{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  værksteds regning
  • #1   17. mar 2009 det er på kundens...

  • #2   17. mar 2009 kundens

  • #3   17. mar 2009 okay bare iorden


  • #4   17. mar 2009 medmindre at det kan bevises at det direkte er mekanikerns skyld, men tit går ting istykker fordi det er groet fast, mv. og andre fejl.

  • #5   17. mar 2009 Ellers skulle man have forlangt en fast pris, så var den vel fast?

  • #6   17. mar 2009 niels b ja det vil jeg os mene

  • #7   17. mar 2009 Ja den er fast, dvs. hvis de piller gearkassen af, og pakdåser, mv. er ved at falde ud af kassen, eller motor, så skal de ikke pakke den om men bare samle lortet igen, .. eller hvis noget knækker pga. det er rustet, eller irret fast så skal de bare lade det være og lade som ingenting

    man gir en fast pris på kobling udskiftet ja, men der kan altid komme andre ting ved siden af.


  • #8   17. mar 2009 Hva, hvis man giver en fast pris som håndværker, så tager man højde for der kan ske uventede ting i den pris. Så fast pris er som regel dyrere end timeløn hvis opgaven er ligetil, men kunden er sikret mod overraskelser.

    Det kan godt være den form for fast pris ikke findes i mekanikerbranchen?


  • #9   17. mar 2009 okay den dag jeg ser en håndværker der overholder sin pris smiley så vil jeg godt ha ham ansat..

  • #10   17. mar 2009 Det er der sgu mange der gør, man kan jo ikke kræve mere lige pludselig, når man har en skriftlig aftalt pris på arbejdet. Hvilke kunder gider betale for det, nej de betaler hvad der er aftalt selvfølgelig. Men det kræver man skriftligt aftaler en fast pris på et aftalt job.

  • #11   17. mar 2009 Det er der ikke noget der hedder! Man kan give en fast pris for udskift af en reservedel, denne pris forudsætter så der ikke kommer uforudsete komplikationer. Hvorfor i alverden skulle værkstedet betale for noget han for det første ikke selv har ødelagt, og ydermere sidder på en bil, som overhovedet ikke er hans?
    Folk har fandeme fået en forskruet holdning til værksteder.


  • #12   17. mar 2009 Bare man er enig så er der ikke noget problem. Som jeg skriver, i en fast pris indkalkulerer en håndværker uforudsete ting. Det kan man så åbenbart ikke i bilbranchen, siger i, men mig bekendt arbejder alle værksteder da med en fast pris for en fast opgave, man kan ikke få den udført på timeløn, det er i hvert fald hvad jeg oplever.

    Så på en Ford Escort er bremserne rustet fast, det tager tid, på en anden ryger de bare af, alligevel samme faste pris for samme opgave.


  • #13   17. mar 2009 Der er immervæk også noget forskel på at bygge et hus, og reparere en bil.
    Ja, værksteder arbejder ud fra fast timeantal, eller præstationspriser, som det hedder. Men, i mange reparationsopgaver kan man på forhånd ikke vide hvor meget der skal skiftes, før bilen bliver adskilt. Nok er vi mekanikere, men spåkoner er vi altså ikke.
    F.eks. kan man, når man skifter kobling, ikke vide, før man skiller bilen ad, om udrykkerlejet er utæt (ved hydraulisk kobling) eller om svinghjulet er ødelagt af overophedning. Det er facts of life.


  • #14   17. mar 2009 Så er vi jo enige.
    Det eksempel du giver er meget godt. I et sådant tilfælde vil et værksted kunne sige, du kan få skiftet koblingen for 3500 kr inkl. en ny komplet kobling. Hvis vi opdager yderligere kommer det oveni og så ringer vi naturligvis til dig. Sådan en type aftale plejer jeg at lave.

    Eller vi skifter din tandrem for 4000 kr, viser det sig remstrammeren er defekt koster det 1000 kr oveni. Det er da også en aftalt pris.


  • #15   17. mar 2009 Lige præcis. Det er også det vi kører med hos os nemlig. Vi sætter ikke bare ekstra dele på, uden at spørge om lov jo. Det, man som reparationsinstans skal tænke på er, at man, i hele reparationsforløbet, har hånden i lommen på kunden, og hiver tusindkronesedler op en efter en. Selvfølgelig vil kunden gerne vide, hvor mange tusindkronesedler vi hiver op, så han har chancen for at sige stop eller bede os forsætte.

Kommentér på:
værksteds regning

Annonce