{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.945 visninger | Oprettet:

regler for maling af lejlighed {{forumTopicSubject}}

hvad er reglerne for maling af lejlighed? jeg står og skal flytte ud.. kan min udlejer finde en maler til 9000 kr for at male 60 kvm lejlighed? der står i kontrakten at det er husets maler der bliver brugt, men kan det passe at hun selv bestemmer over at hun bruger en dyr frem for en billig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler for maling af lejlighed
  • #1   3. apr 2013 hvorfor ikke male selv

• #2   3. apr 2013 Læs i din kontrakt..

I min stod der jeg gerne måtte finde en selv, det skulle dog være en udlært maler der gjorde det..

Nogen kontrakter står der de selv maler den og andre står der de selv finder folk til at male den.. Og nogen må du selv male..

• #3   3. apr 2013 der står det hun siger, at det er husets maler, men altså 9000 kr er fuldstændig vanvittigt når jeg kan købe maling når det er på tilbud til 500 kr for 10 liter god maling..

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #4   3. apr 2013 Det meget normalt at lejer ikke har lov til og selv renovere lejlighed og ja, hvis man har boet i en lejlighed nogen år kan man godt regne med og miste hele depositummet

• #5   3. apr 2013 Det er fordi de nemmest kan "snyde" med ens depositum på den måde smiley De kan jo selv bestemme "personens" løn når det er deres egen maler smiley

Men du kan jo få lavet nogle tilbud på at få malet lejligheden, mener der er en hjemmeside hvor man kan få 3 tilbud , skriv ind hvor mange kvm væg der er osv, få så 3 tilbud, hvis allesammen er 2-4k lavere end det de siger de vil have, så brok dig!

Hvis det er ca. hen af samme pris, så lad være smiley

• #6   3. apr 2013 9000 er vanvittigt når det kan males på 4 timer af 3 mand..

• #7   3. apr 2013 men det er jo fordi jeg selv står i situationen smiley ellers havde jeg nok set anderledes på det

• #8   3. apr 2013 nu snakker jeg ikke om 3 faglærte men mig og 2 venner smiley

• #9   3. apr 2013 de 9 er desværre en reel løn når det er håndværkerpris. Du skal jo betale deres håndværker som om det var en alm. håndværker, og det er altså normalpris.

Du kan ringe og spørge om du må stå for klargøring af din lejl, men det er ikke alle der kan få lov, da det er uden om kontrakten.

Jeg har selv lige været møllen igennem, men det letteste, absolut letteste, er at æde kamelen og betale ud af ens depositum.

Hvis man laver det selv, så SKAL man simpelthen have det på skrift, ellers er man 99% sikker på at blive taget i røven, hvis man ikke gør det godt nok skal man betale anyway.

Tænk på, det er jo ikke "bare" at male. Du skal afdække, beskære, male, træværk skal have lak, loft i en glans, væg i en anden, badeværelse i en højglans osv. Der er skam meget mere end bare at rulle det over.
    Og en ordentlig maling er dyr, du vil blive stillet krav om en fornuftig kvalitetsmaling hvis du skal gøre det selv, for ellers bliver det lort hurtigt.

Sådan et det jo, du skrev jo selv under på det dengang du flyttede ind.

• #10   3. apr 2013 jeg prøvede med det tilbud.. 17500 kr.. endnu mere sindsygt

• #11   3. apr 2013 jeg har affundet mig med at der bliver trukket 9000 nu.. selvom den er svær at sluge.. øv var ikke klar over det kunne fungere sådan smiley

• #12   3. apr 2013 En maler er dyr, og det stiller garanti overfor lejeren at det er i orden. Finder næste lejer problemer, kan man som udlejer gå til maleren, det er svært at få noget ud af en privat.

• #13   3. apr 2013 Du skal være glad for der ikke bliver trukket ydeligere, det kan man også sagtens komme ud for.

• #14   3. apr 2013 Nogle er uheldige at der skal slibes trægulve, males, istandsættes til ny lejer osv.. og så kan hele ens indskud ryge væk.

• #15   3. apr 2013 jeg takker for svarene.. jeg skulle bare lige rammes af virkeligheden smiley

• #16   3. apr 2013 Helt enig med Carsten fra Randers, der er mere arbejde i det end man lige umildbart tænker!..

Man ser oftere og oftere at fraflytter ikke selv får lov at istandsætte lejligheden selv, hvilke vi som maleren syntes er ganske fint, eftersom folk simpelthen ikke er grundige nok selv og bruger de billigste maling, og det resultere i større arbejde til maleren når de så skal istandsætte den senere..

Og 9000,- er billigt for en maler hvis der også skal males træværk i lejligheden... Hvis det kun er lofter og vægge er prisen ganske normal smiley

Held og lykke med det...

• #17   3. apr 2013 Martin A
    Det er altid en god ide at se lejekontrakten igennem inden man skriver under på den, samt at få foretaget et indflytningssyn af lejligheden. Derved sikre du dig bl.a. at en udlejer ikke kan få en bedre lejlighed ud af det når du flytter. For det kan udlejer nemlig som princip aldrig kræve. Bevisbyrden er dog din som lejer når du fraflytter.

Vedr. ordningen med husets egen maler er der retspraksis på at prisen skal være konkurrencedygtig. Dvs. at hvis du som nævnt havde indhentet tilbud, og de havde været lavere, så ville du kunne kræve arbejdprisen reduceret derefter. Men som du også selv fandt ud af, så var prisen rimelig.
    Derudover kan en lejer også kræve at se en regning for det udførte arbejde, blot til en anden gang du er i risiko for at støde på problematikken.

Problemet ved at male selv er, som der også bliver nævnt, at det arbejde en privat udfører skal være håndværksmæssigt korrekt. Dvs. at hvis du laver det selv, og det ikke er godt nok, så risikere du en ekstra udgift, fordi en professionel bagefter skal til at gøre arbejdet igen, på din regning. Derfor vælger lejere ofte at lade en professionel gøre det til at starte med.

• #18   3. apr 2013 Der er altså også forskel på maling..

Det kan godt ske du kan få 10L til 500 kr men det er også efter prisen..

Havde en udlejer han krævede man brugte en bestemt slags maling og farvekode og så måtte man godt selv male det og han vil så tjekke om det var godt nok ellers måtte man gøre det om.. Men man sparede timelønnen til 2-3 malere smiley

Men 9000 kr er faktisk en fin pris for maling og timeløn.. Og når det står i kontakten må du jo bare affinde dig med det smiley

• #19   4. apr 2013 Lyder lidt vildt. da jeg fraflyttede min tidligere lejlighed for ca 8 måneder siden, skulle jeg betale 4500 for at få den malet, og den lejlighed var på 70 kvm

• #20   4. apr 2013 Källberg - Det kommer i høj grad an på renoveringsgraden af lejligheden da du flyttede ind. Jo bedre renovering, jo højere husleje. Så hvis din udlejer ikke har smidt så mange penge i en renovering, så kan han heller ikke forlange det helt store af lejer når han flytter ud, da han selv ikke har brugt penge på vedligeholdelse udover maling osv.
    Reglen er at lejligheden skal forlades i samme stand som indflytning, dog toleres almindeligt slid på brugsgenstande. Det kan jo ikke være anderledes.

Kommentér på:
regler for maling af lejlighed

Annonce