{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.544 visninger | Oprettet:

Dæk slid, sikkerhed? {{forumTopicSubject}}

Hey bois and girls, glædelig jul.

Jeg har købt mig et sæt brugte fælge med dæk, hvor der er noget slid på indersiden af fordækkene, se vedlagt billede som dog er et lånt billede.
Dækkene har masser af mønster men er slidt som på billedet. Mit spørgsmål er om jeg fint kan kører på dækkene eller bør jeg sætte nye på? Og hvad skyldes dette slid? Håber I vil hjælpe. Mvh Jesper.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk slid, sikkerhed?
  • #1   23. dec 2015 Camper smiley

• #2   23. dec 2015 Altså dårlig sporing? Men bør jeg skifte dækkene? Min bil er lige blevet sporet så den står snor lige. Vil dækkene larme osv?

• #3   23. dec 2015 det slid skylder camber... det er fordi hjulene ikke har stået vikelret til jorden og hældt mere ind ad i skærmkassen så er der kommet et slid hvor den har trykket mest...

jeg ville skifte dækkene da du kan risikere bøder samt at dækkene sprænger det skete for min kammerrat

• #5   23. dec 2015 Jamen er der camper på din bil? Altså står dine hjul skævt smiley

• #6   23. dec 2015 Min bil står helt lige, det er et brugt sæt jeg har købt.

• #7   23. dec 2015 Hmm så har jeg ikke en ide om hvad det er smiley

• #8   23. dec 2015 jeg ville sku også bare køre videre, det betyder sikkert ikke en skid smiley

• #9   24. dec 2015 Hej
    Med oprettet sporing vil køretøjet af sig selv prøve at korrigere for den opståede kegleform medmindre at der også forefindes en tilsvarende "kegle " i modsat side, i så fald vil kræfterne ophæve hinanden.
    Det vil ikke over tid blive bedre Der skal nye dæk til, hvis du ikke gider hænge med tommelen i den ene rateger
    MVH KP

• #10   24. dec 2015 sæt dem på baghjulene, det ser ikke ud til at være andet end den bil du har dem fra har været dårlig sporet

• #11   24. dec 2015 skift dine dæk.. jeg kørte med det samme på min vito efter jeg havde købt brugte hjul.. De sprang under kørsel og de var monteret bag på..

Det holder bare ikke, og det er ulovligt. Det giver desuden også begrænset vejgreb i vådt føre.. Men kan egentlig sige sig selv at det er no go... smiley

• #12   24. dec 2015 Det der er camper, det helt sikkert smiley .
    Er fordækkene slidt lige meget på indersinden?.
    Hvis ja så havde jeg kørt videre, jeg synes ikke det ser så slemt ud. Ude på kanten af dækket er der jo heller ikke løbe baner til vand <-- kan ikke huske hvad man kalder dem?.
    Så hvis ellers bilen er i orden og dækkene har ens slid, altså begge på indersinden. Så vil jeg mene du kan køre videre.

• #13   24. dec 2015 Hvis du er i tvivl = byt til nyt

• #14   24. dec 2015 Så længe det er et "lånt billede" du viser, så er der jo ingen der reelt kan svare på dit spørgsmål.
    De svar der er givet indtil nu er rent gætværk...

• #15   24. dec 2015 forstår ikke alle skriver det skyldes camber for det gør det ikke, hvis hjulene bilen kommer fra har spidset for meget kommer dækkene til at se sådan der ud, havde det skyldtes camber havde dækket været slidt halvvejs ind på midten,

altså køre du med de dæk og bliver stoppet så får du en bøde mener det er 1000/1500,- pr dæk hvis betjenten er opmærksom på det, så i sidste ende er det billigere at købe nye dæk, dækket er i forvejen ikke ansvarligt at køre på, og en lille sten så risikerer du at de punkterer dækkene er ubrugelige hvis de ser sådan ud.

• #17   24. dec 2015 hanner gør ikke sådan ved dæk

Det er for Stor spredning( toe out)

Det er skyld i det,
    sker tit når man sænker en bil
    og ikke spore den bagefter

så har mange bilers styretøj tendens til at sprede hjulene for meget

og er de så slidt, skal de,skiftes

• #18   25. dec 2015 som Jk Auto Performance skriver, så skal de dæk kaseres da de er ulovlige. Nu har jeg solgt og monteret dæk i 14 år, og jeg har gennem tiden smidt mange dæk ud pga. Det samme som den her, også hvor de har haft masser af mønster. De dæk er piv ulovlige, og koster 1000,- kr. I bøde PR. STK. hvis du bliver stoppet og politiet laver tjek af dækkene. MEN endnu værre er måske at hvis du skulle være så uheldig at være indblandet i et trafikuheld, så trækker forsikringen 25 % af erstatningen fra pr. ulovlig dæk. Med andre ord, har man bare en bil til 10.000 kr. og har 2 ulovlige dæk på, koster det en 5.000 kr. I mindre erstatning. For det beløb kan man sku få meget dæk.
    Du må for guds skyld ikke høre på alle dem der skriver at det går nok, og du evt bare skal montere den bagpå. De ved ikke hvad de snakker om. De dæk der skal IKKE ud og køre på vejen igen, de skal bare smides ud.

• #19   25. dec 2015 Nye dæk.
    Og vælg nu noget kvalitet, istedet for det billigste billige.

Kommentér på:
Dæk slid, sikkerhed?

Annonce