{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Valg af bil {{forumTopicSubject}}

Jeg ved at emnet har været oppe før, men folk opretter jo ikke et ordentligt emne, og får derfor heller ikke nogle ordentlige svar.

Håber I gider bruge 3 min. på at læse mit indlæg, og komme med en begrundet og seriøs besvarelse..
___________________________________________

Er begyndt at kigge efter min første bil, og jeg har nok mest en g3'er i tankerne da jeg gerne vil have en bil som er lidt kvik, men heller ikke for dyr i reperation og forsikring.

Jeg har omkring de 30.000 at kaste efter bilen. Kender en mekaniker der kan reparere på VW, derfor jeg bl.a. er på udkig efter en golf.

Jeg vil have en som ikke er totalt udkneppet og kørt af en Brian - og de nskal ikke være totalt gejlet med alt muligt lort. Det skal være en velkørende bil, hvor der som det eneste skal sættes et stort anlæg i.

Hvad har I af erfaringer med golf 3, både gode som dårlige ting?

Og er der andre biler (polo) som evt. kunne være interessante indenfor mit budget og VW ? Kom gerne med argumenter som forsikring, reservedele, holdbarhed, ekstraudstyr osv osv..

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil
  • #1   23. nov 2008 rust, masser af rust

  • #2   23. nov 2008 "Jeg vil have en som ikke er totalt udkneppet og kørt af en Brian" - alene dét er en svær opgave, da gollerne er en rendyrket brianbil. Desuden er de vold-dyre i forsikring - specielt for en førstegangskøber - så det skal du undersøge grundigt inden!

    Find dig en gammel Pug 106, Toyota Corolla, Colt eller sådan noget i stedet for det golf-fis...


  • #3   23. nov 2008 kan kun klart anbefale en golf 3!
    De køre virkelig godt, er ihvertfald meget glad for min. og det med rust i dem skal du ikke altid stole på. min har ikke et gram rust. de skal bare holdes ved lige så går det sku smiley


  • #4   23. nov 2008 nårh ja forsikring. der afhænger det jo af hvad det er for en motor størrelse du vælger og købe den i. men hvis du tager min så er den alt andet end billig. jeg giver 11000 for ansvar. men er på udkig efter noget billigere smiley

  • #5   23. nov 2008 Hvor fedt er det at have en kæreste, hvor alle vennerne kan sige: Ja, hende har jeg også kørt i...?

    Hvis du mener, at det er ufedt, så find noget andet end golf - det har alle haft smiley


  • #6   23. nov 2008 Har bare heller ikke lyst til at køre i en gammel pug 106.. Og en 206'er er da vist et stykke over mit budget? Så ved ikke helt hvor jeg står..

  • #7   23. nov 2008 er sku ligeglad med hvad andre har kørt i og ikke kørt i. hvis manden gerne vil have en golf så lad ham dog købe en golf. og vil sku også hellere vælge en VW frem for peugeot. der sku kun problemer med dem! smiley

  • #8   23. nov 2008 Du kan få en nyere og bedre pug 106 for 30k i forhold til hvad du kunne få af g3. Hvis budgettet er på de 30kilo, så ville jeg kigge lidt rundt, og se om ikke der var en Corolla et eller andet sted - måske ikke den fedeste bil, men stadig billig i forsikring og vedligeholdelse i forhold til golf.

    Undersøg forsikringspriserne på de forskellige biler - jeg tror du bliver overrasket hvor dyr en golf er at forsikre i forhold til andre biler.


  • #9   23. nov 2008 Fin dig en 3er efter 94 så er man ovre de første børnesygdomme som modellen havde bla. med den dårlige bagklap osv.
    Gå efter en 1,8cl, det er ikke verdens hurtigste vogn men de kører super godt og den motor er sindsyg stabil, samt den har 90hk så man ligger i den billige prisklasse ved forsikrings selskaber som ETU og sønderjysk forsikring...

    Held og lykke med det, der er jo en grund til at der findes rigtig mange golf´er, en populær vogn vil altid være mere repræsenteret på markedet smiley


  • #10   23. nov 2008 Michael A: Ja... Ud med de saglige argumenter, og ind med noget franskbils-racisme - dét er altid godt... Jeg har aldrig haft problemer med min 206'er, og hvis du kigger lidt i forummet, så er det sg' altid tyske biler, som folk skal have hjælp til at reparere smiley

    Jeg prøvet at hjælpe manden med ikke at gøre noget forkert, som man let kommer til første gang...


  • #11   23. nov 2008 Phuck @lot ~ nej siger bare (efter min mening) at Peugeot er noget være skrammel. mange af mine venner har haft peugeot og alle sammen har der været problemer med. for eksempel. min ven købte en 106 GTI den ga han 40 for. den stod ham i lige knap 90 tusinde til sidst, og der var der kun gået 5 måneder ca. fordi den gik i stykker hver anden dag. og mine forældre har haft en peugeot også, til sidst var den næsten bygget op på reservedele. så mit råd er. hold dig fra peugeot!
    Men som sagt det min mening smiley


  • #12   23. nov 2008 nåhh ja. mine forældre køre så i en Citroen Evasion nu. som der sjovt nok også kun er problemer med konstant! så sent som i dag måtte mig og golfen ud og yde førstehjælp på den for og få den igang. så nej. franske biler skal man holde sig fra smiley

  • #13   23. nov 2008 Michael A: Sikkert fordi din ven gennemtæskede den fra morgen til aften smiley

    Jeg kører selv Pug, og kender 4 andre der gør det - ingen af dem har haft problemer ud over udskiftning af sliddele. Men det er en smagssag - vil man have golf, så skal man da ikke købe en pug.


  • #14   23. nov 2008 Nej han kørte sku pænt i den smiley
    men det korte sagt. jeg kan kun anbefale VW smiley


  • #15   23. nov 2008 ja en G3 er rust over hele linjen

  • #16   23. nov 2008 # Cykel Myggen #
    Håber ikke du mener alle golf,er?
    For du må hellere end gerne komme og gå min igennen fra top til tå og tilbage igen? smiley


  • #17   23. nov 2008 Og jeg kan ikke sige noget ondt om Pug - underligt nok, så kører min nabo's søn i en Polo, og den er der ikke andet en vrøvl med. Først var det gearkassen, så var det bagtøjet, og nu står den stille med en blæst pakning...

  • #18   23. nov 2008 hehe nu siger du pug er noget skrammel

    jeg har så omnvendt bevis for at VW er noget loirt da en kammerat har haft 2 min svigerfar har næsten ikke haft andet osv osv

    og dem er der sku nøjagtig lige så meget ja hvis ikke mere bøvl med end peugeot


  • #19   23. nov 2008 nej mener ikke alle golfer mener bare at en G3'er er svag overfor rust

    der findes enkelte eksemplare der er fine
    men mange af dem er rådne og meget rust fylædte


  • #20   23. nov 2008 Er enig med Michael.. har næsten lige købt min Golf 3 som er min første bil, er virkelig glad for den.. den er utrolig pålidelig.. starter hver dag og der er nada med den overhovedet.. men som han siger se om du kan finde en efter '94 .. også med hensyn til rust er det sgu lige meget om det er VW, pug, fiat , opel eller hva fanden ellers man køber.. altså når bilen er over 10 år så er det sgu ligegyldigt hvilken bil du ser på, så kan den være angrebet af rust.. men det er altid VW der bliver skudt i skoen at de er rust magneter.. det handler i første omgang om at bilen har være behandlet ordenligt også med hensyn til undervognsbehandlig osv.. men VW går du sgu aldrig fejl af super tysk kval! smiley .. ska aldrig ha andet..!

  • #21   23. nov 2008 hehe ja jeg har det jo så omvendt. selvfølgelig er der problemer med alle biler. kan ikke undgåes. Men efter mine erfarninger så skal man holde sig fra Peugeot. og jeg har aldrig haft problemer og heller ikke mine venner og familie medlemmer som køre VW har problemer smiley
    Kun slid dele som jo skal skiftes smiley


  • #22   23. nov 2008 Morten O
    Godt med noget respons! skal sku heller ikke have andet end VW. har haft ford i 6 måneder gør det aldrig igen! en gang VW altid VW smiley


  • #23   23. nov 2008 # Cykel Myggen #: Hehe... Ja, mit sidste indlæg kunne misforståes, fordi der røg en tankestreg i stedet for et punktum. Men det jeg mente var underligt, var at min nabos søn har så meget vrøvl med hans VW, hvis de er så pålidelige.

    Morten O: "Er enig med Michael.. har næsten lige købt min Golf 3 som er min første bil, er virkelig glad for den.. den er utrolig pålidelig.. starter hver dag og der er nada med den overhovedet.. " - Hvis du næsten lige har købt den som din første bil, hvordan kan du så vide, at den er pålidelig, starter hver dag, og aldrig fejler noget? Det kræver vist lidt længere tid og mere erfaring, at komme med sådan en udtalelse smiley


Kommentér på:
Valg af bil

Annonce