{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.430 visninger | Oprettet:

Ikke overholde aftale... {{forumTopicSubject}}

Hvordan er jeg stillet her...

En kunde accepterer mit tilbud. Jeg bestiller varen 5 minutter senere.
5 timer senere ringer han og siger, at han ikke vil have varen alligevel og håber, at jeg kan annullere den. Det kan jeg så ikke, for jeg har ingen returret hos dem, jeg bestiller hos. Det koster mig 1000,- at sende lortet tilbage.

Jeg siger til ham, at det må han betale, for jeg er i minus 1000 efter hans besøg. Han siger, at jeg har ingen juridisk belæg for at give ham denne regning...

Hvem har ret??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke overholde aftale...
  • #1   23. sep 2021 Ville du selv betale de 1000kr hvis du var kunden ??

  • #3   23. sep 2021 #1

    Ville du betale en fartbøde, hvis du kunne slippe? Er det dét, du mener?

    Jeg har vist heller ikke lyst til at blive 1000 kroner fattigere, bare fordi han ikke kunne holde sin aftaler?

    Jeg spøger til hvem har ret - rent juridisk.


  • #4   23. sep 2021 #2

    Jeg har selvfølgelig ikke tilbudt ham fortrydelsesret - især ikke på bestillingsvarer? Så det i linket kan vist ikke bruges her?


  • #5   23. sep 2021 “Et køb er en bindende aftale, og du kan som udgangspunkt ikke fortryde dit køb“

  • #6   23. sep 2021 Jeg er bare i tvivl om jeg skulle have oplyst ham om at der ikke er noget fortrydelsesret, eller er der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret, medmindre man siger, at det er der....?

  • #7   23. sep 2021 Det kan man ikke sige noget om ud fra det forløb, du beskriver. Så er du nødt til først at redegøre for, hvad han har købt og hvordan tilbud/accept er foregået.

  • #8   23. sep 2021 Sæd dig i kundes sko, ville du betaler 1000 Kr for noget du ikke har modtaget ?? Nej sikkert ikke, og endnu nu mere vigtig. Du har med garanti mistet 10 kunder mere nu.

    Som selvstændig er det, bare en del af gamet. Den kunder der, er bliver behandlet "dårlig". Skal nok fortælle det, til hans 3000 Facebook venner.
    Ja gu er træls at miste penge, men det er bare sommertider en nødvendighed.

    Jeg vil skyder på, jeg årlig "taber" en små 100.000 Kr. Af den ene eller anden grund, jeg ville nok kunne smide det meste, af det vider til mine kunder. Men det vælger jeg for det meste IKKE at gøre. Ganske enkelt fordi, det i sidste ende vil koste mig mere (I form af dårlig omtale)


  • #9   23. sep 2021 Er kunden en privat mand eller en virksomhed?

    Er varen bestilt online/over telefon, eller var kunden fysisk i butikken?


  • #10   23. sep 2021 Privat mand kom ind i min butik. Han er godt klar over, at det var en bestillingsvare. Sagde til ham, at varen er leveret i næste uge. Han fik en mail, hvor der står, at varen er bestilt og købet kunne ikke annulleres. Sagde endda til ham, at jeg vælger ikke at tage forudbetaling, da han har handlet hos mig før og derfor stoler jeg på ham, at han ikke sætter mig i denne situation...

    Det gør han så alligevel og er dybt uforstående, at jeg ikke er helt tilfreds...?


  • #11   23. sep 2021 #8

    "Sæd dig i kundes sko, ville du betaler 1000 Kr for noget du ikke har modtaget ??"

    Han har ligesom selv valgt at ikke modtage det? smiley
    Han har accepteret tilbuddet, har bakket ud og efterlod MIG med en regning på 1000,-. Og du synes, at det er fair?

    Og jeg vil MED GLÆDE miste den slags kunder, som sætter mig i sådan en lorte situation.


  • #12   23. sep 2021 Om han eller du har ret kan du ikke gøre noget ved det mere.. Sket er sket desværre

  • #13   23. sep 2021 #12

    Vil bare vide om det kan være rigtigt, at jeg juridisk ikke har noget belæg for at bede ham at dække mine omkostninger i forbindelse med at han bryder vores aftale?


  • #14   23. sep 2021 Hvis der ikke står noget i dine betingelser og han ikke har underskrevet på noget.. Så tror jeg ikke lige du kan bevise noget tænker jeg?

  • #15   23. sep 2021 Har bevis på, at han har accepteret mit tilbud. Og i mit hoved, har man sagt ja til det, er man forpligtet til at betale prisen. Hvad skal jeg ellers bevise, tænker jeg?

  • #16   23. sep 2021 Som udgangspunkt vil jeg mene at du har retten på din side, medmindre du har fortrydelsesret og returret beskrevet i dine forretningsvilkår. Det er lidt anderledes hvis købet er foretaget online eller over telefon, der har private altid 14 dages returret, men det gælder jo ikke i dit tilfælde.

    Øverst på forbrug.dk's side om fortrydelsesret og returret står der jo også:

    Når du handler i en fysisk butik, er det op til sælgeren, om han vil tilbyde returret. Ved nethandel har du derimod som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret.

    Desværre er det ikke altid nok at have lovgivningen på ens side. Den offentlige domstol kan være hård, især på sociale medier. Derfor kan det desværre sommetider være billigst at tage et tab når kunder løber fra deres ansvar.


  • #17   24. sep 2021 #8

    Sjovt, at du nævner dårlig omtale... Hvad har jeg gjort forkert i denne handel for at fortjene dårlige omtale? Hvor ligger min fejl henne? Det vil jeg sgu gerne vide, for at undgå at sidde i lortet igen


  • #18   24. sep 2021 Han lyder som en skovl, vælg hvad du vil og lev med det efterfølgende, på godt og ondt. Tænker jeg.

  • #19   24. sep 2021 Kan du ikke sætte varen til salg i din butik? -så har du vel ikke tabt 1000,- med mindre den ikke bliver solgt over tid...

  • #20   24. sep 2021 Jow jow, men chancen for at jeg får solgt den til en anden lige foreløbigt, er desværre ikke særlig stor...

    Og nu var det også bare den juridiske del af sagen, jeg var interesseret i...


  • #21   24. sep 2021 Sæt varen, hvad fanden det så end er til salg på E-Bay , der er chancen for at finde en køber vel ret stor ?

  • #22   24. sep 2021 Rent juridisk har du retten på din side. Men det kan i sidste instans jo komme til at kræve en inkassosag, der koster dig det 5-dobbelte, hvis han nægter at betale.

  • #23   24. sep 2021 Nu skal jeg fortælle dig hvad du har gjort forket.

    1. du opretter en tråd i et offelig forum.
    2. du viser økonomisk svaghed.

    Hvor vidt kunden har, ret eller ej er sku underordnet her. Hans 3000 Facebook vil med 100% tage hans side af historien mere alvorlig.

    Jeg kender ikke din virksomhed, men lad os antage du solgte et eller andet til min virksomhed. Så ville dette indlæg helt sikker være nok, til du vil have mig i telefonen omkring vores fremtiden samarbejde.
    Hvorvidt dette er rent juridisk, kan jeg ikke svare på. Men jeg har også prøvet at stå med, kunder der ikke kan betale. Selv om de allerede, har betalt typisk 25% upfront.
    Og vores betingelser er ret klar på det område, men til tros på det betaler jeg normal pengene tilbage (Også selv om det koster mig penge).
    I den sidste ende er det ofte, bedre bare at "lukke røven" og tag tabet.

    Jensens bøfhus er et skole eksempel på, hvad sociale media kan gøre ved en virksomhed.

    Lige meget hvor meget du pakker det ind, så sidder der nogen her. Der kender dig og din virksomhed.


  • #24   24. sep 2021 Du har sandsynligvis retten på din side. Men det er normalt ikke bøvlet værd.
    Derfor har jeg gratis returret hos de fleste af mine leverandører. Det er ikke altid gratis, at give god kundeservice.


  • #25   24. sep 2021 #25

    Jeg vil under ingen omstændigheder gå rettens vej med det. Det var nu kun, fordi at han skrev til mig, at jeg havde intet belæg for at kræve noget som helst af ham og det var der, hvor jeg blev i tvivl...


  • #26   24. sep 2021 Du har belæg for at kræve, at handlen gennemføres og med alt, hvad købeloven nu ellers siger i den forbindelse. Det er kun ved fjernsalg, man har fortrydelses- og returret pr. automatik - ellers er det noget, der aktivt skal tilbydes kunden. Mange går ellers og tror, man har ret til at returnere i butikker, men i virkeligheden er det bare en gængs service.

  • #27   24. sep 2021 #23

    Økonomisk svaghed?? Hvis kun 1% af mine kunder laver det nummer med mig, mister jeg næsten en halv mil. Selvom de har lavet en bindende aftale, vælger de at løbe fra aftalen og give mig regningen. Og det er kun 1%! Tænk, hvis det var 10? Man går jo konkurs på ingen tid. Hvor mange penge, tror du, at man bare kan smide ud?

    Så jeg har gjort intet forkert, indtil jeg fik oprettet et forumemne, hvilket skulle efter din mening begynde at give mig dårlig omtale? Selvom jeg intet har gjort forkert vedr. selve kundebetjening, så blot fordi jeg spørger i forummet til den juridiske del af sagen (hvor jeg i øvrigt får medhold), vil det automatisk få folk til at tænke dårligt om mig? Er du seriøs?


  • #28   24. sep 2021 #23

    Du mener garanteret også, at f.eks. politiet viser deres økonomisk svaghed ved at hive dig i retten pga. en bøde, du ikke gider at betale? At bilforhandlere viser deres økonomisk svaghed ved at opkræve et beløb af dig, hvis du skriver under på en bil og vælger at springe fra bagefter? Og forretningerne, som vælger at tage et depositum for bestillingsvarer inden bestillingen, viser deres økonomisk svaghed, ved ikke at tør at tage chancen?

    Hva faen er der galt med dig??


  • #29   24. sep 2021 Kære Hr. 438 HK :
    Generelt synes jeg bare du opfører dig grimt overfor dine meddebattører. og jeg tænker at hvis du taler og opfører dig bare i nærheden af hvad du præsterer her på BG, så kan jeg godt forstå dine kunder flygter .

    Hvis ikke du kan tåle at lide et tab i din forretning en gang imellem, så skal du nok overveje om det at være selvstændig er det rigtige valg for dig ?

    Der er tab i enhver (bager) butik, og det kalkulerer alle med når de laver årets budget.

    Ja - du har loven på din side , men lige her er den lige så værdiløs som de varer du lige har skaffet hjem og ikke har modtaget penge for . Tab og vind med samme sind .


  • #30   24. sep 2021 #29

    Uden at vide noget som helst om sagen, udtaler du dig som en anden ekspert...

    Han "flygtede" ikke. Han havde ikke brug for delen længere, da han solgte bilen 5 timer efter han har lagt en bestilling inde hos mig. Så hold nu bare din k...!


  • #31   24. sep 2021 #29

    Siger du også til bilforhandleren, som kræver penge af dig, fordi du havde misligholdt kontrakten: "Hvis ikke I kan tåle at lide et tab i jeres forretning en gang imellem, så skal I nok overveje om det at være selvstændige er det rigtige valg for Jer. Op med hovedet! Tab og vind med samme sind, drenge!"??

    Gør du? smiley


  • #32   24. sep 2021 Han "flygtede" ikke. Han havde ikke brug for delen længere, da han solgte bilen 5 timer efter han har lagt en bestilling inde hos mig. Så hold nu bare din k...!

    Præcis - mit argument holder !!!!!

    DU KAN IKKE TALE PÆNT !!!!!!

    PS : I det firma hvor jeg er ansat står der to mand , på fuld tid og modtager returvarer, krediterer dem, og lægger dem tilbage på lager fra vores kunder, og sørger for at få dem lagt på lager igen - tal lige om hvad det koster i mistet omsætning, arbejdsløn og fortjeneste ?


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #33   24. sep 2021 Jeg kan godt forstå du er frustreret. Det som jeg har erfaret, er at hvis du bare havde nikket og sagt det er træls for mig, men ikke blevet uvenner med ham. Så havde du haft chancen for at tjene dine penge hjem en anden gang. Nu er det ham som føler sig forurettet og du ser ham nok ikke igen, fordi han ved han har lavet noget lort.

  • #34   24. sep 2021 #32

    Nej, folk, som opfører sig som bedrevidende eksperter, uden at have noget som helst at have det i, kan jeg sgu ikke tale pænt til. Beklager. Så ja - dette argument holder 100%.

    Det gør de andre bare ikke...

    Og forventer du selv, at jeg skal tale pænt til dig, når du starter med at tale ned til mig i #29? smiley


  • #35   24. sep 2021 #32

    Kom nu ind i kampen, ekspert... "lægger dem tilbage på lager fra vores kunder, og sørger for at få dem lagt på lager igen"

    Jeg vil ikke skænke det én tanke, hvis jeg bare skulle lægge det på lager igen. Du fatter jo ikke forskellen på lagervarer og bestillingsvarer. Hvis jeg havde det på lager i forvejen, ville jeg være pisseligeglad. Tak for det og god weekend. Men nu har jeg altså bestilt og lagt mine penge ud for det - kun for hans skyld. Du kan selvfølgelig ikke høre forskellen, men tro mig - det er der.


  • #36   24. sep 2021 Nu hører vi ikke lige hvad varen koster, men blot at det koster 1000kr for dig at sende den retur. Det er selvfølgelig vildt ærgerlige penge, men du er til gengæld heller ikke forpligtet til at skulle tage varen retur.

    Er der tale om en "standardvarer", altså ikke specialt tilpasset eller fremstillet, så er det som sådan ikke nogen returret eller fortrydelses ret på det køb kunden har lavet, hvis han har købt den i din butik.

    Man kan jo synes at det er lidt af en gråzone. Er varen i dit eget "lager/katalog" eller har du været behjælpelig med at fremskaffe varen for kunden?

    Du kunne jo tage varen retur, med 1000kr i værdiforringelse og bruge den bid penge på at sende varen retur selv. Jeg ved dog ikke hvor skriftlig den skal fremstå, for at det holder i retten, men kunden har for sin vis "gjort skade" på din økonomi i forbindelse med hans handel - Den er svær smiley


  • #37   24. sep 2021 Jeg lagde 10K ud for det. Og der er en grund til, at det ikke er lagervare, da der ikke er særlig mange købere til den. Ellers var det jo nemt nok bare at smide det på lageret...

  • #38   24. sep 2021 Smid den på E-Bay

  • #39   24. sep 2021 Jeg kan ikke smide den på eBay og få ligeså meget, som lortet har kostet mig. Jeg kan umuligt slge den til nyprisen igen. Og hvis jeg kan få 9K (hvilket er stadig urealistisk), så er det stadig nemmere at sende lortet retur og betale 1K.

    Jeg er bare pissed over at jeg skal betale 1K, fordi jeg har haft ham på besøg i 5 minutter forleden og lave en aftale...

    Men ja, sådan livet er nu engang...


  • #40   24. sep 2021 hvis du havde krævet pengene forud - så havde du ikke stået i denne situation - så det må være det du har lært til næste gang - sende ham en regning på kr. 1.000 hjælper nok ikke.

    sådan er det at være selvstændig - tænk på hvor mange håndværkere som ikke får deres penge for det stykke arbejde som de har udført pga. dårlige betalere.

    tør øjnene og kom videre



  • #41   24. sep 2021 Jeg har lidt svært ved at se hvordan 1000 kr kan bringe ens pis i så voldsomt kog, når man har en omsætning på 50 millioner.

  • #42   24. sep 2021 #41

    Det er ikke omsætning, som giver dig brød på bordet, men overskud. Du aner ikke, hvor meget avance jeg har på varerne.


  • #43   24. sep 2021 Men hvis man vil undgå at ens hjerne smelter helt ned over tabet af 1000kr, så må det vel være læren i dag at huske at tage et depositum, selvom det er en kunde man kender.

  • #44   24. sep 2021 Send ham en regning og se hvad der sker.

    Og næste gang så tag et depositum af en størrelse der muliggør at du kan sælge varen videre uden tab.


  • #45   24. sep 2021 Jeg er faktisk meget seriøs, med det jeg skriver. Jeg har være selvstændig i over 30 år, så jeg tror nok jeg har haft, min del af erfaringer fra det virkelige liv.

    Økonomisk svaghed. Nu skal jeg forklare dig, hvad jeg mener med det.
    Du sidder og bicher over 1000 Kr, uden endelig at tænker over hvad eftervirkninger, det kan have.
    Hvis jeg var på nogen måde, var med til at forsyne din, virksomhed med vare. Og så et indlæg som dette, så kan jeg med 100% sikkerhed siger. Alt kredit vil bliver suspanderet øjebliklig, og var jeg kunde ved dig. Så ville jeg nok lige overvejer en gang mere, før jeg ville handle med dig.
    Hvordan vil du selv have det, med at handler med et firma, hvor 1000 Kr er et problem ?? Det er bare ikke noget der fremme, tilliden på nogen måder.

    Lige lidt hurtig matematik....
    "Hvis kun 1% af mine kunder laver det nummer med mig, mister jeg næsten en halv mil."

    Ret mig hvis jeg er forkert her:
    1% af dine kunder må så være 500 Kunder ?
    Altså har du ca en kundekreds på 49.500 Kunder ?
    Så vil jeg nok våge den påstand, du har et seriøs problem. Hvis 1000 Kr er et problem med sådan en kundekreds.
    Hvis min kundekreds var så stor, så ville jeg sku ikke køre i 16 år gammel Lamborghini smiley . Så ville der holde 10 sprit nye i min garage...

    Men du kan tage mit råd, som du vil. Jeg kan og vil ikke blandet mig, i hvordan du driver din virksomhed.



  • #46   24. sep 2021 Det er da ynkeligt at hyle så meget for en 1000 kr. smiley
    Skal vi lave en indsamling så butikken ikke går neden om og hjem.


  • #47   24. sep 2021 #45

    Kan du nævne et firma, som ikke orker at bruge tid på at indkassere beløb under 1000,- hos skyldnere?

    Hvis en bilforhandler kræver kompensation i tilfældet af, at du misligholder din købskontrakt... Vil du kalde dem for økonomisk svage?


  • #48   24. sep 2021 Hvis en bil forhandler sende dig en regning, på misvedligehold købskontrakt.
    Så er det økonomisk styrke, ganske enkelt fordi, de helt sikker har styr, på den juridiske del af sagen. Og du nok har en stærk føles af, de formentlig har råd til, at køre sagen færdig... Ergo du ved du vil tabe, fordi du tror 1000 Kr IKKE er et problem for dem.
    Lad os sige samme forhandler, have lavet et indlæg som det her.
    Ville du så stadig have troen på, de ville kunne køre sagen færdig ??? Nej vel...

    Prøv at forstild dig, du får en fartbøde.. Hvad regner du med der sker, hvis du ikke betaler ??
    Det kan jeg hurtig sige dig, du bliver trukket gemmen retssystemet. Uanset hvad omkostninger det vil give staten. De har kun den magt faktor, fordi vi alle ved de HAR pengene til at gøre det.

    Det du derimod gør, du skriver i et offelig forum. Hvor du lige så godt, kunne have lavet en overskrift "Min virksomhed kan ikke, klare et tab på 1000 Kr"
    Jeg er godt klar over, det ikke var hvad du ville med indlægget. Men det er sådan de fleste vil læse det.

    Du bør nok læse op på indkassere gebyrer.. Alt under 10.000 er mere eller mindre spild af tid. Er personen er i RKI, så er det for det meste spild af tid. Hvis ikke, så vil den formentlig aldrig, komme længere end 3. rykker.



  • #49   25. sep 2021 #48

    Bare så vi forstår hinanden...

    1. Når en bilforhandler sender en regning på 1000 for misligholdt aftale, er det tegn på økonomisk styrke. Når jeg sender en regning til min kunde på misligholdt aftale, er det tegn på økonomisk svaghed - FORDI jeg har oprettet et anonymt forumemne, hvor jeg spørger til den juridiske side af sagen? Er det dét, du mener?

    2. Hvad vil ændre sig, hvis jeg rent faktisk skrev "Min virksomhed kan ikke klare et tab på 1000 Kr"? Hvilken forskel gør det for noget som helst i forbindelse med det, jeg havde spurgt om? Om min virksomhed så havde et underskud på en milliard. Hvad har det med sagen at gøre?

    3. Så det, du siger, at den virksomhed, du arbejder i, sender ikke regninger til debitorer, hvis de skylder under 10.000? Og de sender dem heller ikke til inkasso? Og du synes, at det er ansvarlig økonomisk politik?


  • #50   25. sep 2021 "Du bør nok læse op på indkassere gebyrer"??... Jeg betaler fast abonnement på 249,- om måneden og de inkasserer alle de sager, jeg kommer med. Og de tager et rundt 0% af opkrævet beløb.

    Jesus Christenen...


  • #51   25. sep 2021 Jeg må indrømme det er mærkelig tilgang til tingene der er i den her tråd af de fleste folk.
    Men det nok et ret godt udtryk for hvordan vores samfund er blevet, og ikke mindst hvorfor din kunde ikke mener han skylder dig noget.

    I min verden er du i din gode ret til og lade ham betale for returneringen.
    Hvis man er voksen nok til og handle/bestille, er man osse voksen nok til og tage konsekvensen.

    Det er en mærkelig tilgang at man mener regler og love, f.eks købeloven kun gælder forretningen og ikke kunden.
    Der jo ingen grænser når den skal gå kundens vej.

    Der er en forkert vej at gå, at lade folk slippe bare fordi de brokker sig lidt.
    Min gamle chef var ufravigelig på de områder, firmaet omkostninger ved fragt/returnering blev smidt på kunden såfremt det var kundens egenskyld.
    Samme med dårlige betalere, det handler om princip, lader man en smutte, lader man alle smutte.


  • #52   25. sep 2021 Problemet ligger vist meget i hvor betalingen ligger (og ikke ligger. Fornemmer at kunden ikke har betalt en klink endnu, da varen jo netop ikke er kommet)

    Kutymen er vel, at man tager et depositum i sådanne salg som dette, hvilket du desværre ikke fik gjort, selvfølgelig fordi du er large overfor din kunde og du regner selvfølgelig heller ikke med at klaphatten stikker halen imellem benene (og så endda på rekordtid)

    Jeg tænker at det er op til din samvittighed, om du vil sende ham en faktura på 1000kr, eller om du vil tage det som lærepenge. I min bog er du i din ret til at gøre begge dele smiley


  • #54   28. sep 2021 Jeg har selv stået i en lignende situation: Bestilte en vare hjem ekspres (og betalte ekstra for den fornøjelse). Kunden afhenter varen og betaler.
    Tre dage senere står hun og vil have sine penge igen, hvorfor jeg spørger, hvad der er galt med produktet?
    Der var intet galt. Hendes afkom havde bare ikke den fornødne interesse, men de havde SELVFØLGELIG smidt den originale emballage væk.
    Jeg fortalte hende, at jeg ikke uden videre kunne tage varen retur under de betingelser, men så skal jeg da ellers love for, at helvede brød løs.
    Jeg blev truet med alt fra politi til ombudsmand, og hun havde KRAV på at annullere enhver handel. Og iøvrigt kunne jeg se i vejviseren efter emballagen.

    Jeg valgte at refundere beløbet og forklare hende i utvetydige vendinger, at hun IKKE var velkommen i butikken længere.
    Det omfattede desuden også hendes afkom.

    Du kan jo fremsende en opkrævning på de 1000, - kroner, men om du nogensinde får dem er så en helt anden sag.
    Du har forhåbentlig lært af episoden, så du ikke længere bestiller hjem uden at have fået et depositum, antageligt 10 - 25% af købesummen?
    Så bringer du ikke dig selv i den situation igen.


  • #55   28. sep 2021 Tak, Allan. Jeg kan godt fornemme, at jeg ikke står helt alene med den slags unødige udgifter...

    Problemet er i dag, at enhver idiot kan gøre det surt for dig, som erhvervsdrivende ved at smide en dårlig anmeldelse efter din virksomhed - selvom vedkommende slet ikke har ret i sin sag. Det er totalt unfair, at man ikke kan give de dårlige kunder 1 stjerne i retur, så alle kan se, hvem de har med at gøre.

    Så ville jeg tør at satse på, at han ikke anmelder mig ved at sende ham en regning? Det tror jeg sgu ikke. Han har allerede indvilget i at betale halvdelen, men det tror jeg ikke engang, at jeg gider at tage imod. Som mit spørgsmål lød fra starten af... Er loven på min side her? Det ser sådan ud. Så jeg vil bare pointere overfor ham, at han har tager fejl og jeg er i min fulde ret til at være sur. Resten må være op til hans samvittighed.


  • #56   28. sep 2021 Kan ikke se problemet… Du skriver du betaler til et inkasso firma… Så send ham en regning, betaler han ikke, så send ham til inkasso… Men ville aldrig nogensinde i mit firma gide bøvle så meget for sølle 1000, og ja du har ret, det er ikke hvad du omsætter for, du bliver rig af, men af hvad du tjener… Men har du en så ringe DB, med de kunder du hævder du har, ville jeg lukke butikken og lave noget andet!

  • #58   28. sep 2021 For længe siden havde jeg et år på handelsskolen inden jeg tog gymnasiet

    Og mener at kunne huske at jeg dengang lærte at en mundtlig aftale er ligeså bindene som en skriftlig

    Og umiddelbart så kan man altid diskuter om annullering 5 timer efter ordre afgivelse er ok tid (hvilket det nok ikke er i ok tid men derimod for sent)

    Men tror helt sikkert du har ret til dine 1000 kr men igen en spørgsmål hvor lang tid vil du bruge på det

    Måske du har ret men det er ikke ensbetydende med at du får ret - desværre

    Nu ved jeg ikke hvilken vare det er men spørgsmålet er om du evt kan sælge den til anden side og dermed minimere tabet


  • #59   28. sep 2021 Tror det er lidt kringlet. Som jeg forstår det har han ikke betalt for varen - altså er der ikke en rigtig retursag. Han har jo hverken betalt eller modtaget varen. At han er en skid er jo så en anden sag.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #60   28. sep 2021 Juridisk set har du ret. Med mindre du skilter med fuld retur og fortrydelsesret, enten i butik eller på en bon. Dog kan det være svært at bevise, at han har bestilt varen. Når du ikke har modtaget betaling. I en eventuel retssag, ville det være ord mod ord.

    Ingen tvivl om at han er en klovn. Men som flere andre er inde på er det desværre nok ikke det værd at sende en regning. Kontra hvor meget dårlig omtale han kan give dig.


  • #61   28. sep 2021 Som de fleste skriver, så kommer det an på dine betingelser.. Du må selv vide om der står, at du tager vare retur eller ej..

    Hvis du ikke har skrevet, at du tager varen retur, har du retten på din side og du kan frit sende ham en bon på de 1.000kr.

    Hvis du sender ham en bon på 1.000kr og får ham til at føle, at du er en røv, så vil han fortælle ALLE han kender hvor "slemt" et menneske du er og fraråde alle, at handle hos dig. Så du skal vurdere om det er værd for dig at inkassere de 1.000kr og miste potentiel omsætning eller om du vil skide på de penge og så tjene dem hos en af de andre du sælger noget til.

    Hvis det var min foretning ville jeg leve med tabet, aldrig sælge noget til ham uden en forudbetaling, svarende til din udgift efter returnering og tjene pengene på de 10 andre kunder du kunne have mistet, hvis han havde givet dig dårlig omtale via mund-mund, Facebook og Trustpilot

    Jeg kender ikke din forretning eller din DG, men hvis du siger at 1%=500.000kr så har du en usund foretning, hvis ikke du kan tåle tabet uden, at det gør ondt (jeg ved godt, du ikke piver over tabet, men udadtil virker det som et stort problem med et tab).



  • #62   28. sep 2021 Jeg fatter ikke, hvorfor folk bliver ved med at skrive "hvis ikke du kan tåle tabet bla bla så skal du bare ikke drive bla bla"

    Hvor svært kan det være at forstå det, Kent R skrev i #51 - "lader man en smutte, lader man alle smutte."??

    De sølle 1000 laver jeg nemt på under en time og ofte på 10 min. Det er slet ikke det, det drejer sig om - det er PRINCIPPET! Især, når han svarer mig, efter jeg har påpeget, at der står sort på hvidt i ordrebekræftelsen "KAN IKKE ANNULLERES", at jeg ikke har noget som helst belæg at kræve noget som helst af ham. Er han en røv - skal han have det at vide. Jeg ville skide de penge ét stykke...


  • #63   28. sep 2021 #61

    "så kommer det an på dine betingelser.. Du må selv vide om der står, at du tager vare retur eller ej.."

    SERIØST?? Så du tror, at jeg ville have oprettet sådan et emne, hvis der stod i mine betingelser, at jeg tog varerne retur?? smiley

    WTF


  • #64   28. sep 2021 Og beviset på at han har accepteret købet er ret ligetil. Har en mail fra ham, hvor han beder mig om at annullere købet... En mærkelig mail at sende, hvis man aldrig har accepteret købet i første omgang smiley

  • #65   28. sep 2021 Men hvis du ved hvad der står i dine betingelser, hvad går dit "Jeg siger til ham, at det må han betale, for jeg er i minus 1000 efter hans besøg. Han siger, at jeg har ingen juridisk belæg for at give ham denne regning...

    Hvem har ret??" så egentlig på?

    Pludselig bliver jeg faktisk i tvivl om, hvad du faktisk spørger om? Dine betingelser er din juridiske argumentation for,at du har ret?


  • Lars  R
    Lars R Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Svar: 5
    #66   28. sep 2021 Det er utroligt hvor meget vrøvl folk bruger tid på at dele.
    Læs dette og evt Bay's svar, og stop med at spilde tid på ukyndiges usaglige svar herinde.
    Har du som forretningsdrivende ikke adgang/råd til kompetent juridisk rådgivning?
    Alene den tid du har spildt her er jo penge ud af vinduet..

    Der er ikke returret ved den form for handel og du har på skrift at vedkommende indgår handlen.

    Send regningen, og afgør på forhånd hvor møj du vil risikere af tid og penge.
    Måske vedkommende ikke er ligeglad med kommende inkassosag...
    Held og lykke

    /Lars


  • #67   28. sep 2021 #62 Biturbo

    Vi er enige han er en RØV og ja han skal vide det

    Som jeg skrev tidligere hvis du gider bruge tid på at kradse de 1000 ind så gør det men igen hvor meget tid gider du bruge

    Jeg ville da hellere bruge 10 min som du skriver og så tjene de 1000 et andet sted på en tilfreds kunde

    Men ja personen er en røv med øre og umiddelbart så forsøg hvis du har tiden men nogle gange så gider man nok heller ikke bruge alt for meget tid på den slags trælse sager men JA personen skylder dig 1000 så har du mod og lyst så gå hele vejen til Landsretten

    Bare husk på det kan være idioten ikke har pengene og det er derfor han har annulleret og husk på man kan ikke plukke håret af en skaldet

    God fornøjelse jeg håber du får dine penge som du har ret til


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #68   28. sep 2021 Du kan sende ham en regning, hvilket han kan undlade at betale. Derefter kan du sende 3 styk rykker til ham. Betales disse ikke, kan de sendes til inkasso, det vil dog sikkert koste dig mere end de 1000 kr og ovenikøbet en kunde mindre. Jeg ville som erhvervsdrivende æde de 1000 kr. Skidt pyt, jeg kan godt se det kan være nok så træls at stå med det lort, men så må du tage betaling på forhånd næste gang, det tænker jeg kunden bedre kan forstå smiley

    Pøj pøj med det.


  • #69   28. sep 2021 Gør som os andre, kræv et gebyr ved bestilling af varer som ikke kommer af importør som er fast i forretningen, hvor man ved at man ikke har aftaler vedr. retur og fragt, så er det nemmere at holde styr på, har gjort det i en del år uden problemer.. smiley smiley

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #70   28. sep 2021 Hvorfor spørger du egentlig ikke bare din advokat?

  • hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #72   29. sep 2021 jeg syntes at du skal bede om depositum hvis det er varer du skal bestille så undgår du dette fremover

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 82
    #73   29. sep 2021 Hvis 1% af dine kunder laver det nummer ville du miste 500 000 kroner!!
    Det er 500 kunder - så har du 50 000 kunder!
    Så har du ikke råd til sådan en offentlig debat for det kommer til at koste dig meget mere end 1000 kr.
    Og hvis du har 50 000 kunder så har du også råd til at miste de 1000 kr - og den kunde som du aldrig mere vil sælge noget.
    Du har haft en kedelig kunde - og for fremtiden - så oplys kunderne klart og tydeligt at bestillingsvarer betales forud.


  • #74   29. sep 2021 #73

    Hvad mener du med "Så har du ikke råd til sådan en offentlig debat for det kommer til at koste dig meget mere end 1000 kr."?

    Har du forresten læst, hvad jeg skrev i #62?


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 82
    #76   1. okt 2021 Ja, det har jeg læst. Jeg mener bare, at når du laver sådan en forespørgsel, så får du en masse "tumper" som kommer med åndssvage hentydninger og beskyldninger mod dig. Og det giver dårlig omtale. Nettet er så taknemmeligt til at rette berettiget og uberettiget kritik. Du har haft en ualmindelig dårlig oplevelse med en kunde. Du har været for flink med hensyn til bestillingsvarer. Der må du jo for fremtiden sige, at f.eks over 500kr skal der betales ved bestilling.
    Dårlig omtale - berettiget eller uberettiget - kan koste mange kunder, det er der mange der har erfaret.


  • #77   1. okt 2021 #76

    Ok, tanken er god, men jeg optræder rimelig anonymt her. De færreste brugere herinde ved, hvilken slags virksomhed jeg driver og hvor den ligger. Så der er jeg helt rolig smiley


  • #78   1. okt 2021 #77
    Med en omsætning på 50 millioner om året og forretning indenfor dæk i københavns området, samt en stor kærlighed for gamle mitsubishi, så må der være en del der ved hvem du er , selvom du forsøger at være rimelig anonym herinde.
    Hvad de så skal bruge den viden til ved jeg dog ikke, da du nok godt kan tåle at miste lidt kunder med den omsætning.


  • #79   1. okt 2021 #78

    Jeg sagde "de færreste"... Du er så én af dem smiley

    Men det er sgu også begrænset, hvor mange kunder jeg mister, når jeg bare brokker mig over ikke overholdt aftaler...


  • #80   1. okt 2021 Og jeg nu efterhånden være oppe at "skændes" med de fleste herinde, så hvis jeg har mistet nogle kunder pga BG, så er det nok ikke pga. af netop dette her indlæg smiley

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #81   1. okt 2021 Ja. En omsætning på 50 millioner kroner i et mystifystisk undercover dækfirma lugter da vist lidt meget af en særdeles stor bevægelsesfrihed på det psykomotoriske område?

    Men jeg er på udkig efter et sæt vinterdæk.

    Så "dæk"navnet ville da være fint at få oplyst. - Så jeg kan få tilbud og afgive bestilling.

    - Og jeg vil gerne betale forud!

    Ho, ho. Den herre er da vist bare det rene hat og briller?
    Men morsomt er det at følge ham, denne travle forretningsmand...


  • #82   1. okt 2021 Virker også til at købmandsskabet lugter lidt mere af kiosk ejer.
    I ved sådan en kiosk i en sidegade der sælger plastik tissemænd, oppustelige får, kulørte magasiner samt tyske klassikere på VHS.
    Her har man hjemtaget en DonkeyKong XXXXL Black i den sjældne 110 volts 60 hz model.
    Det er en prægtig kalorius der kunne bringe meget glæde hos enhver husmor.
    Men en svær sag at sælge videre når snurrebassen ikke kan tilsluttes i en almindelig dansk stikkontakt.
    Med godt købmandskab i maven, burde dette aggregat dog nok kunne sælges som stumtjener, boksebold eller fugleskræmsel.


  • hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #83   17. mar 2022 Jeg er overrasket over at folk bare kommer med dum smarte kommentarer om at man da ikke behøver at betale for ting man ikke har modtaget når kunden klart har fået besked på at der var en uges leveringstid på varen og at kunden har accepteret dette .

    Til Forhandleren .
    Hvis kunden har været inde i din butik gerne vil have dig til at bestille en vare ti aftalt pris på 1000.-syntes jeg fandeme at det er tarveligt af kunden at ringe og annullere ordren 5 timer efter men den slags idioter findes der jo desværre mange af .
    Jeg tror desværre ikke at du kan gøre ret meget ved at andet end at du fremover forlanger en forudbetaling af varer som du skal bestille og så forklare kunden hvorfor du er nødt til at handle på denne måde og så skal du bare være glad for at det kun var en tusse han and dig for men jeg håber da at han skammer sig og at du har hans navn og adresse så du kan afvise ham hvis han kommer igen.


  • #84   17. mar 2022 Sådan en kunde skal bare have en anden , højere, pris end de andre kunder.

  • #85   18. mar 2022 Hvordan gik det egentlig?

  • #86   18. mar 2022 Han gik med til at betale halvdelen af returfragten. Jeg svarede ham ikke engang. Gider ikke at bruge energi på den slags spader...

Kommentér på:
Ikke overholde aftale...

Annonce