{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

mekaniker regning {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min bil ved mekaniker for nyeligt, jeg havde en liste fra synsmanden der skulle laves, og sendte bilen til mekaniker, det var en mekaniker jeg kender lidt personligt. Jeg spurgte ham fra start om han vidste hvor meget det ville koste, det viste han selvfølgelig ikke i starten man han ville kigge på det og give mig besked. Efterfølgende finder han ud af der er en del ting der skal skiftes pga rust, så han sætter nye skærme og bagklap på uden jeg har godkendt det (har kun spurgt til hvor meget det ville koste og det ville han så finde ud af).
Han ender med at lave alt hvad der står på synssedlen plus nye skærme og bagklap plus han lakere stortset hele bilen for at fjerne rust og bobler i lakken (igen noget jeg ikke har bedt ham om).
Jeg får bilen tilbage 5½ uge senere, uden han har haft tid til at samle den, så det skal jeg selv gøre. Pga jeg kender ham personligt har han lavet bl.a. arbejdsløn til billgere pris, men siger nu at han har lavet bilen for 30.000 kr. hvilket for mig lyder helt vildt. Mest pga. så meget var bilen ikke værd da jeg kørte den derind, plus at vi ikke har aftalt noget om hvor meget det ville koste.

Hvordan er jeg stillet i sådan en situation?
Jeg syntes det lyder helt urimeligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mekaniker regning
  • #1   28. dec 2009 Så vidt jeg husker er det værkstedet der skal bevise at de har ret

  • #2   28. dec 2009 Nu siger du ved mekaniker. Er det på et værksted eller en god ven?

  • #3   28. dec 2009 Hmm hvis det er en god ven ville jeg prøve at udrede det med ham, hvis det bare er en som du kender så har han sku et problem efter min mening. Det kan ikke være dit problem at han maler hele bilen og laver alt muligt i ikke har aftalt.

  • #4   28. dec 2009 stíl dig op og grin af ham og sig tak for tingene det du aftalte med ham betaler du selvfølgelig for. og det andet må være ris til egen røv. hvad er det for en idiot mekanikker som bare skruer og skruer uden tilladelse

  • #5   28. dec 2009 Du har ikke pligt til at betale for noget du ikke har bestilt lavet.

    Han er da syg i låget, den mekaniker


  • #6   28. dec 2009 jeg ville nægte at betale den regning.

    du må vel have fået en regning hvor der står hvad det forskellige har kostet også betaler du for de ting som står på syns rapporten og en passendene arbejdsløn der til.

    sådan havde jeg gjort det og sådan HAR jeg gjort det ved en mekaniker.

    men sig til ham at du på ingen måde finder det remeligt at han 1. har lave flere ting uden din godkendelse 2. ikke har informeret om pris og 3. at du ikke har godkendt noget af det som han har lavet!

    se så hvad han siger til det find dig evt. en advokat hvis han holder fast på de 30.000. eller fdm hvis du er medlem hos dem,.


  • #7   28. dec 2009 så vidt jeg ved så laver ingen ærksteder bilerne uden de får besked fra ejeren at bilen skal laves.

    hvis værkstedet siger at du har givet lov til at lave bilen så er det påstand mod påstand, så har du sådan set et problem. hvis ikke så har værkstedet et problem og det må i kunne finde ud af ved at sænke prisen eller noget


  • #8   28. dec 2009 en ting er han ikke rådføre dig inden han rapper. men osse lidt dumt ikke og ringe og høre ham hvordan det går. du regner vel ikke med det tager ham 5 uger og finde ud af hvad det koster. men lyder da ikke som en vild pris når den både er lakket og fået nye skærme og bagklapper plus der er lavet rust og et par andre ting. men han er da en idiot når han ikke rådføre dig og så gør det da ikke sagen bedre at han ovenikøbet kender dig

  • #9   28. dec 2009 Det lyder da helt hen i vejret det der.
    Der er MEGET stor forskel på at få lavet en bil klar til syn, og få den nærmest totalrenoveret.

    Det er sjældent jeg siger det, men i det tilfælde der ville jeg nægte at betale regningen!


  • #10   28. dec 2009 Det er hans problem, han kan ikke bevise at du har givet ham lov til at lave det, ved at ha et stykke papir med et skriftligt tilbud og med din underskrift på.
    Så kan du vælge at betale for det du har bestilt og så lade ham kigge i kalenderen efter resten.


  • #12   28. dec 2009 Jeg har ringet til ham hver uge for at høre hvor langt han var kommet. Ingen af gangene har han sagt hvad det ville løbe op i.

    F1, jeg kan ikke se hvordan det er mit problem at følge med i udviklingen, jeg bor 40 km væk og har ingen bil så jeg kan ikke kører ud og se hvad han laver. En rigtig mekaniker kan vel også godt tænke lidt selv uden jeg skal holde ham i ørerne


  • #13   28. dec 2009 noget underligt lort du har rodet dig i kan ikke sige andet.

    du må fin ud af et eller andet med det værksted.

    hvem er det enlig hvis man må vide det


  • #14   28. dec 2009 jeg vil ikke hænge nogen ud, ihvertfald ikke indtil der er styr på det.

  • #15   28. dec 2009 i I


    har han afleveret syns rapporten og sagt "det skal laves, men kom lige med et pris først" så er det virkelig værkstedet som har et problem her! for synshallen går ikke op i lak og rustbobler det er så åbentlyst, et syn er jo ikke lig med en total renovering af bilen.

    micker har sku ikke rodet sig ud i noget lort, han har sat bilen til mekaniker med en synsrapport over hvad der skal laves og sagt "giv mig en pris på det og lav det efter min godkendelse". og har micker den rapport så står han godt i det ja!. det kan ikke være hans problem at værkstedet renovere hans bil uden godkendelse.

    men ja, at finde en fælles løsning med værkstedet vil være løsning nr. 1. kan jo være at han betaler martrialer til bagklap og skærme men ikke for arbejdsløn eller sådan noget.
    ellers må han jo nægte at betale, skrevet i et enbefaler brev hvorfor han ikke vil betale og hvad han forslår af løsning på problemer så vil han stå stærkere i en evt. retssag.


  • #16   28. dec 2009 Micker R hvordan kan du ikke spørge en til hvad der er sket med din bil allerede efter 1 uge!

    nu ved jeg ikke lige hvad der stod på syns sedlen men helt ærligt det kan godt være han er en tosse, men hvordan i helvede har du kunne tillade ham at have bilen så længe?


  • #17   28. dec 2009 Kennet L

    man sidder heller ikke bare hjemme og venter i 5uger

    havde han taget ned til værkstedet så havde regning måske været langt under det halve smiley


  • #18   28. dec 2009 Helt seriøst det der, lyder total usandsynligt i må på en eller anden måde ha aftalt noget, Ingen værksteder går igang med at total renovere en bil for 30.000 kr, incl. lakering mm. medmindre man har aftalt noget med kunden. Udover det, - hvem vil så gå igang med så stor en rep. med en fremmet kunde, hvor man ikke har 100% betalings garanti fra kunden, ..

    lyder meget urealistisk herfra., holder med mekaniker til det modsatte er bevist.


  • #19   28. dec 2009 vil også sige at sætte sin bil af - og sige man skal lave det der står på synsrapport + bare sidde og glo i 5 uger uden at gøre noget, så er man satme heller ikke normal.

  • #20   28. dec 2009 jeg gentager lige mig selv, jeg har ringet til ham hver uge for at høre hvordan det stod til, hver gang han har sagt den er færdig på tirsdag osv.. men har hele tiden udsat det

  • #21   28. dec 2009 Micker R

    ja men færdig med hvad??

    reperation eller tjæk+pris??


  • #22   28. dec 2009 Mick > -- ja men så har du dæme heller ikke vist du havde nogen nosser, ... når i har talt sammen den der er 50-50 den er i lige gode (dårlige om) efter min mening.

    men at man hellakere biler uden at have aftalt noget har jeg aldrig hørt om.. spild af arbejde for mekanikeren hvorfor skulle du ville betale fordi han føler for en lakering.


  • #23   28. dec 2009 de kunder jeg tager ind i hverdagen m.m

    sætter bilen siger, den skal ha lavet det , det og det.

    og må laves for en max pris af det udover aftalt pris.

    hvis der kommer større rep, skal kunde kontaktes før rep, eller fejlsøgning.

    meget normal procedure på alle Normale (Seriøse) værksteder.


  • #24   28. dec 2009 det hele ligger jo i at han på forhånd ikke kan sige hvor meget det ville koste da jeg aflevere den, og fair nok, men så skal han jo ringe tilbage efter han har kigget på den og give en pris inden han går igang. Det er vel ikke mit problem, og igen, hvorfor lave en en regning som overstiger bilens værdi, især når han selv har en passat fra samme årgang med samme motor må han vel vide lidt om det.

  • #25   28. dec 2009 Micker > det hele lyder som en stor latterlig joke så mon ikke du bare skal snakke med ham og finde ud af det.. ellers må du jo kontakte noget forbruger halløj, eller fdm.


    men du må altså ikke selv have for mange brikker at rykke rundt med, ...jeg ville sku da ikke lade min bil stå og hænge på et værksted 5 uger.... , og give en pris kan man sku da nemt det er da bare at give et CA overslag, på 10-15.k alt incl.

    enten ved han du er nem at plukke, ellers ved jeg ikke hvor jeres problem ligger..


  • #26   28. dec 2009 Micker R Har du din bil nu ?? Eller er den hos Mekaniker ?

  • #27   28. dec 2009 Jeg har jo igennem hele forløbet talt med ham, han sagde i starten det ville tage ca 10 dage. og er blevet ved med at udskyde det, jeg kunne jo ikke bare tage bilen og kører hjem i noget der er skilt ad.

    Rami, jeg har fået min bil, men han har lige ringet idag i telefonen og sagt hvad regningen blev, hvorfor?


  • #28   28. dec 2009 Micker R

    Helt ærlig hvis jeg var dig vil jeg kun betalle det ting som skal laves til syn og alt anden er gratis ... Hvis han ik vil tage imod det på den måde så synes jeg han skal bare finde sige en anden som kan hustle .


  • #29   28. dec 2009 Ik give ham noget !! Han skal bare fuck af synes jeg .

Kommentér på:
mekaniker regning

Annonce