{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.317 visninger | Oprettet:

Første Olie service {{forumTopicSubject}}

Hey der ude.

Min Kia pis Picanto som er en nummer 2 lille spand skal have sit første olie service.

Mit spørgsmål angår prisen og hvad i har gjort.
Nellemann ringer venligt til mg og minder mig om at den om en måned er et år gammel og skal have skiftet olie ved enten 12 mdr eller 15,000km

Begge dele passer meget godt om en måned.
De vil gerne booke mig ind og det skal koste 2555,-

Jeg sidder her bag efter og tænker fandme nej. Det lyder helt sygt for en sådan opgave.

Ringer igen og spørger hvad opgaven in-befatter?
3,5 liter olie, et olie filter og et pollenfilter.
Toppen af salgs talen er at de tjekker styre enhedden for fejl smiley

Der er sat 30 minutter af til opgaven på værkstedet.

Er vi enig om at 4 liter god Castrol olie koster 400,-
et filter til 100
pollenfilter til 125
Det er grove rundet op priser som delene kan købes til total 625
Så er der 1930 kroner tilbage til værkstedet (Ja du læste rigtig)

Få jeg noget ekstra ved at vælge et mærke værksted?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første Olie service
  • #1   7. jul 2016 Du får muligheden for at de betaler deres del af kagen ved en eventuel kulance sag efter garantiperioden, men ellers ikke. Så længe at værkstedet udfører service efter fabrikantens foreskrifter, så bibeholder du stadigvæk garantien.

  • zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #2   7. jul 2016 Hvis du fået service et andet sted skal du huske service bog stemplet, service skema og faktura med alt på også olie type og nr osv hvis du vil bibeholde garanti

  • jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 60
    #3   7. jul 2016 Quickpot tar 999kr for et et lille service prøv at hør dem.

  • #4   7. jul 2016 De skal vel os have løn og der miljotillæg og alt muligt halløj. Men ja det virker af mange penge det gær det

  • #5   7. jul 2016 Køber bare olien fra tyske sider (castrol) til billige penge, oliefilter fra thansen. Min mekaniner skifter så til 150 kr.
    - hvis han sagde 2500 kr til mig, ville jeg ligefrem sige SUT MIN PIK.


  • #8   7. jul 2016 Som jeg forstår lovgivningen om frie værksteder så opretholder jeg alt min garanti selv om jeg vælger et kæde værksted som laver arbejdet ud fra forskrifter fra KIA.
    Det har det lokale AUTOPARTNER værksted også sagt ja til.

    Jeg er en nærigrøv uden sammenligning ja. Men det er måske også grunden til jeg kan leve som jeg gør.

    Jeg kalder det (omkostnings bevidst). Om det er brændstof, mine 11 forsikringer, min varme regning, el, internet, telefon, madvare, rejser, motion, tøj, legetøj osv osv.



  • #10   7. jul 2016 Jo og når de 7 år er gået er den afskrevet.

  • #11   7. jul 2016 Du glemmer en ting der er vigtig hvem skal betale strøm vame vand husleje ved mekanikeren? det. Tager mere end 30 min at udføre du glemmer luft i dæk smøre døre og andre småting priserne kommer an på hvor man bor bare hvis du køre 30 km er. Der stor foreskel

  • #13   7. jul 2016 Hej
    Det koster at ligge på toppen smiley
    MVH KP


  • #14   7. jul 2016 Er der ikke noget med at for at beholde den udvidede garanti på 7år så skal den serviceres ved Kia?
    Da jeg havde Opel ville de have 3200kr for et service(olie og div filtre) i Tyskland kom jeg af med 1500 inkl lånebil, samme service skema som i DK, og aut Opel forhandler.
    Mine biler vedligeholder jeg selv, Renault skulle have 13000 for service og skift af tandrem, i stumper kom jeg af med 3500kr (remsæt inkl v.pumpe og div filtre, olie og ribrem)tog ca 6 timer og lave, jeg vil vælge at kalde deres priser fir groft røveri, men det er nok bare mig


  • #15   7. jul 2016 Grundet til det ofte er en del dyrere at køre til forhandleren er at de for det første har en dyre husleje, men de TJEKKER også dæktryk, andre væsker lygter, bremser, smørre døre og nogen giver også en vask og støvsugning.

    Køre du til quick pot, får du kun skiftet olie. Og de er nogle fuskere nogen af dem, så tjek om du overhovedet har fået skiftet olie og også har fået skiftet oliefilter smiley


  • #16   7. jul 2016 Hold nu op, de andre "frie" værksteder laver lige så godt arbejde som de aut, det er noget pladder at påstå at det kun er de aut der kan magte at tjekke sprinklervæske og smøre hængsler, jeg skulle ved et af de "frie" værksteder give 7000kr for samme omgang, og så meget er en bilvask i en nedslidt vaskehal og en støvsugning af vaskedrengen ikke værd. Men som sagt jeg valgte selv at gøre det så sparede 9-10000kr en ret god arbejdsløn vil jeg sige....

  • #17   7. jul 2016 Alle værksteder burde og kunne lave service uden der er det mindste og komme efter når du får bilen. Der hvor der er størst problemer, er hvis service ikke er passet ved Kia, og motoren står af efter 5 år. Så skal du have faktura fra servicerne og kunne dokumentere at det er den rette olie der er brugt. smiley

  • #19   8. jul 2016 Det er en Kia forhelved. Der er 100,000 på brugtmarked om 5 år og de koster 30,000,- til den tid

  • #20   8. jul 2016 Hej
    Nærmere kr 5-10kg til den tid
    mVH KP


  • #21   8. jul 2016 Det lyder meget dyrt, fik selv skiftet olie/service på min KIA ProCee'd GT ved 30000km hos Andersen & Martini A/S i Tåstrup her kostede det kr 1550,- og det syntes jeg var dyrt smiley

  • #22   8. jul 2016 Mærkeværksteder
    1. Er der kampagne på en bil skifter de det ved service.
    2. De udføre service efter mærkets standart
    3. De kontrollere rust osv. Nå det er tid til det.

    Loyalitet betaler sig slænge bilen er under garantiperioden 2500kr. Er da penge men bilige mærker er ofte dyre at servicere og omvendt.


Kommentér på:
Første Olie service

Annonce