{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.721 visninger | Oprettet:

Mekaniker regning - ikke aftalt pris? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har haft Skoda Superb'en på værksted ved Skoda i Højbjerg.
Den skulle have skiftet knastaksel forstiller.

Inden de foretog indgrebet, troede de det var det klassiske kædeproblem (1.4 TSI).

Vi havde aftalt pris på 4500 inkl. moms og derfor fik de lov til at lave det. Jeg henter så bilen samme eftermiddag og de fortæller, det ikke var kæden men knastaksel forstiller - så det ville blive billigere end de oplyste 4500.

I dag er regningen dumpet ind af postkassen og lyder på 5300 kr. Altså næsten 20% over den aftalte pris på 4500, som jo skulle være endnu billigere eftersom det ikke var kæden, men derimod knastaksel forstiller.

Hvordan står jeg her? Jeg har kun et visitkort fra dem, hvorpå prisen 4500 er skrevet på. Synes det er temmelig misvisende ihvertfald.

En lille side bemærkning, så kan jeg more mig over at der på deres betalingsbetingelser står det skal betales inden 10 dage.
Men på girokortet vil de have pengene senest d. 3/6 - altså om 7 dage og kun 4, hvis det er arbejdsdage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mekaniker regning - ikke aftalt pris?
  • #1   28. maj 2013 Det er en træls situation, men jeg ville da helt klart være venlig at møde op, og sige at du gerne vil tale med dem om din regning.

    Ingen sure miner fra din side, men et helt klassisk spørgsmål om hvorfor regningen ikke, som maksimum er på 4500kr når dette var aftalen?


  • #2   28. maj 2013 Den aftalte pris var 4500kr. Dvs. det er det du maksimum skal betale. Og det kan du fremvise visitkortet som bevis på.

    Du kan tværtimod ikke bevise at du har fået at vide at det skulle være billigere.

    Men du kan håbe at han husker dig og at han er villig til at ordne det over telefonen, og så sende dig en kreditnota på den del af beløbet du ikke skal betale.

    Og hvis han siger at det var fordi der kom moms på, så kan du fortælle ham at erhvervsdrivende er forpligtiget til at fortælle forbrugere priser MED moms.

    Det lærte en entreprenør på den hårde måde da han lavede en indkørsel for min kammerat her i foråret. På tilbuddet havde han skrevet én pris, og da opkrævningen kom var der lige lagt moms på. Men den gik ikke.


  • #3   28. maj 2013 Jeg ville også møde op og snakke med personen du har aftalt de 4500 kr med.. Og frem over så få det på skrift hvad prisen er.. Eller bed dem om at ringe hvis der kommer noget uventet..

  • ImperialEagle
    ImperialEagle Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 76
    #4   28. maj 2013 Forstår ikke folk der forventer gratis arbejde.
    Det er jo heller ik alverden du skal betale ud over prisen du fik, og som du selv henviser til, så er det en anden fejl på den.


  • #5   28. maj 2013 er det 4500 med eller uden moms du fik ?

  • #6   28. maj 2013 Nulle man kan lige så godt spare hvor man kan..

  • #7   28. maj 2013 Skal de ikke ringe og spørge om de skal lave det når de vil lave noget der ikke er aftalt?

    De må sgu da ik bare lave hva de har lyst til ved folks biler, når man har aftalt noget... så ska de da ringe og indformere om det og høre af om det er noget de skal lave


  • #8   28. maj 2013 Tobias B hvis det er i stykker skal det da laves. Og er det noget andet end det de tror der er i stykker kan de godt lave det. Hvis det kan laves inde for samme pris. Men er det noget der lige pludselig koster 5000 mere oven i skal de nok ringe.

  • #10   28. maj 2013 4500 er INKL MOMS. Sagde de.
    Men jeg må ringe i morgen.
    Tak for jeres mening - så ved jeg bedre hvordan jeg står.

    Christian G - tak for vejledningen med erhvervsdrivende og moms - den kendte jeg ikke smiley
    Skriver herinde i morgen, hvad de sagde.

    I tilfælde af de ikke er til at hugge og stikke i - er man så tvunget til at 'æde' regningen? Eller kan jeg nægte, så længe vi ikke er enige?


  • #11   28. maj 2013 Du kan gøre 2 ting.. Du kan vælge at betale eller betale og se glad ud. Sådan er det - du kan være heldig at de siger bom det iorden smid 4500 men de Kan også sige betal

  • #12   28. maj 2013 Tror du ikke bare du skulle have ringet til dem før du skriver herinde, en har da sikkert lavet en fejl i faktura

  • #13   28. maj 2013 Når jeg giver en fastpris eller et tilbud - laver jeg tit en proforma faktura så tilbudet står permanent i systemt og er tastet ind specielt så andre kollegaer eller værkføre kan se tilbuddet, men hvis så noget er anderledes i reprationen end forventet og selve reservedelen bare bliver noteret ind fra lager, og der i forvejen er dele på som ikke er monteret, og en 3 person uden kendskab til sagen bare fakture den ud, så står man med sådan en klassiker smiley

  • #14   28. maj 2013 Mv

    Havde Idag min Octavia til service her holdte den aftalte pris heller ikke.
    Dette til trods for jeg havde den på skrift fra en mail.

    Aftalen var 1998,00 ... Regningen lød på 200 kr. mindre.
    Klog af skade får jeg altid den slags på skrift.

    Kæmpe ros til Skoda i Hobro.
    Undskyld jeg lånte emnet ! Det er bare så vigtigt have tingene på skrift.


  • #15   28. maj 2013 du skrev det ville være billigere end de 4500

    prøv lige og skriv regningen op her


  • #16   28. maj 2013 Det kan være at det er reservedelsprisen der er til forskel, men tror det ikke da jeg mener at sådan en forstiller koster et par tusinde... Men ellers ligner reperationen tidsmæssigt hinanden, da du alligevel har bolten til knastakselforstilleren ude når du skifter kæde og så skal du sådan set bare pille forstilleren af og så samle kædetrækket igen...

  • #17   28. maj 2013 tror han er kommet til at lægge momsen oveni alligevel

  • #18   28. maj 2013 Momsen oveni giver ikke 5300.

    ved moms lægges 25 % til, og 20% fratrækkes hvis det er inkl moms.
    Dvs:
    4500*1,25 = 5625
    eller
    5300*0,8 = 4240


  • #19   28. maj 2013 stefan b hvis du læser, så skriver han. At de sagde det var billigere end de 4500. Så det kan godt ha været 4200 og så moms oven i.

  • #20   28. maj 2013 Ja det kan selvfølgelig være.

  • #21   29. maj 2013 Hej!

    Jeg har fået en kreditnota på 800 kr.
    Det var ikke ligefrem en undskyldning man fik. Så skal man bare ikke have serviceret bilen der.

    Sjovt nok, sagde jeg til dem, at vi havde aftalt pris på 4500.
    Men da jeg hentede bilen, sagde de at det ville blive billigere end 4500, når det kun var knastaksel forstiller.
    Så siger de i telefonen: "nårh, jeg mente omvendt - det skulle være dyrere".


  • #22   29. maj 2013 Den slags sker, det er kun mennesker.. Det sker alle steder på en eller anden måde

  • #23   29. maj 2013 Jeps - nu er vi alle glade smiley

Kommentér på:
Mekaniker regning - ikke aftalt pris?

Annonce