{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Fiesta Eco boost kørt tør for vand... {{forumTopicSubject}}

Hej I kloge hoveder..
Jeg har været så utrolig uheldig, at på min Fiesta gik den nedeste kølerslange af og selvfølgelig tabte al vandet. Jeg kørte nogel få KM og opdagede så den løse køleslange ved parkering.
Da bilen kun har kørt 21.000 km er det jo ekstremt ærgeligt smiley smiley hvis motoren har taget skade af få Km ved bykørsel med tør motor.
Hvad siger eksperterne?
På Forhånd TAK smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiesta Eco boost kørt tør for vand...
  • #1   4. feb blev den varm nok til alarm kom

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 309
    #2   4. feb #1 Får man altid alarm hvis alt vandet er væk?

  • #3   4. feb hvis beholder er tom kommer der en alarm er den for varm får du en alarm og det er temp alarm jeg er interesseret i eller hvor højt nålen kom op før du slukket hvis den har en måler i

  • #4   4. feb Det er en lidt kedelig en den der.
    De fleste biler har indikator for manglende kølevæske. Men desværre har mange også kun temperatur fra kølevandet og ikke olien også Reelt set er det olie temp der er interessant.
    Om bilen har taget skade er enormt svært at sige. Umiddelbart vil det vise sig som flækket/skævt topstykke, eller en død toppakning.
    Jeg er usikker på om olien kan nå at koge på et par km, det tror jeg ikke men det er nok lige på kanten. Tag evt lige oliedækslet af og se om der lugter grimt at brændt. Som I GRIMT.
    Konen kørte igennem noget vejarb på motorvejen, desværre gik køleren der, så hun troede det var støv fra vejarbejdet.
    Motoren var død på afkørslen lkort bagefter(5.10km). Det lød ikke rart, kunne starte og lige nøjagtigt trække sin røv hjem, med nødblink på alm vej. Dens olie lugtede virkeligt grimt.
    Men skift rør, ny kølevæske på, skift olie fordi den kan have været kogt. og håb på det bedste. Det ville være min angrebsvinkel.
    Men måske skulle man lige snakke med Ford omkring det for et par og 20k km er ikke meget.


  • #5   6. feb Siger MANGE TAK til Ford eksperterne: Det lidt mærkelige - for mig - var at temperaturmåleren bare "stod på nul", hvilket jeg ikke lige havde set før min kone opdagede den løse køleslange under fronten på bilen. Spørgsmålet som står tilbage er jo om mekanikeren som havde skiftet kølevæske inden for nyere tid ikke havde monteret køleslangen korrekt ....
    Men heldigvis tror jeg ikke at der er sket nogen skade, men vil få skiftet olie og rør, som I anbefaler
    IGEN TAK TIL EKSPERTERNE smiley


  • #6   6. feb Når der ikke er vand på motor
    Så er der heller ingen vand ved føleren der viser temperatur
    Og derfor viser den nul


  • #7   7. feb #6 JA Selv efter 40 år som bilejer kan man stadig lære nyt (Hold ALTID konstant øje med temperaturmåleren smiley ) Takker..

Kommentér på:
Fiesta Eco boost kørt tør for vand...

Annonce