{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Valg af bil {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Da jeg efter jul, skal starte i lære som elektriker og for brug for en bil, har jeg de sidste par måneder kigget på forskellige biler.

Har taget udgangspunkt i at bilen skal kunne starte og køre hver dag til og fra arbejde (ca. 15 km) og små ture til venner, fitness og lign. så max 1000 km i måneden. Derudover skal den også være driftsikker, og med så få uforudset udgifter som muligt.
Regner med at have bilen i mindst 3 år.

Har fundet 2 biler, som jeg selv finder interessant og min far har fundet 1.

1. bil: Honda civic 1,6i es 2004, gået 130k km Pris: 36.900 ( https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16i-es-5d/3476277 )

2. bil: Honda civic 1,6i es 2002, gået 190k km Pris: 23.800 ( https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16i-es-110-5d/3364008 ) Begge nysynet.

3. bil: Peugeot 206 1,4 hdi 2009, gået 236k km Pris: 24.900 ( https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/206/14-hdi-70-s-line-5d/3454834 )

Hverken min far eller jeg har vildt meget forstand på biler, så kunne være dejligt at høre hvilken i ville vælge og hvorfor:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af bil
  • #1   16. nov 2017 Civicerne er gode solide biler. Den motor er dog kendt for at bruge olie... Gik rust i paneler og onderskræme og bagagerums bunden.
    Kiggede selv på en sådan model. Men valgte at købe en EK(1996-2000) med en 1.5motor.
    Honda er generelt en rigtig god bil der er velbygget og pålidelig.
    Peugeoten er en diesel. Den koster en del i ejerafgift og gå de I stykker er det bøvlet at skrue selv. (var rigtig glad for mine 406'ere men 6000kr årligt i ejer afgift gjorte jeg ikke købte en 3.)

• #2   16. nov 2017 Havde taget en af civic'erne da diesel er no go med det lille antal km, og gerne noget honda/Toyota

Hvis du vil kører så økonomisk så muligt så køb en Aygo/C1/107, og tjek om katten er revnet (Kan oftes svejses), vandpumpen er en kendt fejl men tager kun 30 min at skifte og koster 300 kr, koblingen på de første modeller og om bilen er tæt (ingen fugt under gulvtæpper i bagagerummet osv smiley De er super driftsikre men komfort er der ikke super meget af, men til 15 km hver dag er det ganske fint

Vær også obs på grønejerafgift når du kigger på bil, der kan være stor forskel, trillingerne er 2500 kr billigere om året i afgift og det kan du få lavet en del for smiley

• #3   16. nov 2017 http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigtM.asp?bil=Peugeot&BilmodelId=204

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigtM.asp?bil=Honda&BilmodelId=128

så kan man se forskellen på lidt børnesygdomme i de foskellige modeller, noget siger mig den 1,4 hdi ikke er vildt stabil ;D

• Rasmus  S
    Rasmus S Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #4   16. nov 2017 Hvis du kan finde en VW Bora (1,6/2,0 - ud fra min mening), som er velholdt og med forholdsvis lave km-tal, vil det være en bil perfekt til dine behov. Lige nu har jeg samme behov som dig, og er ejer af en ovennævnte. Min er fra 1999, og har været i familien siden 2000. Siden vi fik den i familien, har der ikke været det mindste med bilen, og så kører den lækkert og er faktisk rimelig kvik, selv hvis det kun er en 1,6 - og hvis den passes og plejes, er det ovenikøbet en lækker og flot vogn! God jagt med bilkøbet, af hvad du så finder smiley

• #5   16. nov 2017 Havde taget nr 2. Den er alligevel noget billigere end 1 og i en pænere farve..
    Har allergi over for franske biler og som nævnt er diesel heller ikke optimalt til dit sparsomme kørselsbehov smiley

• #6   16. nov 2017 Til så få km, så skal du ikke købe diesel, med mindre det er en golf 2 eller ældre smiley

• #7   16. nov 2017 Af de 3 ville jeg vælge den første civic pga km tallet, det er nemmere at få en rimlig pris for den igen når du skal sælge den, hvis den ikke har rundet 200k.

Også har den trods alt en læder kabine og lidt ekstra udstyr som den anden ikke har, det er også er lidt ekstra værd.

Og hold dig langt væk fra den peugeot model.

• #8   16. nov 2017 En Bora 2,0 har vel golfens elendige 2,0 motor? Den der drikker olie og desuden ikke er specielt driftsikker smiley
    Den årgang VW er dog generelt rigtig gode, det er først de seneste 10 år det er noget ustabilt dyrt møg (fra golf V og Passat 3C)

• Rasmus  S
    Rasmus S Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #9   16. nov 2017 Kasper J - det kan du have ret i. 2,0'eren er en god bil, som begynderbil. Dog på længere sigt, vil fx Bora 1,6 være mere stabil, netop som du siger, fordi de bærer præg af golfens motor, da det er i princippet er næsten den samme bil. Dog er 1,6'eren driftsikker idet, at den bruger INTET olie eller vand. Så den kan helt sikkert anbefales smiley

• #10   16. nov 2017 Du skal ikke købe 206 med diesel motor, til de km. Så køb hellere end 206 s16, de plejer at være ret driftsikre og så er det også sjovere med 110 HK benzinmotor, end en sløv 1,4 HDi. Hondaerne plejer at være ret skudsikre mekanisk, men kan døje med rust. Overvej evt. noget Toyota Corolla fra 2000 og frem, de burde også være driftsikre og rimelig økonomiske.

• #11   16. nov 2017 Hvis du ikke skal køre mere end det, ville jeg ikke have noget problem med at købe mig en benzinsluger smiley Og så have det lidt sjovt.

• #12   16. nov 2017 Efter 9 år med en Peugeot 407 2004 Diesel
    Der til syne ladende ikke kunne køre ordentligt især til sidst
    Blev den skiftet med en brugt Honda 2012 Benzin
    der har været rigtig god mens vi har haft den .

Kommentér på:
Valg af bil

Annonce