{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  værksteds regning..
  • #1   15. dec 2010 FDM

• #2   15. dec 2010 og til et vis omfang vel også forbrugerklagenævnet?

• #3   15. dec 2010 http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/biler/autoreparationer/mangler?tc=7E6B975D873149D783980FCA76CE52F8

Der var den smiley

At printe og kaste i hovedet på værkføreren smiley

• #4   15. dec 2010 Kommer jo helt an på hvad der er lavet o.s.v.

Fejlfinding er jo ikke gratis, heller ikke altid nemt.
    Tit tager det jo længer tid at finde fejlen, en at udbedre den. Så uden mere info, og baggrund er det jo ikke til at sige.

• #5   15. dec 2010 Det kommer vel an på hvad fejlen er og hvordan den ikke er lavet - I første omgang skal du vel snakke med værkstedet hvis du ikke føler at prisen er fair - Hvis du kun har modtaget en regning ved du vel reelt ikke om de sender dig for de to andre gange.

Det har jo også lidt at sige om de har sagt at det tager en time, om de har sagt at feljen er lavet da du henter den første gang og om de i sidste ende fakturerer dig for de forgæves forsøg.

Man skal jo huske at mekanikerens tid koster penge, og hvis det tager ham 3 timer at lokalisere en fejl så er det jo det det koster hvis ikke der er aftalt andet.

Du skriver intet om hvad feljen er eller hvor mange timer der er brugt, så det er lidt svært at byde direkte ind smiley
    Under alle omstændigheder så tag snakken med mekanikeren først, så kan du altid kontakte FDM eller andre bagefter.

• #6   15. dec 2010 kunne fast slå at biles startspærrer ikke virkede. Den kommer på værksted og de kobler startspærren fra. Jeg får bilen igen kører 10-20 km og kan ikke starte bilen igen, samme problem , den ryger tilbage på samme værsted. Dette gentager sig i alt to gange smiley

• #7   15. dec 2010 første gang tog det dem 3 timer at "lave" fejlen. Værkfører siger så da jeg ringer ang bilen; at det jo er en fransk bil og elfejl bla bla bla. Havde jeg nu haft en tysk bil ville han jo bare have sagt en svaghed ved dette mærke bil.

Mener bare at fejlen/delen som var i stykker skulle have været lavet rigtigt 1 gang.

• #8   15. dec 2010 Jeg kunne jo også selv fastslå fejlen til mekanikeren, og da jeg snakker med ham første gang har han valgt at koble det hele fra, for netop at sparre tid ved at finde fejlen.

• #9   15. dec 2010 Selvfølgelig skal du da betale for al den tid bilen har været på værksted. Det er da det de skal leve for.

• #10   15. dec 2010 villle dælme ikk betale det hele hvis det var mig !
    ikk når det er samme problem hvergang

men ville også snak med FDM om det de kan svare dig på hvad du skal

• #11   15. dec 2010 Mekaniker = reservedels udskifter.
    De fleste mekanikere kan ikke finde en fejl på en bil i dag uden at computeren fortæller dem nøjagtigt hvad der er galt og hvis den ikke gør det, så starter langt de fleste med at skifte reservedele ud indtil, fejlen er fundet (håber de). Det er endnu værre hvis de skal lave en gammeldags (rigtig) bil uden computer, som kan fortælle dem hvad der er galt. Har set det igen og igen, desværre.

• #12   15. dec 2010 Stones .

Du må gerne lige vide hvad du taler om før du kæfter op.. Det er ikke mekanikeren viden idag der gør at du ikke kan fejlfinde uden computer, det er den måde bilen er bygget op på.. Idag kan den melde motorfejl uden der er noget at mærke, eller se, eller måle, hvordan vil du så fejlfinde hvis du ikke må bruge computeren ???

Faktisk vil jeg helst have en gammel spand hvor jeg ikke kan bruge computeren, så kan man nemlig bruge almen viden, og så melder den ikke fejl uden der egentlig er fejl på ..

Og ja nogle gange er man nød til at skifte nogle dele ud, da den melder en fejl hvor de pågældende dele kan være skyld i fejlen, men hvis der ikke er noget at måle, hvordan vil du så eller rette fejlen, vores job er at få bilen til at virke igen.. Så kan vi jo ikke bar sige til kunden, vi kan ikk måle nogle fejl, så vi kan ikk lave din bil... ????

Og for at besvare spørgsmålet, NEJ du skal IKKE betale for al tiden der er brugt, hvis det er samme fejl de ikk har rettet.. får du en regning på det, tager du den med FDM..

• #13   15. dec 2010 Jeg ville også gå til FDM og spørge hva du skal gøre... Men nu ville jeg snakke med værkstedet først, ang de regninger du har fået. At du ikke synes det kan være rigtig at du skal betale det, da de ikke har kunne lave fejlen....

Stones.

Nu laver jeg både nye og gamle biler for venner, og jeg gider ikke bruge computeren, til at finde fejlen.... jeg vil heller gøre det på den gammeldags måde, og selvom biler har mere elektronik i sig i dag, er det ikke ens betydende med at man ikke kan finde fejl uden computeren... Hvis man har lavet biler i mange år, så ved man godt hva der kan være galt, når en bil laver det og det.... Så er det ligegyldig om den er nye eller en fra 90'erne...

Allan K kan kun give dig ret.....

• #14   15. dec 2010 Der var vist en der følte sig truffet smiley he he

Jeg ved godt hvordan det foregår, det var netop derfor jeg skrev som jeg gjorde.

• #15   15. dec 2010 Føler mig ikke truffet er bar træt af hele tiden at høre på vi ingenting kan uden en computer..

• #16   15. dec 2010 Allan K

Sådan er det altid... Kan godt med computeren, men gider den ikke altid. for det meste når man snakker med kunden om problemet, så finder mig hurtig ud af det....

Men mange folk tror at alt skal laves med computeren nu til dags....

• #17   15. dec 2010 Ja.. Det kan være et problem nogle gange, hvis den melder en fejl, uden der egentlig kan mærkes noget, eller høres noget.. Men der står en fejl i displayet, så er man ligesom nød til det.. Men ellers ja..

Kommentér på:
værksteds regning..

Annonce