{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

valg af bil, benzin der kører langt/l? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg skal have en bil der til daglig ikke vil blive brugt så meget. Cykler normal til arbejde, da der kun er omkring 1.5 km, så skal egentlig kun bruge en bil når jeg skal op og træne, hvilket er 5-6 km hver vej, samt småindkøb og diverse. Samt weekender hvor jeg kører fra århus til thisted (150 km hver vej). Fandt ud af det ikke var en dielsel jeg skulle have grundet mange af de korte ture. Ligger på ca 1200 km i måneden max.

Jeg vil gerne have en benzinbil der kører så langt på literen som muligt. Mit budget er på max 40.000, vil også gerne prøve en lidt nyere bil hvis muligt fra 2003+.

Er der nogen der har nogle ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af bil, benzin der kører langt/l?
  • #1   11. jan 2011 Har du overvejet privatleasing? smiley
    Der er mange små benzin biler til billige penge den vej nemlig..

• #2   11. jan 2011 køb du hellere en gammel nysynet bil som fx denne http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1154576

og så køb dig en brugt knallert/scooter til de små korte ture smiley det er klart det billigste!! alle de korte ture sluger MEGET benzin på en bil..

• #3   11. jan 2011 Min bror fik den forrige model af denne Fiesta, motoren er simpelthen genial, den føles meget større og så ligger bilen godt på vejen (både by og motorvej)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/125-flair/268922

Han ligger som regel på 15km/l ved ren bykørsel, eneste minus er at det er en Ford som jo ruster smiley

• #4   11. jan 2011 Jeg havde nok købt en Kia Picanto, Suzuki Alto eller Chevrolet Matiz, de kan fåes ca. omkring dit budget. Og er nyere biler og rimelig økonomiske selvom det er benzinere.

• #5   11. jan 2011 Vil ikke privatleasing, det kan på ingen måder svare sig for mig smiley

Vil ikke gammel bil, og nægter simpelthen at køre på scooter/knallert (plus de jo livsfarlige i det her vejr) Som sagt tager cykel på arbejde, men bilen er dejlig at have til de andre småting i hverdagen. Fiesta'en var faktisk et godt bud, håbede dog lidt på en benzin der kunne komme på 16+ km/l)

Har haft kig på en matiz, men vil da lige tjekke de andre ud smiley

• #7   11. jan 2011 Hvis du kører økonomisk er det heller ikke noget problem, min bror aner intet om økonomikørsel, dvs tung speederfod og langt ud i gearene, er overbevist om den kan gå over 20km/l med den rigtige person bag rattet smiley

Man skal bare være opmærksom på at det er 1,25 og ikke 1,3 motoren, for 1,3eren er noget gammelt lort...

• #8   11. jan 2011 En Charade 1.3i EFI 16V den kan køre op til 20 Km/l. har selv prøvet det, men så skal man også "ville" det.

Normalt køre de ca. 13-14 Km/l. og kommer aldrig under 12 hvis man ligger og skyder den af hele tiden, og det er faktis kfristende eftersom over 90Hk til kun 775 Kg bil er rimelig nice :o)
    Så du får ikke bare en billig bil i brændstof, den er også billigere end så mange andre i vægafgift da den vejer under 800 Kg. :o)
    Og oven i hatten, så har den overskud til at gøre det som en 106 rally som er væsentlig dyre i forsikring osv.

Alt i alt en god øko pocket racer, der kan køre langt på litteren.
    Men man skal bare være efter dem med rust, men hvilken bil skal man efterhånden ikke være det med og så kan du få dem for ca. 5 kilo penge i ok stand :o)

• #9   11. jan 2011 jeg har en swift fr 98 der bliver nysynet den har kørt 164 den kan du få for 11kg med plader 21969012 mvh søren

• #10   11. jan 2011 Overvej en fabriksny Chevrolet Spark.. Det kan godt være at det økonomisk set kan betale sig at købe den frem for en ældre bil til 40.000.. Plus at så får du en ny og meget mere sikker bil.

Kommentér på:
valg af bil, benzin der kører langt/l?

Annonce