{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.193 visninger | Oprettet:

Værksteds regning? {{forumTopicSubject}}

Hey bg smiley

har haft min bil på værksted hos point-s. . de skulle skifte diesel pumpen oppe ved motoren. .imellem tiden ringer han og spørger om hamn skal skifte 2 gløderør der ikk havde det så godt, nu når han alligevel er der nede. så siger jeg ja gør bare det de koster jo ikk mere end 200 - 300 kr stykket tænker jeg . . Så ringer jeg og høre hvor langt de er kommet med bilen et par dage efter, så siger han jamen den er færdig om 2 timer, men der var knækket et af gløderørne da de skulle ha det af. så siger jeg - okey. . så får jeg regningen også skal jeg betale for 2781 kr for de har boret det gløderør ud, de SELV har kænkket ??? kan det være rigitgt ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værksteds regning?
  • Jan  M
    Jan M Tilmeldt:
    dec 2003

Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 699
    #1   22. feb 2011 Yep. Det skal du.

• #2   22. feb 2011 Det er desværre tit risikoen når man skifter gløderør. Mekanikeren kan jo ikke rigtig gøre for at det (højest sandsynlig) er en ældre bil.

• #3   22. feb 2011 ja det kan det vel. det er vel ikke deres skyld at den knækkede? det ville jo være sket for hvem som hvem som helt.

• #4   22. feb 2011 Det er jo ikke deres skyld det er knækket.

• #5   22. feb 2011 den hænger du på...

• #6   22. feb 2011 Det ville jeg sku klage over dude, det kan sku ikk passe at du skal hæfte for en bummert de laver.. ?

• #7   22. feb 2011 Jeg ved ikke hvem der har ret..
    Men det er sku da NETOP deres skyld det knækkede!
    Hvis jeg ødelægger din bil, så er det ikke min skyld? Fordi en anden lige så godt kunne have gjort det?
    Det hænger OVERHOVEDET ikke sammen i mit hovede..

• #8   22. feb 2011 Bare være glad for de kunne bore det ud, det er ikke altid man er heldig...

• #9   22. feb 2011 Selvfølgelig skal du betale det. Du har selv sagt ja til de skal skiftes og så er det ikke hans problem at dit gløderør er rustet fast. Men hvis du skal betale 2781 kun for at få det boret ud er det for meget så skal du forhandle prisen ned.

• #10   22. feb 2011 det er dig er hænger på den fordi du gav dem lov til og skifte dem, have en der hvor jeg arbejder hvor vi skulle skifte alle fire, det endte med at toppen skulle af for og kunne komme til og bore dem ud, det kom da til og koste 7k ekstra

• #11   22. feb 2011 Theis --> Hvad skulle de så have gjort? Ladet lortet sidde?

• #12   22. feb 2011 da du ikke har fået et tilbud kommer du selv til at betale, da de har udført den opgave de har fået og det har så taget noget tid, gløderør knækker desværre tit, så du skal være glad for at topstykket ikke skulle af så havde det været rigtig dyrt.

• #13   22. feb 2011 Rasmus F:
    Have været sikker på det lort de lavede virkede, eller holdt snitterne for sig selv..
    Hvis jeg laver lort på mit arbejde, så skal kunden sku ikke hænge på det smiley

Ville nærmere sige det var en risiko værkstedet havde og ikke kunden!
    Men kan da godt høre jeg er god af mig, forhold til mange andre mennesker.. Syntes bare ikke andre mennesker skal lide for mine fejl smiley

• #14   22. feb 2011 Gløderør knækker tit når de skal skiftes.
    Selvfølgelig skal kunden da betale, hvem skulle ellers ?

• #15   22. feb 2011 Han kunne ha sagt til mig der var en risiko for af de knækkede. så havde jeg jo overvejet det, da de ik var i stykker men havde det bare ikk så godt som han sagde. . Har snakket med andre væksteder som siger af det er dem der har knækket det, akurat skal de betale for det er dem der har ødelagt det. . PS. bilen er fra 2001

• #16   22. feb 2011 Du hænger på regningen. Mange tror de kan slippe for den regning, men du skal bevise de bevidst har knækket skidtet for at tjene ekstra - og det bliver rimelig svært.

• #17   22. feb 2011 topstykket har været af da de har sendt det ud til nogle andre for af få det lavet smiley

• #18   22. feb 2011 ja selvfølgelig skal du betale for det når du har givet grønt lys til at de skifter det. det er ikke nødvændigvis mekanikerens skyld at de knækker. det gør gløderør desværre ofte, specielt vis de har været defekte længe. at prisen for at de har boret det ud måske er lidt høj det er så en anden sag. men nu ved jeg ikke lige hvilken bil det drejer sig om, men de kan altså godt sidde ad helvede til så det ikke er nemt at komme til at borre dem ud. tror bare du skal være glad for at de kunne få dem ud

• #19   22. feb 2011 <PLAMBEK> .

Du kunne jo også have spurgt hvad det kostede.
    Nok om det, kan du ikke lige give mig navnet på bare et værksted, som mener at de selv skal betale hvis de knækker dem, for jeg skal snart have skiftet mine.

• #20   22. feb 2011 jamen værkstedet har jo for gud skyld ikke lavet noget galt er selv mekaniker så ved at de gløde rør kan knække sådan er det!! og hvorfor er det at der overhovede at der er en eneste der synes værkstedet skal hænge på den det er jo ikke deres gamle rustne bil smiley det samme kan gøre sig gældene på disel dyser på mercedels kværne de sider også fast af helveds til

• #21   22. feb 2011 Theis --> De har jo netop ikke lavet noget lort.. Gløderør kan i nogle tilfælde simpelthen ikke skrues ud uden de knækker. Uanset hvem der skruer på bilen. Jeg har pillet flere topstykker af pga. knækkede gløderør og sendt ud i byen for at få det boret ud. I nogle tilfælde kan topstykket ikke engang redes. Så en ekstra regning på 2700 lyder overhovedet ikke galt i mine ører, selvom det selvfølgelig er surt.

• #22   22. feb 2011 PURHUS ?
    Nej, men det er værkstedet der har ansvaret for din gamle rustne bil smiley

Og det kaldes SERVICE, at de selv tager skylden for de lort de laver på bilerne..
    Hvis jeg havde en diesel, så skulle de satme kunne skifte dem eller holde snitterne for sig selv smiley

• #23   22. feb 2011 hvis du ikke vil have at et værksted knækker dine gløde rør igen kan du bare be dem om og skifte dem ved hver service .

• #24   22. feb 2011 at din bil er gammel og det er rustet fast er vel ikke værkstedets skyld??

• #25   22. feb 2011 Rasmus F:
    De kunne have oplyst ejeren om følgerne smiley
    Eller have sagt, vi står ikke til ansvar for de skader vi forvolder din bil, når vi "laver" din bil smiley

• #26   22. feb 2011 sagde / spurgte ham om af gløderør jo ik kostede mange penge, så siger han nej, også var der ikk mere i den , , han kunne jo evt ha sagt men det kan være de knækker, og det koster ca xxxx antal kroner. .

• #27   22. feb 2011 Jeg vil også gerne have navnet på det værksted som selv betaler for at få dem boret ud hvis de knækker!!!!

Som de andre skriver, så sker det tit, og du hænger selv på det, det ville da være uretfærdigt at de skal betale for at dit gløderør er rustet fast....

• #28   22. feb 2011 Theis P

vi har jo ikke ansvaret for jeres bil det er ikke vores skyld at ting sider fast og de knækker. det er godt nok tit jeg har knækket en bolt der har sidet fast. ikke min skyde det er bare en gammel bil. alternativet er at hver gang vi skal lave en bil skal vi smække 1000 kr på alles regning pga nogle køre gamle biler

• #29   22. feb 2011 Ja hit med navnet på værkstedet, jeg skal have 5 nye i.

• #30   22. feb 2011 Theis P
    det er jo netop ikke værkstedets skyld vis du har en gammel rusten bil som ikke er ordentligt veligeholdt. vis værkstederne skulle betale hvergang noget går i stykker pga dårlig vedligeholdelse ville de jo ikke tjæne nogen penge !

• #31   22. feb 2011 Har det på samme måde som theis p. . kan virkelig ikk se det.. når de på ingen måde har oplyst mig om af det kunne ske. . hvordan skulle mormor på 80 år kunne regne ud af det kunne ske, når værkstedet havde sagt til hende af et ghløde rør koster et par hundrede kroner ?

• #32   22. feb 2011 Jamen han har da ret, gløderøret koster da ikke mere om det knækker eller ej, det koster bare mere at udskifte;-)

• #33   22. feb 2011 PURHUS ?
    Jamen det ville jeg hellere så smiley
    Siger heller ikke det er forkert, jeg ville bare mene det var service at de endten oplyste ejeren om konsekvenserne eller tog det som det var dem der havde lavet lort i lagkagen, fordi de evt. ikke kunne skifte gløderør..

• #34   22. feb 2011 Kender en der kører mercedes sprinter der sku ha skiftet gløderør der var 2 der knækkede, så motoren sku ud og det hele .... 28.000 kr så stop dog det piveri for 2700 kr det er jo ingenting.

• #35   22. feb 2011 <PLAMBEK> .

Kan du ikke sende mig navnet på en PB så, for jeg skal have skiftet 5 stk, og jeg er sikker på at mindst 1 knækker.

• #36   22. feb 2011 morten S
    Eller også kunne de stramme ballerne, og gøre deres job ordentlig og tjene nogle penge! smiley

• #37   22. feb 2011 hvorfor kan folk ikke bare lade være med at pive over en værksteds regning og indse at det koster penge at have bil !

• #38   22. feb 2011 <PLAMBEK> .

alt kan knækker på en bil så vi kan ikke sige det på alle biler. jeg kan sku ikke dække mig ind hver gang jeg laver en bil. da det er noget forskelligt hver gang.

• #39   22. feb 2011 Selvfølgelig er det ikke værkstedet der skal punge op. Værkstedet har ikke dummet sig overhoved. Hvis de buler en skærm eller risser en fælg så dummer de sig og skal betale.

Engang skulle jeg skifte udstødning. da lambdasonden skulle af blev gevindet ødelagt så den også skulle skiftes. Extra regning på 2500,- til kunden. Det er dyrt at have bil!

• #40   22. feb 2011 kunne han jo så ha oplyst mig om, af der kunne være en chance for af gløderøret knækket .

• #41   22. feb 2011 Theis P
    du mener måske selv at du i alle tilfælde kan afmontere et gammelt gløderør uden at det knækker ? det har jo ikke en skid at gøre med at værkstedet ikke har gjordt deres arbejde ordentlig !

• #42   22. feb 2011 det er mange penge når de oveni de 2700 kr har sendt regning på 21651 kr for den diesel pumpe,

• #43   22. feb 2011 morten S
    Jeg er ikke mekanikker så nej smiley
    Men hvis jeg VAR, og kunne mit arbejde.. Så ville jeg kunne ja smiley
    Eller i det mindste oplyse kunden om at jeg kunne lave lort i den smiley

• #44   22. feb 2011 <PLAMBEK> .

jo vi kunne måske hade sagt det men det er virkelig alt ting der kan gå i stykker når gamle ting bilver skruet af som det eks. med udstødningen som daniel skriver

• #45   22. feb 2011 jeg ser lige en forretning for mig så jeg vil gerne tilbyde alle der gerne vil have skifteet gløderør at jeg dækker omkostningerne hvis et gløderør skulle knække.

• #46   22. feb 2011 det var godt nok en dyr pumpe køre du opel dti ?

• #47   22. feb 2011 Theis P

vis du ikke er mekaniker kan du heller ikke udtale dig om hvorvidt et gløderør kan pilles ud uden at det knækker. selv den bedste mekaniker kan knække et gløderør, det kan bare ikke undgåes !

• #48   22. feb 2011 Ok tænkte det nok, det var bare noget du fandt på.

"Har snakket med andre væksteder som siger af det er dem der har knækket det, akurat skal de betale for det er dem der har ødelagt det. . PS. bilen er fra 2001"

• #49   22. feb 2011 jahh det jo ikke deres skyld det knækker hvilket gløderør tit gør..

• #50   22. feb 2011 4x4 Turbo.

Tror sgu heller ikke der er mange værksteder rundt omkring som ville dække det, så tror også det var en "and" han fyrede af:-D

• #51   22. feb 2011 B4NDIT

Det er faktisk mere reglen end undtagelsen at de knækker.
    Jeg skal have skiftet dem på en Sprinter, 5 stk og jeg er sikker på at mindst 1 knækker.

• #52   22. feb 2011 Martin J. AKA. Den Fede Dreng.

Hvis der fandtes sådan et værksted så var jeg kørt smiley
    Men der er dog håb forude, for Næstved Cylinderservice kan pille knækkede rør ud, uden at afmontere toppen.

• #53   22. feb 2011 ja de knækker for det meste, .. minimum et smiley

• #54   22. feb 2011 morten S
    Lad os vende den om..
    Selv den bedste arkitekt kan ikke sikre sig at det hus han tegner til dig kan opføres korrekt, fordi du ikke selv er arkitekt?

Det kan godt være at alle jer mekanikkere syntes det er iorden.. Men det er nogle forbrugere tydeligvis ikke smiley
    Det mindste man kunne gøre var at oplyse kunden om det..

MEN.. Mener i så at en diesel bil der er blevet serviceret på det samme værksted altid, men hvor glæderørene knækker. Er det så også forbrugerens eget ansvar? For så burde det jo ikke være gammelt og rustent hvis den har overholdt alle service?

• #55   22. feb 2011 Theis > jaaa og hvis man oplyser kunden jeg siger normalt det er 50-50 om vi kan skrue dem ud, og i tilfælde hvor vi ikke kan skal de bores ud i værste tilfælde skal topstykket af, og så vælger de ud fra det, og hvis det så knækker er det STADIG vores skyld, og de mener vi hænger på den

så forbrugerne er tit bare hjernedøde

• #56   22. feb 2011 hahaaaha det er sku da ikke en del af servicet at pille alle bolte ud af bilen og smøre med kobberfedt for det kan jo være vi skal skifte det om 4 år smiley

• #57   22. feb 2011 Theis P

Mener du at det er værkstedets skyld at de irrer fast ?

• #58   22. feb 2011 Theis > og nu har service, og rust intet med et gløderør der er fuldstændig irret, rustet fast i motor at gøre, så kan man jo bare vælge at sige de skal have nye gløde rør for hver 15.000 km, men vil de betale for det ? nej det sku da knap nok man må hælde olie på bilerne

• #59   22. feb 2011 B4NDIT

ja forbrugerne er ihvertfald meget udvidne om hvor mange dimser der er i bil idag !!

• #60   22. feb 2011 B4NDIT : Hvis man er blevet informeret om konsekvenserne, så kan jeg forstå det!
    Men hvis der lige kommer en ekstra regning for et knækket glæderør, så ville jeg se det som værkstedtes fejl.. Medmindre de havde sagt at det kunne blive dyre pga. et eller flere knækket glæderør.. smiley

Det de ikke oplyser om, vil jeg ikke mene kan være kundens fejl..

• #61   22. feb 2011 B4NDIT

jeg er fuldstændig enig ! det er næsten ligemeget hvad man foretager sig som mekaniker. mange kunder prøver alligevel at hænge mekanikeren op på regningen.

• #62   22. feb 2011 Mine kunder ville da skide en bæver hvis jeg skrev en time ekstra på regningen for afmontering og smøring af gløderør ved hvert service...

• #63   22. feb 2011 4x4 Turbo .
    Nej, men mener det er værkstedets skyld, hvis de ikke informere om konsekvenserne smiley

• #64   22. feb 2011 Rasmus F

nu snakker vi ikke kun gerneralt om gløde rør vi snakker jo om alt det kan ku også være en udluftning skue du ikke kan få ud smiley

• #65   22. feb 2011 Rasmus F:
    Men hvis du nu forklarede dem, hvorfor de gjorde det.. Og de kunne komme til at spare mange tusinde, så kunne det godt være at nogle af dine kunder ville.. smiley
    Det kræver ikke meget at spørge hver enkel kunde smiley Og se, det er SERVICE ! smiley

• #66   22. feb 2011 Theis P

det vi prøver og sige er at det kan være en dysse som du kunne have væert et gløderør man kan ikke pille alting ud uden at det kommer til og koste 20000 kr pr service

• #67   22. feb 2011 Hehe.

Kan du forstille dig værkstedet lave andet end at snakke med kunderne når deres bil skal til service.

Går alt godt koster det 2700 kr.
    Går det skidt så ender vi på 15000 - 20000 kr.
    Går det af helvede til, så har vi PT tilbud på en ny bil.......................

Skal vi gå igang med det samme ?

• #68   22. feb 2011 nu er det faktisk blevet sådan mange større steder at..

når en kunde aflevere sin bil til værkstedet, så skal de skrive under på der må udføres arbejde på den, så som service mv. og de skriver under på et max beløb det må koste, og der skal ringes hvis arbejdet overskrider beløbet.

så er der Ikke noget at komme efter... og det er bare sådan fremtiden er, genreelt for alle værksteder

• #69   22. feb 2011 Theis P
    skulle mekanikeren så ringe til kunden hvergang han støder på noget som måske knækker ? så kunne vi jo ikke lave andet

• #70   22. feb 2011 PURHUS ?
    Nej, men man kan tage det mest basale som enhver mekanikker ved der er risiko ved og spørge kunden smiley Såsom gløderør..
    Så er de blevet spurgt ! smiley

• #71   22. feb 2011 Nå vi laver et service, og en mekaniker kommer og spørg om de må skifte det, det og det, .. og ber mig ringe til kunden og spørg, så vurdere jeg hele prisen af det der skal udskiftes og vurdere hvem kunden er, og ser i syge joiurnalen på bilen, om den bare plejer at blive lavet 110% iorden, og hvis beløb er sådan rimeligt dva. under 1200-1500 kr incl. moms siger jeg OK for det uden at ringe, men er det over, så ringer jeg til kunden og spørg..

men udfra den nye måde underskriver kunden jo på et beløb, så holder jeg mig inden for det, og kommer jeg udover ringer jeg.

• #72   22. feb 2011 PURHUS ? --> Ja præcis.. Man kan jo ikke adskille bilen fuldstændig for hvert service.

Theis P --> Næppe, de fleste er ikke glade for at bruge penge på deres bil i forvejen. Ofte kan man ikke engang sælge dem et sæt viskerblade i forbindelse med service. Gløderørene er jo bare en enkelt komponent ud af mange, man kunne bruge flere dage på hver bil hvis alt skulle skilles ad og smøres.. Det er der ingen der vil betale for og det kan heller ikke svare sig. Så hellere lave det når det går i stykker.

• #73   22. feb 2011 morten S
    Man kunne lave et afkrydsningskema, som kunden selv kunne krydse af på hvad han ville og ikke ville udover det service.. Det kan ikke tage mange minutter for værkstedet, men derimod give en bedre service ! Og måske skaffe flere penge til værkstedet..

Man kan godt høre du er mekanikker hva smiley

B4NDIT

Og det syntes jeg er en fantastisk ide!

• #74   22. feb 2011 Og primært når der kommer ældre biler på værkstedet og skal have lavet noget, så er der på forhånd givet en FAST pris på rep, så er det bare 50-50 om den holder for OS selv, det gør de sjældent netop fordi alt er rustet fast, og der dukker 800 andre ting op, og er det hele i skoven med følgeskader eller lign. så ringer jeg og oplyser om yderligere rep omkostninger, og har også inden sagt der kan ske det & det så de er klar over at der kan komme uventede ting i vejen.

• #75   22. feb 2011 mit skud er at et gløde rør lever i min 10 år de penge du skal give for vi piller det ud hver servie løber lang højer ind de 2700 kr ! så synes det ville være dumt og sætte noget sådan igang

• #76   22. feb 2011 det er jo næsten ligefør at man får kunden på nakken vis man har tilladt sig at hælde sprinklervæske på bilen under et service. selvfølgelig er der også kunder der aldrig brokker sig og bare betaler hvad det koster at have bil. men der er desværre langt imellem dem

• #77   22. feb 2011 Rasmus F:
    Siger heller ikke at de skal skille bilen ad.. Men værkstedet kunne tjene flere penge, og kunden kunne være gladere - evt. på længere sigt. smiley To fluer med et smæk ! smiley

• #78   22. feb 2011 hvis man tager mange ældre diesel hakkere, bla. Opel DTI modeller, .. der knækker gløderør tit, og der er næsten kun en vej når det skal laves og det er toppen af, .. de sku svære at bore ud., det er faktisk kun på nyere biler hvor det er blevet noget nemmere at afmontere gløderør, .

• #79   22. feb 2011 Morten S > Man har faktisk ret til at påfylde mellem ½-1 liter sprinkler væske til et service, i forbindelse med test af sprinkler/visker vasker system.. smiley så ½-1 liter kan du altid påfylde / notere

• #80   22. feb 2011 B4NDIT

ja det er rigtigt smiley jeg har da heller ikke dårlig samvittighed vis jeg fylder mere på. men nogen kunder er bare så smålige at de ville kunne finde på at brokke sig over det. fordi at de ikke lige mener de har bedt om 5 liter sprinklervæske

• #81   22. feb 2011 Ja altså hos os, når en kunde siger service, så blir det lavet ifølge serviceplan ALT incl. medmindre de har fravalgt noget på forhånd, såsom sprinkler, selv medbragt olie mv.

• #82   22. feb 2011 lige et godt tip.. vi har haft en del held med og skrue gløderør ud, ved og lade dem gå i 3-4 timer så de er brændvarme... råd vi fik fra mercedes, da gløderør tit knækker i deres vitoér osv...

• #83   23. feb 2011 Den er lidt tricky .. For hvis jeg som tømrer skal skifte en dør +karm , og da jeg piller den gamle karm ud og der ryger en musten eller ligende så er det sku da mig der hænger på den ?

• #84   23. feb 2011 Ulrik A

Specielt sted du arbejder.
    Piller du en karm ned og der falder en mursten ud, så har den nok ikke siddet fast. Hvordan kan det blive din skyld.
    Jeg så et sted hvor en tømrer skulle skifte vinduer at hele muren over vinduet faldt ned. Der burde have været en overligger, men det var der ikke. Tømreren stoppede så arbejdet, og meddelte kunden at han måtte have fat i en murer.
    Mener du at det var tømreren der skulle har betalt for det ?

• #85   23. feb 2011
    4x4 Turbo .

Men i dit eksempel kontakter han jo osse kunden for af sige af der skal en murer til, han hyrer jo ikke bare en murer og sender en ekstra regning til kunden på 10 klik .

Kommentér på:
Værksteds regning?

Annonce