{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Forsikring - modpart trækker tiden... {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG
For snart 2 uger siden blev jeg påkørt bagfra af en distraheret taxa mens jeg holdt og ventede ved en rundkørsel. Han ramte mig direkte på krogen og har derved fået bukket røven lidt ind på min bil. Værksted har sendt et bud på 14.000 for at fikse det, til hans forsikring, og nu har jeg sådan set bare gået og ventet lige siden. Bilens forsikring siger de ikke har modtaget nogen anmeldelse fra modparten (vognmanden må det jo være) og derfor ikke kan træffe nogen beslutning om de vil dække det. De har prøvet at rykke ham med et brev og det har han sjovt nok ikke reageret på, ellers har PostLort ikke fået det leveret endnu. De vil ikke ringe til ham for at rykke. De vil heller ikke fortælle mig, hvilket selskab der ejer taxaen. Forsikringen siger de har 3 måneder ??? hvor jeg skal køre rundt i en skadet bil og vente på han får fingeren ud... kan det virkelig passe?
Chaufføren var ellers flink og gav mig hans nr. men holdt hurtig op med at svare da jeg spurgte om hvorfor skaden ikke var anmeldt endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring - modpart trækker tiden...
  • #1   2. feb Så ringer du bare til ham igen, eventuelt igen og igen og igen.
    Tryk #31# foran nummeret eventuelt, så ringer du med skjult nummer.


  • #2   2. feb Vil du have bilen fikset, hvis forsikringen ikke dækker?

    Hvis ja, så få den fikset med det samme, kryds fingre for at den bliver dækket og send regning til forsikringen, når de accepterer kravet.

    Hvis ikke, så kan du da sagtens leve med at køre som den er i 3 måneder med mere...?


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #3   2. feb Via nummerpladen kan du se forsikrings selskabet

  • #4   2. feb Har du ikke billeder fra hændelsen? Det er altid god dokumentation for hvad der er sket. Så har du også oplysninger på hans bil mht. forsikring osv.

  • #5   2. feb Jeg havde heldigvis kasko som dækker indtil det går på plads, men min påkørsel skete april og først i august erkendte modparten ansvaret..

  • #6   2. feb Jeg har nr.plade og forsikring på modparten. De kan ikke løbe fra det smiley
    Jeg er i kontakt med modparts forsikring og har anmeldt det der - de mangler bare en anmeldelse fra modparten. Det har de ikke fået. Ergo at jeg bare går og venter...
    Jeg har ikke lige 14.000 liggende jeg vil af med, så jeg må vente til sagen en gang kommer videre... det er bare sygt lang tid, fatter ikke de har hele 3 måneder til at udfylde en lille formel der tager max. et kvarter... det er fandeme råddent at de ikke får det gjort. Og jeg skal rende rundt i 3 måneder med en smadret bil der ikke kan trække en trailer og har en kæmpe skramme på krogen.


  • #7   2. feb Hvis du har kasko på din bil, anmelder du skaden til dit selskab

    Læner dig tilbage, får lavet bilen og lader dem slås med ham og hans selskab

    Den lange sagsbehandlingstid kan også skyldes, at skader på erhvervsbiler har meget høj selvrisiko, og er tegnet gennem en mægler og ikke direkte hos er selskab


  • #8   2. feb Modparten har 3 måneder til at anmelde skaden.
    Det er træls, da vi lever i en moderne verden hvor alt kan gøres online.

    Har du ikke Kasko på din bil
    Må du have tålmodigheden med dig



  • #9   2. feb Jeg har ikke kasko dsv. det er lidt udenfor mit budget. Som ung mand er det dyrt nok i forvejen bare med ansvarsforsikring

  • #10   2. feb Ja så må du væbne dig med tålmodighed

    For som skrevet, har modparten 3 måneder til at melde skaden


  • #11   3. feb Har du tjekket hans nr på 118.dk ??

    Har du et billede af bilen og nr pladen ??


  • #12   3. feb Ja jeg har jo været i kontakt med chaufføren. Men jeg ved ikke hvilket firma han kører for.
    Jeg har hans bil og nr plade og er jo i kontakt med forsikringen, firmaet har bare ikke meldt det selv


  • #14   4. feb Min egen forsikring vil ikke løfte en pegefinger for jeg har ikke kasko. De gider ikke engang tage kontakt til det andet forsikringsselskab

  • #15   5. feb #14 når alt er fixet ville jeg skifte forsikring hvis de ikke gad at hjælpe mig med en skid..

  • #16   5. feb #15
    Sådan er det når der ikke er kaskoforsikring på bilen, så er der ingen hjælp at hente.

    TS
    Prøv at undersøge andre steder om hvad de tager for forsikring af bilen.
    For mit eget vedkomne har jeg en bil fra 2005 og den koster mindre med delkasko på end ren ansvarsforsikring samt den giver mulighed for månedsbetaling.
    bl.a. IF har delkasko....... man skal bare være opmærksom på at den stort set kun dækker ved brand eller tyveri og ikke almindelig uheld.


  • #17   6. feb Da du har valgt ikke at have kasko er der intet hjælp,at hente fra egen forsikring.

    Surt. Men sådan er det ..

    Så der er kun at vente


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    dec 2023

    Følgere: 42 Emner: 6 Svar: 11
    #18   6. feb Ved uheld altid tage billed af modpartens bil og nummerplade,og et af hans kørekort.også selv om der er kongen selv

  • #19   7. feb #18
    Man har ikke pligt til at vise sit kørekort til en modpart - og slet ikke lade det fotografere eller andet.

    Man skal oplyse sit navn og bopæl hvis der bliver anmodet om det - og disse oplysninger kan også udelades hvis man føler sig truet i situationen eller på anden måde føler sig utryg ved at udlevere sine oplysninger til en modpart...... men så er man nok også derude hvor man bør involvere politiet


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #20   8. feb Det er så nemt. Hvis der er krav om et eller andet, så står det skrevet et eller andet sted.
    Dvs. man kan vinde argumentet ved at henvise.


Kommentér på:
Forsikring - modpart trækker tiden...

Annonce