4.159 visninger
|
Oprettet:
skade ved gf forsikring {{forumTopicSubject}}
hej
jeg kørte op i røven af en anden bil i dag. så ville lige høre efter om der var nogen der viste om man ville stige i forsikring ved den første skade?
jeg er 21 år og har haft gf i mit eget navn i 3 år
håber i kan hjælpe mig
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 74
maj 2005
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 45
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.964
maj 2005
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.964
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 326
maj 2005
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 70 Svar: 759
men jeg har friskade det vil sige smadre jeg min bil 4 gange i år så stiger min præmie ikke den er fast låst som super elite
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
mar 2009
mar 2009
maj 2005
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
maj 2005
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.411
maj 2005
mar 2009
mar 2009
mar 2009
mar 2009
maj 2005
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 3 Svar: 41
Det er så hvad det er, for ham manden jeg ramte ville gerne gå med til at ordne det uden om forsikringen.... MEN, ham jeg ramte havde en passager med der fik et vrid i ryggen, hvorefter han blev sendt hjem fra arbejdet og nu er sygemeldt, så jeg er også igang med at få styr på en god omgang forsikring! Heldigvis er alle de indblandede parter nogle flinke mennesker der er til at snakke med!
Men det er træls..... MEGET træls! Min forsikringspræmie går vidst nok 1 trin tilbage nu (hvilket ikke er så slemt igen), ellers sker der ikke noget! Jeg har ALKA forsikring, og da jeg også har andre forsikringer i ALKA, får jeg en procentvis rabat, så jo dyere forsikring jo større besparelse!
Sådan lidt held i uheld kan jeg også udnytte uheldet til at få sat den front på bilen jeg længe gerne har villet have!
mar 2009
mar 2009
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 161
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hvis du ikke har lavet skaden, hvorfor melder du det så ikke omgående til politiet, eller var du bare for langsom, hvis du reelt ikke har lavet skaden eler været i nærheden at stedet, ja så ville jeg sgu nægte alt og bede forsikringen om navnet på modparten og meler vedkommende til politiet for bedrageri, andet er utopi..
Jeg syntes du skal gå den vej og ikke bare kande det bizzart...
Om man har friskade eller ej eller andre regler, og laver man som en skriver (smadre min bil 4 gange på et år)
Ja så skal man nog regne med at man bliver opsagt af sin forsikring på et tidspunkt, og denne oplysning kommer til at ligge til de øvrige selvskaber når man så vil tegne forsikring i et andet selvskab, så dumt råd og fortælling at kommer med.
Jesper C
Det er nok bedst at du kontakter dit forsikringsselskab og hører dem ad, de ved hvad du har tegnet og det ved du egentligt også selv da man som regel får en forsikringspolice udleveret når man har tegnet en forsikring og i den står der hvad du har brug for.
Men som sagt kan vi ikke fortælle dig precist hvad du risikerer men tit of ofte kan man selv klare det udenom forsikringen, men det skal aftales med modparten skrifteligt så der ikke kommer noget bagefter.
Jeg har været vidne til flere gange at der altid kommer tvister ved skader, bla. fordi at folk ustandselig laver om på den forklaring og indrømmelser de kommer med på skadetidspunktet, og til når de anmelder skaden til forsikringen, derfor har jeg den regel at jeg ikke kører nogen steder før jeg har vidner eller at politiet kommer tilstede eller at jeg har en underskrevet erklæring fra modparten om uheldet.
Grunden til min mistro overfor andre mennesker bunder i at jeg har været for godtroende og stolet på hvad folk har sagt, og ligeledes de skadeshistorier jeg har hørt, at jeg endnu ikke har mødt en ærlig dansker, så længe det rammer deres pengepung eller præmietrin, når de først hat forladt skadestedet, og ærgelige at det er sådant, men det er kolde facts....;-)
mar 2009
Nu er det sådan i dette land at der en lov omkring persondata, altså hvorvidt politiet eller forsikringen må udlevere navn, ect. på vedkommende som har lagt forsikringssag mod mig, og det må de nemlig IKKE, har skam snakket med forsikring omkring dette, jeg er ikke lige blevet født igår smarte.
Så vejen frem er at BENÆGTE ALT!!!(har snakket med forsikringen, og de oplever tit sådanne situationer sagde de, og har også snakket med en privat forsikringsmand jeg kender) og at jeg så har et uvildigt vidne i min sag, ja det stiller jo bare ham i dårligere lys.
Så jeg tror godt jeg ved hvad jeg skal gøre, Danny boy.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hvis der bliver anmeldt en skade så har jeg da før fået navnet på modparten og i brevene fra forsikringen har deres navn da stået i skadesanmeldelsen.
Men alt i alt må du da have fået nogle breve fra forsikringen, og dem kan man altså aflevere ved politiet og anmelde ham, tror nu nok at når politiet får en anmeldelse så kontakter de forsikringerne, og de skal nok få navnet på ham, det er jo ikke dig der skal have navnet, hvor har du det fra, og hvis du har spurgt om det så virker du måske som en person der virker truende. derfor de ikke vil hjælpe dig.
Men kal du mig bare Danny boy og smarte hvis du har lyst, det viser jo hvor seriøs du er, så kan jeg jo nok også sige at så du har jo nok lavet skaden selv, hvis modparten det påstår at du har lavet skaden, når du nu siger at der er en persondatalov, men den gælder åbenbart kun den ene vej i din sag kan jeg læse....
skade ved gf forsikring