1.517 visninger
|
Oprettet:
værksteds regning.. {{forumTopicSubject}}
MIn bil har været på værksted 3 gange på 5 dage med samme fejl. Den første regning har jeg fået, men ska jeg betale de 2 andre, da det er samme fejl de har ikke har lavet.
Findes der evt et sted, hvor man kan finde oplysninger om dette?
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
nov 2005
nov 2005
Der var den
At printe og kaste i hovedet på værkføreren
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Fejlfinding er jo ikke gratis, heller ikke altid nemt.
Tit tager det jo længer tid at finde fejlen, en at udbedre den. Så uden mere info, og baggrund er det jo ikke til at sige.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 26 Biler: 8 Emner: 5 Svar: 336
Det har jo også lidt at sige om de har sagt at det tager en time, om de har sagt at feljen er lavet da du henter den første gang og om de i sidste ende fakturerer dig for de forgæves forsøg.
Man skal jo huske at mekanikerens tid koster penge, og hvis det tager ham 3 timer at lokalisere en fejl så er det jo det det koster hvis ikke der er aftalt andet.
Du skriver intet om hvad feljen er eller hvor mange timer der er brugt, så det er lidt svært at byde direkte ind
Under alle omstændigheder så tag snakken med mekanikeren først, så kan du altid kontakte FDM eller andre bagefter.
dec 2007
Følger: 48 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 40 Svar: 306
dec 2007
Mener bare at fejlen/delen som var i stykker skulle have været lavet rigtigt 1 gang.
dec 2007
dec 2004
Følger: 16 Følgere: 13 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 572
mar 2006
Følger: 66 Følgere: 71 Biler: 4 Emner: 142 Svar: 372
ikk når det er samme problem hvergang
men ville også snak med FDM om det de kan svare dig på hvad du skal
dec 2007
Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 365
De fleste mekanikere kan ikke finde en fejl på en bil i dag uden at computeren fortæller dem nøjagtigt hvad der er galt og hvis den ikke gør det, så starter langt de fleste med at skifte reservedele ud indtil, fejlen er fundet (håber de). Det er endnu værre hvis de skal lave en gammeldags (rigtig) bil uden computer, som kan fortælle dem hvad der er galt. Har set det igen og igen, desværre.
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
Du må gerne lige vide hvad du taler om før du kæfter op.. Det er ikke mekanikeren viden idag der gør at du ikke kan fejlfinde uden computer, det er den måde bilen er bygget op på.. Idag kan den melde motorfejl uden der er noget at mærke, eller se, eller måle, hvordan vil du så fejlfinde hvis du ikke må bruge computeren ???
Faktisk vil jeg helst have en gammel spand hvor jeg ikke kan bruge computeren, så kan man nemlig bruge almen viden, og så melder den ikke fejl uden der egentlig er fejl på ..
Og ja nogle gange er man nød til at skifte nogle dele ud, da den melder en fejl hvor de pågældende dele kan være skyld i fejlen, men hvis der ikke er noget at måle, hvordan vil du så eller rette fejlen, vores job er at få bilen til at virke igen.. Så kan vi jo ikke bar sige til kunden, vi kan ikk måle nogle fejl, så vi kan ikk lave din bil... ????
Og for at besvare spørgsmålet, NEJ du skal IKKE betale for al tiden der er brugt, hvis det er samme fejl de ikk har rettet.. får du en regning på det, tager du den med FDM..
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 24 Svar: 250
Stones.
Nu laver jeg både nye og gamle biler for venner, og jeg gider ikke bruge computeren, til at finde fejlen.... jeg vil heller gøre det på den gammeldags måde, og selvom biler har mere elektronik i sig i dag, er det ikke ens betydende med at man ikke kan finde fejl uden computeren... Hvis man har lavet biler i mange år, så ved man godt hva der kan være galt, når en bil laver det og det.... Så er det ligegyldig om den er nye eller en fra 90'erne...
Allan K kan kun give dig ret.....
dec 2007
Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 365
Jeg ved godt hvordan det foregår, det var netop derfor jeg skrev som jeg gjorde.
apr 2007
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 24 Svar: 250
Sådan er det altid... Kan godt med computeren, men gider den ikke altid. for det meste når man snakker med kunden om problemet, så finder mig hurtig ud af det....
Men mange folk tror at alt skal laves med computeren nu til dags....
apr 2007
værksteds regning..