{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Problemer med forsikring? {{forumTopicSubject}}

Go aften..

Da jeg havde solgt min gamle bil og ringede ind for at få et tilbud ved mit forsikringsselskab på min nye bil, spurgte han om det skulle være med samme dækning og vilkår som min gamle, hvilket jeg svarede ja til.. Jeg fik et fordelagtigt tilbud og takkede ja til denne.

Jeg modtog derefter papirene på forsikring og kunne se at der kun var 2 ud af de 3 samme dækninger som jeg havde på min gamle. Det skal lige siges at det var en ansvarsforsikring. Men det var så noget føredækning der manglede at komme med, jeg ringede derfor ind og sagde at det manglede, men det ville de så lige rette og sende nye papir. Jeg modtog papirene og jeg havde fået alle tre dækninger igen.

Der gik så 1½ mdr. eller sådan og jeg kunne så se at de havde trukket over 600 kr. ekstra til min bilforsikring. Jeg ringede så ind igår for at spørge om hvorfor de lige havde trukket dem, hun sagde så at det var derfor, og jeg kom så med min forklaring. Men hendes svar var til det at det beklagede hun på hendes kollegas vegne men det var dét som prisen var. Jeg bad så om at kommet til at snakke med hendes chef, men jeg fik så afvide af hende telefondamen at hendes chef heller ikke ville kunne gøre noget ved det.

Mit spørgsmål er så lige om hvordan jeg står i denne situation?

mvh
Ronni

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med forsikring?
  • #1   14. jan 2012 Du finder et andet forsikringsselvskab. Du har jo ikke rigtigt nogle beviser, jomindre du har et skriftligt forslag for forsikringsselvskabet.

• #2   14. jan 2012 Det du har på skrift gælder.
    Så hvis de 600 kr ikke bliver nævnt nogle steder, så er du i din fulde ret til at klage, og krave pengene retur.
    Men læs nu det hele igennem èn gang til, så du ikke rykker hovedet af den flinke telefondame, uden grund smiley

• #3   14. jan 2012 kig dine papirer igennem igen, og så tænk lige over hvor meget du gider brokke dig for 600kr helt ærligt.

• #4   14. jan 2012 Anders C og Morten C: Tak for svarene, jeg har ikke noget på skrift desværre. Må man jo til at få lige meget hvad man snakker med dem om.

TK: Jeg har skam kigget papirene igennem, men jeg blev aldrig informeret om at det ville koste ekstra at få føredækning på, da jeg i første omgang havde bedt om samme dækning, og da jeg fremhævede at den manglede sagde han at det var en fejl og han ville rette den. Her undlod han så at informere mig om at det kostede noget. Det omkring at jeg skal tænke over om jeg gider at brokke mig for 600 kr., så JA! Jeg vil gerne brokke mig 600 kr.!

• #5   14. jan 2012 T K: Det er da fuldstændig ligemeget om det er 600 kr eller 6000 kr. Det handler om at blive taget i røven. Ud fra din holdning til tingene, kan jeg da så regne ud at du må kunne smule rigtig store genstande ind, i de danske fængsler smiley

• #7   14. jan 2012 Hvis du vil fortsætte sagen, skal du sende dem et brev, hvor du beskriver forløbet. Skriv "att. Salgschefen". Så slipper du for, at en førsteårselev får den.

Undersøg, om dine betingelser er 100% magen til de gamle. Der står somregel et løbenummer eller versionsnummer et sted i kanten eller på foreste eller sidste side.

Hvis de er forskellige, er der sket ændringer siden du i sin tid tegnede den oprindelige forsikring - og derved ikke samme dækning. Bed om skriftligt at få oplyst forskellen. Kan jo være, du har fået en dårligere dækning. Man må nemlig ikke "bare sådan lige" give en dårligere dækning, men mange selskaber lader gamle betingelser "dø ud" ved enten at tilbyde en ny og lavere pris eller ved at give nye betingelser ved ændringer - fx ny bil. Så kan man forklæde det som en nytegning.

Kommentér på:
Problemer med forsikring?

Annonce