{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.315 visninger | Oprettet:

Dyr service ved Peogeot? {{forumTopicSubject}}

Halløj med jer

Er det bare mig eller er servicen ved Peugeot lidt pebret? Jeg har nu for tredje år i træk haft min 206’er til service ved Peugeot og har alle gange skulle punge ud med minimum 6.000 kr. I dag fik jeg regning på 6-års eftersyn, hvilket lød på 6.324 kr. Udover selve eftersynes fik jeg skiftet forreste bremseskiver og klodser + ca. 500 kr. til fejlsøgning af software.

Sidste år fik jeg skiftet tandrem og regningen endte på 7.356 kr.! Men tager jeg f.eks. bremser, tandrem mv. væk syntes jeg stadig at selve eftersynet er meget dyrt! Der er b.la. udgifter til pollenfilter, oliefilter, miljøomkostninger osv., som lynhurtigt løber op. Har i andre erfaringer med at få servicen udført andre steder? Er der penge at spare og følger de samme ”liste” for at kontrollere bilen?

Jeg vil selvfølgelig gerne overholde service og sikre mig, at bilen er i god stand. Men når vi snakker 6-7.000 kr. hvert år udgør det jo meget i forhold til bilens værdi...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyr service ved Peogeot?
  • #1   26. jun 2009 Jeg kom af med ca.1800 for 15- og 2200 kr. for 30.000 km. service ved et andet autoriseret værksted.. Så jo det er satme dyrt..!

• #2   26. jun 2009 Tag et værksted der ikke er "mærke" værksted, du har stadig 2 års garanti på alle reperationer og et service af en bil kan sku selv den dummeste mekaniker i verden vel finde ud af.

• #3   26. jun 2009 årh ja, de gir den gas ved peugeot da:S det sygt det er så dyrt, mener vi tager omkring 1000 kroner for olie og filter på et uautoriseret værksted. det kan hvertfald umuligt blive 6k med pollen og luftfilter også :S

• #4   26. jun 2009 De penge du har betalt for at få skiftet tandrem og bremser, har jeg betalt for følgende hos Automester: Skiftning af tandstang, køler, bremser, støddæmper, fjedre, olieskift, filter skift, partikle filter skift, vandpumpe, rep og maling af højre dør, udstødning, og sikkert en masse andre små ting. Kostet mig ca. 15000 kr indtil videre :). Mangler stadig at farve lidt pga ridser, og så style den lidt. smiley

• #5   26. jun 2009 tja de er dyre hos peugeot.. har selv tit set på faktuarer da jeg arbejdede hos et pug autoriseret værksted..

• #6   26. jun 2009 Så har du lidt at sammenligne med smiley

• #7   26. jun 2009 JEg fik lavet 20.000 km service på min 308'er ved Peugeot i Aalborg for ca. 2700 ,-...

Og har hørt det skulle være billigere ved Peugeot i Brønderslev.. Altså når man kommer lidt væk fra storbyen..

Men ellers så er Automester også et bud på god og billig service..

• #8   26. jun 2009 Tag et uautioseret værksted ikke tag det ringeste men et du mener er ok. Der kan du sku spare en del

• #9   26. jun 2009 Tak for de hurtige svar smiley

Jeg tror da helt sikkert jeg skal ud og høre rundt omkring næste år. Jeg går ud fra at Peugeots 200.000 km motorgaranti ryger i vasken, men det er stort set ligemeget ifht., hvor dyrt det er. Det lyder jo til, at der kan spare MANGE penge...

• #10   26. jun 2009 6300 kr. for service inkl. bremseskiver og klodser for? Det er sgu billigt, så skulle du prøve at betale for det på en Volvo. Der koster det 10.000 kr. at skifte skiver og klodser for og bag, inkl. nye håndbremsebakker bagpå, UDEN service!
    Syntes de priser er meget rimelige. Og 2500 - 3000 kr. for et lille service på autoriseret værksted er omtrent standardprisen rundt i landet.

• #11   26. jun 2009 Om det er rimeligt eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Jeg syntes bare personligt det er for meget i forhold til handelsprisen på bilen... vi snakker jo omkring 10 % af bilens værdi for et enkelt serviceeftersyn!

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #12   26. jun 2009 Som gammel SMC kunde synes jeg prisen er meget normal hahahahahah

• #13   26. jun 2009 Da jeg skulle have skiftet tandrem på min 206 kunne det bedre betale sig at køre fra Helsingør til Peugeot Thisted. Super service og en besparelse på næsten 6000 kr i forhold til Peugeot birkerød og helsingør.
    Jeg gav 4300 for stort service, skift af gearolie, svejs af udstødning og tandrems skift. Udover det fik jeg gratis lånebil og med den service og venlighed der var deroppe, ja så kører jeg gerne langt igen næste gang

• #14   26. jun 2009 Rene Ø, du har vist for mange penge smiley

• #15   7. jul 2009 Kan så lige tilføje at komplet bremserskiver-klodser-nye tromler og bakker.. koster 2000 kr ( IKKE VED T-HANSEN ) Så kan i selv regne arbejdslønnen ud.

Kommentér på:
Dyr service ved Peogeot?

Annonce