{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Simon S
Simon S
Tilmeldt:
19. nov 2021
Emner: 1 Svar: 2

Salg af bil en måned i forvejen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal have ny bil om en god måneds tid, og vil gerne sætte min bil til salg allerede nu, men tænker at det nytter ikke noget at lave en aftale med nogen hvis de allerede bare kan springe fra i mellemtiden.

Er det muligt at lave en bindende aftale om salg af sin bil, så køber ikke kan springe fra, en måned før overtagelse? (naturligvis antaget af bilen er samme stand osv ved overtagelse).

Hvis ikke det er muligt, så kan jeg lige så godt vente med at sætte min bil til salg 2-3 uger før jeg faktisk kan sælge den.

Mvh. Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil en måned i forvejen?
  • #1   19. nov 2021 Du kan lave alle de juridiske bindende aftaler du vil, men eneste mulighed for så at forfølge en køber er privat søgsmål - det kan tage år og dag.
    Så vent til den er klar til at blive solgt.


  • #2   19. nov 2021 Ville du selv betale for en brugt bil en måned i forvejen?

    For betaling er den eneste måde du kan sikre handlen på...

    Du skal nok bare vente med at sætte den til salg, til den rent faktisk skal sælges. smiley


  • #3   19. nov 2021 Du kan vende den om. Ville du selv gøre det ? Lave en bindene aftale med en ? Og du så efter 14 dage finder en bil mere interessant ?

  • #4   19. nov 2021 Vil de ikke tage den i bytte?

  • #5   19. nov 2021 jeg har stået i samme situation. Dengang tilbød jeg køber et afslag i prisen (tror det var 5000) hvis de kunne vente 14 dage med at få bilen

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   19. nov 2021 Jeg fik 5000kr i afslag på min 207 for at vente 2dage på at få den..

    Havde der ikke været en gulerod for mig, for at lade dem bruge "min" bil som jeg endnu ikke havde betalt for, så havde jeg aldrig sagt ja.

    Ville ALDRIG sige ja til en aftale privatkøb, hvor varen først var tilgængelig efter en mdr.. 1 det er ikke længere den samme stand som da jeg kiggede på det (Ved godt det er groft sagt, men du kan blive ramt på en p-plads, stenslag og 1000 andre ting du ikke er herre over)
    2. Hvis man kigger på bil privat, så er det normalt pga man mangler en nu, og ikke om en mdr.

    Så ville sige vent med at sælg, det vil bare være bedre for alle, inkl dig selv, som ikke skal tænke over hvor meget du skal give retur, ved evt stenslag osv smiley


  • #7   19. nov 2021 En aftale vil være lige så bindende, som hvis du leverede med det samme, men det kan være svært at forfølge.

    Jeg ville aftale depositum på 5-10.000 kr. og resten betalt ved levering eller lignende, tror jeg.

    Jeg står i øvrigt i samme situation. Bestilte en bil for et halvt år siden, som skal sælges ved levering, da mit kørselsbehov har ændret sig, og jeg derfor ikke længere har brug for en dieselbil. Som markedet er nu, ser det ud til, man kan sælge med fortjeneste - eller i hvert fald uden at tabe penge.


  • #8   19. nov 2021 sæt bilen til salg
    ikke sikkert der kommer en købe lige med det samme.



  • #9   19. nov 2021 Du kan sætte den tilsalg og sige den først kan overtages fra en bestemt dato. Så kan der være nogle der gerne vil lave en aftale med dig. De kan selvfølgelig hoppe fra mens andre er reelle og vil komme og hente den som aftalt. Depositum ville jeg personligt aldrig ligge. Nå jeg handler bil forventer jeg at jeg kan tage bilen med samme dag jeg kigger. Men jeg kigger primært i prisklassen 10-20.000kr.

  • #10   19. nov 2021 #9
    Der er en grundliggende forskel på dig og målgruppen for pågældende bil her i tråden. Man må formode, det er en bil, som er interessant for dem, der ellers også gerne havde købt ny bil hos forhandleren. Alternativt måske en forhandler der kun sælger nyere biler. Under alle omstændigheder altså ikke med forventning om at få bilen med det samme.


  • #11   19. nov 2021 Hej
    ???
    Den sidste idiot er der endnu, hvis du kan finde ham?
    Mvh Karsten


  • #12   19. nov 2021 #10
    På hvilket grundlag kommer du frem til din konklusion??

    TS fortæller ikke meget om bilen så det kan lige så godt være en skrammelkasse der kun lige bestod sidste syn eller skal synes om et par måneder


  • #13   19. nov 2021 #12
    Der er bestilt en ny bil, som leveres om en måneds tid. Fair nok, så kan man måske kalde en Up og en Aygo for en skrammelkasse, selv som ny, men gamle er de da ikke.


  • #14   20. nov 2021 #13
    nu snakker du da helt sort smiley smiley

    Hvor kommer de 2 biler NU ind i tråden du skriver om???


  • #15   20. nov 2021 Det var de billigste - og ringeste - nye biler, jeg kunne komme i tanke om. Skal da ikke udelukke, der findes endnu ringere og billigere, som sorterer under kategorien "skrammelkasse"

    Hovedpointen var jo bare, at der er tale om en ny bil, så der må som MINIMUM være tale om en bil til 80-100.000 kr., eller hvad sådan en Aygo-tingest nu koster.


  • #16   20. nov 2021 igen så fortæller det da på ingen måde noget om hvilken bil TS har nu som han gerne vil sælge om en måneds tid.

    vi står selv mellem 2 leasingbiler hvor den ene udløber her d. 30. 11. 2021 og den nye bliver først leveret midt januar - hvis der ikke kommer forsinkelser på - og i mellemtiden er der købt en gammel kasse fra 2003 til at køre i i den mellem liggende periode.

    når den så skal skippes af igen så snakker vi en bil til under 10K selvom den der skal leases koster omkring 280.000

    så kan stadig ikke se hvordan du i #10 kan konkludere noget som helst omkring din kommentar til #9 med det kendskab (som vi jo ikke har nogen af os andet end TS) til hvilken bil det er TS skal af med........


  • #17   20. nov 2021 Du har ret. Jeg har hele tiden svaret ud fra en antagelse om, at det var den nye bil, der skulle sælges. Det kan man ikke nødvendigvis konkludere af det, han skriver - måske nærmere det modsatte er kraftigt antydet endda.

  • #18   20. nov 2021 #10
    TS fortæller Inger om den bil han ønsker at sælge. Det kan være en Corsa B eller en CL600 ingen ved det.
    Nogle folk er på udkig efter en speciel bilmodel. Og er villige til at vente en måned. Mens andre bare skal havde en bil og er ikke villige til at vente.


  • #19   20. nov 2021 Hvem er Inger? Og hvorfor spørger vi ikke bare hende, hvis hun ved det?

  • #20   20. nov 2021 Hold da helt k**t hvor er du bare for plat Bay
    Du plejer for det meste at komme med fornuftige svar og kan føre en fornuftig dialog men der er så også dage hvor du opfører dig som et lille barn


  • #21   20. nov 2021 Jeg forstår ikke, hvorfor lidt humor ikke er på sin plads, når vi nu er forbi den del, hvor vi konstaterer, at jeg sandsynligvis har misforstået tråden og at vi dermed har talt forbi hinanden. Synes da faktisk, den lå lige til højrebenet smiley

  • #22   20. nov 2021 #21 - Jeg tror Kim har sand i sin vagina. smiley

  • #23   20. nov 2021 også fedt at tråd starter slet ikke kommentere noget som helst ??

  • #24   20. nov 2021 #23 - Det er det samme der altid sker...

  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #25   22. nov 2021 Her en kommentar fra "tråd starter" smiley

    Tak for alle jeres kommentarer, det hjælper. Jeg tror jeg venter med at sætte den til salg til jeg kommer tættere på faktisk at kunne levere den.

    Det er en Tesla 3LR jeg skal sælge om en måneds tid


  • #26   22. nov 2021 Hvis afgiftsændringerne træder i kraft som stipuleret her til nytår, så er det vel også måske en fordel at vente med at sælge den til efter nytår - eller hvad? smiley

  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #27   23. nov 2021 #26 - ja, det kunne der måske være noget om

Kommentér på:
Salg af bil en måned i forvejen?

Annonce