{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.198 visninger | Oprettet:

Mercedes vs. BMW 2013/14 {{forumTopicSubject}}

Min fars Passat er ved at give op, og han har forelsket sig i en C-klasse, eller en BMW 3-serie..

Dem han kigger på er C180, C200, C220, 318d og 320d
Hans krav er: Stationcar, Diesel og automatgear.
Men jo mere udstyr han kan få i, jo bedre.

Jeg kan personligt bedst lide BMW'erne, da de kører bedst synes jeg, men komfort er vigtigere for ham end hvordan den ligger i et sving.

Han fortæller endvidere at Mercedeserne ligger bedre i pris end BMW'erne samt at man får meget mere udstyr for pengene i Mercedeserne..

Jeg kender ikke så meget til mercedes, og slet ikke disse årgange, så hvis der var nogle kyndige folk som kunne hjælpe mig til at rådgive ham bedst muligt, han har haft så mange problemer med sin gamle Passat, og det er jo en situation vi helst skulle undgå gentager sig..

Så hvis nogle af jer kender til fejl som nogle af disse modeller har, så vil jeg meget gerne høre det. smiley

På forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes vs. BMW 2013/14
  • #1   29. feb 2016 altså gamle nisser som din far og jeg skal have en Mercedes og ikke en Bmw smiley mercedes er kommet godt ned pris de sidste år (efter mercedes sænkede prisen) tror såmen at udstyr er noget af det samme , men en Bmw er mere sporty hvor mercedes kører som et tog ,den er en fornøjelse at køre langt i.

• #2   29. feb 2016 Ja, det kan der være noget om..

Det var også mest for at høre om der var nogle kendte fejl på nogle af modellerne..

• #3   29. feb 2016 Mine forældre kiggede også på både BMW og Mercedes, dog 5-serie og E-klasse.

De valgte en BMW 5 Touring fra 2013, hvilket de bestemt ikke har fortrudt, fantastisk bil smiley

De er begge i 50'erne, så også oppe i alderen.

Den er også fyldt med udstyr, hvilket man også skal vælge dem med!

• #4   29. feb 2016 Jeg synes personligt en BMW er mere lækker og bedre køreegenskaber.

• #5   29. feb 2016 Mercedesen er dæme en kedelig discout kasse hvis du spørg
    Mig og den køre ligeså kedelig som den ser ud indvendig...

Har selv været ud og se nogen 2012ere hold kæft en kedelig bil fedt nok design men nej tak.

• #6   29. feb 2016 Kombinationen st.car, diesel og aut.gear lyder som om han har brug for en komfortabel cruiser, og den opgave synes jeg C-klassen løfter bedst af de to.

Jeg synes iøvrigt ikke at der er meget lækkert over en standard 3-serie. De kan godt blive underholdende med en større motor, M Sport undervogn og opgraderet interiør. Men som standard synes jeg ikke det er en voldsomt fed bil.

• #7   29. feb 2016 Tak for hjælpen..

ingen indvendinger omkring mercedesen, som han også hælder mest til..

• #8   1. mar 2016 Helt klart en W204
    Det en super dejlig bil på alle punkter
    Og køre ligeså godt som BMW
    De fleste der syntes BMW'en køre best er fordi det "skal man jo sige" og på en lande vej ville de ikke være i stand til at bevise det

• #9   1. mar 2016 Han skal have den nye c klasse så w205. Det er fandme en lækker bil.men hvis han har lidt mere at give af så gå efter en Mercedes glc samme størrelse som c klassen bare højre. Også ser den bedre ud

• #10   1. mar 2016 Det er W204 han kigger på, da de er mer end 100K billigere end W205.. Og GLA, den er for grim og upraktisk, det er ikke en SUV han er ude efter..

• #11   1. mar 2016 Har skruet i både BMW og Mercedes diesel og Mercedes er klart at fortrække de har tænkt over tingene og er lette at gå til især deres 4 benede dieselmotor.

• #12   1. mar 2016 Min far siger at Mercedes er utroligt billige i reservedele sammenlignet med fx. VW som han har nu.. kan du bekræfte dette Sø-Propel.?

• #13   1. mar 2016 Syntes ikke de ret dyre nej.
    Laver primært DPF
    På dem.

Ved dog at pakninger og claps samt luftfilter bliver 1000kr til en BMW 530D og er utroligt bøvlet at skifte DFP på.

På en C-klasse bruger jeg måske 1/4 af tiden og og clamp og pakning koster lige under 400kr og nægter at tro en luftfilter koster 600kr til en Mercedes.

Mercedes er dyr i indkøb men man få en dejlig bil hvor der er tænkt over tingene så timerne på værksted ikke er kanont høje og reservedele er ikke vildt dyre.

Hvordan prisen er VS VAG Aner jeg faktisk ikke prøver at undgå dem.

• #14   1. mar 2016 For ikke at sige luftfilter skift på en 530d også er mega bøvlet i forhold til hvad det burde og kunne være.

• #15   2. mar 2016 Hvordan er Volvo V60 til sammenligning med de andre.?

Kommentér på:
Mercedes vs. BMW 2013/14

Annonce