trække 1000 kilo, kører lidt længere på literen og koster kun 600 i halvårlig afgift. Til gengæld er der afbetalingen, der lurer, og jeg har endnu ikke råd til at købe den kontant.
Har I nogle ideer til, hvad jeg kan kigge efter hvis jeg går efter de tre parametre:
RUMMELIGHED
TRÆKKRAFT OG EVNE
KVALITET TIL PENGENE
Jeg forsøger ikke at sætte mig for dyrt i afgifter og forbrug / vedligeholdelse...
Mvh Malte Jefsen
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
Det er min mening
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 16 Emner: 13 Svar: 100
jan 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Ja, min Wagon er betalt.
Jeg er nødt til at have en alsidig hvidpladebil. Da jeg skal kunne køre privat i den jævnligt (feks som pædagog vikar og andet).
Allan, det er også min fars holdning... Jeg begynder at tro på, at det kan være en god ide at få lavet de par reparationer, der er på den og så køre 2-4 år mere i min Wagon...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
jan 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Det ville ellers være fedt!
Jeg har andre muligheder for at komme af med affald og brænde end at skulle køre det væk selv. Ideen er at anskaffe mig en bil, der kan trække lidt mere end den, jeg har, og som stadig er rummelig, lidt større end en Wagon men stadig billig i afgift og benzinforbrug...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
Valg af bil