{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.108 visninger | Oprettet:

Kristina J
Kristina J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Sammenfletning {{forumTopicSubject}}

Okay er jeg total forkert på reglerne for sammenfletning eller hvad? Jeg kørte i dag i højre side på en vej med 2 vejbaner, pludselig kommer skiltet med sammenfletning... en BMW synes han godt lige kan “overhale” selvom sammenfletningen er begyndt og der stort set kun er en bane tilbage som jeg jo køre i... det er i ingen linje der indikerer overhaling tilladt.... ingen stribet linje... BMW presser sig ind mod min bil fordi der kommer en modkørende og der er ikke plads til 2... jeg gasser op fordi der ligesom ikke er plads til begge og BMW der bliver presset bagved køre helt tæt på, dytter, blinker og rækker tilmed Fuck...

Det mest upassende er at det er en middelaldrende mand...

Hvorfor er det en selvfølgelig at bare fordi man har en større bil så har man forkørselsret?

Det er ikke første gang det er sket...

Hvordan Er reglerne så lige i sammenfletning for måske har jeg det forkert?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenfletning
  • #2   31. mar 2018 Når man køber en Audi, BMW eller Mercedes køber man samtidig også rettigheden til at køre med hovedet under armen og uden blinklys eller hensyntagen til pøblen. Det er derfor de er så dyre ;-). Intet nyt der.

Men ift. reglerne så er det den bil der er bag den anden der skal vise hensyn og holde tilbage ved sammenfletning. Altså har den med snuden forrest forkørselsret så vidt jeg husker.

• #3   31. mar 2018 Manden har altid ret.

• #4   31. mar 2018 kommer and på vognbane stribe
    om der er flette regl eller regl om vognbane skift

så billede af vejems forløb vil hjælpe

• #5   31. mar 2018 Det skal fungere som en lynlås, den der ligger længst fremme skal ind først, og det er vigtigt for afviklingen af trafikken at man holder sin bane så længe som muligt hen til flettepunktet smiley
    Det kræver dog man viser gensidig respekt og den er der desværre ikke meget tilbage af i DK smiley

• #6   31. mar 2018 folk kan ikke flette, det kan du lige så godt, se i øjnene
    ligesom at hvis folk bruger blinklyset, så giver det automatisk ret til at trække ud, hvorfor ved jeg ikke, men det gør det åbenbart

• #7   31. mar 2018 som nr 2 siger vi med audi, vw eller bmw har altid førsteret.

men i virkeligheden så er der nok tale om en flette fejl.. nogle sænker farten og andre giver den 110 i inder sporet.

• Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    mar 2018

#8   31. mar 2018 Daniel: Sidder ikke men telefon når jeg køre bil

christian: Det giver ikke automatisk folk ret der skal jo være plads til alle. men forstår din ironi.

Tak det var ikk tilfældet her.

Deniis: der var flette regel.

Kasper: jeg lagde først og der var ikke flere "vognnbaner" men stadigvæk mente ham bagved han skulle foran.

Rasmus. jeg satte farten op fordi idioten ikke ville blive bagved,,,,

• #9   31. mar 2018 Når skiltene kommer pludseligt, er det tid til at sætte hastigheden ned.....

"BMW presser sig ind mod min bil fordi der kommer en modkørende" Plejer du så altid at gasse op ? Hvad ville der ske hvis du lader ham overhale ?
    "Det er ikke første gang det er sket... "

Og hvorfor er det mere upassende at være midaldrende ? smiley

• #10   31. mar 2018 hvis der var flette regl, så havde jeg smækket den et gear ned og bare givet den fuld æde, og trukket ind foran, og hvis han rammer dig, så er det ham Der betaler da han ikke overholde hans afstand til foran kørende.. eller på en dårlig dag havde jeg nok revet ham ud af bilen og givet ham det jeg kalder opdragelse.. fatter ikke folk de har SÅ travlt med at presse dig ind på den måde, de kommer alligevel kun 1 bil foran, og det er jo ikke noget man hverken spare tid eller noget på.. men ja det er bare min mening

• Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    mar 2018

#11   31. mar 2018 Mikkel: Fordi at række fuck til en ung pige der overholder loven er da ikke 0k

1.8: Jamen det var det jeg gjorde.... køre i en fiat panda... satte den et gear ned og gav den smæk... Han var mega tæt på at ramme mig og at han så giver mig skylden...

• #12   31. mar 2018 Enig med #5 hvis jeg er længst foran om jeg er på venstre side eller højre side så er jeg ligeglad med om en anden billist bag mig eller ved siden af mig presser mig, så længe jeg er længst foran så holder jeg også min afstand på den bil foran og selvfølgelig min hastighed...

• #13   31. mar 2018 Fejl 1: Du er ikke opmærksom nok, en sammenfletning kommer ikke lige pludselig.
    Fejl 2: Du gasser op mens en forsøger at overhale, det er en orienterende køreprøve.

Modparten laver helt klart en fejl, men den udlignes ikke af at du også laver en.

• Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    mar 2018

#15   31. mar 2018 allan: Jeg så vedkommende nærme sig... kiggede hele tiden i venstre side spejl...

Jeg gasser op for han ikke skal overhaler,,, jeg har næsen først....uanset hvad kan han ikke nå at overhale.... fuck din "køreprøve" hvad med en ny bil til mig eftersom han ramte mig?

• #16   31. mar 2018 Haha TROLL smiley har du oprettet en bruger bare for at sige det?

• #17   31. mar 2018 "BMW presser sig ind mod min bil fordi der kommer en modkørende og der er ikke plads til 2... jeg gasser op"

Hvis du "fucker" mig er du da en billig luder, så pas på dit sprog her!

Ramte han dig fysisk?

• #18   31. mar 2018 # 10 Har du læst hvad du skriver ? Jeg ved ikke rigtig hvilket af dine udsagn du mener mest, synes de er selvmodsigende :
    " fatter ikke folk de har SÅ travlt med at presse dig ind på den måde, de kommer alligevel kun 1 bil foran, og det er jo ikke noget man hverken spare tid eller noget på."

"hvis der var flette regl, så havde jeg smækket den et gear ned og bare givet den fuld æde"
    " på en dårlig dag havde jeg nok revet ham ud af bilen og givet ham det jeg kalder opdragelse "

Så du mener at man intet vinder ved at komme en billængde længere frem, men vil gerne dele øretæver ud i stedet for at lade en anden komme frem ???????????????

• #19   31. mar 2018 Han kørte bare efter bmw loven, er der noget galt i det?
    Han brugte forhåbelig ikke blikelyset? ellers er det automatisk et klip i bmw kortet.

• #20   31. mar 2018 # 15 Så var der en forklaring på at sammenfletning kom pludseligt : "kiggede hele tiden i venstre side spejl..."

smiley

• #21   31. mar 2018 Mikkel. hvis jeg ligger først med snuden, Ja så hakker jeg den et gear ned og giver den fuld æde, da idioten der prøver at presse sig ind bare kan fise om bagved mig hvor han høre til i en sammenfletning. og ja jeg giver hellere end gerne på munden. og det har jeg gjort flere gange før, fordi folk lige syntes jeg skal se deres lange finger. eller at de skal køre som en brækket arm.. folk har en sjov tendens til at sige undskyld når man river dem ud af bilen, så vil de pludselig ikke så meget og har ikke rigtig lyst til at vise den finger til mig igen.. men sådan er vi jo så forskellige....

• Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    mar 2018

#22   31. mar 2018 Folk her mener det er i orden... nej han ramte mig ikke fordi jeg kørte hurtigere... men hvorfor er jeg forkert på den? Synes det er ærgerligt det er sådan

• #23   31. mar 2018 I min verden er du ikke forkert på den når du ligger med snuden først. men ja der er andre folk der heller bare vil lade folk presse sig ind, og bare hugger bremsen i for at lade idioten komme ind foran åbenbart. men ja folk har altid forskellige meninger

• #25   31. mar 2018 Jeg har tit ladet biler komme foran mig i en sammenfletning, for at kunne ovehale dem3-500 meter længere fremme fordi de ikke kan finde ud af at læse trafikken og køre glidende igennem lyskrydsene.............

• #26   31. mar 2018 jamen det var da godt for dig..................................................................

• #28   31. mar 2018 #Easy4 takes one to know one..

• #29   31. mar 2018 Som Allan er inde på. Når overhalingen er startet, så er det nok en ide at erindre Færdselsloven §22.

• Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    mar 2018

#30   31. mar 2018 Fuck jer der mener andet.

Jeg gjorde intet.... ingen skal fucke med.... mig....

• #32   31. mar 2018 Skal du ikke se at få oprettet din Panda så vi kan se vidunderet? smiley

• #33   31. mar 2018 har du fået en ny panda eller blev den lavet der i vinters, efter det uheld du havde der..?

du virker nemlig lidt(meget) som hende Christina der også kørte panda og fik fronten skadet...

• #35   1. apr 2018 Lad nu vær med at hoppe på trolls

• #36   1. apr 2018 #34
    jo kan ikke huske helt hvordan det var, men den blev meget rodet den historie...

• #38   1. apr 2018 Mmmmm kaage

• #39   1. apr 2018 Hvorfor du er forkert på den?
    Forestil dig du begynder en overhaling, du når op på siden af den anden bil, han giver gas, du vil ind bagved igen, men nu ligger der pludselig en anden bil der, ZMAKKKKK og du blev pløjet ned af en modkørende!!!!

Der er en passus om at man skal hjælpe en overhalende ved at tage gassen en anelse af, det var der da jeg tog stort kort for ca 15 år siden.
    Der var endda et spørgsmål på PCen hvor der var et billede af en mc der overhalede lastbilen, så måtte man lige lette speederen kort.

Du må IKKE sætte farten op når nogen er igang med en overhaling, du er faktisk forpligtet til at hjælpe ham ind, SELVOM han har undervurderet nogen afstande osv, han fucker op, du hjælper ham, det er det man kalder trafikkultur. Man må ikke gøre gengæld.

Og så vil jeg gerne sige til alle piger i små biler, at man kan ikke ligge med 10-30 km/t mere end andre og så bare sidde og snakke helt normalt til side-veninden som om man kørte i verdens mest sikre bil, det er farligt det i gør.

• #40   1. apr 2018 Jeg kører tit med en der er ligesom dig og bmwën, og piloten jeg kører med gør altid ligesom dig eller bmwén..

Når jeg kører selv, så tænker jeg bare lad dog barnet, den lille impotente bøsserøv (uanset køn), og så er det jo det, det gør ikke ondt på mig, men tit så kommer man altid forbi sådan nogle personer længere fremme i trafikken, ved bare at køre stille og roligt, og så kan jeg endda finde på at lige at give et lille dytbåt, og en tommel op med et smil på læben når jeg kører stille forbi i indersporet længere fremme..
    Der desværre bare nogen det tror det er formel 1 når de er ude i trafikken, og som tror de er usårlige i deres lille blikæske på 4 hjul.

Eaysy 4

Hvem er den trollll alle hele tiden skriver om.... er det noget wannabee..... ? Eller er de flyttet ud af skovene nu til dags....

• #41   1. apr 2018 Det svært når man ikke var der selv.

Men til emnet.
    Som jeg forstår det, så er det 2 landeveje der fletter sammen, i det hun siger der er modkørende uden barriere (som der er på motorvej). Hvilket vil sige vi er på en landevej så er max hastighed er 80km/t.

Her er så 3 scenarier.
    1
    Du fletter håbløst langsomt ind med 60km/t eller under.
    Og den bag ved kørerende kommer med tilladt hastighed panikker, og ser sit snit til og overhale i stedet for katastrofebremse, og først der mener DU at DU vil op på de 80km/t.

2
    Du fletter ind med de tilladte 80km/t.
    Og den bagfra kommende BMW, Køre 120km/t.
    Så har vi samme situation. Men BMW`en presser så dig til og køre stærkere end de 80km/t.

3
    Du fletter ind langt under hastighedsgrænsen, (som i scenarie 1)
    Og den bagfra kommende BMW køre 120km/t . ( som i Scenarie 2 )
    Så er i på dén begge 2. Da der så er en ca differense på ca de 60km/t .

Jeg var der ikke selv. Så ud af de 3 scenarier. Må du lyve dig til det bedste til dem.
    Og så må vi jo "tro" på det af dem.

• #43   1. apr 2018 #42

Jeg har læst hobbitten.
    Man skal bare snakke til solen står op.
    Og så må i gætte jer til resten

• #44   1. apr 2018 Skal vi ikke lukke den her tråd med et billede af ham der sidder og troll'er?

• #46   1. apr 2018 "Hvorfor er det en selvfølgelig at bare fordi man har en større bil så har man forkørselsret? "
    Hvorfor er det en selvfølge at man bliver våd af at hoppe i havnen?

• #47   1. apr 2018 Pind

Måske fordi du ikke har det så godt med gummidragt og snorkel.

• #48   1. apr 2018 Buggi den høre os til i soveværelset smiley

• #50   3. apr 2018 Folk i små biler, glemmer de køre i små blikbiler. Hver uge møder jeg blikbiler der bare ikke vil lade store biler overhale dem, fordi de mener de har retten på deres side, og andre også skal køre 75 km/t hvor man må køre 80 km/t, men de glemmer bare, at hvis der sker en ulykke, med skader på bilen, så bliver skaden delt mellem bilerne, men en eventuel personskade bliver tildelt vedkommende i blikbilen, sådan er livet bare....den store bil kanøfler den lille bil som ingenting, så alle jer Pandaer, Poloer, Gofler, Aygoer og lignende blikbiler, tænk jer om før i spiller med musklerne i trafikken.

• #51   3. apr 2018 Dixie

Det tænker de da ikke på. De tænker blot, jantelov!

• #53   3. apr 2018 Jeg vil nu hellere sidde i en ny golf og køre galt end en 10 år BMW eller Audi smiley

• #54   3. apr 2018 #52
    Det gælder jo om at komme ind foran alle røvhullerne der ikke betaler ejerafgift smiley

Hvad så med en 25 år gammel Bmw eller Audi, så har man klasse (måske ikke lige med Bmw) smiley

• #56   3. apr 2018 Jeg har hørt at den app er lettere reklamebefængt.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #58   3. apr 2018 App'en virker fint. Lige bortset fra det med nummerering af kommentarer. Det burde være ens på alle platforme, om man bruger pc, mobil-web eller app.

• #60   3. apr 2018 #55

jeg kan da se nummer i indlæg,
    og jeg bruger mobil, android

• #62   3. apr 2018 jepz,

har efter lang tid vændet mig til at bruge app.

selv om den sætter sine begrænsinger af og til

der stå #61 lige under dit logo/profil billede

• #64   3. apr 2018 sikkert.

• DisConFlubberated

#66   3. apr 2018 Så er det kun iPhone app'en der ikke har nummerede kommentarer.

• #67   3. apr 2018 noget der er irriterende,
    er når man skrive i app,
    og lige vil vedhæfte et billede

så kan man af og til få det vedhæftet, andre gange, lukke appen ned

• DisConFlubberated

#68   3. apr 2018 Dennis - den slags er rart at vide, så kan man gå videre til supporten og udviklerne med det, så eventuelle fejl kan blive rettet.

• #69   3. apr 2018 App'en crasher tit til iOS og er elendig til iPad (opskaleret iPhone app), desuden er det irriterende at skrivefeltet ikke husker hvad man var ved at skrive hvis der kommer et nyt indlæg på tråden og/eller hvis man får trykket uden for feltet så lukker det ned uden at huske hvad man skrev smiley

• #71   3. apr 2018 Uanset hvilken bil man kører i, så burde typen af den bagfra kommende (og overhalende) bil ikke spille nogen rolle. Hvis det er tilfældet, så er der i hvert fald noget galt.
    Hvis nogen fornemmer at bestemte typer biler gør det oftere, så hænger det sandsynligvis blot sammen med at de bare har flere hestekræfter under hjelmen.

• #73   3. apr 2018 Kage
    Det kan da godt være at der er en tendens til, at nogle med store biler er mere egoistiske, men derfor skal den der bliver overhalet jo ikke konsekvent modsætte sig den overhaling og bare trykke på speederen.

• DisConFlubberated

#75   3. apr 2018 Kasper J - Prøv lige at søge efter opdateringer. Det er længe siden at min app er crashet på min iphone og ipad. Vi kan nemt blive enige om at de andre ting er irriterende, specielt når appen førhen har kunnet huske hvad man skrev i kommentarfeltet, selvom det blev lukket ned. smiley

• #76   3. apr 2018 kage
    Men hvorfor har du lyst til det nogen gange?

• #77   4. apr 2018 Hmm min iPad kører 11.3 men skal lige se om jeg kan opdatere app'en men det plejer den nu at gøre selv smiley

• #78   4. apr 2018 App er 1.36 men efter jeg havde tjekket versionen skrev den "Vi rydder op, et øjeblik" eller lign og sikke en fart der nu er på smiley

• #80   4. apr 2018 #Pind
    Det er altså lidt sjovt, at du er SÅ vild med at betale så meget i afgift.

Nu har jeg smidt Octaviaen væk med 5.500 om året til 660 om året - det er da en fryd.

Men jojo, betal du da bare 8.000 om året til huller i vejene smiley :D

Og til jer med "stooore biler", som mener I har forkørselsret over for små biler - må jeres stempler sætte sig fast!

• DisConFlubberated

#81   4. apr 2018 Der er som sådan ingen der har forkørselsret. Det er jo derfor at man har noget der hedder noget så behageligt som flettereglen. Det betyder sjovt nok at man skal gøre sit til at opnå en lynlåseffekt, som er til alles fordel. Det hedder jo ikke jeg-kører-stor-og-dyr-bil-så-jeg-må-køre-først-reglen vel?

• #83   4. apr 2018 #DisCon

Læs #51, det med store biler. For mig lyder det som om, han mener han har mere ret, end de små biler.

Selvfølgelig skal de små kasser ikke "spærre" eller på anden vis ikke lade andre komme forbi, selvom de små mener de kører på fartgrænsen. Det er den anden billists problem.

• DisConFlubberated

#84   4. apr 2018 Uanset hvad der står i kommentar 51, så hedder det stadig flettereglen og trafikken er bygget op på gensidig respekt.

• #85   4. apr 2018 DisCon
    Helt enig, det er de samme regler for alle trafikanter.

kage
    Kunne ikke være mere enig smiley

Til denne historie som trådstarter er kommet med, har jeg en lille sjov historie også.
    I forbindelse med noget større vejarbejde i Odense var der et sted, hvor to spor blev til et spor. Helt til sidst står der så nogle skilte, så man fysisk er nød til at skifte. Det gik meget langsomt fremad! Så lige pludselig kommer der en nyere Jaguar sedan (ret flot) og overhaler samtlige biler i rækken og helt henne ved skiltene stikker han snuden på Jaguaren ind, da han nu er klar til at "flette ind". Bilen der så står til at skulle give plads er ikke en Jaguar, men en Mazda 626 der nok har gået 600t km og ikke har en skærm uden en ridse. Den ret så unge gut i Jaguaren VIL ind først, han har besluttet sig! Det er varmt så alle vinduer er nede. Manden i Mazdaen råber så ud af vinduet: "Du kommer ikke ind her!" Nu prøver fyren i Jaguaren at trække lidt længere ind. Så råber man så til ham, at han kunne se dette ske længe før, så han kunne bare have flettet ind på normal vis som alle de andre. Så trækker Jaguaren yderligere måske 5cm ind med snuden, nu er de meget tæt på hinanden! Så råber den ældre herre i Mazdaen: "Hvis du fortsætter, så kommer der mange ridser i din fine bil og jer er pisse ligeglad".

Ps: Jaguaren kom således IKKE forbi smiley

• #86   4. apr 2018 Men manden i Jaguaren har jo ikke gjort noget forkert? Udover at han farer forbi... Man skal netop holde sin bane helt hen til sammenfletningspunktet for at trafikken afvikles bedst muligt, det skaber kø når man trækker ind før flettepunktet, og det er der mange der ikke kan finde ud af samt at mange bliver sure og hovedløst lege politibetjente ved at trække ud og spærre... smiley

Det er ret tilfældigt om jeg ligger i den bane der skal flettes i eller den bane der fletter ind, men der skal lukkes en bil ind fra hver bane ved hver gang smiley Jeg holder gerne tilbage og lukker en ind men KUN en ind ellers maser jeg mig frem, men maser mig også ind hvis folk er egoister og ikke lukker mig ind når de bør smiley Jeg er nok mindre bange for buler end mange andre er

• #87   4. apr 2018 Kasper J

Den er go....

Som du skiver.: Jeg holder gerne tilbage og lukker en ind men KUN en ind ellers maser jeg mig frem.

Så bliver man vel også en slags selvbestaltet betjent. smiley

• #88   4. apr 2018 Joh, men dem der trækker ud foran en nogle gange så man skal bremse rigtigt hårdt skaber uheld, men er bestemt ikke fan af at man maser sig ind uden at det er ens "tur" Og der er jeg betjenten der maser/presser vedkommende smiley smiley

• #89   4. apr 2018 Kasper J
    Til historien skal lige knyttes:

Det var nok mere måden, hvorpå han(ham i Jaguaren) meget konsekvent lige efter at der blev grønt i lyskrydset, som i øvrigt var proppet helt op så det var blokeret, overhalede for fulde gardiner for derefter at prøve og trække ind (uden at indikere).

Måden det skete på var bare så forkert, men at overvære deres "samtale" var simpelthen alt for sjov, ham i Mazdaen bluffede i HVERT fald ikke.

Så om han har gjort noget forkert, det vil jeg nok mene efter som en sammenfletning skal "give mening" for alle bilister. Det gjorde den her ABSOLUT ikke.

• #90   4. apr 2018 Kasper J

Hvis de trækker ud foran dig, så er de vel også foran., tror det handler mere om afstanden, og at "folk" smiley Størstedelen af folk kører for tæt, og at mange skifter vognbane efter for godt for godt befindende.
    Hvis man skal ligeud, så holder man til højre, selvfølgelig ikke i en kommende svingbane, (med mindre man skal til højre) og skal man tin venstre så skifter man først vognbane efter det seneste lyskryds eller lign.
    Man kører jo ikke i venstre vognbane fordi man skal til venstre ti kryds længere fremme, eller fordi man bare skal ligeud.
    Og lige nøjagtigt det er der rigtig mange der gør og tror er deres ret.

Eller skal jeg tolke det som at som du skrev at det er helt tilfældigt hvilken vognbane du kører i for det burde jo ikke være tilfældigt, men en bevidst handling, fordi man evt. skal til venstre næste gang.
    Folk skulle bare lade deres ræser gen´eller konkurrence gen´blive hjemme i trafikken, og holde lide mere afstand, så tror jeg ikke der vil være så stort et problem.

• DisConFlubberated

#91   4. apr 2018 Folk skulle stoppe deres egoisme op hvor solen ikke skinner.

Kasper J har ret i at man skal flette ind så sent som muligt, men det er der rigtigt mange der ikke fatter. Når man ikke fatter det, så kommer der kø, opbremsninger osv, fremfor en glidende trafik. Så kommer egoismen op i folk og man begynder at mase sig frem, blinken og dytten, råben og skrigen.

• #92   4. apr 2018 Og rettelse til mig selv, så var det #50 og ikke #51 smiley

• DisConFlubberated

#93   4. apr 2018 Netop Martin, jeg tænkte nok du havde byttet om på de to smiley

• #94   4. apr 2018 De der hyler højest er jo faktisk dem der kører i latterligt små lortebiler, i er bare mugne over at i ikke kan følge trafikken, husk at prisen på grøn afgift direkte indikere hvor sjov en bil er, kun kedelige mennesker vil nedlade sig til at blive transporteret i en billig blikdåse hvoraf størstedelen af den er lavet af kinesisk plastik.

• #95   4. apr 2018 Jeg hørte da også at en del af de tumper i de pisæsker havde ringet til politiet fordi der var kø ved bilka i Viborg her i påsken smiley
    Vi skal have en lov der siger at kun skatteydere og andre med reelle behov må køre bil, og så skal alle ikke-biler skrottes så vi slipper af med alle de fattige røvhuller på vejene.

• DisConFlubberated

#96   4. apr 2018 Så det du siger er, at en tesla p100d, eller hvad de nu hedder, er pænt kedelig? Nej vel. Folk der kører med hovedet oppe bagi burde bare aflevere deres kørekort. Og det gælder alle, både dem i store biler der tror de har forkørselsret og det samme for dem i små biler. Der er ingen der har forkørselsret, lige pånær køretøjer under udrykning.

Det er gensidig respekt, intet andet!

• #97   4. apr 2018 Hva' dælen Torben, du er rigtigt ude med riven smiley

• #98   4. apr 2018 Altså 140 hk til ~1.000 kg og 660 kr. om året ...

Kan godt se de står helt stille i trafikken!

Du er lidt en tosse at høre på, ang. hvilke biler er "biler" for dig.

Men giv du bare 12.000 om året for en "rigtig" bil, så tøffer jeg rundt i Fiestaen indtil jeg har råd til at en rigtig bil smiley :D smiley

• #101   5. apr 2018 #96
    Når en lille pisæske trækker ud fra en sidevej og hverken kan eller vil accelerere så viser han ikke respekt for andre, og det gælder generelt alle de små lortebiler fordi de er for langsomme til at komme op på de 80 km/t som vi andre kører.

• #102   5. apr 2018 Jeg vil nu påstå at langt de fleste biler incl Aygo og andre indkøbsvogne med hjælpe motor sagtens kan følge trafikken smiley

• #103   5. apr 2018 Hvad er så deres undskyldning for ikke at få fingeren ud? det samme gælder i lyskryds, de har vel ikke råd til benzin/diesel eller også tror de at langsomt op i fart er brændstofbesparende.

• #104   5. apr 2018 Der skulle bare monteres sensorer i kryds og t-kryds og rundkørsler, hvis der så kommer en af de latterlige transportmidler så skal den automatisk stoppe og slukke motoren hvis der er rigtige biler i nærheden.
    Alternativt kunne bilen sende køredata og hvis den er bare det mindste til gene for rigtige biler så skal den indrages og skrottes.

• #105   5. apr 2018 Jeg giver ALDRIG plads til sådan nogen samfundsnassere hvis jeg lovligt kan undgå det.

• #106   5. apr 2018 Hvad er en rigtig bil Iflg dig og hvor stor skal den minimum være smiley
    Tænker mere på at nogle Up'er kan trække fra en gammel Scorpio V6 i hvertfald til 100 og nok også til de maksimale 130 smiley

• DisConFlubberated

#107   5. apr 2018 Pind - Hvilken bil ejer og kører du i pt?

• #108   5. apr 2018 Du får aldrig en Up til at rykke fra en Scorpio.

• #109   5. apr 2018 Iflg de opgivet 0-100 tider for begge biler gør den smiley Desuden er det nok lettere at undgå hjulspin i en forhjulstrukket up end en baghjulstrækket Scorpio smiley

Ville også helst sidde i Up'en ved en ulykke, allerede for 5 år siden var Scorpio mindst 40% ringere end gennemsnitsbilen og den har udstyr til at forhindre ulykker smiley

• #110   5. apr 2018 Baghjulstræk smider vægten om på de trækkende hjul og giver bedre greb.
    Ved et frontalt sammenstød mellem en Up og en Scorpio så skal ham i Up identificeres på dna.

• #111   5. apr 2018 Ford Scorpio 2.0 16V CLX St. Car : ECE-tal (km/l): 11,0. 0-100 km/t (sek): 11,4. Tophastighed (km/t): 200.

Ford Scorpio 2.0 CLX St. Car 5g: ECE-tal (km/l): 12,8. 0-100 km/t (sek): 12,2. Tophastighed (km/t): 185.

Ford Scorpio 2.9 24V Ghia St. Car : ECE-tal (km/l): 9,2. 0-100 km/t (sek): 9,2. Tophastighed (km/t): 215.

Ford Scorpio 2.9 Ghia 24V St. Car aut.: ECE-tal (km/l): 9,1. 0-100 km/t (sek): 11,3. Tophastighed (km/t): 196.

Ford Scorpio 2.9 GLX St. Car 5g: ECE-tal (km/l): 9,4. 0-100 km/t (sek): 9,5. Tophastighed (km/t): 201.

Ford Scorpio 2.9 GLX St. Car aut.: ECE-tal (km/l): 9,1. 0-100 km/t (sek): 11,3. Tophastighed (km/t): 196.

Ford Scorpio 2.9 V6 24V St. Car aut.: ECE-tal (km/l): 9,2. 0-100 km/t (sek): 9,2. Tophastighed (km/t): 215.

Den hurtigste Up gør det på 8,8 sekund og næst hurtigste 9,1 smiley

• #112   5. apr 2018 Og ansøgende sikkerhed så er der masse af disse videoer med to biler fra samme klasse hvor der tydeligt er forskel på sikkerheden https://youtu.be/2bfau5HZ6ro og https://youtu.be/L7o2MB6DuKk
    Dog er der selvfølgelig forskel på klasserne men ville nu stadig helst sidde i up'en smiley

• #113   5. apr 2018 Realiteterne ser bare anderledes ud, og det samme gælder sikkerheden, men bild du da bare dig selv ind at du er både hurtig og topsikker i en latterligt lille bil der har fået 5 stjerner i en crashtest.

• #114   5. apr 2018 Og mange af de tests er bare opsætninger for at få det til at se bedre ud end det er, og især vw er jo kendte for at fuske med det der står på papiret.

• #115   5. apr 2018 Jeg gad ikke engang stå ved siden af en Up.

• DisConFlubberated

#116   5. apr 2018 Og så får jeg skyld for at være negativ... smiley

• #118   5. apr 2018 Torben

Så må du hellere blive hjemme hele tiden, for vejene er jo fyldt med de biler du væmmes så meget ved...

• #119   5. apr 2018 Citat : "jeg har næsen først"
    ja så var han jo igang med at overhale og du gasser op, flot udtalelse!
    Case closed!

• #121   6. apr 2018 Hvorfor skulle en micro bil... Eller som du kalder dem. Skildpaddebil, blive hurtigere fordi den har diesel motor i stedet for benzin?.

• #122   6. apr 2018 Falco
    Bare rolig, det gør de heller ikke smiley

• #124   6. apr 2018 #123

Nej det tror jeg heller ikke smiley .
    Kan se folk bruger Toyota aygo som bil eksempel højere oppe.
    Den kunne faktisk fås med diesel motor i første generation, men hverken i en facelift eller den nye X? version er den med?. Så det kunne nu ikke svare sig smiley .

• #125   6. apr 2018 #123

Hovsa så ikke du var der.
    Men ingen micro biler/Skildpaddebiler bliver lavet med diesel længere hvorfor det?.

• #127   6. apr 2018 #126

Betale sig?, det ord bruger jeg ikke.
    Hvem snakker jeg med?.

• #130   6. apr 2018 Jamen du kan slet ikke få diesel i microbils klassen . Du skal op i polo/corsa/fiesta.
    Diesel i en micro bil funger ikke fordi den er lige så langsom som benzineren.
    Lupo/og aygo havde det men det slut. Da aygo og up er ligeså hurtig uden .

• #132   6. apr 2018 Nårh så det var pure opspind i dit hoved?... Fair nok med DIY. Hvis jeg vidste det på forhånd så smiley .

• #134   6. apr 2018 Pind, vil du ikke lige svare på, hvad du kører rundt i pt.?

Synes det er nok mærkelige udtalelser at komme med.

Fra 0-80 kan de fleste "pis-pap-æsker" følge med.
    Så er det jo føreren du skal skælde ud, og dér er jeg helt med!

• #135   6. apr 2018 Bare husk på at ved en sammenfletning deler begge parter ansvar, selvom din motorhjelm er lidt foran hans.

• #136   6. apr 2018 #133

Hehe, jo Citat: .
    Opspind ? Næh, hvis du køber en benzin biler og lægger (= "Giv skildpaddebilen en diesel under hjelmen") en diesel motor i som jeg foreslog, så er der intet opspind i dét, vel ?.
    Citat slut.

DET ER PRØVET. DET FUNGERE IKKE
    Ellers ville vi jo ikke have VW UP, Opel karl, Toyota aygo, Renault twingo, osv UDEN diesel motor!.

Men fint du lever i en DYI verden, det gør jeg bare ikke!.
    Så hvis du mener du har en større enhjørning end mig, så det fint .
    Det fantasi niveau, er jeg ikke gearet til?.

• #137   6. apr 2018 Der kan sidde en 1,4 turbo diesel, så kan der vel også sidde en 1,4 turbo benziner? smiley
    Sådan en 1,4 tfsi yder 185 heste og det lyder ret sjovt i en Aygo (hvis den kan overfører kræfterne) på under et ton smiley

• #138   6. apr 2018 #137

Du kan få en yaris med en 1,6 kompressor på 210hk .
    Så en 1,4 på 140-160 er rigeligt fint smiley .

• #140   7. apr 2018 Pind hvad kører du selv i?

Hvad er det du definerer efter, når du skriver om små biler?

• DisConFlubberated

#141   7. apr 2018 Scorpio, det er i hvert fald den selv sammenligner med.

• #142   7. apr 2018 #139

Nej, jeg så bare alt for sent at hele snakken handlede om DIY.
    Der er da flere som har lagt en 2,0 benziner ned i en corsa B. Meeeeen må bilen så køre på offentlig vej?.
    De 2 mest sælgene micro biler må være Toyota aygo, og vw up.
    Up er blevet hurtig nok nu med 90hk og 115hk. Som også laver 0-100 tider på 9,9 0g 8,8 sekunder.
    Så ved jeg ikke hvad for en motor du vil ligge i Toyota aygo. Men uanset hvilken motor du vælger så kan jeg ikke se hvordan den må køre på offentlig vej bagefter.
    Højere drejningsmoment gør heller ikke en bil hurtigere. Det gør det i samarbejde med flere hk også smiley .

• #144   19. apr 2018 Jeg er enig i det meste du siger der men.
    Men ikke NM.
    Det bevises også nemt i det her eksempel.
    2 ens lette biler. men den ene har mere NM end den anden .

1 https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/aygo/10-plus-5d/3432829

2 https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/aygo/14-d-plus-5d/3633205

Det samme bil med diesel motor, med mere NM. aka højere drejningsmoment.
    Men hvem er hurtigst?.

En bil bliver ikke hurtigere af NM. Der skal Hk med også.

• #145   19. apr 2018 Med 20 tons på krogen og op ad en stejl vej hvem kommer så først op?

• #146   19. apr 2018 Ja det gør lastbilen som har en v8 motor på 4,0 eller mere smiley .

• #147   19. apr 2018 Så konklusionen er at moment er nr.1 smiley

• #148   19. apr 2018 Torben

Lige nu bliver der primært diskuteret små biler, Aygo's 800-1000kg. Lastbilen med 20t er lidt en anden snak.

• #149   19. apr 2018 Allan P hva har det så med sammenfletning at gøre ???

• #150   19. apr 2018 smiley

• #151   19. apr 2018 Det var svar til #147 smiley

• #152   20. apr 2018 Hvad har det med sammenfletning at gøre lille ven.

• #153   20. apr 2018 Torben

Ingenting, men diskussionen i denne tråd handler ikke længere kun om sammenfletning. Du har jo lige selv skrevet omkring moment og lastbiler. Så det jeg skrev handler lige så lidt om sammenfletning som de andre, blandt andet det du har skrevet smiley

• #154   20. apr 2018 Pointen er at jeg ikke angriber dig for at gå udenfor emnet, du er bare en social taber der prøver at få venner ved at angribe andre og få nogen med på den.

• #156   20. apr 2018 Jeg har nok fået ram på dig på et tidspunkt, og nu prøver du at få hævn, hahahaha taber smiley
    Jeg troede kun det var kvinder der kunne være sure over noget der skete for år siden, bøsser kan åbenbart også smiley

• #157   20. apr 2018 #155
    Jeg angriber da ikke andre personligt, i modsætning til den taber der kalder sig Allan.

• DisConFlubberated

#159   20. apr 2018 Pind - Hvad var så det du gjorde i kommentar 156?

• #160   20. apr 2018 Det kaldes "svar på tiltale", her kan man også kalde det "at gå ned på samme lave niveau som den der tilsviner dig".

• DisConFlubberated

#161   20. apr 2018 Jeg kan ikke se nogen kommentarer nogen steder i den her tråd, der berettiger til den slags. Det er der forresten intet der gør.

Jeg kan kun opfordre ALLE til at læse brugerbetingelserne igennem igen, bare for god ordens skyld.

• #162   20. apr 2018 #161
    Ved #148 begynder han, det er en fuldstændig ligegyldig bemærkning han kommer med og han gør det kun af en grund.
    Det er ikke første gang han lige vil spille smart på min bekostning, skal jeg så skrive til dig hver gang?
    Jeg anmelder ikke folk bare fordi de hyler.

• #164   20. apr 2018 Fordi jeg ikke anmelder nogen? det får ingen noget ud af og det løser intet, vi finder selv ud af det smiley

• #166   20. apr 2018 Kære Torben Levisen

God weekend smiley

• #168   21. apr 2018 #147
    Nix.

• #170   22. apr 2018 Pind
    Jeg ved ikke hvad der går galt for dig men somme tider er du urimelig hård i din tone til andre mennesker, det har ingen plads her. At kalde folk for bøsse, homo eller nazi siger jo mere om afsender end om modtager.
    Vi to har også haft nogen uoverensstemmelser her på BG, men jeg mener sgu folk her burde være så voksne at de kan styre sig verbalt, det er jo ikke scootergalleri, vel?

Kommentér på:
Sammenfletning

Annonce