{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bil købt nysynet! ?
  • #3   27. mar 2010 ikke at jeg ved det men skal den chipning ikke overstige en hvis % før det skal stå som feks konstruktive ændringer?

• karsten v
    karsten v Tilmeldt:
    mar 2006

Følger: 1 Emner: 36 Svar: 48
    #4   27. mar 2010 ikke mit problem. For fik bilen tjekket ved værksted. og den kan ikke gå igennem den kuliltetest!

• #5   27. mar 2010 Er det en nyere bil ?

• karsten v
    karsten v Tilmeldt:
    mar 2006

Følger: 1 Emner: 36 Svar: 48
    #6   27. mar 2010 bilen er en peugeot 306 fra 94 til 20000- så nej!

• #7   27. mar 2010 Er det ikke bare, at de har pillet ved den originale chip ? ændret data, for så kan du da bare få peugeot til at sætte den tilbage..

• #8   27. mar 2010 prox okay var heller ikke helt klar over det smiley

• #9   27. mar 2010 Har han købt bilen som beset, så er det ærgeligt.

• #10   27. mar 2010 hmmmm det må den da godt være så længe den ikke over skrider 20%.........!

• #11   27. mar 2010 Der er ikke lavet tillæg til "detailforskrifter for køretøjer" i 10/2009... Seneste ændring blev foretaget 09/2009

Ændringerne er beskrevet her:
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=127163

• #12   27. mar 2010 Jo, det er alt smiley Din synsmand har røvrendt dig hvis han har bildt dig noget andet ind... Jeg har jævnligt kontakt med færdselsstyrelsen. Både "Bilteknisk afdeling" (konstruktive ændringer på køretøjer) og "Center for Grøn Transport" (Kontruktive ændringer på motor & forureningsbegrænsende udstyr)

• #13   27. mar 2010 Hvordan chipper man en 306 fra 94??

• #14   27. mar 2010 Prox, de konstruktiveændringer du snakker om gælder biler nyere end 2003 og kom i april 2007. Det gælder ikke biler ældre end 2003. Der må du ændre udstødningen, sugerør og luftfilter lige så tosset du vil.

• #15   27. mar 2010 øhh da jeg var inde ved FDM test og bilsyn sagede de sku til mig at de 20% du kan øge moterens heste med uden og betale afgift er ved at motoren bliver skiftet men fx en chip sker der ikke en skid ved fordi jeg købte min bil af en forhandler og da jeg så fandt ud af at den havde 116,4 hk istedet for de 90 som jeg købte den med så ville jeg jo have handlen skulle gå tilbage men der er intet ulovligt ifølge FDM aalborg.

• #16   27. mar 2010

Salg og markedsføring af chiptuningssæt

Markedsføring og salg af chiptuning er ulovligt, medmindre forhandleren kan dokumentere, at bilen med monteret chip stadig overholder miljøkravene. For at være lovligt skal chiptunings-udstyr vedlægges denne dokumentation. Dette forbud mod salg af ulovligt chiptunings-udstyr gælder også, selv om der reklameres med, at det kun må anvendes på køretøjer på lukket område.

Har du ikke godkendelserne er det IKKE lovligt..

• #17   27. mar 2010 hvodan kan FDM test og bilsyn så give mig lov til at køre fra dem af når bilen er ulovlig efter din mening?

• #18   27. mar 2010 Yes sir, det er sku dit problem nu. Spørgsmålet er så om du vil lave den til standart.

• #19   27. mar 2010 Loven siger klart og tydeligt, her går jeg efter det der er skrevet ikke hvad folk siger.

§ 2. Ved chiptuning af et motordrevet køretøj skal kravene om luftforurening i bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr punkt 7.06.001 (3) være opfyldt. Ved chiptuning af en bil med dieselmotor skal punkt 7.06.001 (4) desuden være opfyldt.

Stk. 2. Et chiptunet køretøj skal fremstilles til syn hos en synsvirksomhed til godkendelse af chiptuningen. Ved syn skal der medbringes dokumentation fra anerkendt prøvningslaboratorium, der skal indeholde en konklusion om, at køretøjet specificeret ved mærke, type, model og variant monteret med chiptuningsudstyr specificeret ved fabrikat og type eller omprogrammeret i henhold til en entydig beskrivelse opfylder kravene nævnt i stk. 1. Dokumentationen skal desuden indeholde oplysninger om den ændrede motoreffekt. Synsvirksomheden skal på anmeldelsesblanketten afkrydse en udstyrskode for »Chiptuning godkendt« og anføre den ændrede motoreffekt.

Stk. 3. Godkendelsen ved syn skal anmeldes til registrering INDEN det chiptunede køretøj tages i brug. Der udstedes herefter en ny registreringsattest, som indeholder oplysning om at chiptuning er godkendt og oplysninger om den ændrede motoreffekt.

• #20   27. mar 2010 I og med det er umuligt for synsvirksomhederne at bevise at en benzinmotor er chippet gælder de regler KUN på dieselmotorer. Og det eneste de kan se det på er CO målingen.

• #21   27. mar 2010 vil det så ikke sige at jeg kan lade handlen fra forhandler gå tilbage?
    da han så har solgt mig en ulovlig bil?

• #22   27. mar 2010 Det er så en anden side af sagen, hvis den overholder forureningstesten til syn aner de ikke at den er chippet og der bliver ikke gjort en meter ud af det hvis bilen er ude for et uheld.
    Med andre ord kan den synes uden anmærkninger så kør videre.. smiley

• #23   27. mar 2010 ja det har du helt ret i;)

• #24   27. mar 2010 Men som Kim skriver er der MANGE dieselbiler der bliver fældet ved næste syn. Godt man kører benzinbil hehe!

• Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 32
    #25   28. mar 2010 Selvom den er købt som beset, så kan du altså godt gå tilbage til sælger, hvis han ikke har oplyst, at den er chippet.

Principielt kan du kræve, at han dækker omkostningerne til at resette styringen.

Hvis ikke der er oplyst, så er det juridisk set en mangel, og dermed kan du kræve, at sælgeren enten ordner elektronikken eller betaler for at det bliver gjort.

Generelle forbehold som "som beset" er ikke noget værd.

• #27   28. mar 2010 Det undre mig stadigvæk hvordan man chipper en peugeot 306 fra 94!?

Det er som max en 1,9 TD motor uden elektronisk styring af nogen form. Hvis det er en diesel. Er det en benziner er det måske en XSI og tjaa... så er der ingen problemer med noget som helst... forstår slet ikke udspringet af denne tråd....

Kommentér på:
bil købt nysynet! ?

Annonce